mohamad_rs 1423 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۰ نظرات بچه ها اعمال شد :w410: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام اما استادم به گریده گیر داد من خودمم نمیدونم ب چه دردی میخوره ی توضیح بدین لطفا 10 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 فروردین، ۱۳۹۰ تا جایی که من می دونم اون گریده نباید دیده بشه !!!! ما ترم پیش اولین نقشه ای که نشون دادیم توش گرید مشخص بود ، استاده تقریبا داشت فوش می داد بهمون :icon_pf (34): . راستی این هنوز یه اشکالایی داره ها به ترتیب اگه بخوام بگم ( از بالا به پایین ) ؛ - بخش شهرسازی بهتره بشه گروه شهرسازی ( بخش آدمو یاد بیمارستان می ندازه ) - مرز محدوده رو برای چی انقد آوردی پایین ؟!! آخه الان نه وسط box هستش نه اولش نه آخرش !!! رو هواس به نظرم بیاریش بالا بهتره خب طبیعیه که واسه بعضی از شیت ها راهنما پر نمیشه و خالی می مونه - دانشجویان ت یه کم کجه جدی میگم یه کم دقت کن ، کجه ، متمایل شده به سمت پایین - جای شماره نقشه ت هم که خالیه !!! - باز که اندکس نذاشتی !! - راستی ، چرا از این فونت استفاده می کنی؟! . . کالبد شکافی کردم شیتتو 6 لینک به دیدگاه
hamid_hisystem 6612 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 فروردین، ۱۳۹۰ تا جایی که من می دونم اون گریده نباید دیده بشه !!!! ببخشید که توی این بخش اظهار نظر می کنم من بیشتر از این بخش یاد می گیرم ولی این نظر شخصی خودمه چون به هر حال کار من هم میشه گفت ترسیم نقشه است به نظر من گرید یکی از بخش هایی هست که به نقشه هویت میده و دقت نقشه رو نشون میده یعنی به عبارت دیگه میشه گفت نشون میده اندازه های نقشه به چه صورت هست و زیبایی نقشه رو هم در بر داره و باید کاملا مشخص باشد 9 لینک به دیدگاه
ho0da 2321 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 فروردین، ۱۳۹۰ تا جایی که منم می دونم، گرید نقشه لازمه که معلوم باشه...شما برای انجام خیلی از کارای اجرایی سایت ، مثل اجرای قوس ها و ... به گرید نقشه نیاز داری، شما هر نقشه ای از سازمان نقشه برداری تهیه کنی، اولین چیزی که ازش به چشم می آد گرید های نقشه ست، البته من فقط به اندازه سواد خودم می گم 9 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 اردیبهشت، ۱۳۹۰ اینم یه نمونه فرمت نقشه که از پایان نامه ی یکی از بچه های فوق کش رفتم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 اردیبهشت، ۱۳۹۰ خب من می خوام در ادامه ی این تاپیک طرح 2 خودمون رو براتون توضیح بدم البته طرح 2 ما بسی زیباست !!! آقای صیادی نژاد در جریان هستن ، کلا مسئله ی شیرین پیچوندن رو این ترم آموختیم ما کار ما این بود که باید یه محله توی منطقه 2 تهران انتخاب می کردیم . چون ترم پیش طرح یکمون برداشت منطقه 2 بود ، استاد گفت این ترم هم باید یکی از محلات همون منطقه رو برداریم گروهامونم باید طبق گفته ی اولیه ی استاد ، یک یا دو نفره می بود ! یعنی به پسرا گفته بود چون شما ها کار نمی کنین ، باید همتون تک نفره بردارین تا مجبور شین کار کنین ( عاشق استادم ، جون میده واسه ادب کردن پسرای ما ) ! خلاصه با کلی عجز و لابه راضیش ردن که گروها رو 2 یا 3 نفره