sookut 13735 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 بهمن، ۱۳۹۰ رشته و بهتره بگم کارهایی که ما میکنیم کلا بشدت به محیط زیست آسیب میزنه. به ویژه اینکه اکثرا این کارها در مناطق بکر و دست نخورده انجام میشه. معدنکاری ،ساخت ابنیه،راهسازی،استحصال دریا و ساخت اسکله. من یه مدتی جنوب کار میکردم .فقط میتونم بگم که در اون منطقه بکر کنار دریا که بودیم بقدری زیبا بود بقدری زیبا بود که واقعا نظیر نداشت و فکر کنم میشه اونجا رو از زیباترین مناطق دنیا دونست و فکر کنم هر بیننده ای که اونجا رو ببینه فورا به ذهنش میرسه که چه منطقه توریستی عالی و در امد زایی برای مملکتمون میتونه باشه حتی بهتر از آنتالیا و مالاگا....ولی خوب اعتقادات و ارزشهای موجود در کشور با این چیزا مخالفه.وگرنه میشد بجای تخریب این مناطق و ساخت صنایع ،از مزیتش استفاده کردو درآمدی در حد ترکیه و...داشت.(صنایع را در جاهای دیگه هم میشه ساخت) ممنونم از توضیحاتت واقعا مبحث توریسم و اکوتوریسم در ایران خیلی خالیه و اصلا توجهی بهش نمیشه مشکل مدیریت محیط زیست تو کشور ما اینکه هنوز نمیتونیم از منابعمون در جای خودش استفاده کنیم جای زراعی رو میایم ساخت و ساز میکنیم مکانهای تاریخی رو نابود میکنیم جنگل رو به زاراعی تبدیل میکنیم و... اگه بدونیم چه طور استفاده کنیم ، هیچ مشکلی نخواهیم داشت من مدیریت بازرگانی میخونم. فکر کنم اگه واردات - صادرات رو بررسی کنیم اون موقع بتونم به طور دقیق میزان ارتباط رشتمو با محیط زیست بگم. همه منتظریم تا ارتباط و اثرات و مزایای رشته شما رو در مورد محیط زیست بدونیم 3 لینک به دیدگاه
sookut 13735 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 بهمن، ۱۳۹۰ حتما واسه نمونه فعلا یه گزارش از آلایندهای معدن آهن چادر ملو که خودم نوشتم رو میزارم قرار بود یه کارخونه جدید برای پر عیار تر کردن سنگ معدن زده بشه آلایندهای که داشت رو به مرور تو همین تاپیک میزارم جالبه شاید بعدا به دردت بخوره - واقعا ممنونم از مطالبت ولی اگه صلاح بدونی به نظرم یه تاپیک مجزا تو تالار محیط زیست بزنی خیلی خوب میشه از ابتدا مطالب خودت میشه و تا آخرش و بقیه کاربرها هم میبینن و استفاده میبرن 2 لینک به دیدگاه
Alireza Hashemi 33392 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 بهمن، ۱۳۹۰ واقعا ممنونم از مطالبتولی اگه صلاح بدونی به نظرم یه تاپیک مجزا تو تالار محیط زیست بزنی خیلی خوب میشه از ابتدا مطالب خودت میشه و تا آخرش و بقیه کاربرها هم میبینن و استفاده میبرن [h=2]ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه های معدنی[/h]تقدیم به همه دوست دارن محیط زیست 3 لینک به دیدگاه
Ashley.G 443 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 بهمن، ۱۳۹۰ همه منتظریم تا ارتباط و اثرات و مزایای رشته شما رو در مورد محیط زیست بدونیم خب من هنوز خیلی از واحدا رو پاس نکردم تا بتونم در موردشون نظر قطعی بدم ولی باتوجه به اون چه که الان هممون میبینیم نظرمو میگم. خب کشور ایران یک کشور پیشرفته نیست که صادراتش از دستاوردهای علمی پیشرفته باشه و بخواد به جهان عرضه کنه. در نتیجه جز منابع طبیعی و محصولات کشاورزی و یا صنایع دستی چیزی برای عرضه باقی نمیمونه. که البته هر سه مورد با محیط زیست رابطه مستقیم داره. از صادرات نفت وگاز در نظر بگیرید تا میوه های درجه یک که به کشورهای دیگه صادر میشه.در مورد صنایع دستی هم داره به باد فنا میره . چون غربگرایی به شدت در کشور رواج پیدا کرده.وحتی هنرهای بومی رو تحت تاثیر قرار داده. در مورد واردات هم محصولات درجه یک وارد نمیشه که کارایی خوبی داشته باشن(از جمله هواپیما ها و ماشین آلات صنعتی کارخانجات) در نتیجه باعث آلودگی محیط زیست میشه. فکر کنم تا حدودی موضوع برای همه روشن شد. 4 لینک به دیدگاه
sookut 13735 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 بهمن، ۱۳۹۰ ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه های معدنی تقدیم به همه دوست دارن محیط زیست واقعا ممنونم:rose::w72: مثل همیشه عالی و بی نقص خب من هنوز خیلی از واحدا رو پاس نکردم تا بتونم در موردشون نظر قطعی بدم ولی باتوجه به اون چه که الان هممون میبینیم نظرمو میگم.خب کشور ایران یک کشور پیشرفته نیست که صادراتش از دستاوردهای علمی پیشرفته باشه و بخواد به جهان عرضه کنه. در نتیجه جز منابع طبیعی و محصولات کشاورزی و یا صنایع دستی چیزی برای عرضه باقی نمیمونه. که البته هر سه مورد با محیط زیست رابطه مستقیم داره. از صادرات نفت وگاز در نظر بگیرید تا میوه های درجه یک که به کشورهای دیگه صادر میشه.در مورد صنایع دستی هم داره به باد فنا میره . چون غربگرایی به شدت در کشور رواج پیدا کرده.وحتی هنرهای بومی رو تحت تاثیر قرار داده. در مورد واردات هم محصولات درجه یک وارد نمیشه که کارایی خوبی داشته باشن(از جمله هواپیما ها و ماشین آلات صنعتی کارخانجات) در نتیجه باعث آلودگی محیط زیست میشه. فکر کنم تا حدودی موضوع برای همه روشن شد. خیلی خوبه ممنونم با اینکه خیلی از واحدها رو پاس نکردی ولی اطلاعات خوبی داری:w72: ولی باید بگم اثراتش خیلی بیشتر از اینهاست مخصوصا با شرایط موجود فعلی کشورمون چون کشورهای غربی رو به سوی پیشرفت و هم ترازی با پاک شدن محیط زیست دارن ولی کشور ما... و این در هر زمینه ای میتونه صدق کنه 3 لینک به دیدگاه
Ashley.G 443 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 بهمن، ۱۳۹۰ خیلی خوبه ممنونم با اینکه خیلی از واحدها رو پاس نکردی ولی اطلاعات خوبی داری:w72: ولی باید بگم اثراتش خیلی بیشتر از اینهاست مخصوصا با شرایط موجود فعلی کشورمون چون کشورهای غربی رو به سوی پیشرفت و هم ترازی با پاک شدن محیط زیست دارن ولی کشور ما... و این در هر زمینه ای میتونه صدق کنه بله همین طوره. اما مثالهایی زدم که برای همه ملموس باشه وگرنه اوضاع داغونتر از این حرفاست. باید صادرات- واردات رو بگذرونم بعد اگه عمری باقی بود میام کاملش کنم. 2 لینک به دیدگاه
sookut 13735 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 بهمن، ۱۳۹۰ بله همین طوره. اما مثالهایی زدم که برای همه ملموس باشه وگرنه اوضاع داغونتر از این حرفاست. باید صادرات- واردات رو بگذرونم بعد اگه عمری باقی بود میام کاملش کنم. مرسی عزیز دلمممم ایشاالله اطلاعاتت کامل میشه و میای ما رو هم بهره مند میکنی 1 لینک به دیدگاه
هوتن 15061 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 بهمن، ۱۳۹۰ فکر نمی کنم رشته تحصیلی وجود داشته باشه که با محیط زیست ارتباطی نداشته باشه وهمه ی ما باید به این مهم توجه کنیم که محیط زیست سالمی داشته باشیم .در این تاپیک از دوستان خواهش می کنم در مورد ارتباط رشته تحصیلیشون با محیط زیست صحبت کنند و نظراتشونو بیان کنند . در رشته کاری ما (فرودگاهها و شرکتهای هوایی) در ارتباط با محیط زیست استانداردهای جهانی مشخصی وجود داره که بطور دقیق در داکیومنتهای مربوطه با ذکر جزئیات راه رو مشخص کرده و اگر کلیه موازین رعایت بشه با اعلام به سازمانهای متولی بین المللی ارزیابی انجام میشه و گواهینامه های مربوطه صادر میشه در ایران بدلیل تحریم و استفاده از تکنولوژی های قدیمی فعلا هیچ فرودگاه یا شرکت هوایی اموفق به اخذ این گواهینامه ها نشده. http://www.noandishaan.com/forums/thread17988.html#post110324 2 لینک به دیدگاه
sookut 13735 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 بهمن، ۱۳۹۰ در رشته کاری ما (فرودگاهها و شرکتهای هوایی) در ارتباط با محیط زیست استانداردهای جهانی مشخصی وجود دارهکه بطور دقیق در داکیومنتهای مربوطه با ذکر جزئیات راه رو مشخص کرده و اگر کلیه موازین رعایت بشه با اعلام به سازمانهای متولی بین المللی ارزیابی انجام میشه و گواهینامه های مربوطه صادر میشه در ایران بدلیل تحریم و استفاده از تکنولوژی های قدیمی فعلا هیچ فرودگاه یا شرکت هوایی اموفق به اخذ این گواهینامه ها نشده. http://www.noandishaan.com/forums/thread17988.html#post110324 ممنونم از توضیحاتت ولی شما اطلاعی در مورد ارزیابی زیست محیطی قبل از احداث فرودگاه در ایران خبر داری؟ ارزیابی شده هستند یا نه؟ 2 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 بهمن، ۱۳۹۰ فکر نکنم با گرایش ما ارتباط چندانی داشته باشه !! ولی گرایش های دیگه برق (مخصوصا انتقال) ارتباط زیادی داره .. که البته جز صدمه به محیط زیست سود دیگه ای نداره تو یکی از پروژه ها تو شمال اونم فقط بین فاصله دو دکل برق حدود 300 تا درخت رو قطع کردن چون تو حریم بود !! 2 لینک به دیدگاه
sookut 13735 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 بهمن، ۱۳۹۰ فکر نکنم با گرایش ما ارتباط چندانی داشته باشه !!ولی گرایش های دیگه برق (مخصوصا انتقال) ارتباط زیادی داره .. که البته جز صدمه به محیط زیست سود دیگه ای نداره تو یکی از پروژه ها تو شمال اونم فقط بین فاصله دو دکل برق حدود 300 تا درخت رو قطع کردن چون تو حریم بود !! چرا تاثیر داره وقتی بحث پسماند و دفع اونها پیش میاد تازه مشکلات شروع میشه چه راهکاری واسه کم کردن اثرات داری؟ 2 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 بهمن، ۱۳۹۰ چرا تاثیر دارهوقتی بحث پسماند و دفع اونها پیش میاد تازه مشکلات شروع میشه چه راهکاری واسه کم کردن اثرات داری؟ اره حق با شماست الان ی سرچ کردم متوجه پسمانده های الکترونیک و تاثیرات متقابلش تو محیط زیست شدم خب بهترین راهکار بازیافت هست .. البته اگه بازیافت توسط شرکت تولید کننده صورت بگیره .. بهتره پیشنهاد بعدی اینه که مواد ديگري در خود تراشه ها يا ديگر اجزاي داخلي وسايل الکترونيکي به کار ببريم که از نظر زيستي قابل تجزيه باشند .. 2 لینک به دیدگاه
