Ehsan 112346 ارسال شده در 13 آبان، 2011 ابعاد قطعاتی که تحت ازمون کشش قرار میگیرند بر چه اساسی تعیین میشه ؟ اینها همه یکسری استاندارد دارند،که اون استاندارد ابعاد و شکل های خاصی را تعریف کرده. عواملی مثل جنس و ضخامت و..... در انتخاب استاندارد مناسب موثر هست. 4
just work 12354 ارسال شده در 13 آبان، 2011 اینها همه یکسری استاندارد دارند،که اون استاندارد ابعاد و شکل های خاصی را تعریف کرده. عواملی مثل جنس و ضخامت و..... در انتخاب استاندارد مناسب موثر هست. خوب منظور من دقیقا شماره ی اون استاندارده ... 5
Ehsan 112346 ارسال شده در 13 آبان، 2011 خوب منظور من دقیقا شماره ی اون استاندارده ... چندین شماره داره،هر استانداردی یکسری مشخصاتی را معرفی کرده. یک شماره استاندارد واحد که همه چیز را در بر بگیرد، نداریم. 5
just work 12354 ارسال شده در 13 آبان، 2011 چندین شماره داره،هر استانداردی یکسری مشخصاتی را معرفی کرده. یک شماره استاندارد واحد که همه چیز را در بر بگیرد، نداریم. اتفاقا فقط و فقط یه استاندارد خاص برای تمام قطعاتی که باید تست کشش بشوند وجود داره یک استاندارد واحد برای اجسام توپر - اجسام استوانه ای - ورقها و ... وجود داره که تمام تستهای کشش حتما باید بر اساس اون مرجع اندازه گذاری بشوند در غیر اینصورت نتیجه ی تست کشش مورد تایید نیست ... شماره استاندارد ؟ 4
Ehsan 112346 ارسال شده در 13 آبان، 2011 اتفاقا فقط و فقط یه استاندارد خاص برای تمام قطعاتی که باید تست کشش بشوند وجود داره یک استاندارد واحد برای اجسام توپر - اجسام استوانه ای - ورقها و ... وجود داره که تمام تستهای کشش حتما باید بر اساس اون مرجع اندازه گذاری بشوند در غیر اینصورت نتیجه ی تست کشش مورد تایید نیست ... شماره استاندارد ؟ خوب پس یا در جریان این قضیه نیستین،یا کسی که بهتون اطلاعات داده،اطلاعاتش ناقص بوده. ما تو این زمینه طرف قرارداد با شرکت های صنعتی هستیم و میدونیم داستان از چه قراره. مثلا ما یک استانداردی داریم به نام astm e8 تو این استاندارد،ده ها زیر شاخه وجود داره،که هر کدام یکسری ابعاد و ویژگی ها و شکل های مختلفی دارند. واقعا اسباب تعجبه که نمونه برای یک ورق را با نمونه برای استوانه یکسان میدونین !!!! 4
just work 12354 ارسال شده در 13 آبان، 2011 خوب پس یا در جریان این قضیه نیستین،یا کسی که بهتون اطلاعات داده،اطلاعاتش ناقص بوده. ما تو این زمینه طرف قرارداد با شرکت های صنعتی هستیم و میدونیم داستان از چه قراره. مثلا ما یک استانداردی داریم به نام astm e8 تو این استاندارد،ده ها زیر شاخه وجود داره،که هر کدام یکسری ابعاد و ویژگی ها و شکل های مختلفی دارند. واقعا اسباب تعجبه که نمونه برای یک ورق را با نمونه برای استوانه یکسان میدونین !!!! ممنونم خوب دقیقا منظور من استاندارد astm e8m بود که شما فرمودید اگر به این استاندارد دقت بفرمایید که در 22 صفحه تنظیم شده در ابتدا تمام شرایط دقیق تست کشش بیان شده و سپس به تبیین ابعاد تست کشش برای انوان نمونه ها در جداول جداگانه پرداخته شده . این استاندارد در تحقیقات علمی و همچنین عملی به عنوان مرجع استاندارد شناخته میشه ... من هیچوقت نگفتم که انواع قطعات یک نوع شرایط دارند بلکه گفتم شرایط تست برای انواع قطعات در یک استاندارد به طور جامع ذکر شده . پ.ن : هرچی سواد نداشته باشیم دیگه اینو میدونم عزیز دل 5
Ehsan 112346 ارسال شده در 13 آبان، 2011 ممنونم خوب دقیقا منظور من استاندارد astm e8m بود که شما فرمودید اگر به این استاندارد دقت بفرمایید که در 22 صفحه تنظیم شده در ابتدا تمام شرایط دقیق تست کشش بیان شده و سپس به تبیین ابعاد تست کشش برای انوان نمونه ها در جداول جداگانه پرداخته شده . این استاندارد در تحقیقات علمی و همچنین عملی به عنوان مرجع استاندارد شناخته میشه ... من هیچوقت نگفتم که انواع قطعات یک نوع شرایط دارند بلکه گفتم شرایط تست برای انواع قطعات در یک استاندارد به طور جامع ذکر شده . پ.ن : هرچی سواد نداشته باشیم دیگه اینو میدونم عزیز دل خوب بله،من اشتباه برداشت کردم... اینطور باشه همه این استانداردها هم زیر مجموعه استاندارد astm هستند و ما میتونیم بگیم برای همه تست ها در هر زمینه ای فقط یک استاندارد داریم. بنده همچین مطلبی نگفتم که شما سوادش را ندارین.... اما در عمل،اینطور مثل کتاب نمیشه عمل کرد. نمیدونم چند بار خودتان پای دستگاه تست کشش ایستادین و داده استخراج کردین؟ 5
just work 12354 ارسال شده در 13 آبان، 2011 خوب بله،من اشتباه برداشت کردم... اینطور باشه همه این استانداردها هم زیر مجموعه استاندارد astm هستند و ما میتونیم بگیم برای همه تست ها در هر زمینه ای فقط یک استاندارد داریم. بنده همچین مطلبی نگفتم که شما سوادش را ندارین.... اما در عمل،اینطور مثل کتاب نمیشه عمل کرد. نمیدونم چند بار خودتان پای دستگاه تست کشش ایستادین و داده استخراج کردین؟ اختیار داری عزیز دل خوب پروژه ی پایانی من دقیقا بررسی ریز کردن دانه ی با یه روش بسیار نوین هست که توسط تست کشش و هاردنس این نتیجه گیری ازش استنتاج میشه بر اساس اون چیزی که گفتم بسیار در این زمینه تحقیق کردم و تمام اساتید ( اعم از مکانیک و عمران و متالورژی ) تاکید داشتند که ابعاد قطعات الزاما باید بر اساس استاندارد astm باشه و در غیر اینصورت نتایج قطعا مردود محسوب میشوند ... همچنین به تحقیقات isi که توجه کردم دیدم تمام قطعات تست شده مبتنی بر این استاندارد هستند . موفق باشی عزیز دل 5
Eng HVAC 4139 ارسال شده در 14 آبان، 2011 با سلام خدمت دوستان عزیز سوال بنده این هست، بهترین حالت برای قرار دارن دریچه های تهویه مطبوع در اتاق عمل چه آرایشی هست؟ منظورم اینه که گفته بشه، که دریچه های رفت و برگشت کجای اتاق نصب بشوند بهتره با تشکر 5
Mr. Specific 43573 ارسال شده در 14 آبان، 2011 با سلام خدمت دوستان عزیزسوال بنده این هست، بهترین حالت برای قرار دارن دریچه های تهویه مطبوع در اتاق عمل چه آرایشی هست؟ منظورم اینه که گفته بشه، که دریچه های رفت و برگشت کجای اتاق نصب بشوند بهتره با تشکر بهتر است ورود جریان هوا از سمت سقف و خروج آن نزدیک به کف زمین باشد . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4
Mr. Specific 43573 ارسال شده در 15 آبان، 2011 جدی میدونستی؟خوب بگو ببینم کرنش سنج چیه؟ چطوری کار میکنه؟ :JC_thinking: آره..کرنش سنج رو یادم میاد به ما درس ندادند.. نمیدونم چرا!!! شاید چون سیالاتی بودیم.. ولی یادمه یه توضیح سر کلاس داد استادمون... کرنش سنج وسیله ای بود که روی سطح قرار میدهند ( فیکس میکنند) - تا اونجایی که من یادمه بصورت ستاره ای میذاشتند ...(بابا خو دقیق یادم نیست) و تغییر مکانهای بسیار بسیار کم رو هم اندازه گیری میکردند. 3 تا کرنش سنج رو باز زاویه 120 نسبت به هم میذاشتند فکر کنم. اسی جوابم درست بود یا نه؟؟؟:ws6: 2
Ehsan 112346 ارسال شده در 15 آبان، 2011 اسی جوابم درست بود یا نه؟؟؟:ws6: بحث کرنش سنج ها و نحوه چیدمان و انواع اقسام اونها از نظر حجم مطالب خودش در حد یک واحده درسیه. توی تاپیک تحلیل تجربی تنش،به موقع بهش اشاره میکنم. ولی خوب جواب شما،برای یک حالت خیلی خاص،درست بود.. 2
Mr. Specific 43573 ارسال شده در 15 آبان، 2011 بحث کرنش سنج ها و نحوه چیدمان و انواع اقسام اونها از نظر حجم مطالب خودش در حد یک واحده درسیه. توی تاپیک تحلیل تجربی تنش،به موقع بهش اشاره میکنم. ولی خوب جواب شما،برای یک حالت خیلی خاص،درست بود.. در همین حد بهمون گفتند... از دروس جامداتی خوشم نمیاد :w00: 3
Ehsan 112346 ارسال شده در 15 آبان، 2011 از دروس جامداتی خوشم نمیاد :w00: گربه دستش به گوشت نمیرسه،میگه پیف پیف بو میده.... جامدات سرور گرایش های مکانیک است،چون اگر جامدی نباشد،سیال حتی نمیتواند یکجا شکلی به خودش یگبرد...... 4
Mr. Specific 43573 ارسال شده در 15 آبان، 2011 کاری به اون نداریم که جامد بهتره یا سیال کلا علاقه ای به این دروس ندارم... نمراتم جالبه توی این دروس: مقاومت1: 11 مقاومت 2: 12.5 طراحی1: 14.5 طراحی 2: 18.33!!! این نمره جالب بود!! هیچوقت با علاقه نتونستم بخونمشون... دست خودم نیست که 4
Eng HVAC 4139 ارسال شده در 19 آبان، 2011 موتورهای جاروبک دار چی هستن و کجا کاربرد دارن؟؟ میدونم که تو ساخت سازه های فضایی ازشون استفاده میشه بهشون electrical brushed هم گفته میشه .................. همینقدر میدونم 4
Ehsan 112346 ارسال شده در 19 آبان، 2011 موتورهای جاروبک دار چی هستن و کجا کاربرد دارن؟؟ یکیاز موتورهای مورد استفاده در ساخت سازه های هوافضا موتور جاروبک دار است. این موتورها که معمولا استوانه ای هستند، از یک بخش بیرونی و ثابت به نام استاتور و از یک بخش هسته مرکزی گردنده روتور تشکیل می شوند. استاتور از سیم پیچ هایی بر روی شفت مرکزی تشکیل شده و روتور از دو آهنربا بر روی بدنه تشکیل شدهاست. بخش متحرک از یک جهت دهنده یا کموتاتور، جریان الکتریکی را دریافت می کند . جریان مستقیم (DC) حداقل به دو جاروبک (brushe) انتقال پیدا می کند و باعث ایجاد الکترومغناطیسی در هر یک از جاروبک ها می شود. با ایجاد میدان مغناطیسی و با توجه به قطب های ثابت که از آهن رباهای دائمی تشکیل شده اند، بخش متحرک شروع به حرکت می کند. 4
Eng HVAC 4139 ارسال شده در 19 آبان، 2011 شاید شما هم شنیده باشید که میگن وقتی که کولر آبی رو روشن میکنید بهتره اول بذارید رو دور تند کار کنه بعد از چند دقیقه دور کمتر رو بزنید از لحاظ مکانیکی که به نظر من کاملا اشتباهه که دستگاه رو با دور تند در بدو حرکت راه بندازیم از لحاظ الکتریکی چی؟ واقعا بهتره رو دور تند شروع به کار بشه؟؟ 5
Ehsan 112346 ارسال شده در 19 آبان، 2011 شاید شما هم شنیده باشید که میگن وقتی که کولر آبی رو روشن میکنید بهتره اول بذارید رو دور تند کار کنه بعد از چند دقیقه دور کمتر رو بزنیداز لحاظ مکانیکی که به نظر من کاملا اشتباهه که دستگاه رو با دور تند در بدو حرکت راه بندازیم از لحاظ الکتریکی چی؟ واقعا بهتره رو دور تند شروع به کار بشه؟؟ بر عکس نمیگین؟ همیشه میگن اول بذارین روی کُند کار کنه،سپس روی دور تُند بذارین. :JC_thinking: 4
ارسال های توصیه شده