Mahnaazz 13133 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 تیر، ۱۳۹۴ خیلی خوش آمدید در مورد این جمله میشه بیشتر با مثال توضیح بدید؟ این میدانها باعث کاهش شار میشن......البته وجود گپ هوا بین دو قطب دلیل بوجود اومدن این میدانهای خارجی نیست.....چرا ک اگر فرض کنید این صفحات ب سمت بینهایت میل کنند و دارای لبه نباشند این میدان ها هرگز بوجود نمیان.....و وجود لبه و تیزی باعث میشه این شارها از تمرکز خارج بشن و بیرون بزنند.....اینکه باعث کاهش شار میشن و رفتارهای غیر خطی بوجود میارن مضر هست.....اما برای افزایش طول الکتریکی هادی مورد استفاده ان.....مثلا در مدار و خطوط مایکرواستریپ با پیوستگی اتصال باز.....وقتی ابعاد فیزیکی محدود میشه....با این کار میشه طول رو افزایش داد.....با اینکه عملا طول فیزیکیت ثابت هست.....از مزیت افزایش طول میشه با مدل کردن یه خازن او رو طراحی کرد.... اگر بازهم واضح نبود بیشتر توضیح بدم.... 4 لینک به دیدگاه
Mahnaazz 13133 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 تیر، ۱۳۹۴ میشه نتیجه گرفت که فقط روش سوم برای ایجاد خاصیت دایم کاربرد داره و دوتای اولی موقت هستن؟ در مورد اول ک خاصیت موقت است..... در مورد دوم از اهنربا دائم استفاده میشه پس خاصیت دائمی داره....اما میخ ها بله خاصیت موقتی دارن..... در مورد سوم جریان باعث خاصیت مغناطیسی میشه....و اهن ربا بوجود میاد....مسئله الکتریکی بودن اون هست ک با قطع جریان اهنربا و شار نداریم.....چون در این روش جریان و میدان مغناطیسی باهم رابطه مستقیم دارند..... 4 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 تیر، ۱۳۹۴ یه سوال جهت دوران برا ما مهم نیست اگه جهتباد برعکس دلخواه ما باشه چی چرخ دنده هرز نمی خواد یا طراحی باله طوری هستش که سمت اد در هر جهت باشه بازم ما در یک جهت ازش گردش میگیریم برام سواله؟؟؟ 5 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 13 تیر، ۱۳۹۴ این میدانها باعث کاهش شار میشن......البته وجود گپ هوا بین دو قطب دلیل بوجود اومدن این میدانهای خارجی نیست.....چرا ک اگر فرض کنید این صفحات ب سمت بینهایت میل کنند و دارای لبه نباشند این میدان ها هرگز بوجود نمیان.....و وجود لبه و تیزی باعث میشه این شارها از تمرکز خارج بشن و بیرون بزنند.....اینکه باعث کاهش شار میشن و رفتارهای غیر خطی بوجود میارن مضر هست.....اما برای افزایش طول الکتریکی هادی مورد استفاده ان.....مثلا در مدار و خطوط مایکرواستریپ با پیوستگی اتصال باز.....وقتی ابعاد فیزیکی محدود میشه....با این کار میشه طول رو افزایش داد.....با اینکه عملا طول فیزیکیت ثابت هست.....از مزیت افزایش طول میشه با مدل کردن یه خازن او رو طراحی کرد.... اگر بازهم واضح نبود بیشتر توضیح بدم.... فاصله هوایی محلی هست که انرژی میدان در آنجا ذخیره میشه. و هر چه فاصله هوایی بیشتر بشه برای ما نامطلوب هست چون چگالی میدان و بالطبع شار کاهش پیدا میکنه. شکلی که گذاشتم برای توصیف fringing بود وگرنه در قسمت های توضیح داده شده در مورد فاصله هوایی و هسته رله مد نظر بود. دلیل استفاده از خازن رو میشه توضیح بدید؟ در میدان الکترومغناطیس مگر از سلف برای ذخیره کردن انرژی استفاده نمیکنیم؟ کاربرد خازن بیشتر در بحث های الکتریکی نیست؟ 4 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 13 تیر، ۱۳۹۴ در مورد اول ک خاصیت موقت است..... در مورد دوم از اهنربا دائم استفاده میشه پس خاصیت دائمی داره....اما میخ ها بله خاصیت موقتی دارن..... در مورد سوم جریان باعث خاصیت مغناطیسی میشه....و اهن ربا بوجود میاد....مسئله الکتریکی بودن اون هست ک با قطع جریان اهنربا و شار نداریم.....چون در این روش جریان و میدان مغناطیسی باهم رابطه مستقیم دارند..... پس اینجوری که هیچکدام از این روش ها آهنربای دایم نمیسازن که در حالت سوم همانگونه که بعدش توضیح دادم باعث تغییر جهت گیری دو قطبی های مغناطیسی میشه و پس از قطع میدان، خاصیت مغناطیسی بدلیل جهت گیری این دو قطبی ها ایجاد میشه. و خاصیت آهنربایی باقی می مونه البته جریان صفر نمیشه، یک مقدار جریان تحریک باقی می مونه 5 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 13 تیر، ۱۳۹۴ یه سوال جهت دوران برا ما مهم نیست اگه جهتباد برعکس دلخواه ما باشه چی چرخ دنده هرز نمی خواد یا طراحی باله طوری هستش که سمت اد در هر جهت باشه بازم ما در یک جهت ازش گردش میگیریم برام سواله؟؟؟ در مورد جهت توربین اول توضیح بدم که ما دو نمونه توربین باد داریم : یک سری که جهت وزش باد براشون مهم نیست و بازده کمی دارند، مثل داریوس و ساونیوس که بهشون محور عمودی هم میگن. بدلیل ساختار متقارنی که دارن با وزش باد از هر جهتی حرکت میکنند. اما رایج ترین توربین، نوع افقی هست و پره ها در جهت وزش باد ساخته میشه. اما باد که همیشه از یک جهت نمیاد....برای ابعاد کوچک یک tail قرار میدن که تا یک حدی به پره اجازه چرخش میده و اگر زیاد انحراف پیدا کنه ثابتش میکنه. و توربین های بزرگتر yaw دارن که تا یک زاویه ای باز اجازه چرخش به مجموعه پره ها میده. 6 لینک به دیدگاه
Mahnaazz 13133 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 تیر، ۱۳۹۴ فاصله هوایی محلی هست که انرژی میدان در آنجا ذخیره میشه. و هر چه فاصله هوایی بیشتر بشه برای ما نامطلوب هست چون چگالی میدان و بالطبع شار کاهش پیدا میکنه.شکلی که گذاشتم برای توصیف fringing بود وگرنه در قسمت های توضیح داده شده در مورد فاصله هوایی و هسته رله مد نظر بود. دلیل استفاده از خازن رو میشه توضیح بدید؟ در میدان الکترومغناطیس مگر از سلف برای ذخیره کردن انرژی استفاده نمیکنیم؟ کاربرد خازن بیشتر در بحث های الکتریکی نیست؟ بحث الکتریک و مغناطیس دوگان هم هستند.....جایی ک جریان مغناطیسی داریم و انرژی در میدان مغناطیسی فضا ذخیره بشه از سلف برا مدل کردن استفاده میشه و جایی ک جریان الکتریکی داریم و انرژی در میدان الکتریکی فضا ذخیره بشه از خازن برای مدل استفاده میشه.... خازن رو برای در نظر گرفتن اثرات میدان های خارجی در نظر میگیرن.....چون در محاسبات این اثرات باید در نظر گرفته بشن....این خازن ب عنوان مدار معادل برای این میدانها در نظر گرفته میشه..... ک البته رابطه ریاضیش رو هم میشه قرار داد..... دقیقا اون فاصله هوایی همون خارن هست.....خارن دو صفحه رساناست ک میدان بین اونها ذخیره میشه.....گوشه های تیز باعث تجمع بارها میشه ک از سلف برای مدل کردن استفاده میشه البته برا کاهش این تیزی ها از پخی استفاده میکنن تا میدان های خارجی کم بشن..... در رابطه با فاصله....هر چه فاصله افزایش پیدا کند با اعمال ولتاژ بیشتر میتوان میدان و تبع آن شار را را ثابت نگه داشت....چون طبق قانون پتانسیل الکتریکی....میدان و فاصله و ولتاژ رابطه مستقیم باهم دارند....ک توجیه این مسئله رو با قضیه ولتاژ شکست خازن میشه ثابت کرد..... 4 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 تیر، ۱۳۹۴ اگر دو منبع تغذیه با ولتاژ یکسان ، جنس هسته ثابت و فاصله هوایی یکسان باشد، برای درست کردن آهنربا منبع تغذیه مستقیم بهتره یا متناوب؟ نیروی مغناطیس کننده کدام یک بیشتره؟ 4 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 تیر، ۱۳۹۴ اگر دو منبع تغذیه با ولتاژ یکسان ، جنس هسته ثابت و فاصله هوایی یکسان باشد، برای درست کردن آهنربا منبع تغذیه مستقیم بهتره یا متناوب؟ نیروی مغناطیس کننده کدام یک بیشتره؟ تا اونجا که من میدونم اگه اشتباه نباشه مقدار مغناطیس کنندگی به شدت جریان بستگی داره... 5 لینک به دیدگاه
Mahnaazz 13133 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 تیر، ۱۳۹۴ پس اینجوری که هیچکدام از این روش ها آهنربای دایم نمیسازن که در حالت سوم همانگونه که بعدش توضیح دادم باعث تغییر جهت گیری دو قطبی های مغناطیسی میشه و پس از قطع میدان، خاصیت مغناطیسی بدلیل جهت گیری این دو قطبی ها ایجاد میشه. و خاصیت آهنربایی باقی می مونه البته جریان صفر نمیشه، یک مقدار جریان تحریک باقی می مونه خاصیت مغناطیس دائم بستگی ب این داره ک از چ جنس هسته ایی استفاده بشه....ک این اثر رو چقدر در خودشون نگه میدارن.....و تا کی حوزه ها باقی میمانند.... اگر از هسته آلمینیوم منیزیوم تیتانیوم و تنگستن استفاده بشه ضریب حساسیت مغناطیسی مثبت و کوچکی دارند....افرایش چگالی شار اندکی دارند.....مغناطیس شدگی ضعیفی دارند....وقتی در اثر میدان قرار میگیرن.... اگر هسته از کبالت نیکل آهن باشند...ضریب حساسیت مغناطیسی مثبت و بزرگی دارند......وقنی در اثر میدان قرار میگیرن چگالی شار افزایش زیادی پیدا میکنه.....ک البته حالت اشباع هم دارند.... بله مهندس.....درست میفرمایید..... 3 لینک به دیدگاه
Mahnaazz 13133 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 تیر، ۱۳۹۴ اگر دو منبع تغذیه با ولتاژ یکسان ، جنس هسته ثابت و فاصله هوایی یکسان باشد، برای درست کردن آهنربا منبع تغذیه مستقیم بهتره یا متناوب؟ نیروی مغناطیس کننده کدام یک بیشتره؟ نیروی مغناطیس کننده تا حدی ب مشخصات مغناطیسی هسته وابسته است.....اینکه هسته دارای چه حساسیت مغناطیسی هست.... نیروی مغناطیس شونده مجزا از نوع تغذیه است.....بله ب جریان وابسته است اما ب ثابت و متناوب بودنش خیر..... اینکه ب جریان یا تغذیه ثابت وصل بشه فقط نوع میدان مغناطیسی ک تولید میشه....میدان مغناطیسی ثابت و ایستاست......و اگر ب جریان متناوب متصل بشه.....میدان مغناطیسی متغیر با زمان تولید میشه.... 5 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 تیر، ۱۳۹۴ تا اونجا که من میدونم اگه اشتباه نباشه مقدار مغناطیس کنندگی به شدت جریان بستگی داره... بله ...مقاومت حالت متناوب بیشتر از مستقیم هست و چون ولتاژ هم ثابت در نظر گرفتیم، پس تاثیرش رو در کاهش جریان نشان میده. که این کاهش جریان هم باعث کاهش شار و در نتیجه نیروی مغناطیس کننده میشه. خاصیت مغناطیس دائم بستگی ب این داره ک از چ جنس هسته ایی استفاده بشه....ک این اثر رو چقدر در خودشون نگه میدارن.....و تا کی حوزه ها باقی میمانند....اگر از هسته آلمینیوم منیزیوم تیتانیوم و تنگستن استفاده بشه ضریب حساسیت مغناطیسی مثبت و کوچکی دارند....افرایش چگالی شار اندکی دارند.....مغناطیس شدگی ضعیفی دارند....وقتی در اثر میدان قرار میگیرن.... اگر هسته از کبالت نیکل آهن باشند...ضریب حساسیت مغناطیسی مثبت و بزرگی دارند......وقنی در اثر میدان قرار میگیرن چگالی شار افزایش زیادی پیدا میکنه.....ک البته حالت اشباع هم دارند.... بله مهندس.....درست میفرمایید..... بله درسته..چون آهن از لحاظ اقتصادی بهترین ماده فرومغناطیس هست، از همون اول آهن رو در نظر گرفتم و بر اساس آن توضیح دادم... نیروی مغناطیس کننده تا حدی ب مشخصات مغناطیسی هسته وابسته است.....اینکه هسته دارای چه حساسیت مغناطیسی هست....نیروی مغناطیس شونده مجزا از نوع تغذیه است.....بله ب جریان وابسته است اما ب ثابت و متناوب بودنش خیر..... اینکه ب جریان یا تغذیه ثابت وصل بشه فقط نوع میدان مغناطیسی ک تولید میشه....میدان مغناطیسی ثابت و ایستاست......و اگر ب جریان متناوب متصل بشه.....میدان مغناطیسی متغیر با زمان تولید میشه.... چون نیروی مغناطیس کننده به جریان وابسته هست و اگر در مقایسه ولتاژ را همانطور که گفتم ثابت در نظر بگیریم، با تغییر مقاومت، جریان هم تغییر میکنه. درسته که جنس هسته، ولتاژ و فاصله هوایی همگی تاثیر دارن، اما وقتی در مقایسه این عوامل رو ثابت بگیریم، میشه یک مقایسه کلی کرد بنظرم. نیروی مغناطیس کننده با lifting force چه تفاوتی داره؟ یکی هستن نه؟ 3 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 تیر، ۱۳۹۴ اگر نیروی مغناطیس کننده کم باشه، سه راه برای افزایش آن داریم: افزایش جریان، افزایش تعداد دورهای سیم پیچ و کاهش فاصله هوایی... کدامیک در اولویت هستند و چرا؟ 3 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 تیر، ۱۳۹۴ بله ...مقاومت حالت متناوب بیشتر از مستقیم هست و چون ولتاژ هم ثابت در نظر گرفتیم، پس تاثیرش رو در کاهش جریان نشان میده. که این کاهش جریان هم باعث کاهش شار و در نتیجه نیروی مغناطیس کننده میشه. ینی منبع مستقیم بهتره؟؟ رو چه حساب میگید حالت متناوب مقاومتش بیشتره؟؟ اگر نیروی مغناطیس کننده کم باشه، سه راه برای افزایش آن داریم: افزایش جریان، افزایش تعداد دورهای سیم پیچ و کاهش فاصله هوایی...کدامیک در اولویت هستند و چرا؟ اگر اشتباه نکنم طبق قانون لورنس راحت ترین کار افزایش تعداد دور سیم پیچ 5 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 تیر، ۱۳۹۴ ینی منبع مستقیم بهتره؟؟ رو چه حساب میگید حالت متناوب مقاومتش بیشتره؟؟ اگر اشتباه نکنم طبق قانون لورنس راحت ترین کار افزایش تعداد دور سیم پیچ بهتر بودنش رو در آینده بحث میکنیم...اما نیروی مغناطیس کننده بیشتری تولید میکنه. مقاومت در حالت متناوب R+jwL میشه. که یک ترم اضافه داره. اگر تعداد دور رو زیاد کنیم، حجمون زیاد میشه، شار نشتی افزایش پیدا میکنه و در نتیجه راندمان هم کاهش پیدا میکنه. با این مشکلات چه کنیم؟ 4 لینک به دیدگاه
rasool1370 1777 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 تیر، ۱۳۹۴ اگر نیروی مغناطیس کننده کم باشه، سه راه برای افزایش آن داریم: افزایش جریان، افزایش تعداد دورهای سیم پیچ و کاهش فاصله هوایی...کدامیک در اولویت هستند و چرا؟ با سلام. نیروی محرکه مغناطیسی=n*i که n تعداد دور و i جریان هست . و برای اینکه بخواهیم با تعداد دور مشخص نیروی محرکه مغناطیسی افزایش داد باید جریان بالا برد که اونم مستلزم اینکه سطح مقطع سیم بالا بره تا بتونه جریان بیشتر تحمل کنه. 4 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 تیر، ۱۳۹۴ با سلام.نیروی محرکه مغناطیسی=n*i که n تعداد دور و i جریان هست . و برای اینکه بخواهیم با تعداد دور مشخص نیروی محرکه مغناطیسی افزایش داد باید جریان بالا برد که اونم مستلزم اینکه سطح مقطع سیم بالا بره تا بتونه جریان بیشتر تحمل کنه. سلام بر شما N*I=Hc*lc+Hg*lg هم میشه گفت. پس علاوه بر جریان و تعداد دور ، فاصله هوایی هم اگر از هسته صرفنظر کنیم تاثیر میذاره. آیا بهتر نیست فاصله هوایی را کاهش بدیم تا مشکل تلفات و شار نشتی نداشته باشیم. 4 لینک به دیدگاه
rasool1370 1777 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 تیر، ۱۳۹۴ سلام بر شماN*I=Hc*lc+Hg*lg هم میشه گفت. پس علاوه بر جریان و تعداد دور ، فاصله هوایی هم اگر از هسته صرفنظر کنیم تاثیر میذاره. آیا بهتر نیست فاصله هوایی را کاهش بدیم تا مشکل تلفات و شار نشتی نداشته باشیم. فاصله هوایی مربوط هست به ساختمان ماشین یعنی همون ول که ماشن داره طراحی میشه باید مد نظر باشه . من دست و پا شکسته بحث خوندم . میشه بگید که میخواید با این ژنراتور چی کار کنید؟ و نفهمیدم چرا dc و چرا بادی؟ نیروگاه بادی یکی از ناپایدار ترین نیروگاههاست. ماشین dc یک ماشین پر درد سر و با سرویس های زیاد هست . در صورتی که میشه برق ac رو به dc تبدیل کرد و با توجه به توان کم مد نظر شما چیز سختی نیست. 4 لینک به دیدگاه
M!Zare 48037 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 تیر، ۱۳۹۴ فاصله هوایی مربوط هست به ساختمان ماشین یعنی همون ول که ماشن داره طراحی میشه باید مد نظر باشه . من دست و پا شکسته بحث خوندم . میشه بگید که میخواید با این ژنراتور چی کار کنید؟ و نفهمیدم چرا dc و چرا بادی؟ نیروگاه بادی یکی از ناپایدار ترین نیروگاههاست. ماشین dc یک ماشین پر درد سر و با سرویس های زیاد هست . در صورتی که میشه برق ac رو به dc تبدیل کرد و با توجه به توان کم مد نظر شما چیز سختی نیست. یعنی جریان و تعداد دور از اول طراحی مشخص نمیشه؟ بله نیروگاه بادی شاید ..اما بحث سر یک کیلو وات برقه گرچه اگر منطق بادخیز باشه بصورت ترکیبی نیروگاه بادی خیلی هم خوبه اما چرا DC جاهایی که امکان اتصال به برق شبکه نداریم ، ماشین الکتریکی نیاز به باطری داره، باطری AC هم نداریم درسته؟ در ماشین های DC فاز نداریم، فقط دامنه داریم و توانایی کنترل آنها اینجوری بالاتر میره. البته خب الان با اومدن Drive ها به جای موتور در ماشین های DC این اهمیتش رو کمرنگ کرده. این دلایل باعث میشه که در بحث های مربوط به توربین باد از ژنراتور DC استفاده کنیم و نهایتا جاهایی که نیاز باشه یک invertor میزارن. 3 لینک به دیدگاه
rasool1370 1777 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 تیر، ۱۳۹۴ یعنی جریان و تعداد دور از اول طراحی مشخص نمیشه؟بله نیروگاه بادی شاید ..اما بحث سر یک کیلو وات برقه گرچه اگر منطق بادخیز باشه بصورت ترکیبی نیروگاه بادی خیلی هم خوبه اما چرا DC جاهایی که امکان اتصال به برق شبکه نداریم ، ماشین الکتریکی نیاز به باطری داره، باطری AC هم نداریم درسته؟ در ماشین های DC فاز نداریم، فقط دامنه داریم و توانایی کنترل آنها اینجوری بالاتر میره. البته خب الان با اومدن Drive ها به جای موتور در ماشین های DC این اهمیتش رو کمرنگ کرده. این دلایل باعث میشه که در بحث های مربوط به توربین باد از ژنراتور DC استفاده کنیم و نهایتا جاهایی که نیاز باشه یک invertor میزارن. بله تعداد دور و جریان از اول طراحی حساب میشه . ولی اگه شما بخوای فاصله هوایی دلخواه خودت طراحی کنی یعنی باید یک موتور بسازی که فکر نکم مقرون به صرفه باشه مگر اینکه یک موتور با مشخصات دلخواه پیدا کنی و از اول سیم پیچی کنی که یکم پیدا کردن این موتور سخته و شاید اصلا نباشه چون موتورها طبق استاندارهای کارخانه های سازنده ساخته میشن و ممکنه مشخصات مورد نظر شما توی رنج استاندارهای کارخانه های موتور سازی نباشه. بله یکی از مزایایی موتور های dc تعین دور گسترده و ژنراتور dc تعین دامنه گسترده هست . این طور که من فهمیدم شما قصد دارید که برقdc تولید کنی و بعد به ac تبدیل کنی در این صورت به یک ups و ژنراتور dc تحریک مستقل نیاز داری 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده