رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

اندونزي از انرژي حرارتي آتشفشانها هزاران مگاوات برق توليد مي کند.

 

 

به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره، آتشفشان هاي خاموش در اندونزي به منبعي براي توليد انرژي برق تبديل شده اند. مسئولان اين کشور مي گويند اندونزي تا پنج سال آينده به چهارده ميليارد دلار سرمايه گذاري براي استفاده از انرژي حرارتي آتشفشانها نيازمند است. استفاده از انرژي حرارتي زمين با استقبال هفتاد کشور به ويژه ايسلند،چين و فيليپين روبرو شده است.

صهيب جاسم خبرنگار اين شبکه در گزارشي در اين زمينه از جاکارتا افزود گسترش صدها آتشفشان فعال در اندونزي فقط در بردارنده خطرات نيست بلکه در کنار استفاده دامنه کوه هاي آتشفشاني از خاک حاصلخيز براي توليدات کشاورزي از حرارت کوه هاي آتشفشاني مي توان براي توليد برق استفاده کرد که چهار درصد توليدات برق اندونزي را تشکيل مي دهد.اين انرژي با استفاده از بخار چاه هاي گرم آتشفشاني است و کوه هاي مختلف آتشفشاني اين کشور مي توانند بيست و هفت هزار مگاوات برق توليد کنند.

خبرنگار اين شبکه تصريح کرد بخار اين چاه ها از طريق لوله هايي، توربين هاي مخازن ايستگاه هاي حرارتي را به حرکت در مي آورد و انرژي برق توليد مي شود. اين انرژي پاک بوده محيط را آلوده نکرده و تجديد پذير است و از تغييرات آب و هوايي که براي توليد انرژي خورشيدي،آبي و بادي حياتي ضروري است، نيز تاثير نمي پذيرد. کارشناسان از دولت اندونزي خواسته اند به طور جدي بخش خصوصي و سرمايه گذاران خارجي را براي سرمايه گذاري به اين بخش دعوت کند.ساخت هر نيروگاه حرارتي توليد برق آتشفشاني نيازمند سرمايه گذاري هنگفتي در ده سال آينده است ولي پس از تاسيس اين نيروگاههاي گران، هزينه هاي توليد روزانه در مقايسه با استفاده از فرآورده هاي نفتي و زغال سنگ به يک سوم کاهش مي يابد.اگر اندونزي در پنج سال آينده پنج هزار مگاوات برق از انرژي حرارتي توليد کند در استفاده از سيزده ميليون تن زغال سنگ به طور سالانه بي نياز خواهد شد و اين به معناي توقف سالانه به هوا رفتن هشت ميليون تن دي اکسيد کربن است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...