تشکیل بدیم ! ما یه گروه 2 نفره شدیم ، من و دوستم یکی از محلات منطقه رو هم انتخاب کردیم ، حالا خیلی مهم نیس کدوم محله باید 4 تا مورد رو توی محله بررسی می کردیم : 1- حمل و نقل 2- مسکن 3- کار و فعالیت 4- اوقات فراغت که هر کدوم از این بخشا باز یه عالمه مبحث ریز و ... رو شامل میشن ! توضیح بخشا رو جداگانه و در آینده ای نزدیک براتون می نویسم ، اما از فرمت کلی کار اگه بخوام بگم ، بسیار کار سطح پایین و بیخودیه فقط پدر ما ها دراومد واسه راضی کردن استاد !!! حالا بعدا توی توضیحا می فهمین چرا !:icon_pf (34): ما این 4 تا موردو باید هرکدومو در قالب پاورپوینت سر کلاس ارائه می دادیم و در نهایت هم گزارش هر 4 قسمت رو تحویل بدیم ! هر قسمت 4 نمره داره ، یعنی 16 نمره شد اینا ، 4 نمره هم امتحان کتبیه !!!!!! مهدکودکم اینجوری رفتار نمی کردن با آدم !!!!!! :icon_pf (34): 9 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 خرداد، ۱۳۹۰ ببخشید یه مقدار فاصله افتاد :icon_pf (34): ادامه ی حرفامو با توضیح بخش ماقبل اول ( معرفی محله ) شروع می کنم این قسمت به صورت رسمی نمره نداشت و بخشی رو به خودش اختصاص نمی داد اما خب نمی شد که معرفی نکنیم محله رو همین جوری رو هوا بیایم بریم سر حمل و نقل . اول از همه اینو بگم که من واقعا شرمسارم بخاطر طرح 2 ای که گذروندیم :icon_pf (34): من خودم به شخصه هیچی ( تاکید می کنم : هیچی ) بجز پیچوندن یاد نگرفتم :icon_pf (34): درسته که پیچوندن توی هر درسی و هر جایی امکان پذیره اما باید راه داشته باشه ، منظورم اینه که مباحثی که استاد توی این طرح از ما می خواست ، انقد گاهی چرت و بی اصول و قاعده بودن که واقعا راهی به جز پیچوندن نداشتیم :icon_pf (34): . حالا بی خیال ، گفتم که صرفا آمادگی ذهنی داشته باشین . برای معرفی محله ی مذکور ، طبق گفته ی استاد ، باید یه سری چیزای کلیشه ای و همیشگی رو توضیح می دادیم دیگه ، مثل : مرزهای محله ، محلات همجوار ، سابقه تاریخی ، وجه تسمیه ، موقعیت محله ، وسعت ، جمعیت ، وضعیت طبیعی ، دوره های رشد و رکود محله ، اولین کلنگ محله ( استاد عاشق این بخش بود و بسیار بسیار روش تاکید داشت ) و ... . که البته جا داره من در رابطه با بعضی از این قسمت ها یه توضیحاتی بدم !!!!:icon_pf (34): 7 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 خرداد، ۱۳۹۰ مثلا در رابطه با مرز های محله !!!! جلسه ی اول کلاس که خب مثل همه ی کلاسا به چرت و پرت گذشت ، اما توی جلسه ی دوم قرار بود بچه ها محله های خودشون رو تعیین کنن تا استاد یادداشت کنه و محلات تکراری نباشه و ... ! عارضم به خدمتتون که استاد در این جلسه ، یک عدد نقشه تهران به اندازه ی یکی از میز های آتلیه همراه خودشون آورده بودن و هرچقد بنده هنجره ی خودم رو پاره کردم که : استاد من نقشه ی اصل تفکیک محلات توسط شهرداری رو دارم !!! ایشون کلا توجهی نکردن ! بچه ها گروه گروه می رفتن می گفتن کدوم محله رو می خوان ، بعد استاد از تک تکشون می پرسید که مثلا : محله ی سعادت آباد یعنی از کجا تا کجا ؟!!!!! بعد بچه ها مرزهای تعیین شده توسط شهرداری رو می گفتن و رو نقشه نشون استاد می دادن ، سپس استاد در کمال خونسردی ، می فرمودن که : نه ، این خوب نیست ، شما اصلا به نقشه ی شهرداری کار نداشته باشین ، یه محدوده بردارین وسط چن تا بزرگراه ، اینجوری هویت بیشتری داره !!!!!!!!!!!!! :icon_pf (34):( حالا هنوز مونده تا عمق فاجعه !!!!! ) خلاصه که مرزهای محلات کاملا مطابق سلیقه ی استاد انتخاب شد ! . در رابطه با سابقه ی تاریخی و وجه تسمیه هم ، استاد کلا به کتب تاریخی مرتبط با موضوع اعتقادی نداشتن و فرمودن که : املاکی ها و بنگاهی ها اصولا قدیمی های محله ان ، برین از اونا بپرسین !!!!!! :icon_pf (34): . روی مسئله ی اولین کلنگ هم خیلی حساس بودن ایشون !!!! تا جایی که بسی ذوق کردن وقتی من ، بدون هیچ گونه خجالت از حالتی که داشتم برای پیچوندن اعمال می کردم ، حتی اسم کلنگ زننده رو هم آورده بودم خدمت استاد !!! جاتون خالی استادو اگه نمی گرفتن ، می پرید منو می بوسید انقد ذوق مرگ شده بود !!! تا جایی که خودمم داشت باورم می شد که واقعا این یارو زده کلنگو . در رابطه با وسعت محلات هم که خب با اون بلایی که استاد سر مرزهای محلات درآوردن ، همگی مجبور شدیم توسط نقشه ی کدی محلات مساحت رو در بیاریم که استاد گران مایه ما رو از این کار هم منع کردن و فرمودن : یه نقشه ی 1:2000 محله رو پرینت بگیرین بعد بیاین سر کلاس با یه دونه خط کش ساده مساحت محله رو در بیارین ( فاجعه خیلی عمیق تر از اونیه که فکرشو می کنین !!!! :icon_pf (34):) . گفتنی است که ایشون کلا به آمار و رقام هیچ نهاد ، سازمان ، وزارت خونه و قبرستونی اعتقاد ندارن بجز آمارهای حاصل از برداشت وجب به وجب و میدانی در حد بنز از محله :icon_pf (44): این شد که در رابطه با جمعیت هم ، ایشون یه برگه A4 پشت و رو سوال تهیه کرده بودن ( با عنوان پرسشنامه ارائه ش کردن به ما البته !!!!! ) که گروه های دو نفره به تعداد 80 تا و 3 نفره ها به تعداد 100 تا باید پرسشنامه پر می کردن یه قسمت از این سوال ها یه جدول بود که فرد باید تعداد اعضای خانواده ی خودش رو می نوشت ( البته با یه عالمه جزییات !!! ) . خلاصه که استاد برای برآورد جمعیت محله ها ، بهمون گفتن که : باید برین توی تک تک کوچه ها و تعداد زنگ های آیفون ها رو بشمریم و بعد این رو در عددی که به صورت میانگین از بعد خانوار ( پرسشنامه ها ) در میاد ضرب کنیم ،این شد جمعیت محله !!!!!!! . در رابطه با موقعیت طبیعی هم ، فرمودن که از یه خط کش های مخصوصی ( که حتی خودشونم نمی دونستن وجود خارجی داره یا نه ) ، بریم و شیب خیابون ها رو اندازه بگیریم . حالا متوجه شدین چرا میگم همش پیچوندنی بود ؟!!!! :icon_pf (34): ( البته حالا هنوز مونده !!! این قسمت که تازه جزو بخش های اصلی نبود ، اون بخشا مونده هنوز .... :icon_pf (34): ) 6 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 خرداد، ۱۳۹۰ خب حالا وارد مبحث حمل و نقل محله میشیم برای بررسی وضعیت حمل و نقل محله هامون باید یه سری آیتم که استاد گفته بود رو به صورت پاورپوینت ارائه می دادیم ! این آیتم ها به صورت خلاصه و مختصر عبارتند از : 1 - نقشه ی دسته بندی راه های محله ( شریانی ها و جمع و پخش کننده و ... که آشنا هستین باهاشون ) 2- نقشه ی خیابان ها ( یعنی مثلا اسم ریز ریز کوچه ها خیابونا توش باشه ، منهتا نه مال شهرداری ، استاد فرموده بودن خودتون برین تک تک کوچه ها رو بگردین ببینین اسماشون چیه ، یا از قدیمی ها بپرسین مردم فلان کوچه رو به چه اسمی می شناسن !!!!! :icon_pf (34):) 3- نقشه چشمه بندی خیابان ها و توضیحات مربوطه ( رادیو کنستانتریک ، قائم الزاویه و .... !!!!) ( هنوز توی نظریات اولمن و هریس و ... مونده :icon_pf (34):) 4- نقشه گونه بندی خیابان ها ( از نظر : عرض ، طول ، جهات حرکتی ) 5- مقطع عرضی از 6 خیابان : کم عرض ترین ، عریض ترین ، خیابانی با عرض متوسط ، طویل ترین ، کوتاه ترین و خیابانی با طول متوسط 6- انتخاب یک خیابان ، کشیدن مقطع طولی آن و بررسی خط آسمان و تقارن بنا ها ( توروخدا یکی ربط اینو به وضعیت حمل و نقل به من بگه :icon_pf (34):بجز کلمه ی خیابان هیچ نقطه اشتراکی نداشتن ! ) 7- بررسی وضعیت پیاده رو های تک تک کوچه ها خیابان ها ( کفپوش ، عرض پیاده رو ها ، نحوه جدایی پیاده از سواره و ... ) و معرفی ؛ خیابانی با بهترین کفپوش ، بدترین کفپوش ، بدون کفپوش ، کم عرض ترین پیاده رو ، عریض ترین پیاده رو ، بهترین پیاده رو ، بدترین پیاده رو ... ( الان اینجوری داری نگا می کنی یعنی بازم بگم ؟!!!! :w00:) 8- بررسی تعداد بن بست ها و علت بن بست بودنشان ( خداااااااااا:w821:) 9- بررسی نحوه شکل گیری خیابان ها ( اگر صافن چرا صافن ؟ اگه منحنی ن چرا منحنی ن ؟!!! :w821:) 10- نسبت بین توده و فضا در محله و تحلیل آن ! 11- ورودی ها و خروجی های محله 12- تعریف مرکز شهر ( :shame:) و بررسی نحوه ی دسترسی محله ی مذکور به مرکز شهر 5 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 خرداد، ۱۳۹۰ 13- معرفی کامل محلات اطراف ( ) و بررسی نحوه دسترسی این محله به محلات اطراف و علت ارتباط داشتن این محلات با هم و علت شکل گیری این محلات کنار هم ... :w888: 14- طبقه بندی میادین ( :JC_thinking:) 15- شعاع میدان های محله و روند تحولات آن ها :banel_smiley_4: 16- وضعیت عبور و مرور در میادین ( ساعات شلوغی ، علت شلوغی ، تعداد تصادفات در ماه و سال و حجم ترافیک عبوری ) 17- وضعیت کلی راه بندان در محله و بررسی علت های آن 18- بررسی حمل و نقل عمومی ( این بخش خودش شامل ؛ شناسایی ایستگاه های حمل و نقل عمومی ، شناسایی جاهایی که ایستگاه نیست اما وسایط حمل و نقل عمومی توش توقف دارن ( :shame:) بررسی مسیر ها و تعداد خط ها ، بررسی تعداد اتوبوس ، تاکسی و ... ، بررسی قیمت تک تک این ها و البته دربستی ها ( برای این قسمت استاد فرمودن که نباید قیمت رو از راننده ها بپرسین ممکنه راست نگن ، ما گفتیم چشم از مسافرا می پرسیم ، ایشون گفتن : نه ، مسافرا هم ممکنه جلوی راننده ها نتونن قیمت واقعی رو بگن شاید بترسن باید خودتون سوار شین تک تک مسیر ها رو ...... :w74::w821:) ، بررسی وضعیت گرمایشی و سرمایشی و میزان تمیزی و مطلوبیت از نظر سرعت اتوبوس ها و تاکسی ها ، مدت زمان رفت و برگشت اتوبوس ها ( استاد برای این قسمت توصیه فرمودن سوار یه دونه از اتوبوس های هر خط بشیم ، بریم و برگردیم ببینیم چقد طول می کشه :w00:) 19- حداقل فاصله یا زمان دسترسی هر منزل مسکونی به خدمات حمل و نقل عمومی ... :banel_smiley_4: 20- آلودگی های ناشی از ترافیک و حمل و نقل . . :w821: 7 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 تیر، ۱۳۹۰ بخش دوم : مسکن این قسمت ، اسما و شرعا و عرفا اسمش مسکنه اما خیلی چیزای غیر مرتبط با مسکن رو میخواد ازمون !!! - مثلا اینکه باید جمعیت محله رو از روی پرسشنامه ها در میاوردیم ، یعنی تعداد اونا رو با یه سری نسبت ها و ... تعمیم میدادیم به کل محله !!!! البته من خودم به شخصه همچین اشتباهی رو مرتکب نشدم و خیلی خانومانه رفتم از سایت شهرداری جمعیت محله رو درآوردم و بعد تحویل استاد دادم ، وقتی هم که استاد پرسید : چجوری این رقمو درآوردی ؟ گفتم : به سختی - بعد باید از روی همون پرسشنامه ها هرم سنی می کشیدیم برای محله - سپس می بایست بعد خانوار ، میزان تحصیلات ، بار تکفل و میانگین درامد رو هم بدست میاوردیم ( از روی همون پرسشنامه های منفور ) - توی همون پرسشنامه های نفرین شده ، یه سوال داشتیم که مساحت خونه ها رو از مردم پرسیده بودیم ، باید از روی اون سوال کم مساحت ترین و بزرگترین خونه رو معرفی می کردیم !!! تازه باید یه آمار کلی هم نحوه قطعه بندی زمین توی اون محله استخراج می کردیم ! - میزان مالکیت هم از داده های همون پرسشنامه س - بعد باید محله رو از نظر نوع خونه ها ( اپارتمان ، ویلایی و ... ) پهنه بندی می کردیم ! - سپس باید تعداد واحدهای مسکونی در هکتار را محاسبه می کردیم - در مرحله ی بعدی استاد ازمون خواستن که تشریف فرما بشیم توی منازل مردم و ببینیم تجهیزات توی منازلشون چجوریه !!!!!!!!! یعنی اگه رو می دادیم بهش می گفت تعداد پره های شوفاژاشونم در بیاریم !!!!! مثلا برای این مورد ، چون خیلی خیلی علمی بود کار ، من ترجیح دادم خودم رو درگیر نکنم و از شوفاژ و کولر و تجهیزات خونه ی خودمون عکس گرفتم تحویل استاد دادم من به خودم می بالم . 6 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 تیر، ۱۳۹۰ - بعد باید محل برج ها رو توی محله معلوم می کردیم !!!!!!! و اینکه هر برجی چند واحد مسکونی داره و تجهیزاتش چیاس ! - قدمت بناها در بخش های مختلف محله - تراکم بناهای مسکونی در بخش های مختلف محله - سیر تحول نما ها و اسکلت بناها از گذشته تا حال ( باربر ، آجری ، بتونی ... ) - نوع نما ها و تقارن بدنه - مرغوب ترین و نامرغوب ترین بخش های محله و علت آن - زیباترین و زشت ترین بناهای محله و علت آن - میزان زمان های خالی و استفاده نشده به همراه علت آن - میزان بنا ها و تجهیزات متروکه در محله و علل آن ها ( کلا به مقوله ی علت یابی خیلی علاقمندن ایشون) - بهای زمین و مسکن و اجاره - گروه های اجتماعی ساکن در محله ( از روی پرسشنامه های منحوس ) - دوره های جمعیت پذیری و ساخت و ساز در محله - بررسی تغییر یا عدم تغییر مورفولوژی محله بر اساس ساخت مجتمع های بزرگ !!!! - آیا ساختمان ها پیام دارند یا نه ؟!!!!!!!!!!!!!!!! :w00: ( این مورد آخر دیگه رسما تهشه :icon_pf (34):) 6 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 تیر، ۱۳۹۰ بخش سوم : کار و فعالیت طبق گفته ی استاد ، این بخش از کارمون باید شامل این مطالب می شد : - وضعیت مشاغل دولتی در محله ( شناسایی سازمان های دولتی موجود در محله ، مکانیابی آنها ، تعداد شاغلان آن ها و ساعات کاری آن ها ) - میزان اشتغال و بیکاری در محله ( از روی آمار پرسشنامه ها همونطور که قبلا هم گفتم ، استاد به هیچ عنوان امار شهرداری و مرکز آمار رو قبول نداره ، فقط میگه پرسشنامه !!!! :w00:) - چه مقدار از شاغلان محله در خود محله ساکن اند و چه مقدر نیستند ؟ ( بازم پرسشنامه ) - پراکندگی یا تجمع ادارات ( تحلیل نحوه پراکندگی آن ها ) - مراکز آموزشی موجود در محله ( ابتدا دسته بندی مراکز از لحاظ عمومی و خصوصی بودن / دخترانه و پسرانه بودن / مقاطع تحصیلی . سپس ؛ جمعیت دانش آموزان ، سرانه ، وضعیت کلاس ها ، ریز مسائل کلاس ها ، قدمت ، نوع نما ، ایمنی ، نوع اسکلت ، تعداد کلاس ها ، تعداد دانش آموزان در هر کلاس ، تعداد پرسنل مدارس ، مقایسه ی شکل و محتوای بناهای آموزشی ) :w00: - مراکز بهداشتی و درمانی ( تعداد بیمارستان ها ، درمانگاه ها ، داروخانه ها ، کلینیک ها و ... و بررسی تعداد پرسنل هرکدام / عمومی یا خصوصی بودن هرکدام / شبانه روزی یا عادی بودن هرکدام / تهیزات هرکدام ) - مراکز امنیتی ( مکانیابی ، تعداد پرسنل ، ساعات کاری ) - مشاغل خدماتی ( بیمه ها ، بانک ها ، فروشگاه ها / تعداد پرسنل ، وضعیت داخلی و ساعات کار هرکدام ) - پهنه بندی خیابان های تجاری - نوع ساختمان های تجاری ( نما ، ویترین ، تجهیزات ، تعداد طبقات ، طبقه ی اجتماعی مراجعه کنندگان و وضعیت قیمت و کیفیت اجناس !!!!!!! :icon_pf (34):) - ارتفاع و تراکم ساختمان های شغلی - بلند ترین ساختمان در محله کجاست ؟ چند طبقه است ؟ چه خصوصیاتی دارد ؟ نشانه است یا نه ؟ - سیلوت محله ( خواهشا ارتباط این موضوع رو با کار و فعالیت به من بگید :icon_pf (34):) - بررسی سازگاری کیان کاربری ها و فعالیت ها - زیبا ترین و زشت ترین ساختمان های محله کدامند ؟ چرا زشت یا زیبا هستند ؟!!!!!!! 4 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 تیر، ۱۳۹۰ بخش چهارم : اوقات فراغت - تعریف و مشخص نمودن مرکز محله - بررسی میزان سرزندگی در محله و مرکز آن - وضعیت فضای سبط عمومی ( پارک ها ؛ مکانیابی ، بررسی وضعیت تجهیزات و ... ) - وضعیت فضای سبز خصوصی ( خانه ها ) - وضعیت فضای سبز نیمه خصوصی ( ادارات ) - پوشش گیاهی خیابان ها ( معرفی بهترین و بدترین خیابان ها از نظر پوشش گیاهی ) - وضعیت خیابان گردی در محله ( بررسی عرض معابر و کیفیت کفپوش ها و امکانات متناسب با حرکت معلولین و نابینایان ) - تجهیزات ورزشی محله در فضاهای باز و بسته - میزان ارتباطات اجتماعی و روابط همسایگی ( از روی آمار پرسشنامه ) - نوع رستوران ها ، کافی شاپ ها و چگونگی پراکندگی آن ها در محله - وضعیت کتابخانه ها ( مکانیابی ، نحوه ی پراکندگی ، تعداد کتب :icon_pf (34):حق عضویت :icon_pf (34): ) - وضعیت مبلمان شهری در محله 5 لینک به دیدگاه
H O P E 34652 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 تیر، ۱۳۹۰ خب ، اینم از طرح 2 زیبا و دلنشینی که ما این ترم گذروندیم !!! :icon_pf (34): فقط لازمه بگم که نکاتی که توی هر بخش مطرح می کردم ، حرفای مو به موی شخص استاد بود و من فقط یه مقدار با شوخی و خنده گفتم که پیر نشید در هر صورت ، ما که بخشیدیم ، امیدوارم خدا هم ببخشه ما شنبه 11 تیر تحویل کارمونه ، امتحان کتبیمونم 21 خرداد دادیم که 4 نمره داشت !!! از حالا بایدبرم دخیل ببندم که رای تحویل این پروژه ی سنگین علمی ، بتونم سرافرازانه عمل کنم . بقیه ی دوستان هم بیاین خواهشا توضیح بدین طرحتون رو 7 لینک به دیدگاه
minoomy 345 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 آذر، ۱۳۹۰ ما این ترم طرح 2 داریم ولی کارامون شناخت محله بوده در حد کیفیت ابنیه تعداد طبقات کاربری و برداشتای حجم ترافیکو شیب و ازین چیزا!و بعد که شناخت تموم شد باید اینارو تحلیل کنیم یعنی کارایی که تو طرح1 هم کرده بودیم این چیزایی که الان خوندم اصلا معنیشونم نمیدونم! یه سوال تو بخش کمک میخوای بیا اینجا پرسیدم بی جواب موند!حالا اینجا میپرسم!این برداشتای ترافیکو دقیقا باید چیکارشون کنیم!؟کاربرگاشو پر کردیم استادهای گرامی ازمون انتظار دارن خودمون بدونیم چیکا باید کنیم!ولی خب من چیزی نمیدونم! 5 لینک به دیدگاه
Place.Maker 4554 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 آذر، ۱۳۹۰ ما این ترم طرح 2 داریم ولی کارامون شناخت محله بوده در حد کیفیت ابنیه تعداد طبقات کاربری و برداشتای حجم ترافیکو شیب و ازین چیزا!و بعد که شناخت تموم شد باید اینارو تحلیل کنیم یعنی کارایی که تو طرح1 هم کرده بودیم این چیزایی که الان خوندم اصلا معنیشونم نمیدونم! یه سوال تو بخش کمک میخوای بیا اینجا پرسیدم بی جواب موند!حالا اینجا میپرسم!این برداشتای ترافیکو دقیقا باید چیکارشون کنیم!؟کاربرگاشو پر کردیم استادهای گرامی ازمون انتظار دارن خودمون بدونیم چیکا باید کنیم!ولی خب من چیزی نمیدونم! براشت های ترافیکی برای مشخص کردن سطح سرویس معابر استفاده میشه ... مفهوم سطح سرویس (Level of Service) اگر کتاب مهندسی ترافیک جلیل شاهی رو داری یک نگا بنداز اینا رو توش توضیح داده ... اگر طرح جامع شهر رو هم داشته باشی ممکنه اینا رو داشته باشه ... 7 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 آذر، ۱۳۹۰ ما این ترم طرح 2 داریم ولی کارامون شناخت محله بوده در حد کیفیت ابنیه تعداد طبقات کاربری و برداشتای حجم ترافیکو شیب و ازین چیزا!و بعد که شناخت تموم شد باید اینارو تحلیل کنیم یعنی کارایی که تو طرح1 هم کرده بودیم این چیزایی که الان خوندم اصلا معنیشونم نمیدونم! یه سوال تو بخش کمک میخوای بیا اینجا پرسیدم بی جواب موند!حالا اینجا میپرسم!این برداشتای ترافیکو دقیقا باید چیکارشون کنیم!؟کاربرگاشو پر کردیم استادهای گرامی ازمون انتظار دارن خودمون بدونیم چیکا باید کنیم!ولی خب من چیزی نمیدونم! :sigh: همونطور که مرتضی عزیز گفتن، برداشتای ترافیکی برای محاسبه سطح سرویس با استفاده از حجم جریان و استانداردهایی که واسه محاسبش وجود داره و درنتیجه یافتن عرض مطلوب برای خیابان و همینطور محاسبه ظرفیت پیاده رو و عرض مناسب برای پیاده رو. 6 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 اسفند، ۱۳۹۰ نمونه ای از پروژه کارگاه حمل و نقل شهری: http://www.noandishaan.com/forums/thread35.html 4 لینک به دیدگاه
mahsa1992 41 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 اسفند، ۱۳۹۱ سلام طرح 2 ما شناخت غیر کالبدی از شهره. یعنی مثلا جمعیت ، بعد اقتصادی و ... کسی میتونه چند تا نمونه پرسش نامه بهم بده واسه بدست آوردن درامد خانوار 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده