رفتن به مطلب

سفارشی کردن صفحه نمایش «اندروید»


ارسال های توصیه شده

61r4fkxf08z2qnn1gqf.png

اگر کار با گوشی یا تبلت «اندروید» را به تازگی شروع کرده‌اید، سفارشی کردن صفحه نمایش ممکن است کمی دلهره‌آور به‌نظر برسد. اما نگران نباشید، ما به شما کمک می‌کنیم تا صفحه نمایش اندرویدتان را سفارشی کنید، از ویجت‌ها استفاده کنید و برنامه‌‌های جانبی با خصوصیات بیشتر نصب کنید.

نکته: تصاویر استفاده شده در این متن با اندروید نسخه ۴.۲ گرفته شده. اگر از نسخه قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، ممکن است جزئیات مو به مو یکسان نباشد. اما با مرور نکات گفته شده، می‌توانید سرنخ موضوع را بدست بیاورید و آن را با نسخه قدیمی‌تر اندرویدتان مطابقت دهید.

تصویر زمینه (Wallpaper) و پس زمینه متحرک (Live Background)

برای تنظیم یک تصویر زمینه یا وال پیپر در صفحه نمایش اصلی، انگشت خود را روی صفحه نمایش نگه دارید. در حالت پیش فرض برای رابط کاربری اندروید، کادر مربوط به انتخاب وال پیپر ظاهر می‌شود. اگر از رابط کاربری دیگری استفاده می‌کنید، مانند آنچه توسط کارخانه‌های سازنده گوشی سفارشی می‌شود، قادر به دیدن فهرستی شامل گزینه انتخاب تصویر زمینه، میان‌برها و ویجت‌ها خواهید بود. روی گزینه انتخاب وال پیپر بزنید و وارد آن شوید.

اندروید سه منبع برای تصاویر زمینه در اختیار می‌گذارد:

- گالری عکس: می‌توانید عکسی را از گالری عکس‌ها انتخاب کنید. این گالری شامل تصاویر ذخیره شده بر روی گوشی و نیز تصاویر موجود در آلبوم پیکاسا در حساب کاربری آنلاین شما می‌شود.

- وال پیپرهای متحرک: نمونه‌هائی هستند که تصویر در آن‌ها حرکت می‌کند. اندروید ممکن است چندتا از این تصاویر متحرک را به شما عرضه کند، تصاویر متنوع‌تر را می‌توانید از گوگل پلی (Google Play) دانلود کنید.

وال پیپرها: این گزینه شامل تصاویر از پیش نصب شده پس زمینه، بر روی تبلت یا گوشی شما است.

 

e3pymeoeiok9zk8op63.png

 

تصویری که انتخاب کرده‌اید در همه صفحات استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید برای هر صفحه، تصویر متفاوتی داشته باشید، باید از نرم‌افزارهای جانبی که امکانات بیشتری برای سفارشی کردن صفحه نمایش در اختیار می‌گذارند استفاده کنید.

50oo77z81xtnthmar9.png

 

لینک به دیدگاه

میان‌برها و پوشه‌ها

برای ایجاد میان‌بر به یک برنامه اجرائی یا اپلیکیشن در صفحه نمایش، به کشوی اپلیکیشن‌ها بروید، انگشت خود را روی آیکون اپلیکیشن مورد نظر نگه‌دارید، آن را به صفحه نمایش بکشید و در هرکجا که مایل بودید رها کنید.

برای درست کردن پوشه و گردآوری آیکون چند اپلیکیشن در آن، آیکون یک اپلیکیشن را بگیرید و بر روی آیکون دیگری بکشید. می‌توانید اپلیکیشن‌های هم خانواده را در یک پوشه جمع‌آوری و دسته بندی کنید. در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید، باید ابتدا پوشه را بطور جداگانه بسازید و بعد آیکون‌ها را درون آن بریزید.

 

 

aifwc440u6mib2b4ev0j.png

برای دسترسی به اپلیکیشن‌های داخل یک پوشه، یا برای تغییر نام یا رنگ پوشه، کافی است روی پوشه بزنید.

 

32zhmmpfmn5c5j3n6cqd.png

برای حذف یک میان‌بر، ویجت یا دیگر عناصر موجود در صفحه نمایش، انگشت خود را روی آن نگه‌دارید و آن را به داخل نماد سطل ذباله در بالا یا کنار صفحه نمایش بکشید و رها کنید.

لینک به دیدگاه

ویجت‌ها

اندروید همچنین امکان اضافه کردن ویجت (ابزارک) به صفحه نمایش را ارائه می کند. ویجت‌ها یا ابزارک‌ها که مستقیماً بر روی صفحه نمایش می‌نشینند، تقریباً همه کار می‌کنند. برای مثال: نمایش ایمیل، دسترسی به فیس‌بوک، تقویم و رویدادها، انجام وظایف روزانه، نمایش زمان، گزارش هواشناسی، اخبار، دسترسی مستقیم به یک شماره تلفن و غیره.

ویجت‌های بیشتر را می‌توانید از گوگل پلی دانلود کنید.

برای اضافه کردن یک ویجت، در کشوی اپلیکیشن‌ها به بخش ویجت‌ها بروید، انگشت خود را بر روی ویجت مورد نظر نگهدارید و آن را به صفحه نمایش بکشید.

 

09azumxmeehcxlqfjgi.png

در اندروید نسخه ۴.۱ و جدیدتر، می‌توانید اندازه و سایز ویجت را در صفحه اصلی تغییر دهید. برای این کار، انگشت خود را بر روی ویجت نگه‌دارید، گزینه تغییر سایز ظاهر می‌شود، ویجت را از اطراف بکشید تا به اندازه دلخواه برسد.

یک امکان خوب دیگر این است که اگر بخواهید ویجت یا میان‌بری را جابجا کنید، بقیه بطور خودکار جایشان عوض می‌شود.

 

 

gk7gpftury6seiy5owq3.png

برنامه‌های جایگزین

اگر توقع بیشتری از گوشی یا تبلت اندروید خود دارید، مثلاً تصاویر زمینه بیشتر، گزینه‌های بیشتر، ویژگی‌های کاربردی بیشتر و غیره، می‌توانید یک برنامه اجرائی جانبی را از گوگل پلی دانلود کنید. با این کار، عملکرد پیش فرض صفحه نمایش اندروید را با برنامه جانبی مورد نظر عوض می‌کنید.

 

 

kgvmnq2g1jemtsnzdz5.png

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...