رفتن به مطلب

نسخه جدید ویندوز ۱۰ بازی را به نفع مایکروسافت تغییر می‌دهد


Imaaan

ارسال های توصیه شده

به تازگی مایکروسافت اقدام به انتشار یکی از بهترین و با ثبات‌ترین نسخه‌های آزمایشی ویندوز 10 کرده ‌که شامل ویژگی‌های جدید و جالبی است. به باور تحلیلگران، این نسخه با ویژگی‌های جدید خود یک پلتفرم یکپارچه را شکل داده ‌و به کلی بازی را به نفع مایکروسافت تغییر خواهد داد.به گزارش «تابناک» آنچه در نسخه جدید انتشار یافته از سری نسخه‌های آزمایشی ویندوز 10 از سوی مایکروسافت جدید و جذاب است، این است که مایکروسافت در این نسخه همه چیز را‌ کامل یکپارچه کرده و ارائه می‌دهد. در این نسخه شاهد بهینه سازی و بهبود ابزارهایی نظیر Action Center، منوی Start و Task bar هستیم.

 

همچنین عملکرد دسکتاپ‌های مجازی به همراه Task View و روان سازی نما و عمل Continuum را باید به عنوان تلاش نهایی مایکروسافت برای جذاب ساختن محیط سیستم عامل جدید خود ارزیابی کرد. همراه شدن ابزارهایی جدید برای ایمیل و تقویم از این نسخه یک نسخه هوشمند، باثبات و یکپارچه ساخته است.

 

494550_181.jpg

 

بگذارید نگاهی به تغییرات جدید ویندوز 10 به شکل جزئی‌تر داشته باشیم. یکی از جالب‌ترین تغییرات در این نسخه جدید یعنی Build ۱۰۰۶۱ این است که منوی استارت و Task bar هر دو قابلیت گرفتن نمای شفاف ‌یا هماهنگ شدن با رنگ تصویر پس‌زمینه ویندوز به شکل خودکار را دارا هستند. همچنین در منوی استارت، قابلیت جابجایی برخی آیکون‌ها برای دسترسی بهتر، همچون دکمه Power وجود دارد.

 

494551_391.jpg

 

در مورد Continuum باید گفت، بهینه‌سازی عملکرد این سیستم منجر به آن شده ‌که به سادگی و بدون هیچ اشکالی، کل محیط ویندوز با تبلت سازگار شود و تغییر اندازه Task View، منوی استارت و کورتانا و Notification Area به شکل خودکار صورت پذیرد. همچنین اکنون می‌توان قبل از بوت، ویندوز 10 را در حالت Tablet اجرا کرد.

 

همچنین Task View اکنون شامل امکانات جدید و بهینه شده قبلی از جمله نمایی بسیار زیبا‌تر از قبل است و نمای Thumbnail به همراه دکمه‌های Close کارایی این ابزار را دوچندان کرده است. در ویندوز 10 اکنون به تعداد بی‌‌‌نهایت و بدون محدودیت می‌توان دسکتاپ مجازی ایجاد کرد.

 

494552_876.jpg

 

همچنین افزوده شدن ابزارهای جدید برای ایمیل و تقویم در این نسخه با نمای سه پنل، بهبود در عملکرد و بهره‌گیری از فرامین حرکتی هوشمند یا Smart Gesture یکی از بهترین ابزار‌ها را برای کاربران آن ارائه کرده است. نمای Notification Area نیز که روز به روز با تکامل ویندوز 10 بهتر شده، اکنون در بهترین حالت خود قرار گرفته است.

 

494553_423.png

 

اما اهمیت انتشار نسخه جدید ویندوز 10 در چیست؟ تا کنون انتشار نسخه‌های آزمایشی ویندوز 10 بسیار متنوع و پراکنده بوده است. نسخه‌های قبلی همواره نوسان مایکروسافت در ارائه ابزارهای جدید و ایجاد سیستم باثبات را به نمایش می‌گذاشت؛ اما نسخه جدید همه ایده‌های مایکروسافت را به همراه یک سیستم یکپارچه و با ثبات ارائه کرده ‌و برای اولین بار شاهد نوسانات قبلی مایکروسافت نیستیم.

 

ویندوز 10 تقریبا به کمال خود رسیده ‌و از آنجا‌ که شایعه قوی مبنی بر انتشار آن در ماه جولای وجود دارد، شاید این آخرین نسخه آزمایشی این ویندوز باشد. از همین روی است که دیدن یک سیستم یکپارچه و با ثبات با تلفیق ایده‌های جدید و جذاب در این نسخه از ویندوز در آخرین روزهای تکامل این سیستم عامل می‌تواند نشانه قوی بر این باشد که این بار مایکروسافت با قدرت وارد بازار شده ‌و به عقیده بسیاری از تحلیلگران ویندوز 10 به همین ترتییب می‌تواند تا حد زیادی بازی را به نفع مایکروسافت تغییر دهد و همه شکست‌های قبلی این شرکت در ویندوز ۸ را از یاد ببرد.

 

 

منبع: تابناک

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...