رفتن به مطلب

..:::: تایید تانزیوم برای بهبود کنترل قند خون ::::.


ارسال های توصیه شده

سازمان غذا و داروي آمريکا در هفته‌هاي اخير تزريق زيرپوستي آلبيگلوتايد(Albiglutide) با نام تجاري تانزيوم (Tanzeum)را براي بهبود کنترل قندخون به‌تنهايي يا همراه با رژيم غذايي و ورزش در بزرگسالان مبتلا به ديابت نوع 2 مورد تاييد قرار داده است. ديابت نوع2 بيشترين موارد ابتلا به ديابت را شامل مي‌شود. بالا بودن قندخون باعث افزايش خطر ابتلا به مشکلات جدي مانند بيماري قلبي، نابينايي، آسيب کليوي و عصبي مي‌شود. تانزيوم، يک آگونيست گيرنده پپتيد شبه گلوکاگون يک است. اثربخشي و ايمني اين دارو در 8 مطالعه باليني با شرکت بيش از 2 هزار بزرگسال مبتلا به ديابت نوع 2 بررسي شده است.

 

در مصرف‌کنندگان تانزيوم بهبود قابل‌توجه هموگلوبين A1C مشاهده شد. اين دارو را مي‌توان به‌تنهايي يا در ترکيب با ساير داروهاي مورد استفاده در درمان ديابت نوع2 مانند مت‌‌فورمين، گليمپ‌يرايد،پيوگليتازون و انسولين تجويز کرد. تانزيوم نبايد در مبتلايان به ديابت نوع1، افراد با کتواسيدوز ديابتي و به عنوان خط اول درمان براي بيماراني که نتوانسته‌اند قندخون را با رژيم غذايي و ورزش کنترل کنند، تجويز شود. شايع‌ترين عوارض گزارش‌شده در بيماران تحت درمان با تانزيوم در مطالعات عبارت بودند از اسهال، تهوع و واکنش‌هاي محل تزريق.

 

منبع: سپید ۳۹۸

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...