رفتن به مطلب

تولید مفصل زانوی چاپی


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران - ایرنا - محققان آمریکایی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی موفق شدند مفصل زانوی انفرادی برای هر بیمار نیازمند تولید کنند.[/h]

81355649-6024352.jpg به گزارش ایرنا از هلث، محققان یک شرکت متخصص در فناوری چاپ سه بعدی در ماساچوست آمریکا با ابداع چاپ مفصل زانوی مختص هر بیمار، روش نوینی در فرآیند جراحی جایگزین سازی مفاصل آسیب دیده زانو با نمونه های مصنوعی ایجاد کردند.

 

در این روش محققان شرکت «کانفور ام.آی.اس» (ConforMIS) با استفاده از ترکیبی از تصویربرداری پزشکی، مدل سازی نرم افزاری و فناوری چاپ سه بعدی موفق شدند تا مفصل زانوی مناسب با وضعیت هر بیمار را تولید کنند.

 

با استفاده از این روش نوین دیگر نیازی به انجام اعمال جراحی بسیار پیچیده نیست و علاوه بر آن عوارض جانبی همیشگی نظیر احساس درد شدید در ناحیه مفاصل ترمیم شده دیگر نخواهد بود.

 

در این روش جدید ابتدا با استفاده از تصویربرداری پزشکی تصاویر شفافی از زانو، استخوان مفصل ران و قوزک پا تهیه می شود.

 

سپس با استفاده از نرم افزارهای خاص این شرکت، مدل سه بعدی مورد نظر از مفصل زانوی بیمار تهیه می شود و در نهایت از روی این مدل، زانوی ویژه هر بیمار چاپ و در اختیار جراحان قرار می گیرد.

 

عمل جراحی جایگزین سازی مفصل زانو از جمله اعمال جراحی پیچیده در جهان است که همزمان با افزایش سن، در بسیاری از کشورها رایج شده است به طوریکه فقط در آمریکا سالانه 700 هزار نفر زانوی خود را به تیغ جراحان می سپارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...