sookut 13735 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 بهمن، ۱۳۹۰ اره حق با شماست الان ی سرچ کردم متوجه پسمانده های الکترونیک و تاثیرات متقابلش تو محیط زیست شدم خب بهترین راهکار بازیافت هست .. البته اگه بازیافت توسط شرکت تولید کننده صورت بگیره .. بهتره پیشنهاد بعدی اینه که مواد ديگري در خود تراشه ها يا ديگر اجزاي داخلي وسايل الکترونيکي به کار ببريم که از نظر زيستي قابل تجزيه باشند .. مورد اول رو میشه تا حدودی در ایران مورد استفاده قرار داد ولی مورد دوم حالا حالاها امکان نداره مرسی از توضیحاتت 2 لینک به دیدگاه
!Hooman 10133 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 بهمن، ۱۳۹۰ مورد اول رو میشه تا حدودی در ایران مورد استفاده قرار داد ولی مورد دوم حالا حالاها امکان نداره مرسی از توضیحاتت مورد دوم رو ژاپن عملی کرده که البته جای تعجب نداره !! يک شرکت ژاپني ( Fujitsu ) با به کار بردن مواد قابل تجزية زيستي با پاية گياهي به جاي پلي استايرن، نوارهاي انتقالي ساخته است که براي بسته بندي تراشه هاي مقياس بزرگ هنگام انتقال استفاده مي شوند. اين ماده از اسيد پلي لاکتيک مشتق شده از ذرت ساخته شده است که هم از نظر زيستي قابل تجزيه است و هم هنگام سوزانده شدن گازهاي سمي توليد نمي کند. 2 لینک به دیدگاه
sookut 13735 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 بهمن، ۱۳۹۰ مورد دوم رو ژاپن عملی کرده که البته جای تعجب نداره !!يک شرکت ژاپني ( Fujitsu ) با به کار بردن مواد قابل تجزية زيستي با پاية گياهي به جاي پلي استايرن، نوارهاي انتقالي ساخته است که براي بسته بندي تراشه هاي مقياس بزرگ هنگام انتقال استفاده مي شوند. اين ماده از اسيد پلي لاکتيک مشتق شده از ذرت ساخته شده است که هم از نظر زيستي قابل تجزيه است و هم هنگام سوزانده شدن گازهاي سمي توليد نمي کند. خیلی عالیهههههههههههههه امیدوارم در ایران هم نصف نصف ژاپن جلو بریم یعنی استفاده شده و جواب گرفتن؟ 1 لینک به دیدگاه
هوتن 15061 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 بهمن، ۱۳۹۰ ممنونم از توضیحاتتولی شما اطلاعی در مورد ارزیابی زیست محیطی قبل از احداث فرودگاه در ایران خبر داری؟ ارزیابی شده هستند یا نه؟ اولا حدود 90 درصد فرودگاههای ایران قبل از انقلاب ساخته شده ثانیا بدلیل شرایط اقلیمی ایران که منطقه ای کوهستانی میباشد و شرایط سختی که یک منطقه باید داشته باشد تا فرودگاهی مطلوب ایجاد شود معمولا شرایط زیست محیطی در درجه دوم مطرح است 2 لینک به دیدگاه
sookut 13735 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 بهمن، ۱۳۹۰ اولا حدود 90 درصد فرودگاههای ایران قبل از انقلاب ساخته شدهثانیا بدلیل شرایط اقلیمی ایران که منطقه ای کوهستانی میباشد و شرایط سختی که یک منطقه باید داشته باشد تا فرودگاهی مطلوب ایجاد شود معمولا شرایط زیست محیطی در درجه دوم مطرح است مرسی از توضیحاتت فرودگاه در مهندشسی محیط زیست جزء دسته ای طبقه بندی شده که حتما باید دو تا ارزیابی زیست محیطی داشته باشه یکی قبل از احداث و یکی هم اثرات بعد از احداث بررسی میشه مثل اینکه در ایران هیچکدوم اجرا نمیشه 2 لینک به دیدگاه
