am in 25041 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ درود میزبان هفته : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 11 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ درود خب امین هستم دانشجوی ترم 6 برق قدرت هر سوالی در رابطه با موضوع "موتورهای الکتریکی" دارید در خدمتم!!! 11 لینک به دیدگاه
spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ سلام امین جان خب درمورد تیترهای زیر توضیح مختصری هم بدی ممنون میشم 1- معرفی کلی از تاریخچه وکاربرد موتورهای الکتریکی 2موتورچپگرد وراستگرد(یه بار سراین تو ازمایشگاه منو برق گرفت!) 3-موتورهای تکفاز وسه فاز 4-چه زمانی از موتور دوفاز استفاده میکنیم 5-موتورژنراتور وکاربرد ان فعلا اینا برا استارت! 8 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ سلام امین جانخب درمورد تیترهای زیر توضیح مختصری هم بدی ممنون میشم 1- معرفی کلی از تاریخچه وکاربرد موتورهای الکتریکی 2موتورچپگرد وراستگرد(یه بار سراین تو ازمایشگاه منو برق گرفت!) 3-موتورهای تکفاز وسه فاز 4-چه زمانی از موتور دوفاز استفاده میکنیم 5-موتورژنراتور وکاربرد ان فعلا اینا برا استارت! سلام بر داداش گلم :rose: 1. خب تاریخچه موتور الکتریکی به سال فک کنم 1821 و حتی چند سال قبلتر از اون بر میگرده که برای اولین بار توسط مایکل فارادی (میشل فارادی) یه ماشین DC ساده ساخته شد کم کم این موتورهای DC فراگیر شدن و توسط ادیسون خیلی گسترش پیدا کردن ولی با وارد شدن AC تو میدان رقابت (اختراعش توسط نیکلا تسلا سال 1182) کم کم ماشین های AC جای اجداد DC خودشون رو گرفتن ولی همچنان موتورهای DC کاربردهای خاص خودشون رو دارن!!! کاربرد موتورها خیلی وسیعه از توی آشپزخونه خونه و کلا همه خونه تا توی کارخونه ها و مراکز صنعتی کاربرد دارن 2. خب موتور چپ گرد و راستگرد عملا هیچ تفاوتی ندارن برای موتورهای سه فاز با عوض کردن جای دوتا فاز نوع گردش موتور عوض میشه توی تکفازها هم میشه (البته مشکلتر از سه فاز هستش) با عوض کردن دوسر خازن کمکی یا راه انداز یا حتی سیم پیچ کمکی مسیر چرخش رو عوض کرد البته برای تکفازها قانون خاص خودش رو داره برای همین بیشتر تکفازها توی یه جهت خاص گردش میکنن!!! چپ گرد در مسیر ساعتگرد میچرخه و راستگرد پاد ساعتگرد تشریف داره!!! 3. موتورهای سه فاز همونطور که از اسمشون پیداست باید به شبکه سه فازه یا چهارسیمه (گاها نول هم به موتورهای ستاره وصل میشه) وصل میشن اساس کارکردشون بر اساس اختلاف فازی هستش که بین سه فاز وجود داره و از دو قسمت استاتور و رتور تشکیل شدن استاتورشون سه تا مسیر سیم پیچی جدا داره که اختلاف فاز رو طبعا میدان دوار رو به وجود میاره موتورهای تکفاز اصولا نمیتونن به خودی خود استارت کنن و فعالیتی داشته باشن پس میان با دو بخش کردن سیم پیچی یه سیم پیچ کمکی هم قرار میدن تا اختلاف فاز رو به صورت مصنوعی به وجو بیارن یه خازن رو به سیم پیچ کمکی سری میکنن تا اختلاف فاز رو تامین کنه!!! 4. خب موتورهای سه فاز وقتی دو فاز فعالیت میکنن که یه فازشون به جهتی قطع باشه ولی چون اختلاف فاز وجود داره موتور شروع به فعالیت میکنه ولی اولا قدرت و توان موتور به میزان بیشتر از یک سوم کاهش پیدا میکنه دوما اصطلاحی هست که میگن موتور خفست یعنی موتور انگار داره زور میزنه چون گشتاورش پایین اومده بیشتر زمانی فک کنم استفاده بشه که لازمه از یه موتور سه فاز به صورت تکفاز استفاده بشه!!! 5. راستشو بخوای اطلاعات اونچنانی ندارم!!! (فقط میدونم تو نیروگاه ها استفاده اصلیشه) بخشید یکم طول کشید تایپ کنم!!!:rose: 10 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ باو سوال بپرسین دیگه!!! اونهمه به به و چه چه کو؟؟؟؟؟ همتون گفتین طرح خوب طرح خوب کوش؟؟؟ جای این تشکر زدنا نفری یه سوال بپرسین!!! 8 لینک به دیدگاه
hosseinassar 501 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ باو سوال بپرسین دیگه!!! اونهمه به به و چه چه کو؟؟؟؟؟ همتون گفتین طرح خوب طرح خوب کوش؟؟؟ جای این تشکر زدنا نفری یه سوال بپرسین!!! من این قدر ماشین خوندم که دیگه ماشین زده شدم شرمنده فعلا سوالی ندارم 5 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ من این قدر ماشین خوندم که دیگه ماشین زده شدمشرمنده فعلا سوالی ندارم باو قراره شما سوال بپرسین و من جواب بدم تا بقیه مثلا بکس مخابرات و الکترونیک هم این مبحث رو یاد بگیرن!!! آها داش حسین اگه لطف کنی یه چیزی در مورد موتور ژنراتور بهم برسونی ممنون میشم الان فهمیدم هیچی در موردش نمیدونم!!! 5 لینک به دیدگاه
hosseinassar 501 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ چیز زیادی بلد نیستم موتور یا ژنراتور؟ مدل Dc یا AC؟ 5 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ چیز زیادی بلد نیستم موتور یا ژنراتور؟ مدل dc یا ac؟ نه موتور ژنراتور!!! سوال پنجم سجاد من فقط میدونم تو نیروگاه کاربرد داره!!! اونم فرقی نداره هرکدوم گیرت اومد!!! 4 لینک به دیدگاه
hosseinassar 501 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ موتور ژنراتور یه وسیله ایه هم کار موتور و هم کار ژنراتور می کنه با این وسیله میشه ولـتاژ و فرکانس و فاز تغییر داد نمونه کوچک موتور ژنراتور (عکس بالا) برای تبدیل نیروی باتری به ولتاژ فشار قوی dc استفاده میشه نمونه های بزرگ هم برای تبدیل و کنترل انواع واحد ها (ولتاژ و ...) در نیروگاه ها استفاده میشه 7 لینک به دیدگاه
silent for ever 367 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ مرسی از توضیحات مفیدتون. سوال نمی پرسم به همون دلایلی که تو نامه براتون نوشته بودم!:icon_pf (34): اجازه بده اروم باشم و فقط بخونم... 3 لینک به دیدگاه
samyar 3407 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ امین جان میشه درمورد موتورهای پله ای توضیح بدی؟؟؟ وهمینطوردرموردموتورهای سنکرون که برای اصلاح ضریب قدرت استفاده میشده توضیح بدی!!! من در مورد این دوتا اطلاعات کمتری دارم......... 4 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ مرسی از توضیحات مفیدتون.سوال نمی پرسم به همون دلایلی که تو نامه براتون نوشته بودم!:icon_pf (34): اجازه بده اروم باشم و فقط بخونم... :rose: 4 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ امین جان میشه درمورد موتورهای پله ای توضیح بدی؟؟؟وهمینطوردرموردموتورهای سنکرون که برای اصلاح ضریب قدرت استفاده میشده توضیح بدی!!! من در مورد این دوتا اطلاعات کمتری دارم......... چشم موتور پله ای یا به اسطلاح خارجکیا استپ موتور یه موتور الکتریکیه که بیشتر چهار قطب تشریف داره و به صورت خیلی دقیق میتونه با کدهای صفر و یک فعالیت کنه و میشه مسیر فعالیتش رو به صورت خیلی خیلی دقیق برنامه ریزی کرد در واقع استپ موتور نوع پیشرفته موتور DC هستش که با یه سلونوئید ترکیب شده!!! موتور سنکرون یکی از کاربردهای بسیار موتور سنکرون اصلاح ضریب توان شبکه هستش توی مراکز صنعتی تقریبا تمام مصرف کننده ها پس فاز هستن این درحالیه که موتور سنکرون در حالت پر تحریک پیش فاز (مثل یه خازن) خلق شده!!! بارهایی که پس فاز هستن ضریب قدرت شبکه رو کاهش میدن پس برای افزایش ضریب توان شبکه میان یا از بانک خازن پر هزینه استفاده میکنن یا از موتور سنکرون که هم کار میکنه هم بهتون پول تو جیبی میده!!! کافیه یا دقیقتر توضیح بدم؟؟؟:banel_smiley_52: 5 لینک به دیدگاه
