smmoosavian 1993 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 دی، ۱۳۸۹ با سلام به دوستان عزیز من یه ایده دارم ، قصد دارم ادامه بدم. هر چند هفته یکبار یه موضوع درست و حسابی مطرح می کنیم برای مدلسازی و طراحی . خوشحال میشم اگه شما هم همراهی کنید. حتما تا به حال توی خونه با مشکل جابه جا کردن اجسام سنگین روبرو شده اید مثل یخچال و ... . حالا من می گم بیاین با کمک هم یه چرخ متحرک طراحی کنیم نقشه هاش رو هم با کمک هم تکمیل کنیم. در حین کار نکات طراحی رو هم بررسی می کنیم. چطوره ؟؟ خوبه ؟؟ پس ما را از نظرات خودتون بی بهره نگذارید. لازم نیست وقت زیادی روش صرف کنید. هر کس علاقه داره بیاد و روی یه بخش از کار متمرکز بشه. در آخر نقشه های فنی و مونتاژی رو آپلود می کنیم تا همه استفاده کنن. این شکلی که گذاشتم خیلی ساده س . ولی ایده خوبیه . چرخ های جلو با استفاده از هندسه اَکِرمَن کار می کنن و اون قسمت که با فلش مشخص شده با هندسه متوازی الاضلاع جسم رو تا یه حدی بلند می کنه و بعد قفل میشه تا تو همون ارتفاع بمونه. استارت کار هم از الان زده میشه . هر کی مرد عمله یاعلی رو بگه . 7 لینک به دیدگاه
verbena 1111 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 تیر، ۱۳۹۰ یه رسم ساده از طرحی که روش فکر کردم میزارم تا بتونم منظورم رو بهتر بیان کنم این صفحه بیس کار که قرار وسیله سنگین برای جابه جایی روش قرار بگیره که البته به این شکل در نظر گرفتنش دلیل داره؟؟؟ شکل 1 در قسمت جلویی زیر هر دو نیم دایره دو تا چرخ قرار میگیره و در قسمت پشت کار یه جک برای بالا و پایین کردن که با حرکت اهرم عمودی این جک بالا و پایین می شه اگر این طرح تصویب بشه ...باید قسمت ها رو جدا جدا رسم کنیم ..چرخ ها ، جک ،کفی ، اهرم و ... بعد انها رو اسمبل کنیم ... شکل 2 نظرتون ؟؟؟ 3 لینک به دیدگاه
S.F 24932 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 تیر، ۱۳۹۰ با سلام به دوستان عزیز من یه ایده دارم ، قصد دارم ادامه بدم. هر چند هفته یکبار یه موضوع درست و حسابی مطرح می کنیم برای مدلسازی و طراحی . خوشحال میشم اگه شما هم همراهی کنید. حتما تا به حال توی خونه با مشکل جابه جا کردن اجسام سنگین روبرو شده اید مثل یخچال و ... . حالا من می گم بیاین با کمک هم یه چرخ متحرک طراحی کنیم نقشه هاش رو هم با کمک هم تکمیل کنیم. در حین کار نکات طراحی رو هم بررسی می کنیم. چطوره ؟؟ خوبه ؟؟ پس ما را از نظرات خودتون بی بهره نگذارید. لازم نیست وقت زیادی روش صرف کنید. هر کس علاقه داره بیاد و روی یه بخش از کار متمرکز بشه. در آخر نقشه های فنی و مونتاژی رو آپلود می کنیم تا همه استفاده کنن. این شکلی که گذاشتم خیلی ساده س . ولی ایده خوبیه . چرخ های جلو با استفاده از هندسه اَکِرمَن کار می کنن و اون قسمت که با فلش مشخص شده با هندسه متوازی الاضلاع جسم رو تا یه حدی بلند می کنه و بعد قفل میشه تا تو همون ارتفاع بمونه. استارت کار هم از الان زده میشه . هر کی مرد عمله یاعلی رو بگه . خوبه مهندس. ی مکانیزم قفل شونده هم داشته باشه حله . فقط موقع حرکت احتمالا خیلی فشار رو این مکانیزم می یاد . یه رسم ساده از طرحی که روش فکر کردم میزارم تا بتونم منظورم رو بهتر بیان کنم این صفحه بیس کار که قرار وسیله سنگین برای جابه جایی روش قرار بگیره که البته به این شکل در نظر گرفتنش دلیل داره؟؟؟ شکل 1 بله دلیل داره . البته نظر خودمه . هر چ سطح بزرگتر باشه، قاعدتا اصطکاکم هم بیشتر می شه و حرکت دادن ی جسم روی اون سخت تر . دوم اینکه گاهی لازمه از وسایلی مثل دیلم و اهرم و اینااستفاده کنیم تا جسم رو جابجا کنیم . شاید به خاطر اونه که این شکلیه . اهان ی چیزی . مواد کمتری هم برای ساخت لازمه . این طوری. در قسمت جلویی زیر هر دو نیم دایره دو تا چرخ قرار میگیره و در قسمت پشت کار یه جک برای بالا و پایین کردن که با حرکت اهرم عمودی این جک بالا و پایین می شه اگر این طرح تصویب بشه ...باید قسمت ها رو جدا جدا رسم کنیم ..چرخ ها ، جک ،کفی ، اهرم و ... بعد انها رو اسمبل کنیم ... شکل 2 نظرتون ؟؟؟ خوب نمی دونم شاید من درست طرح شما رو متوجه نشدم . ولی این دقیقا همون جک-گاری هایی هست که تو کارگاه ها وجود داره . درباره بحث هم باید بگم که بچه های مکانیک جو صمیمانه ای دارن . خوش اومدی. :flowerysmile: عزیز . این طرح اولی به نظرم بهتر ه . اگه می تونی بکشش . کمک هم خواستی اینجا استاد زیاد هست . منم قول ک نمی دم . اما تا حد امکان و دانشم در خدمت هستم . 4 لینک به دیدگاه
verbena 1111 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۰ سلام ممنون از راهنماییتون ... شما گفتید طرح اول بهتره .. من متوجه طرح و مکانیزمش نمی شم میشه توضیح بدید تا بتونم پارت هاشو رسم کنم ... 1 لینک به دیدگاه
S.F 24932 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۰ افرین بر شما که همت کردید. وبهتر خود طراح بیاد مطرح کنه . ولی پارت هاش که تقریبا همون پارت های شماست . مثلا دسته اش و قطعه (شکل 1) تون . فقط سیستم چرخ ها و موقعیتشون تفاوت داره و سیستم بالا بردن جسم می مونه که بهتره خود مهندس موسویان شرح ش بده که آشپز دو تا نشه . این شکلی که گذاشتم خیلی ساده س . ولی ایده خوبیه . چرخ های جلو با استفاده از هندسه اَکِرمَن کار می کنن و اون قسمت که با فلش مشخص شده با هندسه متوازی الاضلاع جسم رو تا یه حدی بلند می کنه و بعد قفل میشه تا تو همون ارتفاع بمونه. استارت کار هم از الان زده میشه . هر کی مرد عمله یاعلی رو بگه . والا من با توجه ب شماتیک طرح صرفا برداشت خودم رو ب صورت تجربی از طرح متوجه شدم . اما حقیقتا نمی دونم این هندسه اکرمن دیگه چیه این وسط. مهندس ما رو دریاب. 2 لینک به دیدگاه
smmoosavian 1993 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۰ هندسه اکرمن برای طراحی سیستم فرمان خودرو استفاده میشه : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
smmoosavian 1993 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 تیر، ۱۳۹۰ وارد محیط اسمبلی کتیا بشید و شروع کنید به مدلسازی ! 1- یک سازه اصلی داره که با پروفیل های مستطیلی یا مربعی درست میشه 2- چهار تا چرخ که زیاد مهم نیست 3- به دست آوردن زوایای اکرمن بر اساس طول کلی و فاصله چرخ ها (سخت ترین بخش کار) 4- مکانیزم بالابر 2 لینک به دیدگاه
verbena 1111 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 تیر، ۱۳۹۰ وارد محیط اسمبلی کتیا بشید و شروع کنید به مدلسازی ! 1- یک سازه اصلی داره که با پروفیل های مستطیلی یا مربعی درست میشه 2- چهار تا چرخ که زیاد مهم نیست 3- به دست آوردن زوایای اکرمن بر اساس طول کلی و فاصله چرخ ها (سخت ترین بخش کار) 4- مکانیزم بالابر سلام به همه ممنون بابت راهنماییتون برای شروع کار هندسه اکرمن : در موردش مطالعه کردم و تقریبا متوجه آن شدم اگر توضیح خواستید براتون میزارم .. اما یه مورد برای بدست آوردن زوایا از طریق هندسه اکرمن باید مرکز آنی عمومی چرخ ها رو بدست آورد میشه به من بگید چطور باید این کار رو انجام بدم ؟؟؟ 1 لینک به دیدگاه
smmoosavian 1993 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 24 تیر، ۱۳۹۰ دقت کنید مرکز دوران چرخ های عقب همیشه در بی نهایت قرار داره. و مرکز آنی دوران کل چهار چرخ به وسیله عمود کردن خطوطی از چرخ های جلو و تقاطع اونها با خط چرخ های عقب به دست میاد. 1 لینک به دیدگاه
just work 12354 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 تیر، ۱۳۹۰ دقت کنید مرکز دوران چرخ های عقب همیشه در بی نهایت قرار داره. و مرکز آنی دوران کل چهار چرخ به وسیله عمود کردن خطوطی از چرخ های جلو و تقاطع اونها با خط چرخ های عقب به دست میاد. یعنی بیایم مثل خودروی اکسل جلو سیستم پلوس و دیشلی هرزگرد طراحی کنیم ؟ 1 لینک به دیدگاه