هوتن 15061 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 بهمن، ۱۳۹۰ مرسی از توضیحاتتفرودگاه در مهندشسی محیط زیست جزء دسته ای طبقه بندی شده که حتما باید دو تا ارزیابی زیست محیطی داشته باشه یکی قبل از احداث و یکی هم اثرات بعد از احداث بررسی میشه مثل اینکه در ایران هیچکدوم اجرا نمیشه چرا تا حدودی کارهایی شده درخت کاریهای زیادی در اطراف پایگاهها و فرودگاهها در دستور هست که خیلی جاها نیز انجام شده قوانین بین المللی گونه هایی از درختهای سوزنی رو پیشنهاد کرده که هم خاصیت جذب صوت و هم الاینده های هوا رو داره همچنین اب زیادی نیاز نداره الان خیلی از پایگاههای قدیمی تقریبا شبیه جنگل میمونه ولی در بعضی فرودگاهها مثل مهراباد که در قلب تهران واقع شده و زمین متری خدا تومن هست نمیتونن زمین رو ول کنند و درخت بکارند چون به زمین ها نیاز دارند بعضی از فرودگاهها هم مثل شهرکرد هر درختی میکاریم در اثر سرمای زمستان خشک میشه مشکل خشکسالی و کمبود اب هم مطرحه مورد دیگه اینکه هر درختی رو نمیتونیم بکاریم چون باعث جذب جانوارن و پرندگان میشه و برای پروازها خطرناکه مورد دیگه که باید رعایت بشه بحث فاضلاب های فرودگاهی هست که باید طبق قوانین مربوطه جمع اوری بشه چون میتونه برای محیط خیلی مضر باشه البته معضل دیگه اینه که فرودگاهها مساحت پهناوری دارند و در شهرهای کوچک حتی تا نصف مساحت خود شهر میرسند بعلت پهناوری انها اعمال قوانین و استانداردها میتونه تاثیر زیادی روی شهر بذاره اگر بخواهیم علت اصلی مشکلات زیست محیطی رو در فرودگاهها بیان کنیم به نظر من دو علت عمده داره نبود مهندسان حرفه ای و اگاه محیط زیست در مدیریت عالی شرکت فرودگاههای کشور عدم تخصیص بودجه های کافی جهت انجام پروژه های زیست محیطی 2 لینک به دیدگاه
sookut 13735 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 بهمن، ۱۳۹۰ چرا تا حدودی کارهایی شدهدرخت کاریهای زیادی در اطراف پایگاهها و فرودگاهها در دستور هست که خیلی جاها نیز انجام شده قوانین بین المللی گونه هایی از درختهای سوزنی رو پیشنهاد کرده که هم خاصیت جذب صوت و هم الاینده های هوا رو داره همچنین اب زیادی نیاز نداره الان خیلی از پایگاههای قدیمی تقریبا شبیه جنگل میمونه ولی در بعضی فرودگاهها مثل مهراباد که در قلب تهران واقع شده و زمین متری خدا تومن هست نمیتونن زمین رو ول کنند و درخت بکارند چون به زمین ها نیاز دارند بعضی از فرودگاهها هم مثل شهرکرد هر درختی میکاریم در اثر سرمای زمستان خشک میشه مشکل خشکسالی و کمبود اب هم مطرحه مورد دیگه اینکه هر درختی رو نمیتونیم بکاریم چون باعث جذب جانوارن و پرندگان میشه و برای پروازها خطرناکه مورد دیگه که باید رعایت بشه بحث فاضلاب های فرودگاهی هست که باید طبق قوانین مربوطه جمع اوری بشه چون میتونه برای محیط خیلی مضر باشه البته معضل دیگه اینه که فرودگاهها مساحت پهناوری دارند و در شهرهای کوچک حتی تا نصف مساحت خود شهر میرسند بعلت پهناوری انها اعمال قوانین و استانداردها میتونه تاثیر زیادی روی شهر بذاره اگر بخواهیم علت اصلی مشکلات زیست محیطی رو در فرودگاهها بیان کنیم به نظر من دو علت عمده داره نبود مهندسان حرفه ای و اگاه محیط زیست در مدیریت عالی شرکت فرودگاههای کشور عدم تخصیص بودجه های کافی جهت انجام پروژه های زیست محیطی خیلی ممنونم از توضیحات کامل و جامعت من که استفاده کردم اگه باز مطلبی بود ممنون میشم در اینجا بزارین 1 لینک به دیدگاه
B.Hadi 485 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 بهمن، ۱۳۹۰ یکی بیاد ارتباط رشته منم با محیط زیست بگه لطفااااااا :icon_gol: 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده