رفتن به مطلب

ساخت یک خودرو با بدنه پلاستیک زیستی/ مقاوم در برابر بدی آب و هوا


ارسال های توصیه شده

725545.jpg?ts=1418463527856

 

کمپانی مزدا از ساخت خودرویی جدید خبر داده که گرچه در صدر فهرست خودروهای دوست دار محیط زیست جهان قرار نمی گیرد اما استفاده از پلاستیک زیستی در ساخت آن توجه کارشناسان صنعت خودرو را به خود جلب کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، این خودروی اسپرت به عنوان محصول آینده مزدا و برای سال 2016 در نظر گرفته شده است. مهمترین نکته درباره این خودرو استفاده از پلاستیک زیستی جدیدی است که به طور خاص توسط این کمپانی خودروساز ارایه شده است.

 

 

این پلاستیک جدید مبتنی بر مواد برگرفته از گیاهان تولید شده و در فرآیند ساخت آن هیچگونه اتکایی به مواد نفتی نشده است و نکته جالب دیگر این است که نیازی به رنگ آمیزی این پلاستیک جدید نیست.

 

 

کمپانی مزدا تاکنون اطلاعات مشخصی درباره ساختار تشکیل دهنده این پلاستیک زیستی ارایه نکرده است. این ماده دوست دار محیط زیست با همکاری بنگاه مواد شیمیایی میتسوبیشی تولید شده است.

 

 

اما این همه داستان نیست. بنابر ادعای مدیران مزدا این پلاستیک زیستی نسبت به اوضاع بد آب و هوا، سطوح خشن و فشارهای شدید مقاوم است. ترمز ABS مورد استفاده در این خودروی اسپرت نیز دوست دار محیط زیست است چون آن هم از نوع پلاستیک زیستی تولید شده است.

 

 

گفته می شود بخشهایی از درون این خودرو نیز از پلاستیک زیستی به کار رفته در بدنه آن ساخته شده است.

 

 

گرایش بسیاری از کمپانی های خودروساز در سالهای اخیر تنها به خودروهای جذاب مفهومی نبوده بلکه طراحی خودروهای منطبق با معیارهای زیست محیطی نیز در دستور کار آنها قرار دارد.

 

 

 

 

منبع : مهر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...