رفتن به مطلب

فریب جلبک با هدف تولید سوخت پاک


ارسال های توصیه شده

723450.jpg

 

 

به زودی این امکان فراهم می شود که از جلبکها سوخت مورد نیاز برای خودروها آن هم به روشی قابل اجرا تأمین شود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، در حال حاضر از برخی محصولات کشاورزی نظیر ذرت برای تولید سوخت پاک استفاده می شود اما این درحالی است که میلیونها انسان در سراسر جهان به خاطر گرسنگی می میرند. این چالش دانشمندان را بر آن داشته تا از گیاهانی نظیر جلبک برای تولید سوخت استفاده کنند.

 

 

جلبکهای دریایی در سراسر جهان یافت می شوند. برای رشد و پرورش آنها نیازی به حضور انسان و صرف انرژی نیست و جالب آنکه در آبهای شور هم رشد می کنند.

 

 

دانشمندان تخمین می زنند بیش از 50 هزار گونه جلبک در سراسر جهان وجود داشته باشد حال آنکه تاکنون تنها 5 هزار گونه از این جانداران آبزی کشف و شناسایی شده است و تاکنون نیز امکان تولید سوخت از 10 گونه از آنها فراهم شده است.

 

 

به تازگی نیز مشخص شده بسیاری از جلبکها مواد شیمیایی، پروتئین های ترکیبی و چربی تولید می کنند. درحالی که توده های پروتئینی قابلیت استفاده به عنوان غذای احشام را دارند، از چربی ها می توان به عنوان سوخت استفاده کرد.

 

 

تنها مشکل موجود برای تولید سوخت به این روش افزایش رشد و نمو جلبکهای مناسب در شرایط محیطی ویژه است. تأمین نور کافی برای این جلبکها به منزله افزایش رشد و نمو آنهاست. برای این منظور دانشمندانی در آلمان ترکیبی از نور LED و شبیه سازی محیطی را برای رسیدن به این هدف در نظر گرفته اند. درحقیقت می توان گفت دانشمندان به این ترتیب جلبکها را فریب می دهند.

 

 

در این ابتکارعمل بی سابقه از LED هایی استفاده می شود که نور آنها دستکاری شده و به طیف نوری خورشید نزدیک شده است.

 

 

بدین ترتیب جلبکهای مناسب برای تولید سوخت با سرعت بیشتری رشد کرده و از این طریق محصول بیشتری برای فرآیند تولید سوخت پاک فراهم می شود.

 

 

مهر نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...