S.F 24932 ارسال شده در 30 مرداد، 2011 فکر کنم دو هندسه رو بررسی می کنه . استوانه می تواند به عنوان تیغه (توپر) باشد .درحالیکه یک باله که به خوبی جهت دار است (زاویه کوچکی برای حمله دارد _ فکر کنم بحث ایرودینامیک باشه_ ) در مواجه شدن با جریان سست خواهد بود ! دیگه ببخشید. اشتباه زیاد داره . فکر کنم نمره قبولی هم نگیرم. ** راستی چ خوب می شه که در حد یک خط هم درباره متن نوشته شده اطلاعات اضافی بزاریم . 4
M!Zare 48037 ارسال شده در 30 مرداد، 2011 فکر کنم دو هندسه رو بررسی می کنه .استوانه می تواند به عنوان تیغه (توپر) باشد .درحالیکه یک باله که به خوبی جهت دار است (زاویه کوچکی برای حمله دارد _ فکر کنم بحث ایرودینامیک باشه_ ) در مواجه شدن با جریان سست خواهد بود ! دیگه ببخشید. اشتباه زیاد داره . فکر کنم نمره قبولی هم نگیرم. ** راستی چ خوب می شه که در حد یک خط هم درباره متن نوشته شده اطلاعات اضافی بزاریم . استوانه جسمی با شیب تند است در حالیکه باله بخوبی جهت دار است(زاویه حمله کوچک) و نسبت به جریان ضعیف تر است.(فکر کنم ضعیف تر بودن به استوانه بر میگرده):icon_pf (34):(منم افتضاح ترجمه میکنم) این متن در مورد جریان اطراف سیلندر و باله است و میگه باله بصورت ملایم شیب پیدا میکنه و جریان بر روی اون هدایت میشه،اما در مورد استوانه این اتفاق بصورت ناگهانی رخ میده.به همین دلیل بر روی استوانه پدیده هایی مانند جدایش و گردابه اتفاق می افتد. 4
alimec 23102 ارسال شده در 7 شهریور، 2011 more modern trucks have an air dryer built into system which takes away a lot of the moisture from the air in the system 3
Cannibal 3349 ارسال شده در 7 شهریور، 2011 Reynold's Number تابعی برای محاسبه ی آشفتگی جریان سیال که اگر بالای 2000 باشه جریان آشفته، متلاطم یا توربولانسه و اگه کمتر باشه جریان منظم یا لامیناره. 4
S.F 24932 ارسال شده در 7 شهریور، 2011 more modern trucks have an air dryer built into system which takes away a lot of the moisture from the air in the system اغلب وانت ها یک سیستم خشک کننده هوا دارند،که بیشتر رطوبت هوا سیستم را می گیرد . 4
alimec 23102 ارسال شده در 7 شهریور، 2011 اغلب وانت ها یک سیستم خشک کننده هوا دارند،که بیشتر رطوبت هوا سیستم را می گیرد . یه توضیح بدم منحرف نشیم: اینجا منظور از سیستم سیستم ترمز هست / وانت رو نمی دونم/ ولی کامیون و 18 چرخ... من هنوز نفهمیدم برا چی رطوبت هوا رو می گیریم بخاطرانکه بیشتر متراکم شود؟ 2
S.F 24932 ارسال شده در 11 شهریور، 2011 A wax mock-up of the turbine blade was made by using an investment casting method متن سختی نیست دو لغت کاربردی در ریختگری داره . 2
M!Zare 48037 ارسال شده در 11 شهریور، 2011 A wax mock-up of the turbine blade was made by using an investment casting method متن سختی نیست دو لغت کاربردی در ریختگری داره . مدل مومی پره های توربین،با استفاده از شیوه قالب گیری ریخته گری ساخته شد. 2
alimec 23102 ارسال شده در 11 شهریور، 2011 A wax mock-up of the turbine blade was made by using an investment casting method متن سختی نیست دو لغت کاربردی در ریختگری داره . investment casting ریخته گری با قالب بسته wax mock-up ماکت 2
S.F 24932 ارسال شده در 11 شهریور، 2011 ترجمه مریم خانم کاملا صحیح بود . :flowerysmile: investment casting همون ریختگری دقیق (ریخته گری مومی ) و wax mock-up هم اشاره به مدل مومی داره. 2
M!Zare 48037 ارسال شده در 13 شهریور، 2011 the theory of perfect fluids fails completely,to account for a drag of a body 2
S.F 24932 ارسال شده در 14 شهریور، 2011 تئوری سیال کامل (سیال ایده ال؟) کاملا برای( کشیده شدن یک بدنه ؟) شکست خورد . 2
M!Zare 48037 ارسال شده در 14 شهریور، 2011 تئوری سیال کامل (سیال ایده ال؟) کاملا برای( کشیده شدن یک بدنه ؟) شکست خورد . تئوری سیال ایده آل برای محاسبه نیروی درگ(نیرویی که در راستای جریان به جسم وارد میشود)یک جسم کاملا شکست خورد 2
M!Zare 48037 ارسال شده در 14 شهریور، 2011 The greatest discrepancy between the theory of a perfect fluid and experiment exist in the consideration of drag 2
alimec 23102 ارسال شده در 15 شهریور، 2011 the theory of perfect fluids fails completely,to account for a drag of a body The greatest discrepancy between the theory of a perfect fluid and experiment exist in the consideration of drag توجه 2
M!Zare 48037 ارسال شده در 15 شهریور، 2011 توجه ممنون مهندسولی در این تاپیک کل متن باید ترجمه بشه متن اول را من و آقا سجاد معنی کردیم ... 2
alimec 23102 ارسال شده در 15 شهریور، 2011 the greatest discrepancy between the theory of a perfect fluid and experiment exist in the consideration of drag ترجمه خودمونی و یه جورهایی مفهومی:بین تئوری یه سیال ایده آل و یافته هایی که رو بحث دراگ زوم کردن فرق زیادی است بیشترین فرق بین ... 2
M!Zare 48037 ارسال شده در 16 شهریور، 2011 The greatest discrepancy between the theory of a perfect fluid and experiment exist in the consideration of drag بیشترین تفاوت بین (مقدار)تئوری و آزمایشگاهی سیال ایده آل در مقابل درگ است. in consideration of به معنی در مقابل هم بکار میرود. یعنی فکر کنم منظورش اینه که برای نیروی درگ نتایج حاصل از مقادیر تئوری با آزمایشگاهی بیشترین تفاوت رو نسبت به سایر داده ها داره. 2
alimec 23102 ارسال شده در 16 شهریور، 2011 بیشترین تفاوت بین (مقدار)تئوری و آزمایشگاهی سیال ایده آل در مقابل درگ است.In consideration of به معنی در مقابل هم بکار میرود. یعنی فکر کنم منظورش اینه که برای نیروی درگ نتایج حاصل از مقادیر تئوری با آزمایشگاهی بیشترین تفاوت رو نسبت به سایر داده ها داره. ترجمه من و شما هر کدوم یه مفهوم رو می رسونن اما ذهنیات فعلی من: 1-تئوری درگ داریم و عملی درگ/تئوری یه چیز گفته عملی هم یه چیزی/حالا تفاوت بین تئوری و عملی بسیار زیاده این تفاوت رو ایکس می نامیم 2-تئوری درگ داریم و عملی درگ/تئوری یه چیز گفته عملی هم یه چیزی/ تفاوت ایکس برا مثال: تئوری لایه مرزی(مثلا استوانه دوار) داریم و عملی لایه مرزی/تئوری یه چیز گفته عملی هم یه چیزی/تفاوت ایگرگ مقدار (اندازه /همون اختلافه/....)ایکس به مراتب بیشتر از ایگرگ هست 1
alimec 23102 ارسال شده در 16 شهریور، 2011 3-بین تئوری های سیال ایده آل(حالا در هر بحثی درگ لایه مرزی نیروی برشی و...) و آزمایشاتی(حالا در هر بحثی درگ لایه مرزی نیروی برشی و...) که رو سیال ایده آل انجام گرفته اختلاف هست. اوج اختلاف ها وقتی بود که آزمایشهای درگ رو انجام دادیم و با تئوری هش مقایسه کردیم 1
ارسال های توصیه شده