samyar 3407 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ چشمموتور پله ای یا به اسطلاح خارجکیا استپ موتور یه موتور الکتریکیه که بیشتر چهار قطب تشریف داره و به صورت خیلی دقیق میتونه با کدهای صفر و یک فعالیت کنه و میشه مسیر فعالیتش رو به صورت خیلی خیلی دقیق برنامه ریزی کرد در واقع استپ موتور نوع پیشرفته موتور DC هستش که با یه سلونوئید ترکیب شده!!! موتور سنکرون یکی از کاربردهای بسیار موتور سنکرون اصلاح ضریب توان شبکه هستش توی مراکز صنعتی تقریبا تمام مصرف کننده ها پس فاز هستن این درحالیه که موتور سنکرون در حالت پر تحریک پیش فاز (مثل یه خازن) خلق شده!!! بارهایی که پس فاز هستن ضریب قدرت شبکه رو کاهش میدن پس برای افزایش ضریب توان شبکه میان یا از بانک خازن پر هزینه استفاده میکنن یا از موتور سنکرون که هم کار میکنه هم بهتون پول تو جیبی میده!!! کافیه یا دقیقتر توضیح بدم؟؟؟:banel_smiley_52: درموردابعادوتوانشم یه چیزایی هم میشه بگی،چون من اینطور تجسم دارم برا تصحیح ضریب شبکه باید از ابعادوتوانهای بزرگتر استفاده بشه!!!طرز فکرم درسته یانه؟ 3 لینک به دیدگاه
میلاد 24047 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ این عکسه تو ویکی پدیا بود بگو این چه نوع موتوریه؟ توضیحش بده طرز کار و کاربرداشو این حرفا ولی با وارد شدن AC تو میدان رقابت (اختراعش توسط نیکلا تسلا سال 1182) کم کم ماشین های AC جای اجداد DC خودشون یعنی زمان شاه اسماعیل صفوی؟ 3 لینک به دیدگاه
samyar 3407 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ امین بعد سوالات بالا درمورد تفاوت ماشن dcوacبگو ودلیل اینکه سرعت موتورهای dcزیاده چیه؟؟؟؟؟؟وعلت اینکه میشه دور ماشین dc روکنترل کرد وacرونمیتونیم چیه؟ 3 لینک به دیدگاه
samyar 3407 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ اینجا فقط باید امین جواب بده؟؟؟؟:w00::w00: من به این موضوع اعتراض دارم!!!! 2 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ درموردابعادوتوانشم یه چیزایی هم میشه بگی،چون من اینطور تجسم دارم برا تصحیح ضریب شبکه باید از ابعادوتوانهای بزرگتر استفاده بشه!!!طرز فکرم درسته یانه؟ خب بر اساس میزان مصرف کننده های پس فازی که داریم توان پیش فاز تولیدیمون رو انتخاب میکنیم بر همین اساس اون کسی که شبکه رو داره طراحی میکنه میزان استفاده از این موتور یا بانک خازن رو هم تخمین میزنه!!!:rose: این عکسه تو ویکی پدیا بود بگو این چه نوع موتوریه؟ توضیحش بده طرز کار و کاربرداشو این حرفا یعنی زمان شاه اسماعیل صفوی؟ این یه موتور القایی سه فازه راستگرده!!! خب موتورهای القایی گونه ای از موتورهای ac هستن که خودشون به انواع مختلفی تقسیم میشن طرز عملکردشم اینه که سه شاخشو میزنیم به برق و رفتیم که برو!!!! با وصل شدن سیم پیچ ها به جریان الکتریکی توشون میدان القا میشه که این سه تا میدان به کمک هم یه میدان دوار به وجود میارن چون با هم دیگه 120 درجه اختلاف فاز دارن!!! کاربرداشم خب همه جا به کار میره چون میتونه در اندازه ها و توانهای کوچیکم تولید بشه!!!! نه باو منظورم 1882 بود اشتپ شد!!!!!!! 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده