رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

دانشمندان موسسه‌ی تحقیقات قطبی ژاپن خبر از احیای جانوران کندرو یا تاردیگریدها (Tardigrade) دادند که به مدت ۳۰ سال منجمد نگه داشته شده بودند.

kzlr1hycarrjqi88gbg.jpg

 

دانشمندان ژاپنی، تاردیگریدهایی که از نمونه خزه منجمد در قطب جنوب در سال ۱۹۸۳ جمع آوری شده بودند را بازیابی کردند. این نمونه بیش از سه دهه در دمای ۲۰- درجه سانتی‌گراد نگهداری شده است. این موجودات کوچک در آب سکونت دارند، بدن آنها دارای بخش‌بندی بوده و یک میلی متر طول و هشت پا دارند. از دو تاردیگریدی که احیا شدند، یکی از آنها پس از ۲۰ روز مرد، اما دیگری توانست زنده بماند و سومی از تخم بیرون آمد. این موجود ۱۹ تخم گذاشت که ۱۴ مورد، با موفقیت از تخم بیرون آمدند.

pfrvsksm4rw67x5rhxes.jpg

 

جانوران کندرو در سراسر جهان یافت می شوند، طول بزرگترین تاردیگرید از ۱٫۵ میلی متر بیشتر نمیشود و خیلی از آنها روزهای خود را صرف خوردن جلبک ها و باکتری ها و شنا کردن در قطرات آب خزه گلسنگ ها سپری میکنند و به همین دلیل بدن بسیاری از آنها شفاف است. آنها می‌توانند در دمای ۲۷۳- و ۱۵۱ سانتیگراد زنده بمانند و می توانند تا سالها بدون غذا و آب به زندگی ادامه دهد. این جانوران همچنین می‌توانند در برابر فشاری بیش از فشار عمیق ترین اقیانوس‌ها تاب بیاورند یا در محیط خلا بیرون از جو زمین دوام بیاورند. زمانی که آنها یخ می‌زنند، وارد حالتی به نام cryptobiosis می‌شوند که طی آن فرآیند‌های متابولیک بدن آنها غیر فعال شده، هیچ نشانه‌ای از حیات نشان نمی‌دهد. در زیر ویدئویی از روند احیای این موجود مشاهده کنید:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

رکورد قبلی برای بقای خرس‌های آبی بزرگسال در شرایط منجمد، هشت سال بود و یک پژوهش قدیمی‌تر نشان داده بود که حد بالای زنده ماندن تحت شرایط عادی اکسیژن هوا در حدود ۱۰ سال است. مگومو تسوجیموتو رهبر این پژوهش اظهار کرد: ما می‌خواهیم از مکانیزم بقای طولانی مدت خرس‌های آبی با بررسی آسیب به دی‌ان‌ای این کرم‌ها و توانایی آنها برای ترمیم این آسیب رمزگشایی کنیم.

 

منبع: سایت بیگ بنگ

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...