رفتن به مطلب

انتخاب یک تلفن بیسیم


ارسال های توصیه شده

انتخاب یک تلفن بیسیم

 

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: pico_body] d9d0f24ed5a2ce600da1b8107b783801.jpgبزرگترین مزیت تلفنهای بیسیم این است که میتواند همیشه “دم دست” باشد و شما میتوانید در حال گفتگو به راحتی به اطراف حرکت کرده، کارهای خود را هم انجام دهید.

امروزه بهای تلفنهای ۹۰۰ MHz (مگاهرتز) در حد تلفنهای بیسیم ۴۶ تا ۴۹ MHz دو سال قبل، کاهش یافته است و در عین حال دارای کیفیت صوتی بسیار بیشتری هم شده است. اما از آنجایی که این تلفنها اصولا قیمت بیشتری از تلفنهای معمولی دارند، بهتر است با دقت بیشتری انتخاب شوند.

● راهنمای خرید

۱) در زمینه برد یا range تلفن، چندان به ادعای تولید کننده اعتماد نکنید زیرا برد بیش از اینکه به دستگاه مرتبط باشد، به شرایط مختلف-مانند مکان- ارتباط دارد.

۲) اگر به دنبال بهترین کیفیت صوتی و برد عالی هستید، تلفنی ۲.۴ MHz تهیه کنید، تلفنهای ۹۰۰ مگاهرتزی هم از کیفیت و برد خوبی برخوردار هستند. اما اگر قیمت عامل تعیین کننده انتخاب شماست، یک تلفن ۴۹-۴۶ MHz دارای مداربندی کاهنده پارازیت انتخاب کنید.

۳) تلفنهای دارای طیف انتشار دیجیتالی دارای شفافیت صوت عالی و امنیت تضمین شده هستند، اما گاهی صدا در این تلفنها به صورت تهی و ناگوار دیجیتالی شنیده میشود.

۴) به مقدار زمان شارژ باتری در زمانی که تلفن مورد استفاده قرار نمیگیرد (حالت standby) توجه کنید. این دوره از ۷ تا ۳۰ روز متغیر است. تلفن خوبی انتخاب کنید که دارای باتری NiMH - نیکل متال هایبرید - باشد تا عمر شارژ آن به طور قابل ملاحظه ای بیشتر باشد.

۵) برای آسودگی بیشتر مصرف کنندگان، مدلهایی با دو باتری نیز در بازار موجود است که در هنگام استفاده از یک باتری، باتری دوم در شارژ قرار میگیرد.بر خلاف تلفنهای بیسیم دیگر، بعضی از این مدل تلفنها، هنگام قطع برق نیز قابل استفاده هستند.

۶) حتما مدلی انتخاب کنید که پایان رسیدن باتری را با اخطار صوتی اطلاع دهد.

۷) تلفنهای بیسیم دارای تسهیلات متعددی-مانند شماره گیری مجدد، شماره گیری سریع، شماره گیر صوتی و..- هستند که لزوما در تمام مدلها وجود ندارند. قبل از خرید تلفن، موارد مورد نظر خود را در ذهن داشته باشید و از فروشنده درباره وجود آنها در مدل مورد علاقه خود سؤال کنید.

۸) نکته دیگر در انتخاب تسهیلات، ابل استفاده بودن آن هم هست. اگر سرویس تلفن منطقه شما فاقد خدمات caller ID یا نمایش شماره تلفن تماس گیرنده باشد، تهیه تلفنی با این خصیصه، عملا بی فایده است.

۹) امکان برقراری ارتباط میان گوشی و پایه تلفن نیز بسیار مهم است، به خصوص اگر این ارتباط میان پایه و گوشی برقرار باشد، زیرا در مواقعی که نمیدانید گوشی کجاست، بافشردن دگمه، صدای بیپ از گوشی شنیده شده و میتوانید محل آن را شناسایی کنید. این مشخصه به خصوص در دفاتر و مکانهایی مانند باشگاههای ورزشی،ادارات و حتی منازل بزرگ برای برقراری ارتباط داخلی نیز بسیار سودمند است.

۱۰) امکانات اداری گوشیهای بیسیم نیز متعدد و مطابق با نیازهای کاربران هستند. از جمله امکان کنفرانس تلفنی، انتقال خط، داشتن دو یا چند خط با شماره مشترک- که میتوانید بنا بر نیاز خود تلفنی را با مشخصات لازم انتخاب کنید.

۱۱) مشخصات جانبی دیگری از جمله کلیدهای نورانی، قابلیت کم و زیاد شدن صدای گفتگو، دگمه های بزرگ، صفحه نمایش LCD، لندگو و دگمه قطع صدای زنگ نیز از جمله موارد مهمی هستند که بهتر است مورد توجه قرار گیرند. . [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: pico_legend]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: left] منبع : دانشجویان [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...