uzf 1982 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 آذر، ۱۳۹۳ [TABLE] [TR] [TD=align: right]پروژه ی یک پارک مرکزی از ژان نوول در سیدنی ؛ بلندترین باغ عمودی جهان [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [TD=align: center] مجموعه ی " یک پارک مرکزی " با ارتفاع 116 متر در مرکز شهر سیدنی، بلندترین باغ عمودی جهان نام گرفته است. این طرح که توسط معمار فرانسوی، برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام طراحی گشته، از دو برج 16 و 33 طبقه تشکیل شده است که بر روی یک پودیوم چهار طبقه ی تجاری قرار گرفته اند. این پروژه که کاربری های متفاوتی دارد، با همکاری شرکت محلی معماران پی تی دبلیو، 563 آپارتمان لوکس را به مرکز این شهر استرالیایی ارائه نموده است.بر روی برج بلندتر شرقی، یک اینستالیشن معلق بازتابنده متشکل از 320 پنل اینفرارد و دارای موتور قرار گرفته است تا نور خورشید را به بخش های سایه دار سایت مجموعه بتاباند. این اینستالیشن که "هلیوستات " نام گرفته است، در شب، به یک چلچراغ شهری مونومنتال تبدیل می شود که همچون استخری شناور از نورهای ال ای دی در تاریکی آسمان به نظر می رسد.پوشش گیاهی کشیده شده بر روی نمای ساختمان، دیوار سبز پارک را به سمت بالا گسترش داده و احساسی از طبیعت را به واحدهای مسکونی ارائه می نماید. این پوشش سبز، با جمع آوری دی اکسید کربن و انتشار اکسیژن، به کاهش مصرف انرژی کمک می نماید و حرارت کمتری را نسبت به سایه اندازهای سنتی، به محیط شهری، منتقل و منعکس می نماید. [/TD] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] پلان همکف ـ سطح 0 [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] پلان طبقات ـ سطح 6+ [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] پلان طبقات ـ سطح 29+ [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] برش [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] برش [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نما [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نما [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] دیاگرام کانسپت نماسازی [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] دیاگرام کانسپت [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] رندر فضاسازی [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] سایت [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] منبع:http://www.etoood.com 9 لینک به دیدگاه
uzf 1982 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 آذر، ۱۳۹۳ [TABLE] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [TD=align: center] پاویون فرانسه برای اکسپو 2015 میلان به مثابه یک بازار پوشیده از چوب های استفاده شده به عنوان منبعی بومی پیرامون موضوع تولید و پرورش در مسیرهای جدید متمرکز شده است. این پروژه توسط معماران اکس – تو به عنوان یک سازه ی 3600 متر مربع طراحی شده، و روش های ساخت سبک وزن را با اطمینان از اینکه پاویون می تواند بعد از نمایشگاه جدا شده، و دوباره سرهم بندی شود، به کار گرفته است. در سرتاسر موضوع توجه خاصی معطوف به کاهش مصرف انرژی، بازیافت زباله و تصفیه ی آب شده است. گیاهان به شکل ارگانیک در سرتاسر ساختار مشبک با شاخ و برگ رشد کرده، و فعالانه تجربه ی بازدیدکنندگان به این بازار حاصلخیز را افزایش می دهند. این قطب از فعالیت در طبقه ی همکف در رستوران واقع در سطحی بالاتر جایی که محصولات تازه پخته شده، و توسط شرکت کنندگان در نمایشگاه سرو می شود، به اوج خود می رسد. برنامه های اضافی شامل یک بوتیک کوچک غذاهای متنوع و با کیفیت فرانسوی را ارائه می کنند. در حالی که حوزه ی نمایش نمایشگاه عملی از آشپزی فرانسوی ارائه می دهد. با در نظر گرفتن این گزاره که جمعیت زمین تا سال 2050 حدوداً به 9 میلیارد نفر می رسد، این پروژه در پی یافتن راه حلی برای خود کفایی است، با در نظر گرفتن روش های متفاوت تولید که به تغذیه ی بهتر منجر می شود. این طراحی در جایگاه یک مکان تبادل و هم چنین تولید تصور می شود. و به منزله ی استعاره ای برای یک قلمروعینی جایی که چشم اندازهای جدید از غذا و خوراک می تواند رشد کند، و ارائه شود، و به شکل مثبتی بر آینده ی این سیاره تأثیرگذار باشد، نمود می یابد. [/TD] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] 9 لینک به دیدگاه
uzf 1982 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 آذر، ۱۳۹۳ [TABLE] [TR] [TD=align: right]پویا خزعلی پارسا و زیست گنبد پایدار؛ بازتعریف بومی سکونتگاه [/TD] [/TR] [TR] [TD] [TABLE] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [TD=align: center] این پروژه به یکی از دانش آموزان من که از چگونگی ساخت یک گنبد اطلاعی نداشت، اختصاص دارد. این دانش آموز یک مدل از گنبد سلطانیه را به چالش کشید. او نوارهای 3 میلیمتری از فوم را برش داد، چنانچه هر نواره در یک نیم دایره خم شد، چرخید، و از سر به هم متصل شدند. پیش از کامل شدن یک سوم از نیم دایره این دانش آموز متوجه شد، نواره ها برای تولید یک گنبد بیش از حد ضخیم هستند. از این جهت ما بر آن شدیم تا روش ساخت را کاملاً تغییر دهیم، اما از نقطه نظر من این رویکرد یک روش فوق العاده از سرپناه را ارائه می داد، و جالب توجه تر از یک گنبد متداول، بسیار زیبا و ساده به نظر می رسید.من از او درخواست کردم، تا مدل را با همان روش کامل کند، و همانطور که پیش بینی می کردم، محصول شگفت انگیز بود. دو سال بعد زمانی که من با آقای میرداماد (کارفرما) آشنا شدم، او یک روش ساخت جدید برای توسعه ی یک شهر تفریحی در نزدیکی جنگل های کتالم در شمال ایران را جستجو می کرد. همان زمان این روش برای من تدایی شد. و من تصمیم گرفتم، از بامبو به عنوان مصالح بومی آن منطقه استفاده کنم.ما 70 بامبو برای مدل سازی طرحمان بکار بردیم. و با دو بامبو یک کرو را از یک جهت به جهت دیگر پروژه کامل کردیم. این بامبو دو روز پیش از استفاده برش خورد، و این اطمینان حاصل شد، که همچنان در طول فرایند ساخت نرم و انعطاف پذیر و متعاقباً هنگام ساخت سفت و محکم خواهد بود. گرچه این امکان در زنده نگهداشتن بامبو پس از ساخت وجود داشت، از این رو ساختار سبز و انعطاف پذیر باقی ماند. ما لوله های گاز را از فروشگاه محله برای ساخت یک پایه برای بامبو تهیه کردیم. اما آنرا به زمین متصل نکردیم. با این روند امکان حرکت ساختار با گرفتن بامبوها از لوله ها و نصب آنها در مکانی دیگر تولید شد.این ساختار متمایز فضایی مقرون به صرفه و اضطراری را ارائه می دهد. هزینه ی کلی برای ساخت این سکونتگاه 40 متر مربعی جمعاً بالغ بر 700 یورو بود. چنانچه شکل منحصر به فرد آن در مقابل نیروهای افقی مانند باد و زمین لرزه مقاومت معقولی را از خود نشان می داد. بعلاوه این ساختار می تواند توسط غیر حرفه ای ها سه نفر در دو روز ساخته شود. در تکمیل پوسته ما دسته های محصولات برنج را از یکی از زمین های برنج پس از برداشت در این ناحیه جمع آوری کردیم. هر دسته در بالای این سازه با یکدیگر پیچیده، و با روی هم افتادن شاخه ها در اطراف سقف را پوشانده اند.یکی از مزیت های اصلی بکارگیری شاخه های برنج برای این پروژه زمانی است، که آنها به علت رطوبت در هوای بارانی بسط می یابند، و مانع از نفوذ باران به داخل فضا می شوند. چنانچه در هوای آفتابی و گرم خشک شده، و عبور باد به داخل این گودال کوچک را ممکن می سازند، و یک تهویه ی طبیعی را پدید می آورند. چنانچه در هر بخش از جهان مصالح بومی بکار گرفته می شود، و به موجب تغییر ظاهر ساختار هزینه را به حداقل می رساند. [/TD] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] 6 لینک به دیدگاه
uzf 1982 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 آذر، ۱۳۹۳ خانه ای برای درختان در ویتنام ؛ معکوس سازی روند سریع شهرنشینی [TABLE] [TR] [TD=align: right] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [TD=align: center] در واکنش به روند سریع شهرنشینی در شهرهای ویتنام، معماران وو ترانگ نیا، نمونه ای از یک خانه را طراحی کرده اند که این رویه را معکوس می نماید. این خانه مسکونی که سعی می کند ساکنانش را با محیط طبیعی اطرافشان دوباره، مرتبط نماید در منطقه مین چی هو ساخته شده که تنها بیست و پنج هزارم درصد از سطح آن را فضای سبز تشکیل داده است.این طرح که از پنج حجم بتونی تشکیل شده است؛ با نام " خانه ای برای درختان " شناخته می شود و با داشتن لایه ای ضخیم از خاک در بالای آن، می تواند همچون یک آبگیر، آب واحد خود را تامین نموده و از خطرات ناشی از وقوع سیل نیز جلوگیری نماید.سایت این طرح که در یکی از پر جمعیت ترین مناطق پایتخت ویتنام قرار گرفته است؛ یک بلوک محصور می باشد و تنها دسترسی آن از یک خط پیاده رو تامین می گردد. جهت کاهش اثرات کربنی طرح و همچنین کم نمودن هزینه های ساخت و ساز که در مجموع 156 هزار دلار بوده، در سراسر روند طراحی و ساخت از متريال های طبیعی و محلی استفاده شده است. دیوارهای خارجی بنا، با بتونی با قالب های بامبو در محل پروژه ساخته شده اند و دیوارهای داخلی با آجرهای محلی ویتنام پوشش داده شده اند.در ساختار غیر متداول سایت خانه، این پنج حجم بتونی در اطراف یک باغ مرکزی اصلی قرار گرفته اند و باغ های کوچک و به هم پیوسته ای را ایجاد نموده اند. در طبقه همکف، درهای شیشه ای گسترده و پنجره های متحرک بزرگ طراحی شده اند تا از تهویه مناسب و نور کافی هر قسمت از این خانه ی مسکونی، اطمینان حاصل گردد؛ در حالیکه حریم خصوصی و امنیت ساکنین نیز حفظ گردد.بخش های عمومی خانه همچون کتابخانه و اتاق غذاخوری در طبقه همکف قرار گرفته اند؛ در حالی که قسمت های خصوصی مانند اتاق های خواب و حمام ها در طبقه بالاتر واقع شده اند. تفاوت نامحسوس فضاهای داخلی و خارجی در سطح پایین، حیاط مرکزی و باغ های کوچک اطراف آن و سایه های درختان روی بام، به بخشی از فضای زندگی منحصر بفرد طبقه همکف این خانه بدل شده اند. [/TD] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] سایت پلان [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] پلان طبقه همکف [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] پلان طبقه اول [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] برش [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] منبع:http://www.etoood.com [/TD] [/TR] [/TABLE] 6 لینک به دیدگاه
uzf 1982 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 آذر، ۱۳۹۳ گنبد هاروست 2.0 از معماران اس او ال ؛ برنده جایزه ی معماری چشم انداز اقامت [TABLE] [TR] [TD=align: right][/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [TD=align: center] جایزه ی چشم انداز اقامت، طراحی شده است تا " برتری در نوآوری و مهارت در زمینه های معماری و طراحی داخلی" را پاس دارد و این بار، در مراسمی شرکت نیویورکی آماندا شاچتر و الکساندر لـِوی، معماری اس او ال را به خاطر پروژه ی گنبد هاروست 2.0 انتخاب نموده است. این رقابت اعلام نموده است : " سازه ی غول پیکر گنبد هاروست، که از مواد بازیافتی ساخته شده است؛ با تمرکز بر ارتباط انسان به طبیعت و آبراه های نیویورک که اغلب در تراکم جمعیت شهری نادیده گرفته می شود، داوران این رقابت را شیفته ی خود نموده است." این گنبد که بودجه ی آن توسط شورای فرهنگی منهتن تامین گشته است، یک نیم کره ی عظیم به قطر 24 فوت می باشد که از بیش از 450 اسکلت چتر ساخته شده و بر روی 128 بطری نوشابه ی خالی در آبراه های شهر نیویورک غوطه ور مانده است. هدف این پروژه این است که نشان دهد که به واسطه ی چرخه ی شبانه روزی جزر و مدهای قسمت شمالی منهتن، این گنبد در یکی از جزایر باقی مانده ی سلتمارشز ساکن می شود. [/TD] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] گنبد هاروست 2.0 [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] گنبد هاروست 2.0 [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] گنبد هاروست 2.0 [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] گنبد هاروست 2.0 [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] گنبد هاروست 2.0 [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] گنبد هاروست 2.0 [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] گنبد هاروست 2.0 [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] گنبد هاروست 2.0 [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] گنبد هاروست 2.0 [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] 6 لینک به دیدگاه
uzf 1982 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آذر، ۱۳۹۳ [TABLE] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [TD=align: center] شعار: سفره جهانی، فرهنگ ایرانیمعمار: کامران صفامنشمشاور ایتالیایی: RPA S.r.lموقعیت: میلان، ایتالیاکارفرما: شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایرانبه گزارش مجله گزارش، به نقل از کامران صفامنش، معمار پاویون ایران، شعار اکسپوی 2015، یعنی "تغذیه زمین / انرژی برای حیات"، موجب شده تمركز اصلی طراحی غرفه ایران بر روی طبیعت و تنوع اقلیمی، سفره ایرانی و غذای متنوع و رنگارنگ، با بهرهگیری از قدمت فرهنگی و با اشاره به اقوام ایرانی باشد.بر این اساس، در طرح پاویون ایران از عناصر طبیعی بهره گرفته شده و چگونگی مصرف انرژی (با الهام از بادگیرهای ایران) و نحوه استفاده از عوامل جوی، چون رطوبت و باد، نمایش داده است. طرح پاویون ایران، یک سفره ایرانی یا به تعبیر کامران صفامنش، یک خوان نعمت است كه از باغ كشاورزی آغاز میشود و از تنوع 7 اقلیم میگذرد.طبقه اول آن در حال پرواز است، یك رستوران در طبقه زیرین، با 7 تخت چوبی بر روی نیزار و 7 مكان برای ارائه محصولات ایرانی وجود دارد و سپس به طبقه بالا كه سرزمین نام دارد، وارد میشود. به مسئولین پیشنهاد داده شده است پس از پایان اكسپو، این غرفه (سفره) جمعآوری و عیناً در ایران نصب شود.به گزارش سایت شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران، تمام سرزمین ایران، از ابتدای ورودی تا انتهای پاویون ایران، در 7 سرفصل آب، برنج (غلات و نان)، میوهها (محصولات کشاورزی و باغ ایرانی)، آیینها و هنر (کلیه مراسمات، جشنها، سنتها و لباسها)، روشها، ابزار و حکمتها (تکنولوژی در تامین غذا و سرو آن)، شربتخانه،سفرهخانه و چایخانه، و سفره جهانی، به نمایش گذاشته خواهد شد. [/TD] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] 3 لینک به دیدگاه
uzf 1982 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آذر، ۱۳۹۳ لامپ سرامیکی از مارگوت کراسوخویس؛ هندسه ی فراکتال همگام با طبیعت[TABLE] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [TD=align: center] این لامپ الهام گرفته شده از هندسه فراکتال طبیعت، علاوه بر زیبایی ظاهری خود، دو ویژگی منحصر بفرد دیگر نیز دارد. شاید در نگاه اول نتوان حدس زد که این لامپ سرامیکی بسیار ظریف از طراح مارگوت کراسوخویس، به طور کامل با پرینتر سه بعدی به چاپ رسیده است. نکته ی قابل تامل دیگر این لامپ، استفاده از انرژی باد در تولید انرژی مورد نیاز آن می باشد.هنگامی که باد می وزد، چرخ دنده های آیرودینامیکی درون لامپ نیز به حرکت درآمده و از این حرکت درونی، الکتریسیته تولید می نمایند. آخرین ویژگی جالب این طرح، ذخیره ی این انرژی در یک خازن است تا زمانی که باد نمی وزد، بتواند از این انرژی ذخیره شده استفاده نموده و روشن بماند. [/TD] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] 2 لینک به دیدگاه
uzf 1982 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آذر، ۱۳۹۳ [TABLE=class: BorderBox] [TR] [TD=colspan: 3, align: right]خانه ی مسکونی از هیسانوری بان در ژاپن ؛ باغی مخفی در پشت دیوارهای بتنی [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [TD=align: center] هیسانوری بان از شرکت معماری بان دیزاین، خانه ای را با باغی مخفی از عابران خیابان را به پایان رسانده اند. این سایت که در ساحل رودخانه ای در منطقه ی مسکونی پرتراکم و شلوغی در شهر کوماکی، با 500 متر مربع مساحت، به وسیله ی این خانه که در ضلع غربی قرار گرفته، به دو نیم تقسیم شده است.یک دیوار با ارتفاع دو و نیم متر، محیط سایت را احاطه کرده است تا باغ خصوصی را از نگاه عابرین پیاده محافظت نماید. این پروژه از داخل، به ساکنینش، چشم اندازهای زیبایی از فضای سبز خارجی را ارائه می نماید. علاوه بر این، ایجاد یک تپه در لنداسکیپ آن، با داشتن یک لوله ی 30 متری زمین گرمایی، به تنظیم و تثبیت درجه حرارت داخلی کمک بسزایی می نماید. [/TD] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] سایت پلان [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] پلان طبقه اول [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] پلان طبقه دوم [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] برش ها [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نماها [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] نماها [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] دیاگرام تاسیسات حرارتی [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [TD=align: center][TABLE] [TR] [TD=align: right] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] 2 لینک به دیدگاه
uzf 1982 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آذر، ۱۳۹۳ [TABLE] [TR] [TD=align: right]خانه ی سان هی از ونگ شو ؛ معماری سنتی چین در قالبی از بتون [/TD] [/TR] [TR] [TD] [TABLE] [TR] [TD=align: center] [TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [TD=align: center] در پردیس پارک سیفانگ، معمار چینی، ونگ شو، ساخت اقامتگاه سان هی را در میان جنگلی انبوه به پایان رسانده است. دو فرم مجزا شامل فضاهای زندگی، به وسیله ی یک حیاط مرکزی و استخر از یکدیگر جدا شده و به وسیله ی حجمی مستطیل شکل با نمایی شیشه ای رو به این حیاط و نمای هندسی خارجی، به هم متصل می گردند. علاوه بر این، این حجم واسط، شامل پلکان دسترسی به طبقات بالاتر نیز می باشد.بدنه ی فضاهای خصوصی، با پوششی از آجرهای موزاییکی آبی، نمای خاکستری ماهرانه ای را ایجاد نموده اند که به وسیله ی بازشوهای متعدد و درب های چوبی نارنجی، مزین شده اند. سایبان بتنی زیبایی با الهام از شکل خانه های سنتی چینی بر روی فضاهای زندگی این خانه کشیده شده است و همچون یک سایه انداز و شیروانی مناسب عمل می نماید. [/TD] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] 3 لینک به دیدگاه
uzf 1982 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آذر، ۱۳۹۳ [TABLE] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [TD=align: center] "خانه ستاره شناسی" (به معنای واقعی کلمه "خانه نجوم") یک مرکز منحصر به فرد برای آموزش و پرورش و توسعه نجوم مستقر در هایدلبرگ آلمان است. هدف این مجموعه به اشتراک گذاری شیفتگی نجوم و فیزیک نجومی با مخاطبان گسترده و بچه های مدرسه به طور خاص به منظور ترویج تبادل دانش در بین دانشمندان و انتقال نتایج تحقیقات نجومی به رسانه ها و به مردم است . ساختمان برای ارائه کارگاه های اموزشی در مورد نجوم به دانش اموزان و معلمان و عموم مردم طراحی شده است . بر طبق نظر معمار مجموعه ساختار به شکل یک کهکشان مارپیچی است . دفاتر و اتاق سمینار در اطراف سالن مرکزی قرار دارد . سالن مرکزی حدود 100 نفر ظرفیت دارد . این ساختمان برای تدریس به دانش آموزان، معلمان و عموم مردم که به موضوعات نجوم شیفتگی دارند طراحی شده است . کودکان و نوجوانان در این مجموعه قادر به بهبود دانش پایه خود در حوزه فیزیک و ریاضیات در نجوم خواهند بود و کارگاهای اموزشی ایده های جدیدی را برای ارائه مطالب علمی در کلاس درس فراهم میکند . کهکشان مارپیچی به عنوان کلید طراحی اولیه مورد استفاده قرار گرفت است . هندسه ساختمان از هسته کهکشان و تسلیحاتی فزاینده آنها مشتق شده است . گاز و غبار و ماده تاریک اطراف مرکز کهکشان ، به عنوان منحنی های اطراف طرح استفاده شده است . نوار های منحنی شکلی وجود دارند که به سمت مرکز ادامه می یابد که توسط شیشه ها تعریف و از هم جدا میشوند . هنگامی که در اطراف ساختمان بچرخیم تصور میشود ساختمان در طبقات و نما به صورت متقارن است ، ولی در واقع باید این ساختمان را به صورت 3 بعدی دید ، مانند کهکشان که 3 بعد دارد . بازو های مارپیچی توسط یک نیم طبقه به هسته مرکزی منتقل شده و به حرکت چرخشی ساختمان کمک میکند . سالن مرکزی یک اتاق چند منظوره برای سخنرانی های علمی و نمایشگر های نجومی با سیستم تمام گنبد به قطر 12 متر با صندلی های مخصوص طراحی شده . در مجموع از طریق دال بتنی و توسط یک کنسول مرکزی 2700 متر مربع فضای خالص برای بهره برداری به وجود امده است که پروژه را به سوی نمای ستون ازاد میبرد. وجود چندین ستون مرکزی باعث استوار ماندن باریکه های گسترده و تیر اهن های مجموعه شده . در داخل مجموعه سطح شیب داری طراحی شده که سطوح مختلف ساختمان را به سالن مرکزی متصل میکند . هسته مرکزی با استفاده از راه پله های اصلی بارهای قائم را انتقال میدهد و به عنوان تقویت کننده افقی برای ساختمان کار می کنند. نماهای اطراف ساختمان به عنوان محافظ آب و هوا عمل میکنند . در نتیجه انجام وظایف اصلی ساختمان بر روی دال بتنی ساختمان است . سیستم پشتیبانی ثانویه دال سقف است که انتقال بار ، بارهای مرده از قبیل باد و برف و... را به عهده میگیرد و از نما نیز پشتیبانی میکند . [/TD] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] 2 لینک به دیدگاه
uzf 1982 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 دی، ۱۳۹۳ [TABLE] [TR] [TD=align: right]خانه های غلتان از معماران دو ؛ شهر های خوشه ای آینده [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [TD=align: center] شرکت معماری معماران دو، از لیتوانی، مجموعه ای خوشه مانند از خانه هایی خیره کننده و آینده گرا با نام "خانه های غلتان" را طراحی نموده اند. این خانه های منحصر بفرد، که به صورت خوشه ای در ساحل دریای بالتیک قرار گرفته اند؛ همچون باریکه هایی عرضی از یک استوانه به نظر می رسند. هر خانه با بهترین و کارآمدترین امکانات در سه طبقه و برای یک خانواده طراحی شده است و از حداکثر نور خورشید و چشم اندازهای جذاب و طبیعی پیرامون خود بهره می گیرد. این شهر کوچک آینده نگر، با محیط زیست اطراف خود طراحی شده است و دارای یک مرکز کایت سواری و پاراگلایدر می باشد که هر دو از مزایای زندگی در این خانه های خوشه ای می باشند. [/TD] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] 3 لینک به دیدگاه
uzf 1982 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 دی، ۱۳۹۳ [TABLE] [TR] [TD=align: right]هتل فیرا در بارسلونا از ژان نوول ؛ کنتراست سفید و سیاه در نمایی از برگ درختان [/TD] [/TR] [TR] [TD] [TABLE] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [TD=align: center] آتلیه ژان نوول، ساخت هتل رنسانس فیرا در بارسلونا را به اتمام رسانده است؛ مجموعه ای شامل دو برج 27 طبقه، که ارتفاعش به 110 متر می رسد. در همکاری با شرکت اسپانیایی ریباس و ریباس، این طرح با نمای مشخص خود، شناخته خواهد گشت که از پنجره هایی به شکل یرگ شکل گرفته است. این زمینه ی طبیعی در طراحی های داخلی هتل نیز جان می گیرد و بخش هایی از هتل به پوشش گیاهی طبیعی و درختان خرما اختصاص یافته است. این باغ های عمودی که از طریق آتریوم مرکزی ساختمان به هم متصل می گردند، نور طبیعی و تهویه هتل را نیز میسر می کنند. در بالای این برج ها، یک فضای تفریحی رو باز به همراه یک استخر، رستوران و بار لوکس، چشم اندازی 360 درجه از شهر را ارائه می دهد. در نمای خارجی، کنتراست سایه و سفید، یک نمای تازه را به بلوک های اطراف ارائه می دهد. این کنتراست در فضاهای داخلی 357 اتاق این هتل، نیز ادامه می یابد و دیوارهای سفید اتاق های لوکس میهمانان را در کنار فضاهای عمومی تر با پالتی از رنگ سیاه قرار می دهد. این پروژه ی گسترده شامل 11 اتاق کنفرانس .دولار در یک طبقه، پارکینگی با گنجایش 140 خودرو و یک سالن تناسب اندام با استخری سرپوشیده نیز می گردد. [/TD] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] 3 لینک به دیدگاه
uzf 1982 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 دی، ۱۳۹۳ [TABLE] [TR] [TD=align: right]مرجان کولتی؛ آمفی تئاتر دبی با رویکرد بهبود شرایط اقلیمی [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD=align: center] [TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [TD=align: center] یک مجموعه ورزشی میان رشته ای در مرکز منطقه ی قدیمی کریک در دبی واقع شده است. این طرح با تمام ساختمان ها و امکانات ورزشی که برای جمعیت زیادی مناسب است، مطابقت دارد. این زمین های بازی و ساختمان ها با هم یکی شده، و در یک گزاره ی برنامه ریزی شده سازمان دهی متعارف امکانات ورزشی را بازتبیین کرده است. مفاهیم آستانه بین درون و برون از طریق یک مجموعه مدل های دیجیتال/آنالوگ که به فهم دیالوگ فضایی مابین دو حوزه کمک می کند، بررسی شده است. هندسه ی مجموعه و انرژی خورشیدی یک موضوع همه جانبه در این پروژه است. و به تولید فضاهای میان بافتی و اتصال آنها به عرصه های متفاوت بازی و ساختمان های مسابقه با ارائه ی یک سرپناه از وضعیت های سخت اقلیمی شدید دبی کمک می کند. توسعه ی این آستانه ها با تولید ریخت شناسی مناسب و پاسخ به حرکت خورشید ممکن شده است. از طریق مطالعات خورشیدی یک فهم ضروری از سایه های پروژه به تولید امکان توسعه ی گرمایی درون و پیرامون گزاره های معمارانه کمک می کند. متعاقباً مورفولوژی ها در الگوسازی مجموعه موضوعیت یافته، و از طراحی های اسلامی مشربیه الهام گرفته اند. با ابزارهای مدرن ما می توانیم تحلیل بهره وری سیستم های ابتدایی و ساده ی تاریخی را آغاز کنیم. در این راستا معماران یک طرح پایدار را به دنبال یادگیری بیشتر از معماری بومی با رویکرد تطبیق این روش های ثابت در زمان معاصر بازبینی می کنند. مشربیه یک صفحه نمایش سایه دار مزین، از معماری سنتی ایرانی و عربی می باشد. که در ابتدا برای فضای خصوصی در نظر گرفته شده است.از این رو چشم اندازهایی در سطح خیابان در حالی که نهان باقی می مانند، ارائه می شوند. و هم چنین صفحات نمایشی ارزش مازاد زیباشناسانه، سازگار با محیط را در مقابل حفاظت قابل توجه از تابش خورشیدی ارائه می دهند. در حالی که ورود هوای خنک به سطح خیابان را ممکن می کند. طرح های مشبک کاری تزئین شده با گشودگی های متفاوت در کمک به کنترل گرمایی فضاهای داخلی ترکیب شده اند. به دنبال چگونگی خواص محیطی مانند سایه اندازی و بهره وری خورشیدی تأثیر آسایش گرمایی کاهش می یابد. تکنیک های دیجیتال مدرن در تحلیل و شبیه سازی شاخصه های مشربیه در دبی استفاده شدند.نرم افزار طراحی محیطی ، تکنیک های و مدل های آنالوگ در کمک به فهم محدودیت ها و پتانسیلی در باز تفسیر مشربیه در یک بافت معاصر به کار رفته اند. هندسه های جدید در بالا بردن و بهینه سازی سازماندهی فضا و آسایش و از بین بردن مرزها بین فضای داخلی و خارجی نمود یافته اند. این الگو سازی متفاوت درون سایبان ملهم از مشربیه باستانی بهینه شده بر طبق بهره وری خورشیدی در دوره های زمانی خاص و با جهت گیری آسایش گرمایی محیطی از طریق استفاده از طراحی اجرا محور و غیر قطعی می باشد. که متعاقباً ریخت شناشی توپولوژیک را تولید می کند. بهینه سازی با هندسه های نوین و کمک به تولید یک ترکیب جدید از فضا به یک ادغام بیشتر همگن ساختمان در درون منظر آن منجر می شود. که متعاقباً امکانات را برای طراحی جدید و قدیم و به چالش کشیدن مسیری که ما محیط ساختمان را درک می کنیم، می گشاید. [/TD] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] ... [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] 1 لینک به دیدگاه
uzf 1982 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 دی، ۱۳۹۳ [TABLE=class: BorderBox] [TR] [TD][/TD] [TD=align: center][TABLE] [TR] [TD=align: right]هتل " کندو- مسافرخانه " از استودیو او وی اِی ؛ اتصال کانتینرهای بازیافتی در طرحی مدولار [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 0%] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [TD=align: center] پروژه ی " کندو- مسافرخانه" یک ساختار هتل با طراحی شرکت هنگ کنگی استودیو او وی اِی می باشد که به کانتینرها اجازه می دهد که به آن داخل یا از آن خارج شوند.با ارائه ی حداکتر انعطاف پذیری و انتقال، این طرح، احتمالات استفاده در مواردی چون مسکن های اورژانسی و یا مکان برای مراقبت های پزشکی را پیش بینی نموده است. این فضاها را می توان به هر محل مورد نیاز، همچون دفاتر، اجاره به افراد و یا شرکت هایی که به طور موقت به فضا نیازمندند، حمل و اختصاص داد.با تمرکز بر پایداری پروژه، این کانتینرهای بازیافت شده، به عنوان قطعات مدولار به صورت مستقل از آنچه در پایین یا بالاتر از آن ها قرار دارد، چفت و متصل می شوند و این پروژه را قادر می سازند تا رشد کند و یا در صورت لزوم کوچک شود. [/TD] [TD=bgcolor: #CDCDCD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [TR] [TD=class: DataListItem] . [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] 1 لینک به دیدگاه
atie alibeyki 26 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 آبان، ۱۳۹۵ خیلی عالی بود من یه پاورپوینت کامل از معماری بیونیک میخوام? 1 لینک به دیدگاه
Tamana73 28830 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۵ خیلی عالی بودمن یه پاورپوینت کامل از معماری بیونیک میخوام������ این تاپیک کامل از معماری بیونیک.خودتون میتون پاور کنید هرجا لازم بود حذف کنید http://www.noandishaan.com/forums/thread3065.html 1 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120450 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 فروردین، ۱۳۹۷ پاورپوینت زیر هم که در 25 اسلاید تهیه شده درباره معماری سبز هست و امیدوارم مفید باشه: مقدمه اصل اول : حفاظت از انرژی اصل دوم : کار با اقلیم اصول سوم : کاهش استفاده از منابع جدید اصل چهارم : احترام به کاربران اصل پنجم : احترام به سایت اصل ششم: کل گرایی دانلود پاورپوینت 1 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120450 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 اردیبهشت، ۱۳۹۷ نشریه انرژی آفتاب در معماری شامل مقالاتی در حوزه معماری سبز می باشد که توسط شرکت مهندسین مشاور ره شهر تهیه شده است و به صورت PDF از لینک زیر می توانید آن را دانلود نمایید. به سوی خانه هایی با صفر انرژی خانه های مستقل از انرژی شهری احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در آلمان مدرسه ملی خورشیدی نهاهاو در فضای باز یکی از دیدنی ترین سقف های آفتابی آشنایی با پروژه های فتوولتائیک در ایران دانلود 1 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120450 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مرداد، ۱۳۹۷ مقاله تحول سبز در معماری توسط ندا کامرانپور در سال 1382 در شرکت مهندسین مشاور ره شهر تهیه شد که فایل PDF اون رو از لینک زیر می تونید دانلود کنید. دانلود مقاله لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120450 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 بهمن، ۱۳۹۸ مقاله معماری سبز ترجمه و تدوین شایسته شهابی که در شماره سی و هفتم مجله آبادی منتشر شده است را به صورت PDF از پیوست می تونید دانلود کنید. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده