رفتن به مطلب

نكاتی كلی در مورد باتری‌های موبايل


ارسال های توصیه شده

تعميرگاه دريچه؛

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

تعميرگاه دريچه، اين هفته مجموعه اي از نكات ضروري براي نگهداري باتري را آماده كرده است كه در صورت توجه به آن باتري دستگاه بيشتر عمر خواهد كرد.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ از ساده ترين تلفن هاي همراه تا پيچيده ترين آنها نياز به داشتن باتري با كيفيت بالا دارند كه نه زود شارژ تمام كنند و نه در مدت زمان طولاني شارژ شوند، باتري ها نياز به مراقبت هاي خاص مي باشند، اين قطعه به قدري حساس است كه در صورت پيدا كردن هر نوعي مشكل دستگاه را بلااستفاده مي كند. در اين گزارش مجموعه اي از نكات ضروري براي نگهداري باتري را آماده كرده ايم كه در صورت توجه به آن باتري دستگاه بيشتر عمر خواهد كرد.

 

 

2794463_192.jpg

 

- باتري اولين قطعه اي در موبايل است كه در صورت خاموش شدن گوشي و يا بروز ايرادات شارژ مورد توجه قرار ميگيرد و بايد بررسي شود.

- باتري موبايلي كه تازه خريداري شده است، ابتدا از شارژ كاذبي كه داخل باتري است استفاده مي‌كنند .بنابراين بايد گوشي موبايل را در حالي كه خاموش است 6 تا 8 ساعت شارژ كنيم .قابل توجه است كه اين شارژ اوليه در عمر باتري گوشي موثر خو اهد بود.

 

2794464_559.jpg

- بايد توجه داشت كه باتري هاي موبايل از عمر معيني برخوردارند ولي ميتوان آنها را به دفعات شارژ كرد شارژ كردن باتري صدمه اي به آن نمي رساند. (در حدود 400 تا 1000 بار شارژ مجدد)

- عمر مفيد يك باتري موبايل بين يك تا دو سال متفاوت است .البته باتري ليتيمي دوام و عمر بيشتري نسبت به ساير باتري ها دارند.

- شارژ باتري موبايل در صورتي كه تلفن در حالت آماده به كار باشد طولاني نيست ؛اما چون موبايل در موقيعت هاي مختلف كاري اعم از حالت مكالمه استفاده از بلوتوث ؛دوربين؛راديو و.....قرار ميگيرد شارژ باتري آن بنا به نوع كاركرد گوشي زودتر و يا ديرتر تمام مي‌شود.

 

2794466_744.jpg

- چنانچه موبايل آب خوردگي شديد پيدا كرده و در آب افتاده است پيش از انجام هر كاري بايد باتري آن را خارج كنيم ؛البته در صورت امكان بايد در هنگام خارج كردن باتري از دستگاه موبايل آن را خاموش كنيم.

- چنانچه مدتي از باتري موبايل استفاده نشود از كار مي افتد و ديگر توانايي روشن كردن گوشي را نخواهد داشت كه اصطلاحا ميگويند باتري به خواب الكتريكي رفته است .براي رفع اين اشكال بايد به باتري شوك داده شود.

2794465_715.jpg

- بعضي از باتري ها بعد از مدتي فرسوده ميشوند و شارژ آنها سريع تخليه ميشود كه اصطلاحا ميگويند باتري اهمي شده است در اينگونه موارد چنانچه با شوك دادن مشكل باتري حل نشد بايد تعويض شود.

 

گزارش از : مصطفي عسگري

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...