soheiiil 24251 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۸۹ چرا دانشگا های ما با صنعتمون اینقدر بیگانه هستن؟ تو یه سایتی میخوندم 70 درصد کارهای پژوهشی کارخانجات آلمان رو دوش دانشگاه هاست چرا به دانشگا های ما اعتماد با بهتر بگیم اعتنا نمیشه سال 2009 دانشگاه شریف 900 مقاله آی اس آی داشته هر کدوم این مقالات یعنی یه قدم به جلو ....یعنی یک روزنه پیشرفت .....ولی چرا استفاده نمیشه؟ میره اونجا این مقالات اسرائیل میاد ازش بهره برداری میکنه ......از فکر ایرانی رفاه جامعه خودشو میسازه 9 لینک به دیدگاه
Peyman 16150 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۸۹ علت بیگانگی صنعت با دانشگاه، عدم اعتماد طرفین به یکدیگر است. معمولا صنعت به دانشگاه اعتماد نداره از این لحاظ که ممکنه خواسته اش برآورده نشود، از طرفی هم دانشگاه به صنعت اعتماد نداره، چون همیشه در دریافت حق و حقوق خودش از صنعت با مشکل مواجه می شه ! البته ارتباط صنعت و دانشگاه در صنایعی که با تحریم مواجه می شن، خیلی بهتره ! تحریم هر بدبختی که به دنبال داشته، حداقل اینش خوب بوده که صنایع رو متوجه توانایی متخصصان داخلی برای ساخت تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز کرده. موضوع مقاله ای که گفتی سهیل جان به نظر من جای صحبت داره ! سهیل در جایی یه دانشجوی دکترا داشت صحبت می کرد در حضور چند نفر از اساتید دانشگاه با درجه استاد تمام. موضوع صحبتش این بود که اساسا چرا فکر می کنیم که ثبت مقاله ISI یه افتخار به شمار میاد ؟ برخی از همین مجلات صاحب مقاله را ملز می کنند به پرداخت نقدی هزینه چاپ و البته با کلی منت حاضر به انتشار مقاله هستند و برخی دیگر با دادن نوبت انتشار طولانی مدت نویسنده را سر کار می ذارن، در حالیکه ما به این موضوع توجه نمی کنیم که حاصل و دسترنج کار خودمون رو داریم در جایی منتشر می کنیم که حداقل به صورت ظاهری نشان می دهند، اعتباری برای مقاله ما قائل نیستند، اما قطعا از آن به قول خودت برای رفاه بیشتر خود استفاده می کنند. برخورد اساتید با این موضوع که انتشار مقاله در ژورنال های خارجی کاری بیهوده است، بسیار بد و تند بود. موضوع دیگه US. Patent هستش. می دونی که تنها کارهای جدید، ایده های نو و اختراعات به درد بخور قابلیت US. Patent شدن رو دارن. در حالی که این موضوع مطرح نمی شه که چه کسانی از این پتنت ها استفاده می کنند؟ بد نیست اگه فرصتی شد، در این مورد هم بحث کنیم که اساسا مقاله نوشتن کار خوبیه یا کاری بیهوده ؟ اینکه مقاله من نوعی در ژورنال ISI با IF بالا چاپ بشه از یه طرف خیلی خوبه و از طرف دیگه عدم آگاهی نسبت به سیاست ژورنال در قبال ایران و ایده ها و مقالات متخصصان ایرانی نگران کننده است ! 10 لینک به دیدگاه
Fakur 9754 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۸۹ اکثر صاحبان صنایع در کشور ما از افراد تاجر و بازاری و پولدارای بی تجربه و فاقد تحصیلات دانشگاهی تشکیل شده که یه پولی دادن و یه زمین و مجوزی گرفتن . بعدش رفتند بانگ و وامهای کلان هم گرفتند و حالا هم تو این کار موندن و کار تولیدشون متوقف و یا در شرف تعطیلی است. زبان صاحبان صنایع زبان آکادمیک نیست و ارتباط صنعت و دانشگاه قطع هست. اکثر فارغ التحصیلان که جذب صنایع میشن نمیتونن با کارفرمایانشون به یک تفاهم برسند. چون درک نمیشن. صاحبان صنایع اعتقادی به تحقیق و توسعه علمی ندارند و از دانشگاهیان حمایت نمیکنند. دانش دانشگاهیان هم آکادمیک صرف هست و کار کاربردی بلد نیستند. صاحبان دانش و متخصصین دانشگاه جایی در تصمیم گیری های کلان اقتصادی و صنعتی ندارند و اکثر این تصمیمات توسط افراد مسئول کم سواد و فاقد تخصص که در دولت و مجلس حضور دارند گرفته میشود و هیچکدام این افراد دانش به روز از وضعیت واقعی صنعت ندارند. نسل صنعت کشور ما هم قدیمی است و شکل پیشرفته ندارد. مدیریت های نوین و دانش این مدیریت ها را نه میدانند و نه می آموزند. سازمانهای مرتبط با صنعت سنتی هستند و قادر به حمایت از صنایع نیستند. ایزو ها اجرا نمیشوند و صنعت ما بروز نیست. سیستم مهندسی ارزش در صنعت اجرا نمیشود و اداره بخش صنعت در کشور ما بسیار هزینه بر هست. 7 لینک به دیدگاه
VINA 31339 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 خرداد، ۱۳۸۹ حالا چیکار واسه بهبود باید کرد:w00: 4 لینک به دیدگاه
soheiiil 24251 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 خرداد، ۱۳۸۹ اکثر صاحبان صنایع در کشور ما از افراد تاجر و بازاری و پولدارای بی تجربه و فاقد تحصیلات دانشگاهی تشکیل شده که یه پولی دادن و یه زمین و مجوزی گرفتن . بعدش رفتند بانگ و وامهای کلان هم گرفتند و حالا هم تو این کار موندن و کار تولیدشون متوقف و یا در شرف تعطیلی است. زبان صاحبان صنایع زبان آکادمیک نیست و ارتباط صنعت و دانشگاه قطع هست. اکثر فارغ التحصیلان که جذب صنایع میشن نمیتونن با کارفرمایانشون به یک تفاهم برسند. چون درک نمیشن. صاحبان صنایع اعتقادی به تحقیق و توسعه علمی ندارند و از دانشگاهیان حمایت نمیکنند. دانش دانشگاهیان هم آکادمیک صرف هست و کار کاربردی بلد نیستند. صاحبان دانش و متخصصین دانشگاه جایی در تصمیم گیری های کلان اقتصادی و صنعتی ندارند و اکثر این تصمیمات توسط افراد مسئول کم سواد و فاقد تخصص که در دولت و مجلس حضور دارند گرفته میشود و هیچکدام این افراد دانش به روز از وضعیت واقعی صنعت ندارند. نسل صنعت کشور ما هم قدیمی است و شکل پیشرفته ندارد. مدیریت های نوین و دانش این مدیریت ها را نه میدانند و نه می آموزند. سازمانهای مرتبط با صنعت سنتی هستند و قادر به حمایت از صنایع نیستند. ایزو ها اجرا نمیشوند و صنعت ما بروز نیست. سیستم مهندسی ارزش در صنعت اجرا نمیشود و اداره بخش صنعت در کشور ما بسیار هزینه بر هست. علت بیگانگی صنعت با دانشگاه، عدم اعتماد طرفین به یکدیگر است. معمولا صنعت به دانشگاه اعتماد نداره از این لحاظ که ممکنه خواسته اش برآورده نشود، از طرفی هم دانشگاه به صنعت اعتماد نداره، چون همیشه در دریافت حق و حقوق خودش از صنعت با مشکل مواجه می شه ! البته ارتباط صنعت و دانشگاه در صنایعی که با تحریم مواجه می شن، خیلی بهتره ! تحریم هر بدبختی که به دنبال داشته، حداقل اینش خوب بوده که صنایع رو متوجه توانایی متخصصان داخلی برای ساخت تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز کرده. موضوع مقاله ای که گفتی سهیل جان به نظر من جای صحبت داره ! سهیل در جایی یه دانشجوی دکترا داشت صحبت می کرد در حضور چند نفر از اساتید دانشگاه با درجه استاد تمام. موضوع صحبتش این بود که اساسا چرا فکر می کنیم که ثبت مقاله ISI یه افتخار به شمار میاد ؟ برخی از همین مجلات صاحب مقاله را ملز می کنند به پرداخت نقدی هزینه چاپ و البته با کلی منت حاضر به انتشار مقاله هستند و برخی دیگر با دادن نوبت انتشار طولانی مدت نویسنده را سر کار می ذارن، در حالیکه ما به این موضوع توجه نمی کنیم که حاصل و دسترنج کار خودمون رو داریم در جایی منتشر می کنیم که حداقل به صورت ظاهری نشان می دهند، اعتباری برای مقاله ما قائل نیستند، اما قطعا از آن به قول خودت برای رفاه بیشتر خود استفاده می کنند. برخورد اساتید با این موضوع که انتشار مقاله در ژورنال های خارجی کاری بیهوده است، بسیار بد و تند بود. موضوع دیگه US. Patent هستش. می دونی که تنها کارهای جدید، ایده های نو و اختراعات به درد بخور قابلیت US. Patent شدن رو دارن. در حالی که این موضوع مطرح نمی شه که چه کسانی از این پتنت ها استفاده می کنند؟ بد نیست اگه فرصتی شد، در این مورد هم بحث کنیم که اساسا مقاله نوشتن کار خوبیه یا کاری بیهوده ؟ اینکه مقاله من نوعی در ژورنال ISI با IF بالا چاپ بشه از یه طرف خیلی خوبه و از طرف دیگه عدم آگاهی نسبت به سیاست ژورنال در قبال ایران و ایده ها و مقالات متخصصان ایرانی نگران کننده است ! :icon_gol: 4 لینک به دیدگاه
Fakur 9754 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 خرداد، ۱۳۸۹ حالا چیکار واسه بهبود باید کرد:w00: تا زمانی که ساختار دولت و سازمانهای مرتبط سنتی است و همه دستورات از بالا به پائین میاد همین آش است و همین کاسه. کاریش نمیشه کرد. 3 لینک به دیدگاه
RezaMTJAME 9278 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 خرداد، ۱۳۸۹ هر زمان اساتید دانشگاهها یاد گرفتند که خودشون رو در حاشیه غربی تعریف نکنند و مقالات خودشون رو با زبان انگلیسی توی isi منتشر نکنند و در اختیار متخصصین ایرانی بگذارند برای اجرای پروژه ها و نه اینکه به isi ارائه کنند که رتبه دانشگاهیشون بالا بره؛ مشکل حل میشه....... 3 لینک به دیدگاه
Neutron 60966 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 فروردین، ۱۳۹۰ اساسا چون به پژوهش به عنوان یک امر اضافی در این مملکت نگریسته می شود، دانشگاه نیز محلی است اضافی. مونتاژو عشقه! البته این رو هم بگم که برخی از اساتید گرانقدر ما نیز چندان اهمیتی برای دانش قائل نیستند و از مدرک خود جهت پر کردن جیب خود استفاده میکنند تا تولید علم. 1 لینک به دیدگاه
Abolfazl_r 20780 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 فروردین، ۱۳۹۰ از آنجا که مشکلات روزمره مملکت در اثر بی صاحب شدن و عدم رسیدگی به امور جدی مملکت در حیطه صنعت و تکنولوژی طی چند دهه گذشته زیاد شده مجالی برای برنامه ریزی بلند مدت و سرمایه گذاری جهت پروژه های تحقیقاتی وجود نداره و نیروی همه ارگانهای مملکت صرف رفع و رجوع کردن مشکلات حال میشه و کسی به فکر آینده نیست. با آینده نگری دولتمردانه که میشه به پیشرفت صنعت و آکادمیک شدنش امیدوار بود. ضمن اینکه صحبت اکثر دوستان رو درباره علل این گسیختگی ها تایید میکنم. 1 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 دی، ۱۳۹۳ اقا سهیل بد نیست یه نگاهی هم به این بندازین ببخشید... [h=1]انتشار رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2014[/h]رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2014 منتشر شد. این رتبه بندی توسط موسسه Quacquarelli Symonds واقع در بریتانیا انجام میگیرد و به رتبه بندی دانشگاههای QS معروف است. این رتبه بندی در برگیردنده 800 دانشگاه از سرتاسر جهان است. موسسه QS از شش فاکتور برای بررسی و رتبه بندی دانشگاهها استفاده میکند که عبارتند از:دانشجویان بین المللی: 5 درصد تاثیرهیئت علمی بین المللی: 5 درصد تاثیرنسبت اعضای هیئت علمی به تعداد دانشجو: 20 درصد تاثیراستنادها به ازای هر عضو هیئت علمی: 20 درصد تاثیرارزیابی کارفرمایان: 10 درصد تاثیرشهرت دانشگاه: 40 درصد تاثیر[h=2]نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2014[/h]در جدول زیر نتایج رتبهبندی 20 دانشگاه برتر جهان آمده است و همانگونه که مشاهده میشود در این لیست دانشگاههای آمریکا و انگلستان بیشترین حضور را دارند. اما یکی از نکات جالب این فهرست این است که سه دانشگاه انگلستان یعنی دانشگاه کمبریج، دانشکده امریال لندن و دانشگاه آکسفورد با رشد رتبه نسبت به سال قبل جای دانشگاههای امریکایی همانند هاروارد و استنفورد را گرفتهاند.همچنین دو دانشگاه از سوئیس در رتبههای 12 و 17 قرار دارند و در کنار کشور کانادا که یک دانشگاه در بین 20 دانشگاه برتر را دارند، توانستهاند بین سایر کشورها قدرت علمی خود را نشان دهند. در بین کشورهای اروپایی نیز فرانسه با 46 دانشگاه، دانمارک با 45 دانشگاه و آلمان با 44 دانشگاه در بین 800 دانشگاه برتر جهان، برترینهای قاره سبز هستند.[h=2]کشورهای آسیایی در رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2014[/h]قابل ذکر است که در بین کشورهای آسیایی نیز 224 دانشگاه در این فهرست قرار دارند که دانشگاه ملی سنگاپور رتبه اول آسیا و رتبه 22 جهان را در اختیار دارد. از چین 26 دانشگاه، از کره جنوبی 25 دانشگاه، از ژاپن 39 دانشگاه و از هنگ کنگ و مالزی نیز 7 دانشگاه در این لیست قرار دارند.اما در خاورمیانه ترکیه با 10 دانشگاه که رتبه بهترین دانشگاهاش 339 است، و عربستان با 8 دانشگاه که رتبه بهترین دانشگاهاش 255 است در صدر قرار دارند.از ایران نیز دو دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران در این لیست قرار دارند. دانشگاه صنعتی شریف در رتبه بین 601 تا 650 و دانشگاه تهران در رتبه بین 651 تا 700 قرار دارد. به خاطر نزدیکی امتیازات دانشگاههای انتهایی لیست آنها را به صورت دامنهای مثلا بین 600 تا 650 رتبه بندی میکنند. در ادامه رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2014 را مشاهده میکنید. [TABLE=width: 480] [TR] [TD] رتبه [/TD] [TD=width: 217] نام دانشگاه [/TD] [TD=width: 123] کشور [/TD] [TD=width: 88] امتیاز [/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #FFFFFF] [TD=width: 83] 1 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه MIT [/TD] [TD=width: 123] آمریکا [/TD] [TD=width: 88] 100 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 83] 2 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه کمبریج [/TD] [TD=width: 123] انگلستان [/TD] [TD=width: 88] 99,4 [/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #FFFFFF] [TD=width: 83] 2 [/TD] [TD=width: 217] دانشکده امپریال لندن [/TD] [TD=width: 123] انگلستان [/TD] [TD=width: 88] 99,4 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 83] 4 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه هاروارد [/TD] [TD=width: 123] آمریکا [/TD] [TD=width: 88] 99,3 [/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #FFFFFF] [TD=width: 83] 5 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه آکسفورد [/TD] [TD=width: 123] انگلستان [/TD] [TD=width: 88] 99,2 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 83] 5 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه UCL [/TD] [TD=width: 123] انگلستان [/TD] [TD=width: 88] 99,2 [/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #FFFFFF] [TD=width: 83] 7 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه استنفورد [/TD] [TD=width: 123] آمریکا [/TD] [TD=width: 88] 98,3 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 83] 8 [/TD] [TD=width: 217] موسسه تکنولوژی کالیفرنیا [/TD] [TD=width: 123] آمریکا [/TD] [TD=width: 88] 97,1 [/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #FFFFFF] [TD=width: 83] 9 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه پرینستون [/TD] [TD=width: 123] آمریکا [/TD] [TD=width: 88] 96,6 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 83] 10 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه ییل [/TD] [TD=width: 123] آمریکا [/TD] [TD=width: 88] 95,5 [/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #FFFFFF] [TD=width: 83] 11 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه شیکاگو [/TD] [TD=width: 123] آمریکا [/TD] [TD=width: 88] 95,5 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 83] 12 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه ETH زوریخ [/TD] [TD=width: 123] سوئیس [/TD] [TD=width: 88] 95,3 [/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #FFFFFF] [TD=width: 83] 13 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه پنسیلوانیا [/TD] [TD=width: 123] آمریکا [/TD] [TD=width: 88] 94,5 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 83] 14 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه کلمبیا [/TD] [TD=width: 123] آمریکا [/TD] [TD=width: 88] 94,1 [/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #FFFFFF] [TD=width: 83] 14 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه جان هاپکینز [/TD] [TD=width: 123] آمریکا [/TD] [TD=width: 88] 94,1 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 83] 16 [/TD] [TD=width: 217] کالج پادشاهی لندن [/TD] [TD=width: 123] انگلستان [/TD] [TD=width: 88] 92,9 [/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #FFFFFF] [TD=width: 83] 17 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه ادینبورگ [/TD] [TD=width: 123] انگلستان [/TD] [TD=width: 88] 92,8 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 83] 17 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه لوزان [/TD] [TD=width: 123] سوئیس [/TD] [TD=width: 88] 92,8 [/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #FFFFFF] [TD=width: 83] 19 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه کرنل [/TD] [TD=width: 123] آمریکا [/TD] [TD=width: 88] 92,6 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 83] 20 [/TD] [TD=width: 217] دانشگاه تورنتو [/TD] [TD=width: 123] کانادا [/TD] [TD=width: 88] 92,4 [/TD] [/TR] [/TABLE] مشاهده لیست کامل دانشگاهها در سایت رسمی موسسه QS ( برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ) 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده