spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مرداد، ۱۳۹۰ دلایل امکان پذیر نبودن عملی سیکل موتور هوایی کارنو چیه؟دودلیل عمده ای ترمو نخونده ها!! پایین بودن فشار موثر متوسط ومشکل ایجاد شرایط برای انتقال حرارت طی فرایند انبساط وتراکم همدما دودلیل عمده امکان پذیرنبودن عملی سیکل موتورهوایی کارنو هستند 4 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مرداد، ۱۳۹۰ ضریب شکل چه ارتباطی به جدایش دارد؟GNF Fluid را توضیح دهید؟ منظورت گرادیان فشار غیر صفرهست؟ GNF -----Genomics Institute of the Novartis Research Foundation ؟ 3 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مرداد، ۱۳۹۰ آیا همیشه جهت نیروی اصطکاک بر خلاف جهت حرکت جسم هست؟ 4 لینک به دیدگاه
pianist 31129 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مرداد، ۱۳۹۰ آیا همیشه جهت نیروی اصطکاک بر خلاف جهت حرکت جسم هست؟ نه همیشه اینطوری نیست تا اونجایی که یادم میاد وقتی بین جسم و سطح مورد نظر غلتش اتفاق بیفته جهت اصطکاک با در جهت حرکت جسم میشه و وقتی لغزش اتفاق بیفته بالعکسش. 4 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مرداد، ۱۳۹۰ غلتش آزاد با واداشته چه فرقی با هم دارن؟ 3 لینک به دیدگاه
EVF 5465 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مرداد، ۱۳۹۰ منظورت گرادیان فشار غیر صفرهست؟ GNF -----Genomics Institute of the Novartis Research Foundation ؟ نه سالار لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مرداد، ۱۳۹۰ جامدات وقتی من نیستم،تو این تاپیک میمیره بنده خدا !!!!! مدول الاستیسیته یک ماده را چگونه در آزمایشگاه تعیین میکنند؟ 4 لینک به دیدگاه
pianist 31129 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۰ جامدات وقتی من نیستم،تو این تاپیک میمیره بنده خدا !!!!! مدول الاستیسیته یک ماده را چگونه در آزمایشگاه تعیین میکنند؟ اسی خودت جواب میدی؟؟ 1 لینک به دیدگاه
Mr. Specific 43573 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۰ جامدات وقتی من نیستم،تو این تاپیک میمیره بنده خدا !!!!! مدول الاستیسیته یک ماده را چگونه در آزمایشگاه تعیین میکنند؟ E=p/eA e: کرنش P: نیروی وارد شده A: سطحی که نیرو به آن وارد می شود. همه اینها قابل اندازه گیری و تنظیم هستند... میشه دیگه نمیشه؟ 2 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۰ E=p/eAe: کرنش P: نیروی وارد شده A: سطحی که نیرو به آن وارد می شود. همه اینها قابل اندازه گیری و تنظیم هستند... میشه دیگه نمیشه؟ اینکه فقط یک رابطه تئوریه !!!! سوالم این بود چطور به طریق آزمایشگاهی میشه تعیین کرد. فرض کن یک ورق فولادی بهتون میدن،میگن مدول الاستیسیته این چنده؟ چه جوابی بهش میدین؟ چه جوری نیرو و کرنش را اندازه میگیرند حالا. 4 لینک به دیدگاه
Mr. Specific 43573 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۰ اینکه فقط یک رابطه تئوریه !!!! سوالم این بود چطور به طریق آزمایشگاهی میشه تعیین کرد. فرض کن یک ورق فولادی بهتون میدن،میگن مدول الاستیسیته این چنده؟ چه جوابی بهش میدین؟ چه جوری نیرو و کرنش را اندازه میگیرند حالا. اسی بار آخرت باشه از من سوال جامداتی میپرسی هااا 2 لینک به دیدگاه
سیندخت 18786 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۰ اینکه فقط یک رابطه تئوریه !!!! سوالم این بود چطور به طریق آزمایشگاهی میشه تعیین کرد. فرض کن یک ورق فولادی بهتون میدن،میگن مدول الاستیسیته این چنده؟ چه جوابی بهش میدین؟ چه جوری نیرو و کرنش را اندازه میگیرند حالا. به طریق آزمایشگاهی می شه آزمون کشش. نمونه یا همون مثلا ورق فولادی رو به صورت یک بعدی تحت نیروی کششی که به طور پیوسته زیاد می شه قرار میدن. و ازدیاد طول رو به دست میارن. کرنش می شه : e=(L2-L1)/L1 تنش هم که می شه نیروی وارده که مثلا با نیرو سنج اندازه می گیرن بر اون سطحی که نیرو بهش وارد می شه. و در نهایت مدول الاستیسیته می شه تنش تقسیم بر کرنش. فقط این مدول برای قبل از رسیدن به نقطه تسلیم هستش. یعنی زمانی که رابطه تنش با کرنش خطیه. و E همون شیب نمودار می شه. یعنی زمانی که هر چه قدر ما نمونه رو می کشیم و طولش رو زیاد می کنیم به همون نسبت سطحش کم می شه و در کل حجمش ثابت می مونه. اگه کاهش سطح مقطع بیش از افزایش طول باشه وارد ناحیه غیر کشسان می شه و هوک دیگه صادق نیست 4 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۰ به طریق آزمایشگاهی می شه آزمون کشش.نمونه یا همون مثلا ورق فولادی رو به صورت یک بعدی تحت نیروی کششی که به طور پیوسته زیاد می شه قرار میدن. و ازدیاد طول رو به دست میارن. کرنش می شه : E=(l2-l1)/l1 تنش هم که می شه نیروی وارده که مثلا با نیرو سنج اندازه می گیرن بر اون سطحی که نیرو بهش وارد می شه. و در نهایت مدول الاستیسیته می شه تنش تقسیم بر کرنش. فقط این مدول برای قبل از رسیدن به نقطه تسلیم هستش. یعنی زمانی که رابطه تنش با کرنش خطیه. و e همون شیب نمودار می شه. یعنی زمانی که هر چه قدر ما نمونه رو می کشیم و طولش رو زیاد می کنیم به همون نسبت سطحش کم می شه و در کل حجمش ثابت می مونه. اگه کاهش سطح مقطع بیش از افزایش طول باشه وارد ناحیه غیر کشسان می شه و هوک دیگه صادق نیست فرم کلی جوابی که دادین درسته. اما آیا خودتون هم با دستگاه تست کشش کار کردین از نزدیک؟ ازدیاد طول را به نظرتون چطور میشه در یک تست کشش به دست آورد،مگر این ازدیاد طول چقدره؟ 4 لینک به دیدگاه
سیندخت 18786 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۰ فرم کلی جوابی که دادین درسته. اما آیا خودتون هم با دستگاه تست کشش کار کردین از نزدیک؟ ازدیاد طول را به نظرتون چطور میشه در یک تست کشش به دست آورد،مگر این ازدیاد طول چقدره؟ نه من کار نکردم با دستگاهش!! ولی این ازداد طول خیلی ناچیزه. طوری که دیگه حد نهایی کرنش برای تنش در نقطه تسلیم (حد نهایی ناحیه الاستیک) برای فلزات 0.002 و برای سرامیک 0.001 هست. همون تنش تسلیم مطمئنه. 4 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۰ نه من کار نکردم با دستگاهش!!ولی این ازداد طول خیلی ناچیزه. طوری که دیگه حد نهایی کرنش برای تنش در نقطه تسلیم (حد نهایی ناحیه الاستیک) برای فلزات 0.002 و برای سرامیک 0.001 هست. همون تنش تسلیم مطمئنه. خوب من یک توضیح مختصری درباره این دستگاه میدم. قطعه بین فک بالا و پایین بسته میشه و سپس بین دو نقطه از آن یک اکستنسیومتر بسته میشه،تا دقیقا کرنش را با دقت بالا بخونه. بارگذاری از صفر شروع میشه و نیرو و جابجایی بین فک ها در رایانه ای که کنار این دستگاه است ثبت میشه،اما این جابجایی فک ها چون قطعه سر میخوره،نمیتونه کرنش صحیح را بده،برای همین کرنش سنج هم نصب میکنند. بارگذاری اونقدر ادامه پیدا میکنه تا قطعه بشکنه،اما از بار بیشتر متناظر با تنش نهایی،بار به شدت افت میکنه. 4 لینک به دیدگاه
Mr. Specific 43573 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۰ اینو که من میدونستم!!!! خوب منظورم از قابل اندازه گیری همینا بودند دیگه!!!! طوری ازم سوال رو پرسیدی اسی، که فکر کردم اشتباه جواب دادم و دودر کردم 2 لینک به دیدگاه
Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۰ اینو که من میدونستم!!!!خوب منظورم از قابل اندازه گیری همینا بودند دیگه!!!! طوری ازم سوال رو پرسیدی اسی، که فکر کردم اشتباه جواب دادم و دودر کردم جدی میدونستی؟ خوب بگو ببینم کرنش سنج چیه؟ چطوری کار میکنه؟ :JC_thinking: 2 لینک به دیدگاه
Mr. Specific 43573 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مرداد، ۱۳۹۰ جدی میدونستی؟خوب بگو ببینم کرنش سنج چیه؟ چطوری کار میکنه؟ :jc_thinking: آره.. کرنش سنج رو یادم میاد به ما درس ندادند.. نمیدونم چرا!!! شاید چون سیالاتی بودیم.. ولی یادمه یه توضیح سر کلاس داد استادمون... کرنش سنج وسیله ای بود که روی سطح قرار میدهند ( فیکس میکنند) - تا اونجایی که من یادمه بصورت ستاره ای میذاشتند ...(بابا خو دقیق یادم نیست) و تغییر مکانهای بسیار بسیار کم رو هم اندازه گیری میکردند. 3 تا کرنش سنج رو باز زاویه 120 نسبت به هم میذاشتند فکر کنم. 3 لینک به دیدگاه
just work 12354 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 مرداد، ۱۳۹۰ ممنونم اسی عزیز سوالت واقعا کاربردی و خوب بود با اجازه دوستان یه سوال در همین زمینه داشتم ... ابعاد قطعاتی که تحت ازمون کشش قرار میگیرند بر چه اساسی تعیین میشه ؟ 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده