رفتن به مطلب

کیسه های پلاستیکی کودکان را بیش فعال می کند


ارسال های توصیه شده

در زندگی امروز استفاده از کیسه‌های پلاستیکی بسته‌بندی برای قرار دادن مواد غذایی و حمل و نقل راحت‌تر آن رواج زیادی گرفته و تقریبا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. یکی از پرکاربردترین موارد این کیسه‌های پلاستیکی قرار دادن خوراکی و میان وعده برای کودکان در دوران مدرسه است، اما مطالعات اخیر حاکی از آن است که مواد شیمیایی به کار رفته در این کیسه‌ها خطر ابتلای کودکان به اختلال بیش فعالی و مقاومت انسولینی را که شاخصی برای ابتلا به دیابت است، افزایش می‌دهد. این مواد شیمیایی به عنوان جایگزینی سالم و ایمن برای مواد شیمیایی مضر در مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

ترکیبات فتالات موادی هستند که به منظور تقویت بافت کیسه‌های پلاستیکی و بسته‌بندی مواد غذایی فرآوری شده و برخی لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بررسی‌های صورت گرفته روی کودکان مبتلا به بیش فعالی حکایت از آن دارد که شمار ابتلا به این اختلال با مصرف فتالات حدود 10 برابر افزایش می‌یابد و باعث بالا رفتن 1.1 میلی‌متر جیوه در فشار خون می‌شود. طبق این مطالعات، از هر 3 نوجوان که مقدار فتالات خون آنها بالا باشد، یک نفر دچار مقاومت انسولینی بالا می‌شود. این در حالی است که عدم تمرکز چنین مواد شیمیایی در بدن باعث می‌شود یک نفر از هر 4 نفر دچار مقاومت انسولینی ‌شود.

 

تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که مواد شیمیایی محیطی از جمله عوامل مستقل بروز مقاومت انسولینی، بالا رفتن قند خون و سایر اختلالات متابولیک است. محققان در سال 2013 ارتباط قرار گرفتن در معرض این قبیل مواد شیمیایی و ابتلا به بیش‌فعالی را در آمریکا تائید کردند. مواد شیمیایی حاوی فتالات به عنوان نرم‌کننده در اروپا مورد استفاده قرار می‌گرفت، ولی سال 2004 استفاده از این ماده ممنوع شد و محققان مواد دیگری را جایگزین کردند. در واقع، این مواد شیمیایی جایگزین، موادی چون کاغذهای روغنی و ورقه‌های آلومینیومی یا فیلی را شامل می‌شود و بهترین گزینه برای قرار دادن انواع مواد غذایی است که بسته‌بندی نشده یا داخل بسته‌های کیسه‌ای قرار گرفته‌اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...