رفتن به مطلب

براي اولين بار از فناوري صفحات خورشيدي شناور رونمايي شد


*atefeh*

ارسال های توصیه شده

شبکه تلویزیونی ای پی تی ان از شهر جیمزتاون گزارش داد: در جنوب استرالیا از فناوری صفحات خورشیدیِ شناور برای اولین بار رونمایی شد.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی خبرگزاری صدا و سیما، دکتر راج نلرو، مدیر اجرایی شرکت خصوصی «صنایع اینفراتِک» در این خصوص گفت: ما سامانه‌ای اختراع کرده‌ایم که حاوی صفحات خورشیدی شناور است که از لحاظ قیمت و هزینه نیز رقابتی است.

این شرکت خصوصی محصول خود را به دولت محلی استرالیا در جنوب این کشور ارائه کرده که با استقبال مقامات و قانونگذاران محلی روبرو شده است.

صفحات خورشیدیِ شناور به خصوص در شرکت های تصفیه آب و فاضلاب کاربرد دارد. اولاً آبی که این صفحات روی آن شناورند باعث خنک شدن این سامانه و افزایش بازدهیِ آن می شود. ثانیاً سکویی که این صحفات روی آن قرار دارند و روی آب شناور است، باعث کاهش تبخیر آب و همچنین کم تر شدن رشد جلبک هایی می شود که از نور خورشید استفاده و فرایند تصفیه آب را با مشکلات بیشتری روبرو می کنند.

تصفیه آب، مستلزم مصرف انرژی بسیار است و این صفحات خورشیدی، ضمن دارا بودن مزیت‌های یاد شده، انرژیِ لازم برای این فرایند را تأمین می کنند. این شرکت مدعی است تا حد ممکن از محصولات تولید داخل استرالیا، به جز سلول های فوتوولتائیک که ساخت چین است و در استرالیا فقط یک شرکت آن را تولید می کند، استفاده کرده که باعث افزایش اشتغالزایی و شکوفایی صنایع داخلی و محلی در استرالیا می شود.

همچنین رییس این شرکت اعلام کرد یک شرکت آب و فاضلاب در ایالت کالیفرنیای آمریکا با ما قراردادی برای تولید صفحات خورشیدیِ شناور بسته است، اما نیاز داریم که دولت استرالیا از لحاظ حمایت های مالی و تدارکاتی به ما کمک کند تا آن قرارداد را نیز به سرانجامی مطلوب برسانیم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...