smmoosavian 1993 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 24 تیر، ۱۳۹۰ یعنی بیایم مثل خودروی اکسل جلو سیستم پلوس و دیشلی هرزگرد طراحی کنیم ؟ نه. دیفرانسیل مال زمانیه که نیرو از طرف خود خودرو به چرخ ها منتقل میشه. ما فقط می خوایم یه گاری ساده طراحی کنیم که منشا نیرو از بیرونه . در ضمن حرکت چرخ های عقب از هم مستقل هستند. ما داریم روی سیستم فرمان کار می کنیم. 3 لینک به دیدگاه
verbena 1111 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 تیر، ۱۳۹۰ a = CD = فاصله چرخ های جلو یا عقب از هم b = AB= فاصله بین نقاط اکسل های جلو l = AE = فاصله چرخ های جلو و عقب I = مرکز آنی عمومی برای چهار چرخ Cot φ– cot Ө = رابطه 1 : مقدار بین 0.4 تا 0.5 است که 0.455 مقدار نرمال برای این رابطه است... خوب.. اگر ما b= 55 و اندازه l = 120 انتخاب کنیم برای مقدار 0.45 را داریم حال برای Ө باید سه حالت را در نظر بگیریم : 1- چرخش به راست 2- چرخش به چپ 3- مستقیم و بر اساس این سه حالت طبق رابطه 1 می توان φرا بدست آورید ... خوب اگر منظور بدست آوردن دو زاویه Ө و φ باشه که این راه حلش هستش و از این زوایا و یکسری رابطه دیگه میشه استفاده کرد و شعاع چرخش رو بدست آورد که مربوط میشه به چرخش خودرو و لغزیدنش تو چاده که فکر نمی کنم به مکانیزم ما مربوط باشه ... 1- ادامه روند مربوط به هندسه اکرمن لازمه یا نه ؟؟؟؟ دلیل لزومش؟؟؟ 2- زوایه Ө برای چرخش به راست و چپ چقدر باید در نظر گرفته بشه ؟؟؟ 3- حالا که ما زوایا رو داریم مکانیزم رو چطور باید رسم کنیم ؟؟؟ 5 لینک به دیدگاه
smmoosavian 1993 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 تیر، ۱۳۹۰ با تشکر از روابطی که ارائه کردید. زاوایای چرخش به راحتی مشخص می شن. موضوع مهم و قسمت سخت کار اینه که چه هندسه ای به کار ببریم که با هر زاویه چرخش دلخواه ، محل تلاقی عمودهای چرخ های جلو در یک نقطه قرار بگیرن . قسمت سختش همینجاست. در صورتی که نتونیم زاویه مناسب رو به دست بیاریم چرخ های جلو در حین حرکت دچار سایش شدید می شن. البته این شاید برای رولزرویس مهم باشه ولی برای گاری مهم نیست ! :ws2: 2 لینک به دیدگاه
smmoosavian 1993 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 تیر، ۱۳۹۰ به فیلمی که گذاشته ام دقت کنید . همونطور که می بینید طول میله وسط داره مدارم تغییر می کنه. یعنی اگر بخوایم دقیقاً خطوط عمود ، در یک نقطه تلاقی کنن تا هیچ سایشی پیش نیاد باید مدام طول میله تغییر کنه ! بنابراین مجبور خواهیم بود فقط به یک تقریب بسنده کنیم. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
RGHmold 15 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 تیر، ۱۳۹۰ از پیچ وچرخ حلزون هم میشه به عنوان سیستم بالابر و قفل کن صد در صد ایمن استفاده کرد.تا 10 روز دیگه طرحمو میفرستم بهش فکر کنید لطفا. 2 لینک به دیدگاه
verbena 1111 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مرداد، ۱۳۹۰ خوب من گیج شدم چند بار فیلم رو دیدم اما... راستش به نتیجه نرسیدم ... میشه خودتون کمک کنید ... 2 لینک به دیدگاه
smmoosavian 1993 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مرداد، ۱۳۹۰ هیچ گاه نمیشه زاویه های دقیق و اندازه دقیق رو برای مکانیزم اکرمن به دست آورد . این مکانیزم ذاتاً غیر دقیقه ، ولی برای شعاع های چرخش بزرگ مشکل زیادی در مورد سایش چرخ ها رخ نمی ده. من اگه وقت کردم ، با اندازه های تقریبی مکانیزمشو درست می کنم. 2 لینک به دیدگاه
verbena 1111 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مرداد، ۱۳۹۰ از پیچ وچرخ حلزون هم میشه به عنوان سیستم بالابر و قفل کن صد در صد ایمن استفاده کرد.تا 10 روز دیگه طرحمو میفرستم بهش فکر کنید لطفا. چی شد پس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :banel_smiley_4: لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده