رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سوال امروز من:

در حالت عادی کارکرد موتور، دود قابل مشاهده ای از اگروز خارج نمیشه، اگر موتور مشکل خاصی داشته باشه، از اگزوز دودی خارج میشه که بعضاً به رنگ های مختلفی هستش...

انواع رنگ های دودهای خروجی از اگزوز رو نام ببرید و بگید هر رنگ نشون دهنده چه عیبی در موتور هستش؟

  • Like 7
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 1.5k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

سوال امروز من:

در حالت عادی کارکرد موتور، دود قابل مشاهده ای از اگروز خارج نمیشه، اگر موتور مشکل خاصی داشته باشه، از اگزوز دودی خارج میشه که بعضاً به رنگ های مختلفی هستش...

انواع رنگ های دودهای خروجی از اگزوز رو نام ببرید و بگید هر رنگ نشون دهنده چه عیبی در موتور هستش؟

 

ممنون مصطفی جان

 

بدون دود(خاكستري) ،دود سفید ، دود سیاه ،دود آبی

 

بدون دود:(خاكستري) :

 

موتور سالم است و موتور سالم دود نمي‎كند (حتي موتور ديزل) و وقتي انگشت به لوله اگزوز مي‎زنيم انگشت نبايد چرب يا سياه شود.

 

دود سفيد( آب سوزي ) :

 

الف) موقتي : در زمستانها و شبهاي سرد وقتي موتور خاموش است به علت اينكه هواي بيرون سرد و داخل موتور گرم است در نتيجه هواي داخل موتور به صورت قطرات آب در مي‎آيد كه بعد از روشن كردن موتور در صبح زود دود سفيد رنگي از اگزوز خارج مي‎شود كه نتيجه آب سوزي است و چون اين حالت موقتي است اشكالي ندارد و پس از گرم شدن موتور قطع خواهد شد.

 

ب) دائمي : اگر دود سفيد دائمي باشد دليل آن سوختن واشر سيلندر يا ترك خوردگي سيلندر مي‎باشد.

 

دود سياه:

 

در اثر كثيفي بيش از حد ***** هوا ، كم بودن هوا ، خام سوختن بنزين در موتور ، ريتارد بيش از حد موتور (تنظيم نبودن دلكو) دود سياه ايجاد مي گردد.

 

دود آبي: روغن سوزي

 

الف) موقتي : روغن سوزي از خلاصي بيش از حد گيت سوپاپ مي‎باشد كه در اينحالت معمولاً روغن كم نمي‎كند و در موقعي كه موتور پرگاز كار مي كند دود قطع مي‎شود.

 

ب) دائمي: اگر موقع كم گاز يا پرگازكار كردن موتور به طور دائم دود كند روغن سوزي از رينگ و پيستون يا سيلندر است.

 

امیدوارم درست باشه

  • Like 6
لینک به دیدگاه

من قبلا در اين مورد تو دانشگاه يه چيزايي تو درس كارگاه اتومكانيك يادم هست

اميدوارم دوستان كاملش كنند

يكي اين بود كه موتور دود سفيد داره و تو حالت عاميانه ميگن آب سوزي

مثلا تو زمستون كه هواي بيرون سرد هست، قطرات آبي كه واسه تقطير ايجاد ميشه دليل اون ميتونه باشه

دود سياه هم هست كه يه دليلش اينه كه كم بودن هوا يا اينكه ***** كثيف باشه

دود آبي هم هست كه يادم نمياد (شايد به خاطر روغن سوزي باشه)

  • Like 6
لینک به دیدگاه

خوب دوستان بریم سراغ مکانیک سیالات

سیالات غیر نیوتنی به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟ و هر کدام به چه موادی تقسیم بندی می شوند؟

  • Like 6
لینک به دیدگاه
خوب دوستان بریم سراغ مکانیک سیالات

سیالات غیر نیوتنی به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟ و هر کدام به چه موادی تقسیم بندی می شوند؟

به طور کلی سیال غیر نیوتنی به سیالی گفته میشود که گرانروی آن با تغییرات کرنش وارده بر آن متغیر است پس این نوع مواد فاقد ویسکوزیته معین میباشند

 

الف - ‌مستقل از زمان ( Time Independent)

يك سيال غير نيوتني به عنوان سيالي كه از رابطه ي لزجت تبعيت نكند و مقدار آن ثابت نباشد، تعريف مي شود . مقدار لزجت سيالات غير نيوتني زماني كه نرخ تنش برشي تغيير مي كند ، متنوع است . بدين معني كه ، پارامترهاي مدل هاي ويسكومتر ، محور (Spindle) و سرعت چرخش داراي تأثيري بر اندازه لزجت است. اين پارامتر لزجت به لزجت ظاهري (apparent viscosity) ناميده مي شود و درست زماني است كه مقادير بدست آمده از آزمايشات ، متفق اند

 

1- پزودو پلاستيك (پبه پلاستيك ) Pseudo plastic لزجت اين نوع سيالات با افزايش نرخ برش ، كاهش مي يابد . كه از اين نوع مي توان به مواد زير اشاره كرد .كه به اين نوع از رفتار رقيق گرداني برش (shear – thinning) مي گويند .

مانند صابون

 

 

 

 

2-ديلانت ها ( گشاده شونده ، متسع ) Dilatants توصيفي است از افزايش لزجت سيال با افزايش نرخ برش . اين سيالات به نام ضخيم شونده برش مايعات Sear – thickening liquids نيز ناميده ميشوند .

 

مانند نشاسته در آب

 

 

 

3ـ ‌بينگهام (Bingham )

رفتار مايعات ، همچون جامدات تحت شرايط استاتيك است . مقدار مشخصي از نيرو بايد بكار برود تا سيال قبل از هرگونه سيلان يافتن (Flow) تحريك شود . اين نيرو به نام مقدار تسليم (yield Value) است . سوپ گوجه فرنگي يك مثال از اين قبيل سيالات است .

 

مانند قیر

 

 

ب - وابسته به زمان ( Time Dependent)

بعضي از سيالات يك تغييري در لزجت را با زمان كه تحت شرايط نرخ برش ثابت است ، نمايش مي دهند .

1ـ تيكسوتروپيك ( Tixotropic )

سيالاتي كه لزجت آن ها با زمان كاهش مي يابد ، در حاليكه آن شئ با برش ثابت است .

2ـ‌رئوپكتيك ( Rheopectic )‌

مقدار لزجت اينگونه سيالات با گذر زمان افزايش مي يابد به طوري كه برش آن ها در يك نرخ ثابت است . :gnugghender:

  • Like 5
لینک به دیدگاه

عجله نکنید دوستان بزارید بقیه هم میان

بعضیا این چیزا حوزه تخصصشون هست و توی بحثای دیگه شرکت نکردن

ضمن اینکه هنوز کسی به سوال من درباره انواع تله های بخار+شکل+یه توضیح کوتاه از کاربردشون جواب نداده

  • Like 4
لینک به دیدگاه

عجله نکنید دوستان بزارید بقیه هم میان

بعضیا این چیزا حوزه تخصصشون هست و توی بحثای دیگه شرکت نکردن

ضمن اینکه هنوز کسی به سوال من درباره انواع تله های بخار+شکل+یه توضیح کوتاه از کاربردشون جواب نداده

اگه کسی میشناسی بهش اعلام کن بیاد اینجا جواب بده

و اینکه اول تایپیک زده اگه کسی سوال رو جواب نداد، پرسشگر باید خودش جواب سوال رو بده

  • Like 2
لینک به دیدگاه
سوال یادم رفت:دی

پارامتر های مهم ماشین تراش را نام ببرید:دی

 

مثل اینکه کسی سوال رو بلد نیست:ws52:

 

بچه های ساخت و تولید فکر کنم بدونن

بابا این که خیلی ساده بود:w00:

چطور سوالات سیالاتی میپرسین ولی ساخت تولید جواب داده نمیشه:banel_smiley_4:

 

پارامترهای مهم تراشکاری یا به طور کلی ماشین کاری سه تاست:

1-سرعت برش یا cutting speed

2-سرعت پیشروی یا feed rate

3-عمق بار یا depth of cut

 

سرعت برش :مقدار مسافتی که نوک ابزار در عرض یک دقیقه طی میکند یا طول براده ای که از روی قطعه کار در عرض یک دقیقه برداشته میشود

رابطشم هست: v=pi*d*n/1000

pi همون عدد پی

dقطر قطعه بر حسب میلیمتر

nتعداد دوران قطعه در هر دقیقه

 

سرعت پیشروی که معلوم هست که چیه .....عمق بار هم ضخامت براده ای هست که ابزار از قطعه برمیداره

  • Like 8
لینک به دیدگاه

ضمن اینکه هنوز کسی به سوال من درباره انواع تله های بخار+شکل+یه توضیح کوتاه از کاربردشون جواب نداده

من میتونم پاسخگو باشم، ولی اگه اجازه بدید باید متنش رو تایپ کنم واسه همین یه زمان میخوام

اگر هم قبل از من کسی بتونه جواب بده که سپاسگزارش هستیم همگی

  • Like 6
لینک به دیدگاه
بابا این که خیلی ساده بود:w00:

چطور سوالات سیالاتی میپرسین ولی ساخت تولید جواب داده نمیشه:banel_smiley_4:

 

پارامترهای مهم تراشکاری یا به طور کلی ماشین کاری سه تاست:

1-سرعت برش یا cutting speed

2-سرعت پیشروی یا feed rate

3-عمق بار یا depth of cut

 

سرعت برش :مقدار مسافتی که نوک ابزار در عرض یک دقیقه طی میکند یا طول براده ای که از روی قطعه کار در عرض یک دقیقه برداشته میشود

رابطشم هست: v=pi*d*n/1000

pi همون عدد پی

dقطر قطعه بر حسب میلیمتر

nتعداد دوران قطعه در هر دقیقه

 

سرعت پیشروی که معلوم هست که چیه .....عمق بار هم ضخامت براده ای هست که ابزار از قطعه برمیداره

 

ممنون

حالا واسه چی میزنی؟:167:

 

 

خوب دوستان یه عکس گذاشتم، فکر کنم به تخصص شما بیاد

این دستگاه چیه؟

 

273055main_0801849_665.jpg

  • Like 9
لینک به دیدگاه
ممنون

حالا واسه چی میزنی؟:167:

 

 

خوب دوستان یه عکس گذاشتم، فکر کنم به تخصص شما بیاد

این دستگاه چیه؟

 

273055main_0801849_665.jpg

 

 

 

موتور جته؟؟ :w58:

 

:jawdrop:

 

:icon_redface:

  • Like 6
لینک به دیدگاه
من میتونم پاسخگو باشم، ولی اگه اجازه بدید باید متنش رو تایپ کنم واسه همین یه زمان میخوام

اگر هم قبل از من کسی بتونه جواب بده که سپاسگزارش هستیم همگی

خیلی نمیخواد متنش طولانی باشه

بیشتر عکسها مهم هستن

چون آدم میتونه با یه عکس خیلی سریعتر یاد بگیره:icon_gol:

  • Like 6
لینک به دیدگاه

سیستم کانال کشی ساختمانها (کلا منظورم سیستم کانال کشی هست) به دو طریق قابل محاسبه است

دو روش توضیح داده بشه

  • Like 6
لینک به دیدگاه
سیستم کانال کشی ساختمانها (کلا منظورم سیستم کانال کشی هست) به دو طریق قابل محاسبه است

دو روش توضیح داده بشه

 

 

1. وقتی دستگاه حرارتی وبرودتی اختصاص به یک اطاق داشته باشد ، سیستم را با واحدهای محلی گویند . در مورد سیستم هیت پمپ لازم به توضیح است که دستگاه کاملا شبیه کولر گازی است با این تفاوت که توسط وسیله ای به نام معکوس کننده ، مسیر جریان ماده مبرد در تابستان و زمستان عوض می شود. قسمتی که در تابستان سرما ایجاد می کرد در زمستان گرما ایجاد خواهد کرد. به سیکل تبرید در کولرگازی مراجعه شود.

2. در سیستم منطقه ای گرمایش و سرمایش چند اطاق یا چند محل توسط یک دستگاه تامین می شود . هوای گرم ویا سرد تهیه شده توسط کانال کشی به اطاقهای مربوطه ارسال می شود. دستگاه زنت وسیله ای مانند کولر آبی به علاوه یک کویل گرمایی می باشد که کویل گرمایی توسط آب سیستم حرارت مرکزی هوا را گرم می کند . اساس کار دستگاه پکیج در تابستان مانند کولر گازی است ولی در زمستان از گرمکن برقی یا گازی یا کویل گرمایی ممکن است اسنفاده نماید.

3. در سیستم مرکزی آب سرد توسط چیلر و آب گرم توسط دیگ تولید می شود .

آب سرد یا گرم تولیده شده به دو طریق مورد استفاده واقع می شود .

الف_ آب سرد یا گرم توسط پمپ بین کویل هواساز و چیلر با دیگ گردش می کند عبور هوا از روی کویل هواسازهوای سرد یا گرم تولید می نماید هوای تهیه شده توسط سیستم کانال کشی به اطاقها ارسال می شود.

ب_ آب سرد یا گرم توسط پمپ بین (( کویل فن کویلها)) و ((چیلر یا دیگ )) گردش می کند. فن کویلها در اطاقهای مختلف نصب شده اند هوای اطاق از روی کویل سر یا گرم فن کویل غبور کرده و سر یا گرم می شود .

  • Like 3
لینک به دیدگاه

عجله نکنید دوستان بزارید بقیه هم میان

بعضیا این چیزا حوزه تخصصشون هست و توی بحثای دیگه شرکت نکردن

ضمن اینکه هنوز کسی به سوال من درباره انواع تله های بخار+شکل+یه توضیح کوتاه از کاربردشون جواب نداده

 

فعلا اینارو دانلود کنید درمورد تله بخارها جالبن

 

 

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    - Armstrong International, Inc.
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    - Purgadores de Condensado, S.L.
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    - Oak Ridge National Laboratory.
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    - American Plant Maintenance Steam Trap Surveys
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    - US Department of Energy Federal Energy Management Program.
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    - Thermaxx Jackets
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    - TLV International, Inc.

  • Like 3
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...