رفتن به مطلب

7 نکته کلیدی بری تبدیل شدن به بمب انرژی


ارسال های توصیه شده

گر دوست دارید یك بار دیگر به روزهای پرانرژی دوران كودكی برگردید

 

بچگی‌تان را به خاطر می‌آورید؟ زمانی که انرژی‌تان بی‌پایان بود، روزها به نظر طولانی می‌رسیدند و شما قادر بودید تمام روز را بدوید. اما به عنوان یک بزرگسال، شما احتمالا تجربه مواقعی را دارید که نداشتن انرژی را در خود احساس می‌کنید. اگر چالاکی و نیرویی را که زمانی به آن عادت داشتید از دست داده‌اید، می‌توانید با خواندن این توصیه‌های مختصر و مفید دوباره سوخت‌گیری کنید!

 

 

1. مراقب شكم‌تان باشید

به‌خاطر داشته باشید که تغذیه ناسالم برابر است با ناتوانی و ضعف جسمانی. اگر شما تغذیه بدی داشته باشید، مطمئنا آن غذای بد و ناسالم نمی‌تواند به شما احساس شادابی و سلامت بدهد. وقتی رژیم غذایی شما متشکل از گوشت سالم و بدون چربی، میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات باشد، شما خوش‌اندام و زیبا به نظر خواهید رسید و قطعا احساس چالاکی بی‌اندازه‌ای می‌کنید. اگر یک غذای درست و طبیعی بخورید احساس نشاط به شما دست خواهد داد ولی در عوض فست‌فودها! آیا تا به حال دقت کردید که هر وقت فست‌فود می‌خورید بعد از آن احساس کسالت و سنگینی می‌کنید؟ چون فست‌فودها شامل یکسری کالری‌ها و چربی‌های سنگین هستند که در عروق شما رسوب می‌کنند و هضم آنها مشکل است، در نتیجه اصلا سالم نیستند. حالا فکرش را بکنید که این غذای ناسالم با شما چه کارها که نمی‌کند!

 

2. مثل بچه‌ها در جنب و جوش باشید

تحرک‌تان را بیشتر کنید. وقتی شما به اندازه کافی تحرک و نرمش مناسب داشته باشید، ضربان قلب‌تان بهتر می‌شود و مغزتان هم ماده‌ای را آزاد می‌کند که نه‌تنها احساس درد و ناراحتی را در شما از بین می‌برد بلکه به شما یک حالت سرخوشی و رضایت می‌دهد و پرانرژی می‌شوید. هرچه بیشتر ورزش کنید این قدرت را در خود ایجاد می‌کنید که بیشتر و بیشتر فعالیت کنید.

 

3. با استراحت خودتان را دوباره شارژ کنید

فکر می‌کنید شارژ کردن فقط برای تلفن همراه و لپ‌تاپ و اینطور چیزها لازم است؟! نه. خود شما هم احتیاج دارید که شارژ شوید. بدون خواب و استراحت یا خواب ناکافی باعث می‌شود سیستم بدن شما درست کار نکند؛ فشارتان بالا برود، اشتهای‌تان را از دست بدهید و میزان تمرکزتان افت کند و در نتیجه همین حالت منگی منجر به گرفتن تصمیمات بد و غلط در طول روز می‌شود.

 

4. افکار بد=مود بد و افکار خوب=مود خوب

اگر باورتان نمی‌شود پس خودتان امتحان کنید. دفعه بعد که روی مود بدی بودید از خودتان بپرسید در مورد چه چیزهایی فکر کرده‌ام؟ مطمئن باشید که افکار شما با خلق و خوی‌تان رابطه مستقیم دارد. اگر در یک مود بد و مزخرف باشید پس قطعا افکار شما منفی، پر از استرس یا عیب‌جویی است ولی شما می‌توانید افکارتان را کنترل کنید، پس کمی با طمانینه‌تر افکارتان را انتخاب کنید و سعی کنید افکار منفی را از مثبت تمیز دهید. آن تفکراتی که به طور ناگهانی به مغزتان خطور می‌کند و شما را تحت‌فشار قرار می‌دهد قطعا برای شما خوب نیستند. افکار مثبتی که شارژکننده و انرژی‌زا هستند را جایگزین تفکرات منفی کنید.

 

5. فهرست داشته باشید

مثل وقتی كه به خرید می‌روید و از اقلام مورد نیازتان فهرست تهیه می‌كنید، فهرست کارهایی که می‌خواهید انجام بدهید را برای خودتان بنویسید. آیتم‌های غیرقابل دسترسی که در فهرست‌تان وجود دارد، می‌تواند به‌طرزی باورنکردنی‌ای استرس‌زا باشد. درست مثل اینكه اقلامی كه در فهرست‌تان نوشته‌اید گران‌تر از توان مالی شما باشند. قطعا نمی‌توانید بیشتر از پولی كه دارید، خرید كنید، بنابراین ابتدا یقین حاصل کنید که تمام آنچه را در فهرست آوردید، می‌توانید عملی کنید، بنابراین آنها دیگر در مغزتان رژه نمی‌روند و آمپر اضطراب‌تان را بالا نمی‌برند، سپس تصمیم بگیرید که کدام یک از اهمیت بیشتری برخوردارند و فهرست‌تان را بر همان اساس تنظیم کنید. برای افراد مختلف این کار متفاوت خواهد بود. شاید شما 50 کار کوچک و بزرگ برای انجام دادن داشته باشید که حقیقتا شما را دیوانه می‌کنند چون وقت کافی برای انجام تمام آنها ندارید، پس یک تعداد واقعی و منطقی از کارها را در فهرست‌تان قرار دهید که بدانید در هر روز از عهده انجام آن برمی‌آیید. آرام باشید و با یک روند پایدار و معقول به امورتان بپردازید. آهسته و پیوسته گام بردارید!

 

6. چراغ‌های رابطه را روشن كنید

با دوستی که مدت طولانی است با او حرف نزده‌اید، تماس بگیرید. ارتباط با مردم می‌تواند انرژی شما را تقویت کند و تکیه‌گاهی برایتان ایجاد می‌کند که حس می‌کنید، می‌توانید دنیا را تسخیر کنید ولی دقت داشته باشید که چه کسی را برای تلفن زدن انتخاب می‌کنید چون مدت طولانی با تلفن صحبت کردن هم باعث ایجاد نوعی کسالت می‌شود.

 

7. شجاعت و جسارت كودكانه لازم است

از ترس‌هایتان دور شوید. ترس از شکست می‌تواند انسان را ضعیف و ناتوان کرده و حتی گاهی او را در مسیری که گام برمی‌دارد متوقف کند. این ترس اغلب از افکار منفی تغذیه می‌شود پس دوباره برگردید و توصیه مربوط به کنترل افکار را بخوانید. شما تنها یک بار زندگی می‌کنید. می‌توانید تصمیم بگیرید که ترستان را کنار بگذارید و فقط به جلو بروید. اگر بر ترس‌تان پیروز شوید یقین بدانید که انرژی را به‌دست خواهید آورد.

اگر این توصیه‌ها را در زندگی‌تان عملی کنید، انرژی‌تان را افزایش خواهید داد، یک ظرفیت بسیار بالا برای انجام فعالیت‌های شدید خواهید داشت و پتانسیل بیشتری برای بهتر زندگی کردن پیدا می‌کنید. کسی چه می‌داند؟! حتی شاید احساس کنید که دوباره بچه شدید!

 

منبع: گفتگو نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...