ΠΠOHAΠΠAD 23 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۸۹ سلام به همه. این پروژه تو یه مسابقه معتبر معماری تو نیویورک مقام آورده و جزو فینالیست ها شده. عنوان مسابقه Build a Better Burb بود که خواستار ایده های جسورانه برای دگرگون کردن مراکز محله لانگ آیلند شد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام . حالا رای گیری اینترنتی گذاشتن که مردم رای بدن و پروژه برتر انتخاب بشه. تنها پروژه از ایران همین پروژه هست. از طرح های دیگه که فینالیست شدن از دانشگاه ها نیویورک،کلمبیا،آریزونا هست،همچنین شرکت های معماری. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام . اگه طرح به نظرتون جالب اومد کافیه vote رو بزنین. باید یه پیام بده که رای شما ثبت شده. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام . تو این وبلاگ همه اطلاعات هست. ممنون از همه. 6 لینک به دیدگاه
ΠΠOHAΠΠAD 23 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۸۹ الف- از هر کامپیوتر(هر ip)یک رای میشه داد، برای آرا بیشتر از یک ip بایستی ادرس پست الکترونیکی رو بدین. ب- برای رای دادن به طرح مورد نظر، از صفحه گالری صفحه طرح مورد نظر رو باز کنید و روی view images کلیک کنید تا عکس های طرح رو باز کنه پ- سپس برای رای دادن روی دکمه Vote که بالا سمت راست عکس می بینید کلیک کنید. تو یه پیام یادآوری می کنه که از هر ip یک رای(بدون نیاز به پست الکترونیکی) می شه داد. بعد از ok پیام، بایستی پیام تایید ثبت رای شما به نمایش در بیاد. اگر بعد از کلیک ok ،سیستم پیامی نداد، یعنی رای شما ثبت نشده است. ت - در برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام کنار هر طرح یک دکمه vote قرار داده شده، اما بعضی ها گفتن که اون دکمه vote کار نمی کرده و بعد از باز کردن برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام مطابق شرح پ رای اونا ثبت شده. ث- بعضی وقتا روی جزئیات طرح کلیک می کنید، محل نمایش عکس ها خالیه و عکس ها رو نمایش نمی ده،فقط سمت چپ بالا تصویر یه مستطیل خیلی کوچیک از عکس رو نمایش میده. اگر شما به این مشکل برخوردید، و از لود شدن کامل عکس ها مطمئن هستید، بایستی صفحه رو دوباره باز کنید. این هم از باگها وب سایت رای گیری هستش. 4 لینک به دیدگاه
میلاد 24047 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۸۹ من رای دادم :4chsmu1: چرا اینقدر پیچیدش میکنی؟ بگو برن تو این لینک برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بعد روی vote کلیک کنند همین 4 لینک به دیدگاه
ΠΠOHAΠΠAD 23 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۸۹ من رای دادم:4chsmu1: چرا اینقدر پیچیدش میکنی؟ بگو برن تو این لینک برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بعد روی vote کلیک کنند همین ممنون از رایت. آره لینک اصلی همینه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ولی این سایت باگ داره واسه همین این توضیحات رو دادم. 3 لینک به دیدگاه
from_hell 10964 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۸۹ EmbodimentofIran'sContemporary Image inLondon این روزها،آرمین دانشگر، معمار جوان ایرانی مقیم اتریش، با طرح پیشنهادی خود برای ساختمان جدید سفارت ایران در لندن، به چهرهای خبرساز در رسانههای مختلف تبدیل شده است، ساختمانی که، به گفته او، قرار است تصویری از ایران معاصر را در قلب لندن به نمایش بگذارد. طرح مکعبشکل و پنج طبقه ساختمان جدید سفارت ایران در لندن که تاق تماشایی آن به همراه دیوارهای زاویهدار و پنجرههای نامنظم، جلوهای متفاوت به این بنا بخشیده، علاوه بر فضاهای معمول دیپلماتیک، دربردارنده یک مرکز فرهنگی و هنری نیز است که این بخش با استفاده از یک فضای خالی پیوسته، از بخش اصلی سفارت جدا شده و هویت مشخص و بارزی در فرم کلی ساختمان پیدا کرده است. دانشگر هدف خود از ایده خلاقانه ادغام سفارت با مرکز فرهنگی را آشناساختن غربیها با فرهنگ غنی و کمتر شناختهشده ایران، به ویژه جریانهای هنری معاصر آن، بیان میکند. 2 لینک به دیدگاه
from_hell 10964 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۸۹ با توجه به اینکه طرح ساختمان جدید سفارت ایران در لندن، از نظر فرم کلی، خط آسمان، تعداد طبقات، خطوط نما و رنگ مصالح، تقریبا با بافت مجاور خود هماهنگ و سازگار است، به نظر میرسد اعتراضات صورتگرفته، بیشتر معطوف به تاق و فضای خالی ساختمان باشد که پدیدهای نو در این منطقه محسوب میشود. در حالی که اگر درباره این خصیصه بارز ساختمان، صرفا قضاوت فرمال نداشته باشیم، درخواهیم یافت اتفاقا این ایده یکی از نقاط قوت طرح برای استقرار در بافت تاریخی است، چون با این کار، تا حد زیادی از حجم توده و ماده کاسته شده و در عوض به فضا اضافه شده و حتی فضای شهری در داخل ساختمان نیز تداوم یافته است. ساختمان کلیسا هم که بیشتر به در خطر افتادن آن استناد میشود، اصولا از نظر فرم کلی، خط آسمان، خطوط نما و رنگ مصالح، هیچ سنخیتی با بافت کلی معماری منطقه و حتی بنای مجاور دیگرش که یک ساختمان قدیمی است، ندارد، چه برسد به اینکه سازگاری و تناسب آن را با یک ساختمان جدید قرن بیستویکمی ملاک قضاوت قرار دهیم. نگاهی به روند معماری دانشگر و آثار مختلف او، نشان میدهد که طرح ساختمان جدید سفارت ایران در لندن نیز به نوعی در چارچوب و ادامه رویکرد شجاعانه و نوآورانه او در آثار قبلی قرار میگیرد، رویکردی مبتنی بر این اندیشه که در عصر جدید، باید در ساختمانهای جدید زندگی کرد. دانشگر بر این باور است که هر نسلی باید یادداشت و امضای خود را بر کالبد شهر، البته با حفظ احترام بناهای نسلهای گذشته، بگذارد تا نسلهای آینده آنها را به کمکاری، بیفکری و خوشهچینی صرف از دستاوردهای گذشته متهم نکنند. او بر اساس این نگرش، زبان فرمال ویژهای را، مبتنی بر پیوستگی فضایی و ارزشبخشی به فضاهای نیمهباز، البته با اتکا به سازههای متهورانه، در پروژههای مختلف تعقیب کرده که تداوم این زبان را در پروژه سفارت نیز میتوان مشاهده کرد. 3 لینک به دیدگاه
from_hell 10964 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۸۹ آنچه که طرح ساختمان جدید سفارت ایران در لندن را بحثانگیز ساخته، قرارگیری این ساختمان در یکی از مناطق تاریخی لندن، و به ویژه همجواری آن با یک کلیسای قدیمی 150 ساله است. همین امر، ظاهرا به مذاق انگلیسیهای محافظهکار خوش نیامده و باعث بروز نگرانیها، اعتراضات و واکنشهای منفی در میان ساکنان محلی شده که معتقدند این ساختمان مدرن هیچ تناسبی با ساختمانهای دیگر ندارد و در میان این بافت تاریخی، یک تافته جدابافته به نظر میرسد. دامنه این اعتراضات به جایی رسیده که ساکنان محلی از پرنس چارلز، ولیعهد علاقهمند به حفظ آثار تاریخی بریتانیا، برای جلوگیری از اجرای این طرح مدرن که به زعم آنان، یکپارچگی بافت تاریخی لندن را از بین خواهد برد، درخواست کمک کردهاند. البته هنوز هیچ پاسخی از سوی پرنس چارلز منتشر نشده و تصمیمگیری درباره ساخت یا عدم ساخت این ساختمان، به پاییز امسال موکول شده است. توجه به حاشیههای ایجادشده در مورد پروژه ساختمان جدید سفارت ایران در لندن، انتظار میرود دکتر دانشگر درباره روند طراحی این ساختمان، توضیحات بیشتر و شفافتری ارائه دهند و اطمینان و رضایت دو گروه اصلی مخاطبان این اثر را جلب کنند: گروه اول، انگلیسیهایی که مشتاقاند از چگونگی حفظ احترام و یکپارچگی بافت تاریخیشان در طراحی این ساختمان اطمینان پیدا کنند و گروه دوم ایرانیانی که مشتاقاند هویت ایرانیشان را در کالبد این بنا جستوجو و کشف کنند. برای مطالعه برخی بازتابهای رسانهای طرح ساختمان جدید سفارت ایران در لندن ، میتوانید به سایتهای زیر مراجعه کنید: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام - برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام - برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام - برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام - برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام - برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام پ.ن: معرفی آرمین دانشگر: دكتر دانشگر كه در حال حاضر مدرس دانشگاه فنی وین میباشد و به عنوان استاد میهمان در دانشكدههای مختلف به تدریس پرداخته است، دیدگاه و نظریه جدیدی را در عرصه طراحی معماری دنبال میكند؛ تغییر فضا در هر لحظه از زمان پایه و مبانی نظریه وی را تشكیل میدهد. او كه در اتریش تحقیقاتی پیرامون تغییر فضاها در زمانهای مختلف انجام داده، در پی ارائه مفهوم جدیدی از فضای معماری متناسب با تحولات زمانه است. از دیدگاه او، ساختمانهای جعبهمانند یا باكسهای متداول معماری مدرن دیگر پاسخگوی تحولات امروز جهان نیستند و معماران عصر حاضر باید در اندیشه خلق فرمهایی متناسب با الزامات زندگی در این عصر باشند، عصری كه سرعت و شتاب از مشخصههای اصلی آن است. دكتر دانشگر در این زمینه مثال جالبی را مطرح میكند؛ او میگوید از زمان اختراع هواپیما توسط برادران رایت تحولات تكنولوژیكی شگرفی در جهان به وقوع پیوسته است، اما تصاویر موجود از محل زندگی برادران رایت در آن سالها، نشان میدهد كه معماری ما، همگام با شتاب فزاینده تحولات جهانی، آنچنانكه باید و شاید، تغییر و تحول پیدا نكرده است. در كل، اگرچه دانشگر نه رم کولهاس است و نه زاها حدید، اما معمار جوانی است كه با پافشاری بر نظریات و ایدههای خویش كه به گفته خودش حتی او را به دادگاههای اتریش نیز كشانده است، به درجهای از آگاهی و خودباوری رسیده كه او را قادر میسازد حرفهایی برای گفتن در معماری امروز جهان داشته باشد. دكتر دانشگر با جرأتی قابل تحسین ایدههای ارزشمندی را در زمینه معماری ایرانی مطرح و دنبال میكند كه به عنوان رویكردی نو و بدیع در این عرصه قابل تأمل و بررسی بیشتر و منصفانهتری از سوی منتقدان و صاحبنظران است. 3 لینک به دیدگاه
niaz 9807 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ زندگی فردا مجموعه ای از یک آزمایشگاه ، یک نگارخانه ویک اتاق سخنرانی( آمفی تئاتر ) است. این مکان یک نمایشگاه موقتی برای به نمایش گذاشتن تحقیقات وتکنیکهای ابتکاری کمپانی های مختلف برای محل کار و منازل آینده ماست .بازدید کنندگان می توانند با محصولات و خدماتی آشنا شوند که می تواند باعث افزایش کیفیت زندگی یا کار کردن در آینده نزدیک شوند.همچنین آخرین تکنولوژیها و کیفیتهای ساختمانی از قبیل روشهای سرمایش و گرمایش. شکل فوق مدرن منحنی پوشیده از فلز برگرفته از این مفهوم است که بخشهای عمودی و افقی ساختمان حالتی ممتد از سمت درون به بیرون را نمایش می دهد. تمام مواد مورد استفاده فضای کمی را اشغال می کنند.طرح این ساختمان پایه ای است برای تکنولوژیهای نو آورانه مختلفی که به نمایش گذاشته شده اند.ورودی ، پذیرش و زیر ساختهای عمودی ، پله ها و اسانشورها ، حجم درونی راتشکیل می دهند.رستوران و دیگر امکانات ثانویه عمومی ، آمفی تئاتر اداره و آشپزخانه در وسط قرار گرفته اند. زندگی فردای آمستردام به مدت 5 سال برقرار است و پس از آن این پروژه بسته خواهد شد. در طی این مدت مفاهیم نمایش داده شده به طور مداوم حل و فصل و تکمیل شده و با آخرین تو سعه ها تطبیق داده خواهند شد. کل محوطه : 2500 متر طول برج 4 طبقه : 32 متر 1 لینک به دیدگاه
niaz 9807 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۹ برنده رقابت : استودیوی U N ولینگتون ، نیوزیلند یک شکل خارجی تراش داده شده همرا با داخلی اسثنائی بخشی از احیاء اساسی و عمده منطقه رو به آب ولینگتون ( پایتخت نیوزیلند ) مربوط به توسعه جدید موزه ملی ته پا پا به معنی " مکان ما " در مائوری است ." نقل قول از بن ون برکل زمیمه جدید بصورتی کاملا" واضح وتاثیر گذار طراحی گردیده است تا به عنوان یک نشان فرهنگی تاثیری واقعی در ارتباط با محیط اطراف داشته باشد و به ارتباط منطقه رو به آب ولینگتون با خود شهر کمک کند . حالتی باز و دعوت کننده به طرف قلب سبز پارک ویتنگی از طریق دو جناح پارک که به سمت بیرون گسترده شده اند حاصل گردیده است که این دو جناح همچنان که در مجاورت یکدیگر به سمت بالا امتداد پیدا می کنند فضای عمومی باز اما حفاظ داری را در سطح زمین تشکیل می دهند و ظاهر دیوار مانند ساختمان اصلی را که در پشت آنها قرار دارد از بین می برد ." هدف استودیوی سازمان ملل ساخت فضای یک موزه بود که چه بوسیله هنر و چه بدون آن کارایی داشته باشد ، مکانی که بازدید کنندگان آن نیز به همان میزان قطعات نمایش داده شده بخشی از یک رویداد فرهنگی هستند . نمایشگاه ها که قابلیت به نمایش گذاشتن آثار فوق العاده بزرگی را دارند در امتداد یک سراشیبی مار پیچی به طرز زیکزاک مانندی درون طرح روباز جای گذاری شده اند به گونه ای که بازدیدکنندگان در ارتفاعات ، زاویه ها و مکانهای مختلف قادر به تشخیص مجسمه ها و نقاشی ها هستند . این نمایشگاه ها علاوه بر عملکرد اصلیشان یعنی به نمایش گذاشتن آثار هنری ، برای بر قراری کنسرت های کوچک و رو باز و نیز دیگر رویدادها مورد استفاده قرار خواهند گرفت . مساحت کل : 3500 متر مربع 1 لینک به دیدگاه
niaz 9807 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۹ یک ساختمان بتنی مثلثی شکل آبی رنگ که بصورت اسفنجی خیسانده شده در آب به نظر می رسد که با آسمان و دریای مدیترانه آمیخته شده است. ساختمان محل گردهمایی در مکانی با شیب ملایم واقع شده است که این مکان بین خیابان های فرعی شهر در شبکه مستطیل شکل Cerda و Avenida Diagonal قرار دارد. این ساختمان یک مثلث متساوی الاضلاع 180 متری می باشد که ستون های بتنی دارد .دی مورون و هرزوگ با مرتفع کردن ساختار زمین ساختمان ، یک فضای عمومی نفوذ پذیر را در قسمت زیرین به وجود آوردند که به عنوان ورودی ساختمان به کار می رود. مجموعه ای از حیاط های سر پوشیده که به این ساختار مرتفع منقطع می شوند با ایجاد تعاملی پیچیده بین فضا های باز پوشانده شده و سطوح مختلف ساختمان محل گرد هم آیی به طور مداوم زاویه های دید جدیدی ایجاد کرده و میزان روشنایی را تغییر می دهد. این حیاط ها ، شکل ها و اندازه های بسیار متفاوتی دارند و مقادیر متفاوتی از ماده های منعکس کننده در آن ها به کار رفته است - در بعضی از آن ها تنها قطعه ای شیشه آینه ای و در بعضی دیگر دیواری کامل از شیشه ها فولاد طلایی به کار رفته است . دی مورون و هرزوگ می گویند : « ما تصمیم گرفتیم به جای طراحی ساختمان به عنوان شی مستقل در یک فضای عمومی باز ، ساختاری را طراحی کنیم که خود به وجود آورنده این فضای عمومی باشد. این ملاحظات در نهایت منجر به پیشنهاد طرحی مثلثی شکل و برافراشته شد. این شکل نه تنها به طور ایده آلی مطابق با محیط پیرامون پروژه می باشد بلکه کل فضای پروژه را در درون خود می پوشاند. این بهترن حالت واقع شدن این پروژه در این مکان می باشد. » علاوه بر فضای نمایشگاه ، ساختمان دیگری نیز در مثلث آبی رنگ واقع شده است که دارای 3200 صندلی حضار میباشد. قسمت ورودی ساختمان در زیر بامی قرار دارد که سطح زیرین این بام همچون آب هایی درخشان با موجی ملایم میباشد که کاملا با صفحات مثلثی شکلی از فولاد ضد زنگ پوشانده شده اند. زمین ها چه در داخل و چه در خارج از آسفالت سیاه میباشند. در ورودی طلایی رنگ در قابی از شیشه قرار دارد که در قسمت بالا به طرف مثلث آبی رنگ برش می خورد . سطح شیشه ای خارجی که منعکس کننده آسمان است بام ساختمان را که با آب پوشانده شده و قسمت زیرین آن را که شکلی مانند آب های مواج دارد به هم متصل می کند. آبی که از بام جاری میشود در طول تابستان ساختمان را خنک نگه می دارد . این پروژه در سال 1990 هنگامی که بارسلنا تصمیم گرفت با حمایت یونسکو اولین گرد همایی فرهنگی در جهان را سازمان دهی کند ، فعلیت پیدا کرد. چهار ماه و پانزده روز کنفرانس ، گفتمان ، کنسرت ، نمایشگاه ها و دیگر رویداد ها برنامه ریزی شده بودند تا با گرد آوردن مردم تمامی دنیا برای میراث فرهنگیشان جشن بگیرند و به گفتگو و مباحثه درباره آینده بپردازند. 1 لینک به دیدگاه
niaz 9807 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۹ بر روی تپه پنانگ واقع شده است ، بخش اصلی مکان در حال تو سعه 256 آکری ( واحد اندازه گیری که هر آکر برابر است با 4047 متر مربع . ) میباشد که در ظاهر باشگاه اسب دوانی پنانگ محسوب می شد. این طرح در راستای ایده خلق شکلی جدید و قدرتمند برای شهر پنانگ و همچنین نو آوری هایی در ارتباط با توسعه دالان شمالی مالزی محوریت یافته است . این مجموعه شامل دو برج 60 طبقه ای نمادین می باشد که از واحد های اقامتی مجلل و هتل های پنج ستاره ، مرکز هنر های اجرایی پنانگ ( PenPAC ) ، یک مجموعه تفریح ، سرگرمی و فروشگاهی ، رصد خانه ، یک مرکز اجلاس در سطح جهانی و یک تالار عمومی وسیع به شکل پایه یک ستون تشکیل شده اند که این پایه ستون در نقش ورودی ( PGCC ) می باشد و آن را به شهر مجاور متصل می کند . طرح این برج های نمادین علاوه بر اینکه به طور ویژه ای الهام گرفته از سرسبزی شادابی و جذبه کوه ها و چشم انداز پیرامونش می باشد ، بر گرفته از میراث فرهنگی غنی و متنوعی است که ملیت مالزی و به خصوص پنانگ را تشکیل می دهد . شکل این دو برج از عناصر افقی و عمودی تشکیل شده است . بخش های افقی از روی ورودی به شکل پایه ستون عبور کرده ، بر افراشته شده و به ساختار های عمودی تغییر شکل می دهند . ورودی وسیع آن با حالتی آبشار گون ، در نقش میدان عمومی با فضا های تجمع متعدد عمل می کند که محل مر کز هنر های اجرایی ، مرکز اجلاس و امکانات متعدد اقامتی ، اداری و زندگی شهری می باشد. نماهای شیشه ای و مارپیچ دو برج که طبیعت تپه پنانگ پشت زمینه آن می باشد ، اثرات متعددی چون انعکاس ، شکست نور و غیر طبیعی جلوه دادن چشم انداز پنانگ ، محیط پیرامونش و دریای آن سوی آن دارند. این طرح شامل آخرین تکنولوژی های مهندسی و طراحی می باشد. شروع ساخت فاز یک برای اواخر سال 2008 برنامه ریزی شده است . مشخصات پروژه : مساحت کل : 1000000 متر مربع مجموعه فروشگاهی : 400000 متر مربع مرکز اجلاس : 100000 متر مربع مرکز هنر های اجرایی ( PenPAC ) : 75000 متر مربع مجموعه آپارتمانی : 70000 متر مربع هتل و آپارتمان ها : 50000 متر مربع بخش اداری : 25000 متر مربع رصد خانه : 1500 متر مربع پارکینگ : 190000 متر مربع 1 لینک به دیدگاه
armin.eleman 5393 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۹ چکیده : مجتمع تحقیقاتی – تولیدی ایران فریمکو تولید کننده برتر بتن آماده استاندارد کشور توانست با تامین 4623 متر مکعب بتن آماده استاندارد فونداسیون یک پروژه 600 واحدی مجتمع مسکونی در ................ مجتمع تحقیقاتی – تولیدی ایران فریمکو تولید کننده برتر بتن آماده استاندارد کشور توانست با تامین 4623 متر مکعب بتن آماده استاندارد فونداسیون یک پروژه 600 واحدی مجتمع مسکونی در کرج رکورد بزرگترین بتن ریزی پمپی یکپارچه کشور را ثبت کند . در سالهای اخیر همگام با نیازهای جامعه به تولید انبوه و با کیفیت مسکن، صنعت بتن آماده رشد قابل توجهی داشت و توانسته است با نوسازی خطوط تولید و ناوگان حمل و رعایت استاندارد های ملی، مشخصات فنی بتن را در مرحله مصرف تضمین نماید. مهندس مختار قانون مدیر مجتمع ایران فریمکو در این باره گفت : تولید و انتقال بتن آماده عملیاتی است که مجموعه ای از افراد و ماشین آلات در قالب یک تیم سازمان یافته عمل می کنند به نحوی که در برنامه زمانبندی دقایق نیز اهمیت پیدا میکند. این عملیات یک فعالیت چند وجهی با بخش های مختلف مدیریت نرم افزاری ، کنترل کیفیت و عملکرد سخت افزاری تولید ، انتقال و پمپاژ بتن با ماشین آلات سنگین را شامل می شود . به گفته مهندس قانون بتن ریزی های با متراژ بالاتر بصورت پمپی نیازمند هماهنگی و کار تیمی منظمی است. برای تصور نظم و دقت بکار رفته در این پروژه یادآوری می شود تنها یک دقیقه تاخیر دربارگیری تراک میکسرها زمانبندی پروژه را با 10 ساعت تاخیر در برنامه ریزی داخلی مواجه می کرد. مهندس کیهانی مدیربرنامه ریزی پروژه نیز معتقد است که بخاطر فاصله 25 کیلومتری شرکت ایران فریمکو از محل بتن ریزی ، 103 دستگاه ماشین آلات سنگین اعم از تراک میکسر ، پمپ دکل بتن ، پمپ ثابت، لودر و کمپرسی، با پشتیبانی سه ایستگاه تعمیرگاه سیاروجمعاً با 586 سرویس میکسر حمل بتن با مجموع 30600 کیلومتر جابجائی در فاصله زمانی 23 ساعت و 39 دقیقه کار را به انجام رسانده اند. به گفته مهندس خطیبی مدیر کنترل کیفیت ایران فریمکو سه واحد آزمایشگاهی مستقل بیش از 500 آزمونه بتنی تهیه کرده و نظارت مستمری در کل زمان بتن ریزی داشته اند. نتایج اولیه نشان میدهد بتن ساخته شده براساس استاندارد ملی بتن با رده مقاومتی Mpa 25، به لحاظ کیفی در کل پروژه با پیش بینی های صورت گرفته منطبق ومقاومت پیش بینی شده اولیه تامین شده است. این موفقیت بزرگی برای صنعت بتن ایران است که می تواند 4623 متر مکعب بتن استاندارد را براساس مشخصات واحدی تولید ، انتقال و در 25 کیلومتری محل تولید اجرا نماید . پیمانکار مجری- شرکت مهندسی عمران و تولید نیرو - نیز با تجهیز امکانات و آموزش نیروی انسانی و برنامه ریزی توانسته است این حجم از بتن را بدون تغییر در مشخصات فنی و فیزیکی تحویل و اجرا نماید . در این پروه هر ساعت بطور متوسط 195 متر مکعب بتن استاندارد تولید ، منتقل، پمپاژ و اجرا شده و درمدت اجرا ، 46 استاندارد و روش آزمون منطبق بر استاندارد های معتبر رعایت شده است . با این حجم از بتن می توان ستونی با سطح مقطع 11متر مربع به ارتفاع برج میلاد ساخت. تجارب جهانی : تولید بتن های با حجم زیاد دردنیا برای صنعت بتن اهمیت فراوانی دارد و صاحبان این صنایع افتخارات بدست آمده در بتن ریزی های بزرگ پمپی را ثبت می کنند. در گزارش منتشره از بتن ریزی های بزرگ در آمریکا به مواردی اشاره شده که نشان میدهد کار صورت گرفته توسط شرکت ایران فریمکوحائز اهمیت است ، چرا که در آمریکا با قویترین صنعت بتن ، بتن ریزی های پمپی با این حجم دریک روز نیز ثبت می شود . ساختمان 75 طبقه تجاری تگزاس در هوستون به سال 1980 ساخته شده است که درآن مقدار ( ³m 460/37 ) بتن مصرف شده است . برای ساخت پی گسترده این ساختمان ، نیاز به ( ³m 700/13 ) بتن بوده و پیمانکار سازنده این پی در دو نوبت بتن ریزی ، ابتدا ( ³m 350/6 ) بتن را در مدت 15 ساعت و بعد از دو هفته ( ³m 340/7 ) بتن را در مدت 11 ساعت اجرا نموده است .این عملیات در ردیف افتخارات بتن ریزی پمپی درآمریکا به ثبت رسیده است . دیدگاه اساتید بتن کشور اساتید رشته بتن کشور نیز ثبت این رکورد را افتخار بزرگی برای صنعت بتن آماده دانسته و از آن استقبال کردند . دکتر محمد شکرچی زاده ، سرپرست انستیتوی مصالح ساختمانی دانشگاه تهران این اقدام را برای صنعت بتن نادر دانست و گفت : تولید و انتقال این حجم بتن آماده در کنار یکنواختی کیفیت بتن اهمیت پیدا می کند و این نشان میدهد که کارخانه سازنده سیستم کنترل کیفی مناسبی داشته است و کیفیت بتن در کل پروژه حفظ شده . به گفته دکتر شکر چی زاده اجرای یکپارچه بتن های با این حجم مشکلات ناشی از درز سرد را از بین می برد چرا که وجود اتصال سرد در بتن ریزی های بزرگ که ناشی از ناتوانی تولید یکپارچه بتن با حجم زیاد است ، تاثیر نامطلوبی در کیفیت سازه های بتنی دارد و چنانچه توانمند ی تولید و انتقال بتن های با این حجم فراهم باشد می توان سازه های بتنی بزرگ را بصورت یکپارچه اجرا نمود . دکتر محمد رضا عدل پرور ، فارغ التحصیل دانشگاه ناتینگهام انگلیس با گرایش بتن پیش ساخته نیز این اقدام را یکی از افتخارات صنعت بتن ارزیابی کرد. به گفته این استاد دانشگاه رکورد بتن ریزی پمپی با این حجم و با حفظ یکنواختی کیفیت، توانمندی قابل توجهی است که شرکت ایران فریمکو با سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات ، آموزش نیروی انسانی و راه اندازی سیستم کنترل کیفیت توانسته به این نقطه مطلوب برسد و امروزه می توان ادعا کرد در کشور یک واحد تولید بتن آماده در سطح استانداردهای جهانی داریم. لینک به دیدگاه
armin.eleman 5393 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۹ به گفته رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در کشور ما عمر قطعات بتن از 5 تا 10 سال تجاوز نمی کند. در حالی که این قطعات در دنیا بیش از 500 تا هزار سال دوام دارند بتن از جمله مصالح ساختمانی است که در چند سال اخیر به دلیل میزان بالای اهمیت آن در فرآیند ساخت و ساز مشمول استاندارد اجباری شده است. اما اینکه این استاندارد تا چه حد اجرا میشود به اعتقاد بسیاری از دستاندرکاران این حوزه رضایتبخش نیست. دکتر قاسم حیدرینژاد رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در خصوص وضعیت بتن در کشور گفت: بتن به عنوان پرمصرفترین مصالح ساختمانی در کشور به صورت گستردهای استفاده میشود و به همین دلیل حضور دستگاههای نظارتی باید در آن جدیتر باشد. وی افزود: البته موسسه استاندارد برای اعمال این استاندارد تلاش میکند اما به دلیل گسترده بودن حوزه توزیع و استفاده از بتن این نظارت پررنگ و محسوس نیست. حیدرینژاد با بیان اینکه در کشور ما سالانه حدود 80 میلیون مترمکعب بتن مصرف میشود، گفت: تولید سیمان در رابطه با تهیه بتن کافی است و در حوزه تولید سیمان تقریبا به مرز خودکفایی رسیده ایم. گر چه این موضوع در مواقعی که اندکی افزایش و کاهش این محصول به وجود میآید، منجر به شکل گرفتن بازار سیاه سیمان میشود. رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با بیان اینکه تولید سیمان به دلیل استفاده فراوان از انرژی و آلوده کردن محیطزیست، گران تمام میشود، گفت: متاسفانه سیمان در کشور ما به شکل نامناسب مصرف میشود و مردم گاه برای کارهای بیارزش از سیمان استفاده می کنند. وی افزود: با استفاده از پوزولان ها یا افزودنیهای پرحجم که تا میزان 70 درصد میتوان به بتن اضافه کرد باید مصرف سیمان را پایین آورد. حیدرینژاد گفت: در کشور ما عرف است که با مصرف سیمان بیشتر در بتن سعی در مقاوم کردن محصول دارند. در حالی که در دنیا برای این منظور از نسبتهای استاندارد بهره میگیرند. وی با اشاره به اینکه امروز در دنیا علاوه بر مقاومت بر دوام بتن هم بسیار تاکید دارند، گفت: به طور مثال جداول بتنی کنار خیابان را در نظر بگیرید. در کشور ما به دلیل عمر کوتاه این جدول ها، دایم در حال تعویض آن هستند. عمرقطعات بتنی در کشور ما حدود 5 تا 10 سال است، در حالی که عمر مفید یک سازه بتنی در دنیا بین 500 تا هزار سال است. حیدرینژاد، با بیان اینکه 2 تا 3 مشکل فرعی بتن در حال حاضر در کشور ما تبدیل به مشکل اصلی شده است، گفت: تهیه بتن در کارخانهای باید صورت گیرد که امکانات و نیروی کار ماهر در اختیار داشته باشد. ضمن اینکه استفاده از سیمان تیپهای مختلف در آماده کردن بتن هم از جمله آن موارد فرعی است که به دلیل رعایت نشدن محصول غیراستاندارد میشود. حمل بتن آماده از مراکز تولید به پای کار هم از مشکلات عمده این صنعت محسوب میشود. از آنجایی که کارخانههای فراوری بتن دور از شهر قرار میگیرند سیستم حمل و نقل بتن و رعایت استاندارد در ماشینآلات حمل و نقل از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است. حیدری نژاد در این خصوص می گوید: اما متاسفانه به همین دلایل بتن بعد از رسیدن به مقصد از حالت استاندارد خارج می شود و کمی سفتتر میشود. در این مواقع کارگران ساختمانی به بتن آب اضافه می کنند که این کار از نظر ظاهری بتن را به شکل اولیهاش برمیگرداند، اما بتن از حالت استاندارد خارج می شود و کیفیت خود را از دست می دهد. رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با اشاره به تاثیر نیروی کار ماهر در صنعت بتن در توصیف وضعیت کشور به لحاظ رعایت موازین و استانداردهای علمی در تولید بتن آماده گفت: در رابطه با صنعت بتن آماده در مرحله گذار قرار داریم. یعنی از خواب بیدار شدهایم اما کاملا هوشیار نیستیم.به همین دلیل هیچ آمار و ارقامی در مورد میزان تولید و استفاده استاندارد و غیراستاندارد هم در این صنعت در دست ما نیست. وی با بیان اینکه مسولان از وضع موجود صنعت بتن در کشور راضی و خشنود نیستند، گفت: فکر میکنم ظرف یک دوره 3 تا 5 ساله وضعیت بتن بهتر از حال حاضر شود. چون حرکتهای مثبتی در این زمینه شکل گرفته است. وی برگزاری روز بتن را یکی از حرکتهای مثبت در این خصوص دانست و گفت: این همایش در راستای آمادهسازی نیروهای جوان متخصص و تشویق شرکتهای موفق در تولید بتن میتواند در درازمدت تاثیرگذار باشد. منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرسازی و معماری لینک به دیدگاه
armin.eleman 5393 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۹ دکتر محسن وفامهر، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران «ایسکانیوز»، در خصوص بازار کنونی مسکن بیان کرد: براساس قانون اساسی، تامین مسکن یکی از مهمترین نیازهای مردم جامعه به شمار می رود و بر همین اساس دولت، مکلف به تاسیس مسکن برای هر خانوار شده است. وی، افزود: عدم تخصیص بهینه منابع در ساخت و ساز اصلی ترین مشکل در بخش مسکن است. به گفته وفامهر، نیروی کار ، مصالح ساختمانی و زمین سه عنصری محسوب می شود که در ارتباط مستقیم با قیمت مسکن هستند. عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، در ادامه اذعان داشت: به دلیل عدم حضور قوی دولت در این بخش، تعادلی در عرضه و تقاضا وجود ندارد، از سوی دیگر دولت مکلف به بازسازی خانه های فرسوده شهری و روستایی طی مدت ده سال شده است، اما با اقدامات کنونی دولت شاید تا 30 سال آینده هم موفقیتی در این زمینه حاصل نشود. وی، ادامه داد: براساس اعلام بانک جهانی، ایران بالاترین سهم زمین را در قیمت تمام شده مسکن دارا است،به عبارت دیگر، سهم قیمت زمین در ایران از سطح استانداردهای جهانی بالاتر است. به اعتقاد وفامهر، اگر بتوان سهم زمین را از سبد مسکن تفکیک و آن را به صورت رایگان در اختیار متولیان ساخت و ساز قرار داد، در آن صورت تا حدود زیادی مشکلات پیش روی این عرصه تنزل یافته و قیمت ها متعادل می شود. مدیرکل طرح های عمرانی دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به استاندارد نبودن مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساخت و ساز گفت: در حال حاضر حدود هشت برابر سرانه استاندارد دنیا، مصالح مصرف می شود، اما عمر ساختمان های کشور 25 سال است، در حالی که میانگین عمر ساختمان های سایر نقاط جهان با مصرف سرانه بسیار پایین تری از این رقم به یکصد سال می رسد. گاندیدای هشتمین دوره مجلس از حوزه تهران ،نبود نیروی انسانی متخصص و کارآمد را از دیگر عوامل گرانی مسکن عنوان کرد و افزود: به دلیل آنکه کارگران فصلی و فاقد تخصص وارد این بازار می شوند، به جای آنکه امور ساخت و ساز را گروهی متخصص عهده دار شوند، افرادی به این عرصه راه می یابند که صاحب سرمایه اند و این مساله خود عاملی است که بر گرانی ها دامن می زند. به گفته وفامهر، مدیریت نیروی متخصص، مدیریت تولید مصالح استاندارد و مدیریت شیوه های نوین ساخت و ساز می تواند بر کاهش قیمت در بازار مسکن اثرگذار باشد. عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، عدم سیاستگذاری مناسب در بخش مسکن را از جمله عوامل دخیل در افزایش قیمت زمین برشمرد و افزود: این سیاستگذاری به گونه ای نامناسب است که زمین 90 درصد قیمت مسکن را در کلان شهرها به خود اختصاص می دهد. وی، در ادامه با اشاره به تولید مولد در بخش مسکن ابراز داشت: تولید مولد به مفهوم آموزش نیروهای متخصص، شناخت روش های اجرای کار و استانداردسازی مصالح ساختمانی است. به گفته وفامهر، با توجه به نیروی انسانی جوان کشور، فناوری های نوین را باید در ایران بومی کرد و در ساخت و سازهای انبوه ترویج داد. مدیرکل طرح های عمرانی دانشگاه علم و صنعت، تصریح کرد: اگر اشخاص کاردان، متعهد و متخصص بازار مسکن را به دست گیرند و از سویی دولت نیز در ثابت نگه داشتن نرخ مصالح ساختمانی از جمله فولاد و سیمان مداخله کند، آنگاه مسایل پیش روی این عرصه حل می شود. وی، با بیان اینکه 40 درصد بودجه صنعت صرف امور ساخت و ساز می شود، اذعان داشت: با این حال دولت نقش اساسی در امور ساخت و ساز ندارد لینک به دیدگاه
armin.eleman 5393 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۸۹ شهردار منطقه شانزده گفت : پل جوادیه دارای سازه ای پیچیده و معماری منحصر به فرد است که نخستین بار در ایران با ظرافت خاصی اجرا می شود . کارگر، اصلاح طرح هندسی میدان بهمن ، احداث چپ گرد نواب به سمت شرق بزرگراه تندگویان و احداث پل روگذر بعثت را از دیگر طرح های ترافیکی در دست اجرای شهرداری منطقه شانزده اعلام کرد . وی افزود : ایجاد کتابخانه ، آمفی تئاتر روباز پارک بعثت و سرای محلات از طرح های شهرداری منطقه شانزده در حوزه اجتماعی است که از این طرح ها ، آمفی تئاتر روباز پارک بعثت در دهه فجر افتتاح می شود . کارگر احداث مقبره الشهدا ، زورخانه در پارک بعثت ، ورزشگاه ها و گرم خانه برای افراد بی سرپناه و جمع آوری انهار را از طرح های حوزه عمرانی شهرداری منطقه شانزده دانست . وی همچنین از افتتاح پارکینگ طبقاتی 7 طبقه با گنجایش 800 خودرو همزمان با دهه مبارک فجر در محله صابونیان خبر داد . شهردار منطقه شانزده ایجاد فضای سبز در حاشیه بزرگراه آزادگان ، باز پیرایی پارک اندیشه و ادامه آن در محله خزانه و علی آباد جنوبی تا بزرگراه آزادگان را از طرح های حوزه خدمات شهری شهرداری این منطقه عنوان کرد و افزود : سرانه هر نفر از فضای سبز در این منطقه از 6 متر در سال گذشته به حدود 14 متر در سال 88 افزایش یافت . کارگر ، ایجاد میادین میوه و تره بار ، بازار های هفتگی و احداث ایستگاه آتش نشانی محله جوادیه از دیگر طرح های حوزه خدمات شهری شهرداری منطقه شانزده برشمرد . وی با اعلام برگزاری یادواره شهدا در چهاردهم بهمن ، افزود : از زمین چمن مصنوعی برق در هیجدهم بهمن بهره برداری و همزمان از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی تجلیل خواهد شد . شهردار منطقه شانزده با اشاره به تملک پادگان قلعه مرغی از سوی شهرداری ، اضافه کرد : دیوارهای این پادگان در دهه فجر برداشته و عملیات اجرایی ساخت اماکن فرهنگی ، ورزشی و خدماتی آغاز می شود . کارگر با اشاره به افتتاح تونل توحید در دوازده بهمن ، آن را عاملی در کاهش مشکل ترافیکی مناطق جنوبی تهران و به ویژه منطقه شانزده بیان کرد. لینک به دیدگاه
armin.eleman 5393 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۸۹ مدتی است که دانشگاه ووپرتال آلمان پروژهای را برای ساختن خانههای ضدزلزله در ایران در دست دارد. در پیشبرد این پروژه دانشجویان رشته عمران دانشگاه صنعتی اصفهان نیز سهیم خواهند بود. پرفسور «گئورگ پگلز» (Georg Pegels) مرد عمل است. برای همین در دفتر کارش تنها کامپیوتر و کتاب و کلاسور پیدا نمیشود، بلکه یک اسکلت فولادین هم هست، به طول ۵ متر و به ارتفاع دو و نیم متر با تیرهایی به شکل مورب. این استاد رشته مهندسی ساختمان میتواند به کمک نمونهای که در دفترش دارد، به کسانی که به او مراجعه میکنند نشان دهد که چگونه میخواهد ساختمانهایی مقاوم در برابر زلزله برای ایران بسازد. ساختمانهایی که او خواهد ساخت به سبک ساختمانهای معروف به Fachwerkhaus یا باصطلاح خرپایی خواهند بود که از قدیم در حوزه اروپای مرکزی ساخته میشوند. در این ساختمانها دیرکهای اسکلت ساختمان از بیرون پیدا هستند. پگلز میگوید: «هر کس که در طول زندگیاش قفسهای از پیش ساخته را سوار کرده باشد و یادش رفته باشد که پشت قفسه دو میلهای را که باید به شکل ضربدر باشند نصب کند، میداند که چنین قفسهای سر پا نمیایستد و مثل یک متوازی الاضلاع درهم میشکند. بنابراین ساختمانها برای اینکه بر اثر ضربه افقی مثل متوازیالاضلاع در هم نشکنند، باید تیر حمال مورب در ساختارشان داشته باشند. در معماری قدیم اروپای مرکزی چنین چیزی همیشه بطور طبیعی موجود بوده است.» گئورگ پگلز به جای شاهتیرهای چوبی خانههای ساخته شده به سبک معماری قدیم آلمان از فولاد استفاده میکند. فولاد مقاومتر و در ایران هم در دسترس است. قرار است که این خانهها بصورت آماده به ایران صادر شوند. «علیرضا اقدام» که از همکاران پروژه خانهسازی برای ایران است میگوید: «ما میخواهیم خانهها را تاحدی از قبل ساخته و آماده کرده باشیم تا در محل ساختمان فقط لازم باشد که این قطعات را به هم وصل کنند. بطوری که اگر قسمتی از خانه نباشد، اصلا نشود آن را ساخت؛ و اما خانهای که با این قطعات ساخته شود، در برابر زمینلرزه مقاوم خواهد بود.» بدین ترتیب پروژه ووپرتال همزمان سه هدف را دنبال میکند: «خانههای مقاوم در برابر زلزله بسازند و مساکن جدید و امکان اشتغال ایجاد کنند. چون بخشهای خانههای از پیش ساخته را نیروهای غیرمتخصص هم میتوانند به هم وصل کنند.» اما به گفته گئورگ پگلز برای اینکه بتوان این ایده را به طور موفقیتآمیز به ایران انتقال داد، باید در آنجا مهندسان ساختمان متخصصی داشت. وی میگوید: «روشهای تعلیم و محتوای دروس در کشورهای در حال رشد بسیار با اروپا تفاوت دارد. در کشورهای در حال رشد بیش از هر چیز تئوری یاد میگیرند و خیلی از عمل به دور هستند و دانشجویان وقتی که وارد مرحله عمل میشوند کاملا درمیمانند.» برای آنکه بتوان این مشکل را دست کم در مورد گروه کوچکی از دانشجویان حل کرد، گئورگ پگلز برنامهای را برای تبادل دانشجویی بوجود آورده است. سه سال پیش ۸۵ دانشجوی ایرانی تحصیل خود را در رشته مهندسی ساختمان در دانشگاه اصفهان آغاز کردند. این گروه در فصل پاییز امسال به ووپرتال میآیند تا بعد با دانش جدیدی که کسب میکنند در وطنشان خانه بسازند. دانشجویان آلمانی هم از این تبادل دانشجویی استفاده خواهند کرد؛ آنان اطلاعاتی در باره ساختمانسازی در ایران بدست خواهند آورد. گئورگ پگلز در این باره میگوید: «دانشجویان ایرانی دانش خود را در باره وطنشان با خود میآورند. اینکه چه موادی در آنجا هست، این مواد چه کیفیتی دارند، چه کارگرانی در آنجا وجود دارند و چه کارگرانی وجود ندارند.» علیرضا اقدام معتقد است که ایرانیان از این خانهها راضی خواهند بود. وی میگوید: «میدانیم که الان موضوع ایمنی مهمترین موضوع است و برای همین میشود با اطمنیان گفت که فرهنگی بین مردم بوجود خواهد آمد که این خانهها را بپذیرند.» لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مهر، ۱۳۸۹ طرح یک بنای ابتکاری و نو که با همکاری دانشگاه کمبریج خلق شده است به مرحله نهایی مسابقه جایزه زمین ۲۰۱۰ راه یافت. "جایزه زمین" جایزه ای است که به طراحان جهان در زمینه های معماری، نوآوری، طراحی کالا و مد اعطا می شود. این جایزه به اشخاصی تعلق می گیرد که با تکنولوژی نوین و طراحی های خلاقانه روش های جدیدی برای زندگی بهتر آینده بشر ارائه می دهند. "Sustainable Shells" (روکش توسعه پذیر) که توسط دانشگاه کمبریج ارائه شده است قصد دارد مدلی برای ساختمانهای توسعه پذیر با استفاده از انرژیهای پاک و طبیعی در برخی از دور افتاده ترین و فقیرترین مناطق دنیا آماده کند. این طرح توسط "مایکل رامگ" عضو دپارتمان معماری دانشگاه کمبریج، "جان اوشندورف" مهندس موسسه تکنولوژی ماساچوست و "پیتر ریچ" از یوهانسبرگ ارائه شده است که با پیشنهاد ایده های جدید و خلاقانه می تواند عاملی در بهبود کیفیت زندگی مردم کل جهان باشد. طرح روکش توسعه پذیر مدلی است که به جوامع شهری اجازه می دهد تا از منابع انرژی طبیعی استفاده کنند. در حال حاظر آفریقای جنوبی یکی از کشورهایی است که با استفاده از متد استفاده شده در این طرح در ساخت سازه ای فرهنگی در پارک ملی "Mapungubwe" پیش گام بوده است. فینالیستهای جایزه زمین توسط کمیته ای ۲۹ نفره از قضات که متشکل از دانشمندان، معماران، هنرمندان و محیط زیست شناسان است انتخاب می شوند. برنده این مسابقه جایزه ای معادل ۵۰ هزار یورو دریافت خواهد کرد و نتایج و برنده نهایی در تاریخ ۱۶ سپتامبر اعلام خواهد شد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مهر، ۱۳۸۹ نام بازار تبریز و بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در اردبیل در فهرست میراث فرهنگی بنیاد آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو ثبت شد. در سی و چهارمین نشست كمیته میراث جهانی یونسكو که در برازیلیا پایتخت برزیل برگزار شد، نام پانزده بنای تاریخی به این فهرست اضافه شد. در این نشست نمایندگانی از ایران از جمله حمید بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، عبدالرسول وطندوست، نماینده سازمان میراث فرهنگی در مركز میراث جهانی یونسكو، محمدحسن طالبیان، مدیر تدوین پروندههای بازار تبریز و بقعه شیخ صفیالدین اردبیلی و آزاده اردكانی سرپرست موزه ملی ایران حضور داشتند. عبدالرسول وطندوست، نماینده سازمان میراث فرهنگی در مركز میراث جهانی یونسكو در گفت و گویی با خبرگزاری ایسنا گفت که وقتی این دو پرونده در نشست مطرح شد، بدون هیچ مخالفتی و بسیار سریع به نتیجه رسید و به سرعت ثبت شد. به گفته او معمولا در سالهای گذشته، وقتی از سوی ایران پروندهای مطرح می شد، نمایندگان چند كشور درباره آن صحبت میكردند و سپس ثبت انجام میشد، اما اینبار ثبت پروندهها خیلی سریع انجام شد. همچنین بنا بر تصمیم کمیته میراث جهانی یونسکو قرار شد ارگ بم تا یک سال دیگر در فهرست میراث فرهنگی در خطر جا داشته باشد. در این نشست تاجیکستان نیز برای نخستین بار توانست یکی از آثار باستانی خود را در فهرست یونسکو ثبت کند. مجموعه باستانی سرزم از مهمترین بناهای تاریخی تاجیکستان محسوب میشود که به دوران عصر نو سنگی باز می گردد که در آن خانههای قدیمی، ساختمانهای باستانی و آثار هنر دستی چند هزارساله کشف شده است. بجز این اماکن تاریخی در ایران و تاجیکستان، ارگ سلطنتی تانگ لونگ در هانوی، پایتخت ویتنام، زیارتگاهی در کوه سونگ شانگ در شرق چین، دو روستای بنا شده در قرن چهاردهم میلادی در کره جنوبی، رصدخانه ای در جیپور هند و طریف، پایتخت سابق عربستان سعودی از جمله دیگر اماکنی است که از آسیا در این فهرست جای گرفتند. این نشست تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و پرونده 39 مکان دیگر برای ثبت در این فهرست بررسی می شود. ثبت بنا و مکانی باستانی و یا طبیعی در فهرست میراث فرهنگی یونسکو اعتباری برای صنعت توریسم یک کشور محسوب می شود و باعث جذب توریست بیشتری می شود. لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده