رفتن به مطلب

آرشیو dna انسان ها به کره ماه ارسال می شود


ارسال های توصیه شده

[h=1]آرشیو DNA انسان ها به کره ماه ارسال می شود[/h] [h=3]تهران - ایرنا - محققان انگلیسی قصد دارند آرشیوی از DNA انسان ها را به همراه سوابق دیجیتالی از زندگی آن ها به کره ماه ارسال کنند.[/h]

81392402-6086424.jpg به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا و به نقل از ساینس، این پروژه که با عنوان «ماموریت شماره 1 در ماه» نام گذاری شده است‏ ‏ به پیشنهاد یکی از مشاوران فضایی دولت انگلستان تعریف شده است. بر اساس طرح اولیه ماموریت‏ قرار است هر شخصی که مایل به ارسال DNA خود به کره ماه است‏، با پرداخت مبلغ 50 پوند‏ یک تار مو و سوابقی از زندگی خود را به صورت متن‏ ‏، عکس یا فیلم یا هر قالب دیجیتالی دیگر در این آرشیو قرار دهد.

 

هزینه طراحی فضاپیمای مورد نیاز برای انجام این پروژه معادل 900 میلیون پوند است و برای شروع حداقل باید 500 میلیون پوند از آن تامین شود. به همین علت محققان انگلیسی با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی و یک وب سایت برای نام نویسی داوطلبان‏، جمع آوری هزینه اولیه را آغاز کرده اند. در صورتی که همه چیز به درستی پیش برود، محققان‏ انتظار دارند فضا پیمای موردنظر تا سال 2024 آماده پرتاب شود.

 

برای انجام مامورت قرار است ابتدا یک روبات فضاپیما در قطب جنوب ماه فرود آید. سپس حفره ای به عمق حداقل 20 متر در سطح ماه حفر کرده و این آرشیو DNA را به همراه سوابق دیجیتالی از زندگی انسان ها در آن حفره‏، دفن کند. خاک حاصل از حفاری در سطح ماه نیز به منظور درک بهتر ساختار ماه و رابطه باستانی آن کره زمین مورد آزمایش و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

تا کنون هیچ فضاپیمایی سطح ماه را تا عمق 20 متری حفاری نکرده و تنها فضاپیمای آپولو توانسته به عمق 3 متری سطح این کره دست یابد. لازم به ذکر است که بخشی از این آرشیو دربرگیرنده تاریخ بشر‏، تمدن ها و فرهنگ های بشری خواهد بود و بخش دیگر آن شامل سوابق شخصی افراد است که با پرداخت هزینه آن به ماه ارسال می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...