spow 44198 مالک ارسال شده در 3 آبان، 2011 کاهش مقطع جریان /تغییرات در سرعت و فشار/ استفاده از معادله برنولی ممنون علی جان یخورده بیشتر میخوام بازش کنیم الان حس تایپ ندارم حس زیبای خواب سروقت اومده سراغمون فردا ایشالا یه مطلب کاملی تقدیم میکنم 4
Mr. Specific 43573 ارسال شده در 3 آبان، 2011 کاهش مقطع جریان /تغییرات در سرعت و فشار/ استفاده از معادله برنولی نحوه اندازه گیری جریان به کمک اریفیس را توضیح دهید ممنون علی جانیخورده بیشتر میخوام بازش کنیم الان حس تایپ ندارم حس زیبای خواب سروقت اومده سراغمون فردا ایشالا یه مطلب کاملی تقدیم میکنم سوال جالبیه... البته جواب علی آقا هم قابل قبول بود... البته برای روی کاغذ.. نه آزمایشگاه.. چون تا اونجایی که من یادمه آزمایش اوریفیس در آز-سیالات یه طور دیگه بود.. که الان خاطرم نیست.. مربوط میشه به سالیان سال پیش یه نکته ای که خواستم بگم اینه که خیلی خوبه که مطلب کامل هم گذاشته بشه... ولی تجربه ثابت کرده که مطالب خیلی کامل رو آدم حالشو نداره بخونه.. همین جوابای خودموی خیلی خیلی راحت تر و بهتر در ذهن حک میشه... 5
pianist 31129 ارسال شده در 4 آبان، 2011 سوال ریخته گری در جوانه زنی دانه های ستونی بهتر است و یا دانه های کروی چرا؟؟ هر کدوم از اینها تشکیل منطقه ستونی و منطقه متساوی المحور را میدهند. خب ظاهرا کسی نمیدونه من خودمم نمیدونم پس بیخیال میشیم... 4
just work 12354 ارسال شده در 4 آبان، 2011 هر کدام از محلولهای اچ " نایتال " و " پیکرال " در فلزات اهنی " فولاد و چدن " چه نتایجی را نشان میدهند ؟ 3
just work 12354 ارسال شده در 4 آبان، 2011 در تصاویر زیر شاهد دو نوع متفاوت از متریال ck45 هستیم که بوسیله ی محلول " نایتال " هفته ی گذشته اچ کردم به نظر شما چه عملیاتی ( خام - تمیپر - کوئنچ - همگن سازی - انیل سازی و ... ) در نمونه ها انجام شده است . چرا ؟ 4
spow 44198 مالک ارسال شده در 4 آبان، 2011 http://www.noandishaan.com/forums/showthread.php?p=653290#post653290 اندازه گیری مقدار جریان سیالات با اریفیس Orifice دوستان کم وکسری از بابت تایپ داشت میبخشن 4
spow 44198 مالک ارسال شده در 4 آبان، 2011 درجریانات حول استوانه چه موقع درگ کاملا اصطکاکی میشود؟ پدیده جدایی کی اتفاق میافتد؟ 1
spow 44198 مالک ارسال شده در 4 آبان، 2011 معیارهای طراحی ستونهارا نام برده وتوضیح مختصری درمورد انها بدهید 1
just work 12354 ارسال شده در 4 آبان، 2011 هر کدام از محلولهای اچ " نایتال " و " پیکرال " در فلزات اهنی " فولاد و چدن " چه نتایجی را نشان میدهند ؟ محلول اچ " نایتال " برای مشاهده ی بهتر شکل دانه محلول اچ " پیکرال " برای مشاهده ی بهتر مرزدانه بکار میروند . 1
Mr. Specific 43573 ارسال شده در 4 آبان، 2011 درجریانات حول استوانه چه موقع درگ کاملا اصطکاکی میشود؟پدیده جدایی کی اتفاق میافتد؟ قسمت اول سوال رو فراموش کردم قسمت دوم سوال، گرادیان معکوس فشار 4
EVF 5465 ارسال شده در 4 آبان، 2011 درجریانات حول استوانه چه موقع درگ کاملا اصطکاکی میشود؟پدیده جدایی کی اتفاق میافتد؟ در مورد سوال اول: هیچ وقت در جریان حول استوانه درگ کاملا اصطکاکی نیست و همیشه ترمهای فشار وجود دارند مگر اینکه مقطع استوانه از دایره به بیضی تغییر شکل بده sepertaion یا جدایش زمانی اتفاق می افته که دو شر زیر همزمان در حریان مشاهده بشه: گریادیان نامساعد فشار تغییرات سرعت نسبت به y برابر صفر بشه. 4
M!Zare 48037 ارسال شده در 4 آبان، 2011 سجاد تو نگیا!Igv چیست؟ Inlet guide vane ردویف اول پره ورودی در توربین 3
spow 44198 مالک ارسال شده در 4 آبان، 2011 در مورد سوال اول: هیچ وقت در جریان حول استوانه درگ کاملا اصطکاکی نیست و همیشه ترمهای فشار وجود دارند مگر اینکه مقطع استوانه از دایره به بیضی تغییر شکل بده sepertaion یا جدایش زمانی اتفاق می افته که دو شر زیر همزمان در حریان مشاهده بشه: گریادیان نامساعد فشار تغییرات سرعت نسبت به y برابر صفر بشه. درجریانات حول استوانه هم درگ اصطکاکی وجود دارد هم درگ فشاری هنگامیکه عدد رینولدز کم باشد یک جریان خزشی وجود دارد که دران اثرات لزجی در سراسر جریان غالب است ودرگ کاملا اصطکاکی است. دراین حالت Cd نسبتا زیاد است با افزایش هرچه بیشتر عدد رینولدز پدیده جدایی اتفاق میافتد با سپاس از توضیحات یوسف عزیز سجاد تو نگیا!Igv چیست؟ چشم Inlet guide vaneردویف اول پره ورودی در توربین یه اصلاح میخواد مریم جان بعدا توضیح میدم 4
EVF 5465 ارسال شده در 4 آبان، 2011 با افزایش هرچه بیشتر عدد رینولدز پدیده جدایی اتفاق میافتد با اوونکه شاگردیم اما افزایش رینولدز توربولانس شدن جریان رو در پی داره، شرطهای جدایش همون دو شرطی هست که خدمتتون عرض کردم از طرفی افزایش رینولدز و توربولانس شدن جریان،جدایش رو به تاخیر میندازه.و باعث جلوگیری از اون میشه 4
spow 44198 مالک ارسال شده در 4 آبان، 2011 دلایل امکان پذیر نبودن عملی سیکل موتور هوایی کارنو چیه؟ دودلیل عمده 2
just work 12354 ارسال شده در 4 آبان، 2011 در تصاویر زیر شاهد دو نوع متفاوت از متریال ck45 هستیم که بوسیله ی محلول " نایتال " هفته ی گذشته اچ کردم به نظر شما چه عملیاتی ( خام - تمیپر - کوئنچ - همگن سازی - انیل سازی و ... ) در نمونه ها انجام شده است . چرا ؟ اگر یه قعطه از فولاد ck45 خام ( یعنی هیچ عملیاتی روی ان انجام نشده باشه ) رو پس از عملیات سمباده کاری و پولیش کاری بوسیله محلول مخصوص اچ کنیم شاهد ساختار شکل اول خواهیم بود . در این شکل شاهد ساختار " فریت - پرلیت " هستیم . در این شکل اشکال قوه ای رنگ مناطق پرلیت و نواحی سفید رنگ مناطق فریتی هستند . نکته ی مهم در فولاد خام همونطور که در شکل ملاحظه میشه اندازه ی های متنوع ( ریز و درشت ) پرلیتی هست . در شکل دوم شاهد فولاد ck45 هستیم که روی ان " عملیات همگن سازی " انجام شده است . در عملیات همگن سازی قطعه پس از رسیدن به دمای استنیتی در هوا سرد میشود . هدف از انجام اینکار تنش گیری و یک اندازه شدن دانه ها میباشد . همانطور که در شکل دوم دیده میشود اندازه ی دانه ها نسبت به شکل اول دارای یکنواختی بیشتری میباد . پ.ن : تصاویر بوسیله ی میکروسکوپ نوری با زوم 400x گرفته شده اند . 3
ارسال های توصیه شده