رفتن به مطلب

تنها نمانید، قلبتان می‌گیرد


ارسال های توصیه شده

در تحقیقات پیشین نیز نشان داده شده است که تنهایی خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روانی و جسمی بویژه بیماری‌های قلبی را تشدید می‌کند.

 

محققان توصیه می‌کنند: تنهایی یا کناره‌گیری از اجتماع را شیوه زندگی خود نسازید؛ چرا که اسکن‌های مغزی نشان می‌دهد تنهایی و انزوا به اندازه سیگار کشیدن مضر است.پژوهشگران دریافته‌اند: منطقه‌ای در مغز وجود دارد که با‌پاداش گرفتن در ارتباط است.براساس یافته‌های اخیر این منطقه در افرادی که تنها نیستند نسبت به اشخاص تنها و منزوی به مراتب فعال‌تر است. این منطقه مغزی موسوم به مخطط قدامی در امر یادگیری بسیار حیاتی است و بخش مهمی در مغز است که با گرفتن پاداش‌های ساده مانند غذا یا پاداش‌های مهمتری مانند پول فعال می‌شود. پاداش‌های اجتماعی و احساسات علاقه‌مندی و عاشقانه نیز ممکن است این منطقه را فعال کند.محققان می‌گویند: وقتی به افراد شرکت کننده در تحقیقات، تصاویر مختلف خوشایند یا ناخوشایند ازجمله تصاویر درگیری‌های انسانی و یا تصاویر افراد شاد و تصویر پول که اغلب مردم را خوشحال می‌کند، نشان داده شد، ‌افرادی که میل به‌تنهایی و انزوا داشتند اغلب با دیدن تصاویر شاد، این منطقه مغزی در آنها فعال نمی‌شد و این عدم فعالیت میل به تنهایی را در این اشخاص تشدید می‌کند و در نتیجه این افراد از دیدن مسائل خوشایند احساس خوشحالی و شادی نمی‌کنند.در تحقیقات پیشین نیز نشان داده شده است که تنهایی خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روانی و جسمی بویژه بیماری‌های قلبی را تشدید می‌کند.در تحقیقات پیشین نیز نشان داده شده است که تنهایی خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روانی و جسمی بویژه بیماری‌های قلبی را تشدید می‌کند.

 

محققان توصیه می‌کنند: تنهایی یا کناره‌گیری از اجتماع را شیوه زندگی خود نسازید؛ چرا که اسکن‌های مغزی نشان می‌دهد تنهایی و انزوا به اندازه سیگار کشیدن مضر است.پژوهشگران دریافته‌اند: منطقه‌ای در مغز وجود دارد که با‌پاداش گرفتن در ارتباط است.براساس یافته‌های اخیر این منطقه در افرادی که تنها نیستند نسبت به اشخاص تنها و منزوی به مراتب فعال‌تر است. این منطقه مغزی موسوم به مخطط قدامی در امر یادگیری بسیار حیاتی است و بخش مهمی در مغز است که با گرفتن پاداش‌های ساده مانند غذا یا پاداش‌های مهمتری مانند پول فعال می‌شود. پاداش‌های اجتماعی و احساسات علاقه‌مندی و عاشقانه نیز ممکن است این منطقه را فعال کند.محققان می‌گویند: وقتی به افراد شرکت کننده در تحقیقات، تصاویر مختلف خوشایند یا ناخوشایند ازجمله تصاویر درگیری‌های انسانی و یا تصاویر افراد شاد و تصویر پول که اغلب مردم را خوشحال می‌کند، نشان داده شد، ‌افرادی که میل به‌تنهایی و انزوا داشتند اغلب با دیدن تصاویر شاد، این منطقه مغزی در آنها فعال نمی‌شد و این عدم فعالیت میل به تنهایی را در این اشخاص تشدید می‌کند و در نتیجه این افراد از دیدن مسائل خوشایند احساس خوشحالی و شادی نمی‌کنند.در تحقیقات پیشین نیز نشان داده شده است که تنهایی خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روانی و جسمی بویژه بیماری‌های قلبی را تشدید می‌کند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...