رفتن به مطلب

سند توسعه شهرستان لنگه (استان هرمزگان)


ارسال های توصیه شده

يكي از گامهاي جديد در نظام برن امه ريزي كشور،پيش بيني،طراحي و تدوين اسناد توسعه شهرستاني در كنار اسناد توسعه استاني در جهت تقويت نگاه جامع تر به برنامه هاي توسعه استان است.
سند توسعه شهرستان،سندي راهبردي و با افق 7ساله است كه با توجه به قابليتها،محدوديتها و تنگناهاي توسعه شهرستان،اصلي ت رين جهت گيريها در زمينه جمعيت و نيروي انساني،منابع طبيعي،زيربناها و فعاليتهاي اقتصادي،اجتماعي و فرهنگي و هدفهاي كمي و كيفي توسعه شهرستان را در چارچوب راهبردهاي كلان برنامه چهارم و سند آمايش سرزمين و طرحهاي توسعه و عمران تبيين مي نمايد.
در اين سند،قابليتها، محدوديتها و تنگناها و مسائل اساسي توسعه شهرستان شناسايي و مبتني بر آن،اهداف،راهبردها واقدامات اولويت دار، طرح ها وپروژه هاي محرك وتوسعه ساز شهرستان احصاء گرديده است
در تهيه برنامه توسعه شهرستان از شيوه هاي مرسوم برنامه ريزي منطقه اي استفاده شده كه شامل و تهيه برنامه توسعه شهرستان مي باشد. SWOT تهيه و تحليل وضع گذشته و موجود با بررسي اين برنامه كه در سطوح تفصيلي تري از برنامه استاني قرار مي گيرد،به مصاديق عيني توسعه پايدار نيز نزديكتر خواهد شد .از سوي ديگر مي توان آن را گامي در راستاي سياستهاي عدم تمركز با رويكرد برنامه ريزي از پائين به بالا و كاهش عدم تعادل هاي منطقه اي تلقي كرد.

سند توسعه شهرستان لنگه (استان هرمزگان)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...