رفتن به مطلب

علی کلانه محیطبان پارک ملی پابند مازندران بعنوان محیطبان نمونه کشور معرفی شد


ارسال های توصیه شده

[h=1]علی کلانه محیطبان پارک ملی پابند مازندران بعنوان محیطبان نمونه کشور معرفی شد[/h]۷ مهر ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: جشن ملی بزرگداشت مقام محیط بان امروز دوشنبه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف ارج نهادن به مقام محیط بانان و تقدیر از حافظان عرصه طبیعت در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در این مراسم مهندس علی کلانه از استان مازندران بعنوان محیط بان نمونه و برگزیده کشور معرفی شد.

وی نشان خدمت و لوح تقدیر خود به عنوان محیط بان نمونه کشور را از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دریافت نمود.

930707_mohitbaanenemoone-1.jpg

علی کلانه متولد سال ۱۳۶۱ در شهرستان ساری دانش آموخته رشته جنگلداری در مقطع کارشناسی از دانشکده منابع طبیعی گرگان و دارای مدرک کارشناسی ارشد آلودگی محیط زیست از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران می باشد.

علی کلانه با وجود دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد در رشته محیط زیست هرگز در ردیف کارشناسی مشغول به کار نشده و همواره در ردیف مامور اجرایی بعنوان محیط بان مشغول خدمت بوده است.

930707_mohitbaanenemoone-2.jpg

وی در طول خدمت خود علاوه بر فعالیت به عنوان محیط بان، طرح های تحقیقاتی گوناگونی را (ازجمله بررسی منشا عناصر سنگین در سوبات بستر سد شهید رجایی شهرستان ساری) به انجام رسانده و مقالات علمی متعددی را نیز ارائه نموده است.

علی کلانه از محیط بانان دلسوز، فداکار و بسیار شجاع کشور است. وی در طول دوران فعالیت خود به عنوان محیط بانان بارها با شکارچیان غیرمجاز در مناطق جنگلی شهرستان ساری بصورت مسلحانه و تن به تن درگیر شده و تعدادی زیادی از شکارچیان متخلف را دستگیر کرده و به دست قانون سپرده است.

930707_mohitbaanenemoone-3.jpg

علی کلانه که از انتخاب خود به عنوان محیط بان برگزیده کشور اطلاعی نداشت، ساعاتی قبل از حضور در مراسم بزرگداشت مقام محیط بان، در عملیات دستگیری عامل شکار غیرمجاز یک مرال و یک کل وحشی در شهرستان ساری شرکت نموده و پس از دستگیری و تحویل متهم به مراجع قضایی عازم تهران شده بود.

کلانه از سال ۱۳۸۴ به استخدام سازمان حفاظت محیط زیست درآمده و تاکنون در پست های محیط بان منطقه سعیدآباد دودانگه، مسئول سرمحیط بانی دودانگه و مسئول پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری فعالیت نموده و هم اکنون نیز بعنوان مسئول سرمحیط بانی لائی در پارک ملی پابند در شهرستان نکا مشغول خدمت می باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...