رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

بازار چاپگرهای سه بُعدی به سرعت در حال توسعه است. نمایشگاهی در لندن به ظرفیت های جدیدی که این فناوری مهیا کرده است می پردازد.

شرکت استراکا ریسینگ (Strakka Racing) که در مسابقات اتومبیلرانی شرکت می کند، خودروی جدیدی را به نمایش گذاشته که با چاپگر سه بُعدی ساخته شده است.

این خودرو با اجزای آیرودینامیکی خود قادر به رسیدن به سرعت ۳۲۱ کیلومتر در ساعت است.

دان والمزلی، مهندس خودروسازی در شرکت استراکا ريسينگ می گويد، «قبلا برای ساخت برخی نمونه های مورد نیاز، غیر معمول نبود که از چاپگر سه بعدی استفاده کنیم اما اکنون ما از آن برای تولید قطعه های کامل به خودرو استفاده می کنیم، که برای ما کار کاملا جدیدی است. موادی که به تازگی استفاده می شوند به اندازه کافی سفت و قوی و همچنین سبک هستند تا بتوان در چنین خودروهایی از آن استفاده کرد.»

فناوری چاپ سه بعدی امکان می دهد لباس هایی خلق کنیم که تولید آنها با استفاده از مواد و روش های مرسوم غیرممکن است.

نائومی کامفر، یکی از مدیران شرکت استراتاسیس (Stratasys) که برای چاپگرهای سه بعدی تجهیزات و مواد جدید تولید می کند در مورد استفاده از این فناوری در صنعت مُد و نساجی می گوید: «هنوز تحول بزرگی در صنعت چاپ سه بعدی در راه است. ما در جستجوی موادی هستیم که از دوام و مقاومت مناسب برای استفاده در فیبر نساجی برخوردار باشند. باید درک کرد که فناوری چاپ سه بعدی لایه افزودنی است. یعنی برای افزایش مقاومت فیبر، شما می توانید الیاف را داخل مواد تزریق کنید.»

نوآوری های جدید ممکن است با تقلید از طبیعت بدست آیند. نحوه ساخت پیله کرم ابریشم، برای تحقیقات دانشمندان بسیار جالب است. بسیاری از چاپگرهای سه بعدی با همان ساختار ساده لایه به لایه کار می کنند اما کرم ابریشم با استفاده از فیبر ابریشم متفاوت، پیله خود را خود را در داخل نرم تر و در خارج قوی تر می سازد.

 

ویدئو خبر:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...