رفتن به مطلب

آدمک چوبی وینگ چون (سنتی)


ارسال های توصیه شده

در وینگ چون سنتی برای افزایش مهارت در فنون و مبارزه نزدیک از وسیله ای به نام آدمک چوبی استفاده میکنند. فرم آدمک چوبی (ماک یان جونگ) شامل 116 تکنیک در 7 فرم و 8 تکنیک لگد پایه ای می باشد. تمرین با آدمک چوبی علاوه بر تقویت عضلات دست و پا و تحکیم استخوان ها برای تبحر در تکنیک ها و استقرار در اجرای فنون تدافعی و تهاجمی موثر بوده و گردش خون و انرژی را تسریع و تقویت می نماید. در حقیقت آدمک چوبی ضربه زدن واقعی به یک هدف واقعی را آموزش می دهد. و نیروی دست ها و زاویه حملات آنها را بهبود می بخشد.

ipman-jon.JPG

Look Dim Boon Kwan

(چوب بلند) ضربه شش و نیم نقطه: تمرین چوب بلند 2 متر و 88 سانتی متر قدرت و توانایی مچ دست ها و نیروی نفوذی مشت ها و پا ها را تقویت می کند.

Bot Chum Doe

(شمشیر پروانه ای): چاقوی دوبل 8 برش دارای فرم خاصی است و کار با آن علاوه بر کاربرد جنگی در مبارزه و درگیری باعث بالا رفتن سرعت پاها و قدرت درونی موجب تحریک و تعدیل انرژی چی در هریدین های بدن می گردد. لازم به ذکر است که با این توضیحات مختصر میتوان به اهمیت اجزای تشکیل دهنده این هنر اصیل پی برد و دانست که قبل از فراگیری کل هنر و تجربه کافی در امر تمرین و آموزش این هنر کاربردی، هرگونه اظهار نظری فاقد ارزش فنی می باشد.

yipknife.jpg

**********

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...