masi eng 47044 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۳ [h=2] در مصاحبه های برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ی چگونه به سوالات پاسخ دهیم بهتر است هر فردی، متناسب با رشته و مهارت خویش باید اطلاعاتی را درزمینه سؤالات تئوری و عملی شغل خویش داشته باشد. به بیان دیگر، آگاهیها و ارتقای معلومات، پیشزمینههای این فرآیند را تشکیل میدهند. تحقیق درباره شرکت، کسب اطلاعات و آگاهی از جزئیات عملکرد و قوانین هر سازمانی، ملاکها و معیارهای مناسبی برای آگاهی از کارکردهای مدیران هستند. برای آشنایی بیشتر با نحوه برگزاری مصاحبه با ما در این مقاله همراه شوید. مصاحبههای شغلی، همیشه مبحثی بحثبرانگیز و استرسزا بودهاند. اساساً مهمترین دغدغه کارجویان درباره نحوه برگزاری این جلسات و فقدان اطلاعات کافی در این زمینه است. آمادگی و افزایش اطلاعات، پیشزمینههایی هستند که تا حدود زیادی از فشارها میکاهند و فرد را در شرایط بهتری برای پاسخگویی قرار میدهند. پیشزمینههایی که کارجویان باید درباره آن تحقیق کنند عبارتند از: بررسی نام شرکت، سوابق و تاریخ آزمون و مصاحبه یکی از نخستین اولویتهای کارجویان در این بخش، شناسایی شرکتها و سازمانهایی است که باید برای پذیرش در آنها آزمون دهند. بازخوانی سوابق و تاریخچه شرکت، آشنایی با قوانین و در نهایت بررسی و هماهنگ شدن با معیارها، جزو اصول اولیه کار است. انتظارات مصاحبه کننده از کارجو مصاحبهکننده نیز برای آشنایی بیشتر با نحوه کار و عملکرد کارجویان سؤالاتی میپرسد.نخستین پرسش، توصیف کارکردها و نحوه اجرای برنامههای مدیران شرکتهای قبلی است. کارجویان باید تاریخ آغاز فعالیت، آخرین سمت شغلی و روند کار خود را شرح دهند.به یاد داشته باشید، آنچه که در مصاحبه به طور شفاهی میگویید، باید منطبق با رزومه شما باشد. شغل جدیدتان را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا شغلی که انتخاب کردهاید مطابق با مهارتها و معیارهای شما است؟ آیا واقعاً به ادامه همکاری با شرکت علاقهمند هستید و یا بهدلیل اجبار و نیاز مالی آن را انتخاب کردهاید؟ آینده شغلی خود را چگونه ارزیابی میکنید. چه اهدافی دارید و تا چه اندازهای در برقراری ارتباط با دیگران موفق هستید؟ عملکرد، تواناییها، دانش و در نهایت، خصوصیات شما با سازمان منطبق است؟ارزیابی این بخشها، به خصوصیات و تمایلات هر فرد بستگی دارد. قطعاً هیچکس بهتر از خودتان نمیتواند ملاکها و معیارهای مناسب را برگزیند. روحیه انتقادپذیری و رقابت خود را در چه سطحی میبینید؟ انتقادپذیری خصلتی است که کمتر در کارمندان و حتی مدیران بهچشم میخورد. برای هماهنگشدن با معیارهای هر شرکت و سازمانی باید مطابق با الگوهای کاری و رفتاری آنان عمل کنید.نظلام و قوانین هر شرکت، معرف جهتدهی و سیاستهای مدیران آن است. بنابراین در مواجهه با چنین دستورالعملهایی باید سیاست محافظهکارانه و اطاعت را در برنامه کاری خود قرار دهید. اما جو محیط کاری نیز تأثیر زیادی بر نحوه کارکردهای کارمندان دارد. رقابت میان کارمندان اگر به معنای واقعی آن باشد، موجب بهوجودآمدن اتفاقات و نتایج بسیار مطلوبی در اثربخشی و ارتقای سطح کمی و کیفی کار خواهد شد. بنابراین باتوجه به مهارت و دانش خودتان و بهدور از هرگونه حاشیهپردازی، موازی با قوانین و دستورات شرکت، بهکارتان ادامهدهید. وظایف و انتظارات جدید مسلماً انتظارات کارفرمای جدید از شما مطابق با کارکردها، سمتها و مسئولیتهای پیشین خواهد بود. حتی در برخی موارد میزان این مسئولیتها نیز افزایش مییابد و تصمیمات ووظایف جدیدی در برنامه کاری شما قرار خواهد گرفت. معمولاً در شروع کار، مدیر برای ارزیابی صحت آموختهها و سطح دانش کارجویان، با ترفندهای مختلف سعی میکند تا آنها را بیازماید، حتی در ابتدا فشار کاری چند برابر میشود تا آستانه تحملپذیری کارجویان تعیین شود. کارجویان نیز باید برای ایجاد یک رابطه پایدار و اعتمادپذیری بیشتر، تلاش کنند. شرح وظایف و کارکردهای قبلی، تا حدودی مدیر جدید را با قابلیتهای شما آشنا میکند. صداقت و حفظ اعتمادبهنفس، بهترین راهبردهای مقابله با چنین پرسشهایی هستند. مهمترین چالشها و مشکلاتی که با آن مواجه شدید چه مسائلی بودند و برای مقابله با آنها چه راهکاری اندیشیدید؟ پاسخ به این پرسشها، ارزیابی سطح تواناییها و مهارتهای هر فرد است. در واقع طرح این پرسش، نفوذی آشکار به عمق روحیات و شخصیت شما تلقی میشود. نوسانهای اقتصادی، اعتصابهای کارگری، شرایط سخت کاری و در نهایت کمبود بودجه، جزو مهمترین مشکلاتی هستند که مدیران و کارمندان را به چالش میکشند و در این میان، حفظ ارزشها و استفاده ازراهکارهای منطقی، سطح تواناییها، ویژگیها و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام هر فرد را نشان خواهد داد. دلایل تغییر شغل خود را توضیح دهید؟ در آغاز برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام های کاری، طرفین موظف و متعهد به اجرای اصولی میشوند که تخطی از آنها موجب بروز اختلاف و کارشکنی در سازمان خواهد شد. ممکن است دلایل زیادی برای این اقدام وجود داشته باشد. اما نباید مسائل شخصی را با مسائل کاری درهمآمیخت. اصلیترین دلایل این بخش عبارتند از: ناکافی بودن حقوق دریافتی، مطابق نبودن شرایط کاری و هماهنگ نبودن اعضا و کارمندان با مدیر، تطابقناپذیری وعدهها با کارکردها و در نهایت محیط و مسافت محل کار،حتی گاهی این تغییر و تحول میتواند جنبههای مثبتی نیز بههمراه داشته باشد، مثلاً ارتقای تحصیلی و شغلی، نیاز به دورههای برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بیشتر و احساس حضوری فعالتر در یک شرکت یا سازمان بزرگتر، همیشه دیدگاه منفی و ناهماهنگی میان کارمندان با مدیر دلیلی برای تغییر شغل نیست،به یاد داشته باشید، همیشه شرایط مطابق با خواستههای شما نخواهد بود، گاهی اوقات وجود موانعی، شرایط ادامه همکاری را بسیار دشوار میکند، شاید اندکی تحمل و تلاش مضاعف بتواند تا حدودی جو را آرامتر کند. از مدیر و سرپرست خود چه انتظاری داريد؟ يكي از زيركانهترين سبكهايي كه در مصاحبه با آن مواجه ميشويد، روشهاي بازيابي اطلاعات روانشناختي و ارزيابي شخصيتي است. در واقع مصاحبهكننده با طرح اين پرسش، خواستار آگاهي از انتظارات، خصوصيات همكاري درونسازماني و عوامل تاثيرگذار خارجي در روند بهرهوري و توليد شركت است. همانطور كه از مدير خود انتظار داريد تا متناسب با كاركردها و تواناییهای شما پاداش و حقوق مناسبي بدهد، وي نيز چارچوبها و خصوصيات خودش را دارد. برقراري ارتباطي کاملاً هماهنگ و همسو با معيارهاي شركت، نياز به زمان كافي و شناختي دوجانبه دارد.در همين رابطه، ميتوانيد با فعاليت آزمايشي خود در دورههاي سه تا شش ماهه و اجراييكردن طرحها و برنامهها، ضمن برآوردهكردن انتظارات مدير و جلب رضايت وي، تواناییهای خود را بر برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ثابت كنيد و بدين طريق ماهيت خود را نشان دهيد. نحوه مصاحبه حضوري و قالب رزومه حفظ خونسردي و اعتمادبهنفس، اصليترين عامل موفقيت در مصاحبههاي شفاهي است. كافياست با پيشزمينههاي قبلي و مطالعه سؤالات اغلب مصاحبهها، ميزان آگاهي خودتان را افزايش دهيد.بدون حاشيهپردازي و توضيحات اضافي درباره عملكردتان، مهمترين سوابق و افتخارت تحصيلي و شغلي خود را ذكر كنيد. اساسیترین بخش رزومه همان طرح یا قالب نوشتار اولیه است که درواقع رد یا پذیرش هویت شغلی و تحصیلی را تایید میکند. عنوان شغلی که برای خود برمی گزیند؛نشان دهنده جایگاه علمی و میزان مهارت شما خواهد بود. تواناییها، عناوین و سمتهای شغلی و درنهایت سوابق، بیشترین و مؤثرترین امتیاز را در روند تصمیمگیری کارفرما دارند. اما مرحله دوم ارزیابی مهارتها است. تطبیق آنچه که عنوان کردهاید و صحت آنچه که در عمل اجرا خواهید کرد؛ هویت و توانایی واقعی شما را مشخص خواهد کرد. كلام آخر روند برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و آغاز بهكار كارجويان، تا حد زيادي به خودشان و عملکردهای پيشين آنها وابسته است. بهترين و شايستهترين افراد براي انتصاب پستهاي كليدي انتخاب ميشوند. جلب اعتماد مديران، با توجه به مهارت و اعتمادبهنفس افراد، نحوه مديريت كارها و در نهايت شايستگيها و قابليتهاي مختلف در عبور از حوادث غيرمترقبه ارزيابي و تعيين می شود. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام : سيد رسول ميرزايي موسوي [/h] لینک به دیدگاه
masi eng 47044 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۳ [h=2] چگونه در مشاغل خاص رزومه خود را بنویسیم نحوه ویرایش جملات و قالب هر بخش، محدودیتها و سبکهای مختلفی دارد. برخی از رزومهها به دلیل ویژگیهای خاصی که دارند سبک نوشتاری متفاوتی را میطلبند. رزومههای بخش فنی و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام به دلیل کاربردی بودن، بیشتر مورد توجه قرار میگیرند. اولویت پذیرش چنین رزومههایی مبتنی بر قابلیت اجرای طرحها و پروژهها، برآوردهای مالی و تضمین موفقیت، است. برای آشنایی بیشتر با نحوه رزومهنویسی در مشاغل فنی، با ما دراین مقاله همراه شوید. ترفندهای پذیرش در رزومههای فنی و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام مهمترین وجه تمایز رزومههای فنی و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، در میزان سوابق تحصیلی و شغلی، عضویت و حضوری فعال در پروژههای مختلف است. شرکت در دورههای برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و کاربردی، همکاری با طرحها و پروژههای زودبازده، اجراییکردن طرحهای دانشجویی، اخذ گواهینامههای برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و مهارتی مرتبط و در نهایت همکاری با چندین پروژه موفق، میتواند برگ برنده شما نزد کارفرما باشد. به یاد داشته باشید، آنچه که نزد کارفرما اهمیت ویژهای دارد، تبدیل طرحها و تئوریهای برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام شده به کالاهای تولیدی، افزایش بازدهی و در نهایت توسعه و اشتغال است. انتخاب شغل و حضور در بازار کار راههای زیادی برای درک استعدادها و علایق وجود دارد، برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام های تحصیلی و شغلی، بازنگری مهارتها و ارزیابی از روند فعالیتها، شما را در مسیر انتخاب نهایی قرار میدهد. هر فرد بر اساس رشته تحصیلی و مهارتی که در دورههای مختلف گذرانده، از مسیری مطمئن به بازار کار جذب میشود. اما با نگارش رزومه، قطعیت انتخابها به اثبات میرسند. رشتههای فنی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، با تنوع فراوان و ویژگیهای مختلف، بازارهای تجاری را تحت پوشش قرار دادهاند. این مشاغل خصوصیات خاص خود را دارند، بخشی از این ویژگیها عبارتند از: نظم و دقت در اجرای امور، هنر خلق طرحهای جدید، مهارت اجراییکردن پروژهها، تحلیل و بازبینی مسائل و ارائه راهکارهای اصولی در مواجهه با بحرانهای مختلف و در نهایت قدرت تصمیم گیری و سرعت عمل بالا، رزومه سبکی برای معرفی آموختهها و مهارتها با نگارشی هدفمند و قالبمدار، در هر بخش رزومه، یکی از ویژگیها توصیف میشود. در رشتههای فنی و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، بیشتر به سوابق و تجربههای کاری در مراکز معتبر و میزان مهارت عملی اهمیت داده میشود. متن باید کاملاً ساده و به دور از ابهام باشد. بهیاد داشته باشید، هر شرکتی اصول و قواعد خاص خود را دارد، بنابراین سعیکنید تا محتوای رزومهتان را بر اساس قالبها و چارچوبهای همان شرکت تنظیم کنید. معرفینامه یکی از تاثیرگذارترین روشهایی که معمولاً با استقبال کارفرمایان مواجه میشود، ارائه معرفینامههای معتبر از شرکتها و مراکزی است که در آنها مشغول به کار بودهاید. با این کار نهتنها میزان اعتبار و مهارت خویش را به کارفرمای جدید نشان خواهید داد، بلکه میتوانید سوابق و طرحهای خود را نیز پیشنهاد دهید. دیدگاه کارفرما درباره رزومه شاید باورکردنی نباشد، اما کارفرما فقط 30 ثانیه وقت صرف میکند تا رزومه شما را مطالعه کند. ارزیابی اطلاعات اصلی رزومه، مهمترین بخش آن را تشکیل میدهد و هر کارفرما بر اساس چارچوبهای خاص خود روی آن اعمال نظر میکند. رزومهای که برای تکمیل و تنظیم آن متحمل صرف وقت، پیروی از اصول قالبمدار ویرایشی و ارزیابی مدارک و گواهینامههای مهارتآموزی شدهاید، فقط طی ثانیهای بر محتوا و قالب نگارشی آن ارزشیابی میشود. قالب رزومه اگرچه هر فردی رزومه و محتوای خاص خود را دارد ولی در نهایت باید از قالبی اصولی و متداول پیروی کند. این اصول عبارتند از: مشخصات فردی، سوابق شغل و تحصیلی، تجربهها، مهارتها، موفقیتها، افتخارات، رتبهها، آثار و مقالات چاپ شده و وضعیت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام . 1- از کاغذ A4 بدون حاشیه استفاده کنید. 2- فونت رزومه باید همانند نامههای اداری و با فرمت بین 10 تا 12 باشد. 3- از برجستهسازی بیمورد خودداری کنید. 4- سعی کنید رزومه حداکثر در یک و یا نهایتاً در سه صفحه تنظیم شود. 5- غلطهای املایی نهایت بیتوجهی شما را نشان خواهد داد. 6- از یک نوع جوهر و معمولاً مشکی برای تایپ در رزومه استفاده کنید. 7- سعی کنید مطالب براساس عناوین اغلب رزومهها تنظیم شود. ( مثلاً با مشخصات شخصی شروع و با ذکر مهارتها و افتخارات کسب شده در مراکز مختلف به پایان رسد.) 8- مهمترین سوابق خود را در رزومه بنویسید، طوری که کارفرما به خواندن ادامه آن ترغیب شود. اطلاعات بخش مشخصات فردی این بخش جایگاهی خاص در بالای صفحه رزومه دارد و در نظر اول چشم کارفرما را به خود معطوف میکند. ذکر کامل نام و نام خانوادگی، وضعیت تأهل، تاریخ تولد، آدرس منزل، شماره تماس و آدرس پست الکترونیکی از موارد اصلی این قسمت است. سوابق تحصیلی مدارک، دورههای مختلف تحصیلی به همراه نام مراکز، عناوین و امتیازهای کسب شده در این قسمت به ترتیب سال اخذ آنها باید تنظیم شود. کارفرمایان هنگام انتخاب رزومههای رشتههای فنی و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، معمولاً پروژهها و طرحهای برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام را مورد توجه قرار میدهند. اعتبار و کیفیت طرحها و میزان بودجه اجراییشدن آنها، از مهمترین عواملی هستند که نظر کارفرما را برای دعوت به همکاری از چنین طرحهایی جلب میکند. هرچه میزان مهارتها، دورههای برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، عضویت در کارگروههای تخصصی و کاربردی و در نهایت، همکاریهای علمی و عملی شما در هنگام تحصیل در برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بیشتر باشد و سوابق متنوعتری داشته باشید، کارفرما به رزومه توجه بیشتری نشان خواهد داد. بنابراین نحوه فعالیتهای خود را پررنگتر و جذابتر نشان دهید، این نوع رشتهها بر اساس خصوصیات ویژهای که دارند، تنوع دورههای برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و کاربردی در آنها ملموستر است. مثلاً یک برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام کامپیوتر، جایگاه مانور بیشتری نسبت به یک برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام معدن و یا مکانیک دارد. زیرا هم از طریق دورکاری و هم با حضوری فعال، میتواند ابعاد تواناییها و استعدادهای خویش را به نمایش بگذارد. در همین رابطه، برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام کامپیوتر میتواند در زمینه فناوری اطلاعات، بخشهای نرم افزار و سخت افزار، برنامهنویسی، راهاندازی وب سایت، امنیت شبکه و در نهایت تولید قطعات فعالیت داشته باشد. معمولاً در رزومههای فنی و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، روال کار بر اساس اهمیت طرحها، قابلیت اجرا، تحققپذیری، سوابق کاری، عضویت در پروژههای تولیدی و در نهایت حضوری فعال در بخش عملی ارزیابی میشود. سطح علمی و آموختههای شما تأثیر زیادی در روند برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام دارد. باید مقالات، پروژههای اجراشده و تحقیقات خود را با ذکر نمونهها، طوری توصیف کنید که کارفرما را مجذوب کند. سوابق شغلی کلیه دورههایی که به صورت کارورزی، برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، مبتدی و حرفهای در مراکز مختلف گذراندهاید، به ترتیب با نام مراکز و شرکتها، باید درج شود. البته در این بخش مهمترین آنها را در اولویت قرار دهید بهطوری که کارفرما به خواندن ادامه رزومه و فعالیتهای دیگر شما ترغیب شود. برحسب علاقه میتوانید این بخش را تغییر دهید و سوابق را از آخر به اول یا ذکر مهمترین سمتها، در ابتدای این بخش بنویسید. به یاد داشته باشید، از گزافهگویی و پرحجم کردن اطلاعات خودداری کنید. رتبهها، امتیازات، افتخارات شغلی خود را دراین بخش تنظیم کنید. مهارتها این بخش مربوط به مهارتهای کلاسهای آزاد، موسسهها و مراکز فنی است که معمولاً با اخذ گواهینامه بهپایان میرسند. افتخارات و تشویقها، برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام های تحصیلی، عضویت در انجمنها و هیئتهای مختلف علمی و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و یا سازمانهای خصوصی، حضور داوطلبانه در مراکز بینالمللی و در نهایت فعالیتها و علاقهمندیها نیز از موارد این قسمت هستند. حقوق و مزایا معمولاً در رزومه و هنگامی که کارجویان برای مشاغل مختلف معرفی میشوند، به ندرت درباره حقوق و مزایا بحث میشود، زیرا اولویت هر کارجوی متخصصی، اشتغال است و دریافت حقوق بر اساس میزان سوابق کاری، نوع مدرک تحصیلی، سمت و عناوین اخذ شده تغییر میکند. به یاد داشته باشید، هیچگاه در رزومه درباره میزان حقوق پیشنهادی مطلبی ننویسید، کارفرما درباره میزان حقوق تصمیم میگیرد، هر شرکتی به جز رزومه و مصاحبه اولیه، فرمهای برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ی خویش را به کارجویان ارائه میدهد تا در آن جزئیات سوابق شغلی و تحصیلی مشخص شود، در انتهای این فرمها عنوان مبلغ حقوق پیشنهادی ذکر شده است که کارجویان با توجه به شرایط و آگاهی از میزان کارکرد خود آن را تکمیل میکنند. کلام آخر هر رزومه، معرف یک متخصص و کارجوی متقاضی اشتغال است، رزومهها نیز مانند افراد و شغلها در طول دورههای مختلف تغییر میکنند، در ابتدای فعالیت، مهم نیست که کجا مشغول به کار میشوید و چقدر حقوق دریافت خواهید کرد، زیرا راه پر فراز و نشیبی را باید بپیمایید، اما نکته قابل توجه، معرفت، هویت، مهارت و تجربهای است که در طول این سالها به واسطه حضور در مشاغل و مکانهای مختلف کسب میکنید. Sources: .rockportinstitute.com [/h] لینک به دیدگاه
masi eng 47044 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۳ [h=2] نبود هوش هیجانی(EQ) یکی از عوامل شکست در کسب و کار به گزارش برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ی دات آی آر، EQ هوش هیجانی بیان کیفیت و درک احساسات افراد، همدردی با احساسات دیگران و توانایی اداره مطلوب خلق و خو به کار برند. درحقیقت این هوش مشتمل بر شناخت احساسات خویش و دیگران و استفاده از آن برای اتخاذ تصمیمات مناسب در زندگی است. هوش هیجانی تقریبا چیزی معادل آنچه که عوام به روابط عمومی قوی و ارتباطات خوب تفسیرش می کنند است با این تفاوت که کاملا علمی و فاکتور بندی شده به بررسی رفتار افراد و تعیین ضریب EQ آنها می پردازد. جالب است بدانید آنچه که به عنوانی IQ یا ضریب هوشی مطرح شده تنها 20 درصد در موفقیت آدم ها موثر است و هوش هیجانی تا 80 درصد درموفقیت آدم ها نقش ایفا می کند. بنابراین عجیب نیست که در زندگی مان خیلی آدم های باهوش را دیده ایم که هرگز به موفقیت چندانی دست نیافته اند اما افرادی با هوش متوسط توانسته اند به جایگاه هایی برسند که آروزی خیلی از ماهاست. ما اگر بتوانیم بین دو قوه عواطف و منطق تعادل برقرار کنیم به حداکثر رضایت از زندگی خواهیم رسید. بسیاری از پژوهشها نشان میدهد آن دسته از افرادی که از هوش هیجانی(EQ) پایینی برخوردارند دچار ناخشنودی عمومی میشوند به این معنا که بیشتر از سایر افراد جامعه دچار احساس یاس، تنهایی و افسرگی میشوند.این افراد غالبا آدمهایی وابسته هستند و خیلی زود شکست میخورند. افرادی که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند افرادی با انگیزه، مهربان و صمیمی بوده و مرکز توجه در یک جمع هستند. هوش هیجانی به فرد کمک میکند تا ارتباطات فردی موفقتری داشته باشد، بداند در کجا چگونه صحبت کند، چگونه احساساتش را برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام کند. درواقع آنها که هوش هیجانی خوبی دارند در سخت ترین شرایط احساسی از قبیل، خشم، ترس، نفرت و خوشحالی قادرند خود را کنترل کرده و رفتارهای معقولی بروز دهند. معمولا از چهره این طور افراد و در نظر اول نمی توان فهمید که امروز خوشحال یا ناراحت اند چراکه قادرند احساساتشان را کنترل کرده و آرام به نظر برسند. بررسیهای انجام شده در مورد اعتماد به نفس، همدلی، خودابرازی، خوشبینی و تحمل فشارهای روانی که همگی از مؤلفههای هوش هیجانی هستند، نشان میدهد که ارتقای این مهارتها در افراد با ارتقای مهارتهای اجتماعی و سلامت و بهداشت روان آنها همبستگی معناداری دارد. یک خبرخوش اگر انسان به شدت احساساتی هستید و کمتر قادرید در شرایط سخت خودتان را کنترل کنید، حتی بیم آن را دارید که یک روز از روی عصبانیت همکار و یا رئیستان را بزنید لازم نیست بترسید. اگرچه IQ و هوش شناختی قابل افزایش نیست اما می توان ضریب هوش هیجانی یا همان EQ را افزایش داد. پس شما محکوم به شکست نیستید و در دراز مدت می توانید به آنچه دوست دارید برسید کافی است یک سری از مهارت های اولیه را بیاموزید و صد البته تلاشتان را بیشتر کنید. چطور هوش هیجانی مان را بهتر کنیم؟ الفباي يادگيري هوش هيجاني شناخت هيجان هاي اصلي و ترکيبات فرعي آنهاست. برخي از هيجان ها را مي توان «اصلي» تلقي کرد; هيجان هايي که به مثابه رنگ هاي اصلي آبي، زرد و قرمز اند و ساير ترکيبات از آنها سرچشمه مي گيرند. عنوان برخي از خانواده هاي اصلي و برخي از اعضاي آنها از اين قرار است: خشم: تهاجم، هتک حرمت، تنفر، غضب، اوقات تلخي، غيظ، آزردگي، پرخاش، خصومت، اذيت، تندمزاجي، دشمني. اندوه: غصه، تاثر، دلتنگي، عبوسي، ماليخوليا، دلسوزي به حال خود، احساس تنهايي، دل شکستگي، نااميدي و در سطح آسيب شناختي افسردگي شديد. ترس: اضطراب، بيم، ناآرامي، دلواپسي، بهت، نگراني، ملاحظه کاري، ترديد، زودرنجي، ترسيدن، ترس ناگهاني يا شوک، وحشت و از نظر آسيب شناسي رواني هراس (Phodia) و وحشت زدگي (Panic). شادماني: شادي، لذت، آسودگي، خرسندي، سعادت، شوق، تفريح، احساس غرور، وجد، به هيجان آمدن، خشنودي، رضايت، شنگولي، از خود بي خود شدن و در سطح آسيب شناختي شيدايي (mania). عشق: پذيرش، رفاقت، اعتماد، مهرباني، هم ريشگي، صميميت، پرستش، شيفتگي. شگفتي: جا خوردن، حيرت، بهت، تعجب. شرم: احساس گناه، دست پاچگي، حسرت، احساس پشيماني، احساس پستي، افسوس، دل شکستگي، توبه. فهرست مذکور يقينا نمي تواند کليه سوال هاي مربوط به طبقه بندي هيجان ها را پاسخ دهد. براي مثال حسادت را که گونه اي از خشم آميخته با اندوه و ترس است چگونه مي توان طبقه بندي کرد. با اين حال، قدم اول در اين مسير شناخت دقيق و ظريف انواع هيجانهاست. قدم بعدي خودآگاهي است؛ خودآگاهي به معناي وسيع کلمه عبارت است از تشخيص احساسات و يافتن واژگاني براي بيان آنها، يافتن پيوند موجود ميان افکار، احساسات و واکنش ها، آگاهي بر اينکه در تصميم گيري فکر يا احساسات غلبه دارد، توجه کردن به پيامدهاي انتخاب راه هاي مختلف و پياده کردن اين بينش ها در تصميم گيري درباره موضوع هايي نظير سيگار کشيدن. يکي از اقدامات عملي براي غنا بخشيدن به خودآگاهي اين است که هنگام هيجاني شدن از خود بپرسيم: الان دقيقا چه احساسي دارم؟ آيا رنجيده ام؟ آيا حسودي مي کنم؟ الان دقيقا چه فکري به ذهنم خطور کرد؟. پس از مدتي تمرين در مي يابيم که هميشه براي واکنش نشان دادن نسبت به احساسات، طرق مختلفي وجود دارد. هر قدر شخص براي پاسخگويي به يک هيجان، راه هاي بيشتري را بداند زندگي پربارتري خواهد داشت. راه ديگر براي بسط خودآگاهي، نوشتن حالات دروني است. بعد از چندين ماه نوشتن حالات روحي مختلف خود - از آنجا که کلمه ها در ذهن گم مي شوند نه روي کاغذ - مي توانيم خود را در يک نمودار تاريخي بررسي کنيم. مثلا مي فهميم که سال قبل در برابر يک مساله چگونه عصباني مي شديم و امسال چگونه واکنش نشان مي دهيم. همدلي، توانايي اجتماعي و هيجاني نکته مهمي در اين زمينه است، يعني درک احساسات ديگران و خود را در جاي آنان فرض کردن و احترام گذاشتن به تفاوت هايي که در احساسات افراد نسبت به چيزهاي مختلف وجود دارد. توانايي برقراري ارتباط با افراد ديگر نيز از مولفه هاي هوش هيجاني است: فرد مي بايست تمرين کند تا شنونده و پرسشگر خوبي باشد، بتواند ميان آنچه ديگري انجام مي دهد و آنچه مي گويد تمايز قايل شود و سعي کند به جاي رفتارهاي نپخته اي مثل عصباني شدن يا منفعل بودن راه هاي بالغانه تري مثل جسارت و جرات ورزي را ياد بگيرد. شهرزاد کیافر [/h] لینک به دیدگاه
masi eng 47044 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۳ [h=2] چگونه در مصاحبه شغلی ظاهر شویم؟ اشاره: پس از ارسال رزومه و شرح ویژگیها و مهارتها، مصاحبهکننده و مدیر شرکت برای بررسی و اجرای آزمونهای شفاهی، تعدادی از رزومههای برتر را انتخاب میکنند و به جهت آخرین مراحل ارزیابی از متقاضیان منتخب دعوت به عمل میآورند. هر مدیری برای انتخاب کارمندان خود، از اولویتها و معیارهای خاصی پیروی میکند. پرسشهای جلسه مصاحبه شغلی کاملاً متفاوت و به تناسب هر فرد، سوابق شغلی و تحصیلیاش تنظیم میشوند. بنابراین نمیتوان به الگوی واحدی وابسته بود. به همین جهت مطالعه و آگاهی از نحوه اجرای مصاحبهای موفق و رعایت چارچوبهای آن به معضلی بسیار مهم برای کارجویان تبدیل شده است. در این مقاله برآنیم تا راهکارهای مناسبی را پیش روی متقاضیان قرار دهیم تا با آگاهی از اصول موفقیت با اجرایی متفاوت احتمال پذیرش و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام خود را افزایش دهند. پیش از برگزاری جلسه مصاحبه شغلی تمام کوششها و تلاشهای کارجویان برای برگزاری اجرایی موفق و قابلیت پاسخگویی به پرسشهای مصاحبهکننده است. مصاحبهکنندگان افرادی را برمیگزینند که دارای بالاترین میزان سوابق شغلی، تحصیلی و مهارتهای میان فردی باشند. بنابراین نخستین گام برای اجرای مصاحبهای موفق، تناسب و ارتباط میان رشته برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و یا مهارت کسب شده با شرکت و سازمانی است که برای پیشبرد اهداف تجاری خویش از منابع انسانی مستعد دعوت به عمل میآورد. در گام بعدی تخصصها هستند که حرف اول را میزنند. هر چه میزان تخصص و مهارت کارجویان بیشتر باشد، قدرت مانور و فرصتهای شغلی بیشــتری را پیدا خواهند کــرد. در سومین گام باید نحوه فعالیتها، مدیران، کارمندان، نوع محصول و خدمات شرکت و درنهایت مخاطبان شرکت را بشناسید و نســـبت به عملکرد اعضا اطلاعات لازم را کسب کنید. آیا روحیه شما با این نوع کار سازگار خواهد بود؟ آیا به آینده شغلی خود اندیشیدهاید؟ میزان حقوق و تسهیلات را در نظر گرفتهاید؟ فاصله محل زندگی تا محل کار از مهمترین معضلهای کارمندان تازه کار به حساب میآید؛ آیا فرآیند فاصله مسیر، انرژیتان را کاهش نمیدهد؟ آیا روحیه کار گروهی جزو ویژگیهای شخصیتی شما است؟ انتقادپذیر و مسئولیتپذیر هستید؟ میتوانید خواستهها و دستوران مدیر را برآورده کنید؟ همه این مسائل را باید پیش از انتخاب شغل در نظر بگیرید. روی تک تک این موارد باید فکر کنید و درنهایت تصميم قاطعي اتخاذ نمایید. زیرا برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام شما 1 ساله است و هرگونه تخلف در اجرای دستورات مدیر، نه تنها از اعتبار و سابقه شما میکاهد، بازتاب نامطلوبی در روند سوابق کاریتان به جای باقی خواهد گذاشت. آنچه در محل مصاحبه باید انجام داد پیش از هر اقدامی باید اعتماد به نفس و آرامش خودتان را حفظ کنید. تا حد امکان در گفتوگوهایی که اغلب به منظور تخریب روحیه افراد و ایجاد موج منفی است، شرکت نکنید. بیاطلاعی و فقدان مطالعه کافی تصورات نادرستی از صحنه مصاحبه و فرد مصاحبهکننده به وجود میآورد. همواره به یاد داشته باشید؛ افرادی که در جلسه مصاحبه شرکت میکنند، اطلاعاتی ابتدایی دارند، بنابراین زیاد ذهن خودتان را درگیر مسائل حاشیهای نکنید. پس از اینکه در زمان مقرر در محل مصاحبه حاضر شدید؛ با توجه به نوع برگزاری مصاحبه (انفرادی- گروهی و...) منتظر بمانید تا نوبت شما فرا رسد. با لباس رسمی در اتاق مصاحبهکننده ظاهر شوید. پس از مواجهه با مصاحبهكننده باید کاملاً مراقب رفتار، گفتار و حرکات خود باشید. مصاحبهکننده لحظه به لحظه، نوع پاسخگویی به پرسشها و مهارتهایتان را بررسی میکند. نحوه پاسخگویی به پرسشهای مصاحبهکننده لحظه به لحظه مراحل مصاحبه جدیتر و تخصصیتر خواهد شد. پرسشها را کامل و صحیح پاسخ دهید. از گزافهگویی و حاشیهپردازی بپرهیزید. صادق باشيد. اگر درباره موضوعی اطلاعات کافی نداشتيد و نتوانســتید آن را به خوبی پاسخ دهید، نگران نشوید. مدیران و مصاحبهکنندگان معمولاً افرادی را میپذیرند که مسئولیتپذیر باشند و تنهــا بر روی کارشان تمرکز داشته باشند. افراد انعطافپذیر و ساعي همواره در اولویت پذیرش قرار دارند. نسبت به حرفه و تخصص خودتان تعصب داشته باشید اغلب کارجویان تنها به دنبال کسب یک فرصت شغلی هستند. کار به صورت پارهوقت و تماموقت هر کدام برای هر متقاضی تعریفی متفاوت دارد. اگر دانشجو هستید و میخواهید که در حین تحصیل سوابق کاری مناسبی نیز داشته باشید کار پارهوقت و مرتبط با رشته تحصیلی بسیار مفید است و پیشزمینههای لازم را برای دستیابی به شغل ایدهآل فراهم خواهد آورد. اما برای افرادی که فارغالتحصیل شدهاند، تخصص، ارتباط میان رشته تحصیلی و کاری، کیفیت کار، سوابق خدمتی در شرکتها و سازمانها و درنهایت میزان حقوق دریافتی جزو اولویتهـــای فعالیت محســوب میشـــود. هر کارجو با پذیرش شرایط هر سازمانی جزئی از تیم و فرهنگ همان سازمان خواهد شد. بنابراین صحت و دقت؛آگاهی و مطالعه فرهنگ سازمانی و دستورالعملهای هر سازمان را ارزیابی کنید و متناسب با روحیه خود شغل مورد نظرتان را برگزینید. نحوه تخصیص حقوق و تسهیلات سعی کنید تا حد امکان درباره مسائل حقوقی پیشگام نباشید. به مصاحبهکننده اجازه دهید تا وی درباره مسایل حقوقی بحث کند. قطعاً با توجه به سوابق شغلی و تحصیلی و عناوین درج شده در رزومه سقف حقوق دریافتی مشخص خواهد شد. البته در رزومه جداگانهای که خود سازمان به شما ارائه میدهد میزان مبلغ حقوق از شما پرسیده خواهد شد. سعی کنید حدود مبلغ درخواستی را قيد کنید. اگر مصــاحبه با موفقیـت به پایان رسـید و برای آغاز به کار با شـــما تماس گرفتند در آخرین جلسه سمت و حقوقتان مشخص خواهد شد. همواره به یاد داشته باشید، کار جدید، سابقه و تجربهای مفید خواهد بود. بنابراین هر شغل جدید و متناسبي ارزش یک سال برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام کاری را دارد. در هنگام امضای برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام كمي تامل كنيد. لحظهاي به صف کارجویان، سوابق و ارتقای شغلی خود بیندیشید. همه جوانب را در نظر بگيريد و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام را براي دورهاي معين امضا كنيد. فرآيند برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام پروسه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام نزد مديران مختلف با معيارهاي متفاوت ارزيابي ميشود. در واقع هر مديري با توجه به مهارتها و ظرفيتهاي كارجويان سعي ميكند تا برترينهاي هر حرفه را پس از آزمونهاي كتبي و شفاهي بپذيرد. از همان لحظهای که کارجویان در مصاحبههای شغلی شرکت میکنند و رزومههای خودشان را برای تأیید نهایی میفرستند، در واقع فرآیند ارزیابی و انتخاب آغاز میشود. نقش خلاقیت و استعدادهای فردی عاملی جدی در انتخاب افراد شایسته محسوب میشود. در نهایت مصاحبه با آزمون عملی به پایان میرسد. کارجویان برگـزیده پس از دورهای سه ماهه که از سوی برخی از شرکتها به دلیل اهمیت و کیفیت بازدهي آنان انجام میشود، در پست سازمانی خودشــان مشغول به کار میشوند. هر مدیری با سرمایهگذاری بر روی کارمندانش به طریق مختلف سعی میکند تا بستری مطمئن برای پیشرفت و افزایش شعبههای خویش فراهم آورد. از این منظر انتخاب و آموزش کارجو و در مرحله دیگر تبدیل آن به کارمندی شایسته نقشی تأثیرگذار در آینده شغلی وی و پیشبرد اهداف تجاری مدیر دارد. کلام آخر کسب اطلاعات کافی درباره نوع مشاغل مختلف، آشنایی با نحوه فعالیت، نوع مهارت و ویژگیهای هر شغل میتواند کلیدهای اولیه و راهکارهای مناسبی را پیشروی کارجویان و فارغالتحصیلان قرار دهد. در همين رابطه آگاهی، مطالعه و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام با برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ان نيز بسترهای مناسـبی را برای تحصیل و اشــتغال کارجویان فراهم ميکند. در واقع باید در ابتدا مشاغل مختلف را بررسی کنید و نیاز بازارکار را نیز بشناسید. سپس شغلی را برگزینید که متناسب با رشته تحصیلیتان باشد. مصاحبه شغلی فرصتی برای تبلور و نمایش مهارتها است که در یک بازه زمانی و در یک محل از پیش تعیین شده باید با گفتمانی دو جانبه در قالب آزمونهای کتبی و شفاهی به نتیجه رسد. از این منظر کارجویان ومتقاضیان فرصت مییابند تا با رقابت، خلاقیتهای خودشان را به اثبات برسانند و در جایگاه و شغل آرمانی خویش مشغول به کار شوند. Written By: Carole Martin برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام : سيد رسول ميرزايي موسوي[/h] لینک به دیدگاه
masi eng 47044 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۳ [h=2] چالش ها و فرصت ها در مصاحبه شغلی و آمادگی ها لازم مصاحبههای شغلی اغلب به منظور جستوجوی برترینهای هر رشته با توجه به صلاحیتهای درج شده در رزومه اجرا ميشوند. در واقع مصاحبهکننده از میان کارجویان مختلف و مهارتهای متنوع، باید در این عرصه به نحوی با به اثبات رسیدن صحت اطلاعات آنان و گفتمانی دو طرفه به نتیجهای منطقی برسد که در واقع آغازي برای گزینش متقاضیان و تأمین نیروی انسانی سازمان است. تمامی لحظهها، دقایق و رقایق مصاحبه بسرنوشتسازترین ماراتن شغلی مصاحبهشونده مبدل خواهد شد. از این منظر، میزان هوشیاری، اعتماد به نفس، مهارت و قدرت بیان کارجویان کاملاً در حافظه مصاحبهکننده و در صفحات گزارش عملکـرد وی نقش میبندد. در این گفتمان دوسویه، توانمندیها و دانش هر فرد تضمینی بر صلاحیت وی خواهد شد. در این گفتار راهکارها و سبکهای مواجهه با پرسشهای مصاحبهکننده و اصول اجرای مصاحبهای موفق را بررسی میکنیم. آمادگی ذهنی و پوشش مناسب همانطور که سعی میکنید تا مهمترین نکات اجــــــرای یک مصاحبه شغلی موفق را بیاموزید؛ باید ابزار و شرایط رسیدن به آن را نیز فراهم کنید. آمادگی ذهنی در واقع به معنای کسب دقیقترین جزئیات روال برگزاری مصاحبه، منابع آزمون، توانایی در اجرای آزمونهای عملی و در نهایت تمرکز و اعتماد به نفس است. سعی کنید هر آنچه که میدانید و در طول سالهای تحصیل در برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام فرا گرفتهاید، به درستی نزد مصاحبهکننده به اجرا بگذاريد. مصاحبه شغلی را همانند یک تبلیغ تلویزیـــــــــونی تصور کنید. هدف هر تبلیغ جذب مخاطب بیشتر و معرفی ویژگیهای محصول است. تمامی کلمات، حرکات و تصاویر در هر ثانیه با هدفی خاص و محتوایی ارزشمند برای بازتابی مطلوب ارائــه داده میشود. شما نیز در جایگاه متقاضی شغل و برای رسیدن و پشت سر گذاشتن سرنوشتسازترین مرحله شغلی، باید شجاعت و مهارت خودتان را نشان دهید. حتماً تا حد امکان از پوشش رسمی در هنگام مصاحبههای شغلی استفاده کنید. طبق يک اصل روانشناختی، نیمی از شخصیت هر فرد بر اساس نوع لباس پوشیدن و لحن حرف زدن وی مشخص خواهد شد. درخواست شغل و تحقیق درباره سازمانهاي نیروپذیر در این مرحله کافی است تا رزومهتان را کامل کنید و آن را به شرکتها و سازمانهای دعوتکننده ارسال نمایید. همـواره به یاد داشته باشید؛ مشاغلی را برگزینید که نسبت به آنـــــان اطلاع کافی دارید و درباره نحوه فعالیتهای آنان، مدیــــران و در نهایت کارمندان تحقیق کردهاید. آنچه بیش از هر چیز دیگری در مصاحبه دارای اهمیت است؛ تطابقپذیری رشته تحصیلی و مهارتی با نوع شغل است. تخصص در دنياي امروز حــرف اول را ميزند. مديران نيز به تبع به دنبال متقاضياني هستند كــــه از هر نظر مقيد با قوانين سازمان و آشنا به کار باشند. همواره پیگیری و تحقیقی جامع، یک گام شما را در دستیابی به شغل ایدهآلتان نزدیکتر خواهد کرد. سوابق، معیارهای مدیران، مشتريان شركت، نوع محصول و در نهایت بازتاب آن را در فضای خارج سازمانی ارزیابی کنید و با یک تصمیم هدفمند و در اختیار گذاشتن کلیه شرایط گزینه و شغل درست را انتخاب نمایید. چگونه برای یک مصاحبه شغلی موفق آماده شویم؟ اگر واقعاً میخواهید جزو نفرات برتر در مصاحبههای شغلی شوید؛ باید کارجوی متفاوتی باشید. تنوع و تفاوت احتمال پذیرش شما را افزایش میدهد. هر چه دایره اطلاعاتتان بیشتر باشد، بهتر میتوانید مصاحبهکننده را تحت تأثیر دانش و مهارت خودتان قرار دهید. طبق قوانین روانشناختی باورهای ذهنی و القای کلمات موفقیتآمیز، تأثیر فوقالعادهای در روند و نتیجهگیری هر طرحی دارند. باید اهداف را مشخص کنید؛ با انگیزه و مطالعه هر طرحی را پیش ببرید و در نهایت نقاط ضعف و قدرت خودتان را ارزیابی و رفع نمایید. نکته بسیار حائزاهمیتی که باید به خاطر بسپارید؛ روحیه و ویژگیهای شخصیتی شما است. در چه مشاغلی موفقتر هستید؟ روحیه، افکار و عقایدتان با چه مشاغلی سازگارتر است؟ در واقع آزمونهای خودشناسی و ارزیابی عملکردهای فردی، برترین ویژگیهای شخصیتی شما را آشکار خواهند کرد. استفاده از تکنیکهای پرسش و پاسخ مهارتها وتجربههای خود را براساس راهکارهای منطقی بیان کنید. مصاحبهکننده در جریان مصاحبه حتماً درباره سوابق شغلی، انگیزه آغاز به کار، انتخاب شرکت، عناوین و پستهای قبلی، نحوه عملکرد و رفتار مدیران پیشین و در نهایت برنامههای شما برای پیشبرد اهداف شرکت پرسشهایی خواهد پرسید. بنابراين بهترین سبک پاسخگویی به صورت الگوي STAR تشريح ميشود. S- موضوع- موقعیت- توضیح. T- وظایف یا موانع- مشکلات یا علل تأخیر اجرای طرح کسب و کار. A- زمان پاسخگویی و واکنش به رویدادهای مختلف. R- نتیجهگیری؛ طرح و واکنش شما چه رویداد نوینی را به وجود آورد؟ سبک STAR تمامی تجربهها، واکنشها و کارکردهایتان را به صورت سكانسهاي یک فیلم پشت سر هم در حضور چشمان منتظر مصاحبهکننده آشکار خواهد کرد. تسلط بر مهارتها و پاسخ درست در برابر مصاحبهکننده مصاحبهکننده برای اینکه به یک نتیجهگیری و ارزیابی منطقی دست یابد، سعی میکند تا تمامی ابعاد شخصیتی، مهارتی، هوش، اطمینان، اعتماد به نفس و در نهایت مسئولیتپذیری کارجویان را با طرح 5 پرسش بسنجد. اين پرسشها به شرح زيرند: سوابق شغلی آگاهی از تخصصها، تجربهها، تحصیلات، مهارتها و کلیه ویژگیهای ممتاز شخصی که در واگذاری مسئولیتها مدیران را در پیشبرد اهداف تجاری یاری کند. تجربه کاری مهمترین عاملی است که مصاحبهکنندگان و مدیران به آن توجه میکنند. همچنین در همین رابطه سابقه شغلی و مسئولیت کارجویان در مشاغل قبلی بسیار حائزاهمیت است. شخصیت روحیه و انتقادپذیری افراد از دیگر عواملی هستند که از چشمان مصاحبهکننده به دور نخواهند ماند. سبک کاری، موقعیت و جایگاه اجتماعی نیز باید با قوانین و ساختارهای هر سازمان مطابقت داشته باشد. تحصیلات و مهارتها در جایگاه کلید موفقیت و عاملی تعیینکننده در مصاحبهها هستند. هر چه سطح علمی کارجویان بیشتر باشد؛ عناوین شغلی بالاتری را کسب خواهند کرد. تواناییهای فردی و مهارتها جایگاهی ممتاز و متفاوت در نزد مصاحبهکنندگان دارند. در واقع مهارت شغلی و تحصیلات، مکمل سوابق شغلی هستند. انگیزه و اهداف قطعاً در جلسه مصاحبه اهداف و انگیزههای شما برای انتخاب شغل ارزیابی و پرسش خواهد شد. در پاسخ به مصاحبهکننده باید کاملاً هوشیارانه و با آمادگی قبلی این پرسش را پاسخ دهید. هدف از طرح پرسش، دقیقاً بازبینی ارزشهای کاری، میزان مسئولیتپذیری و دیدگاه کارجویان درباره آینده شغلی است. در واقع با چه هدفی و با استفاده از چه راهکارهایی قصد دارید تا در شرکت فعالیت کنید؟ طرح پرسشهایی اینچنینی قالــــــبها و ساختارهای مصاحبههای شغلی را تشکیل میدهند. هر پرسشی هم جنبه روانشناختی و هم دیدگاه کارجویان درباره مسائل مختلف را ارزیابی میکند. درنهایت مصاحبهکننده با چکیدهای از شخصیت و عملکرد کارجویان، مناسبترین فرد را انتخاب میکند. مهمترین پرسشهای مصاحبهکننده در مصاحبههای برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ی هدف از طرح پرسش در این مقطع، صحت اطلاعات درج شده کارجویان در رزومه و سنجش علمی است. ورود به مرحله مصاحبه شغلی، آغاز رقابت برای منصبی است که برای کسب آن باید آموختهها و مهارتهای خودتان را نزد مصاحبهکننده به اثبات برسانید. مهمترین پرسشهای مصاحبهکننده به شرح زیرند: • درباره فعالیتهای شغلی خودتان توضیح دهید؟ این پرسش فرصتی است تا مصاحبهشونده به طور خلاصه فعالیتها و سوابق شغلی و تحصیلی خویش را شرح دهد. میتوانید نتایج تحقیقها و تجربههای خودتان را در دوره دانشجویی درباره پروژههای مرتبط توضیح دهید. • چرا شرکت ما را انتخاب کردید؟ این پرسش کاملاً جنبه روانشناختی دارد. در واقع بهترین شرایط را برای بیان تحقیقها ایجاد میکند. هر آنچه را که درباره فعالیت، بازدهی، موقعیت تجاری و مخاطبان میدانید، برای مصاحبهکننده شرح دهید. چالشها و فرصتها، امتیازهای ویژه همکاری با این شرکت و درنهایت دیدگاه ذهنی مصاحبهشونده برای مصاحبهکننده با این پرسش مشخص خواهد شد. • اگر مشکلی برای شما پیش بیاید چگونه آن را حل خواهید کرد؟ در این بخش میتوانید نمونهای از خلاقیتها و راهکارهای موثر خودتان را در مواجهه با مشکلات کاری عنوان کنید. هدف از طرح این پرسش میزان خلاقیت، مسئولیتپذیری و اراده شما در برابر حوادث مختلف است. در جایگاه کارجویی که تجربه خوبی از فعالیت در حوزه مرتبط با تحصیلات و مهارت خویش دارد؛ این پرسش فرصتی ایجاد میکند تا قدرت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بحران و ظرفیتهای مهارتی خودتان را توضیح دهید. • نقاط ضعف و قدرت خودتان را بیان کنید؟ کافی است تا برترین ویژگیهای شخصیتی و کاریتان را عنوان کنید. روحیه کار گروهی، انتقادپذیری، حفظ آرامش و سلامت محیط کار، انظباط کاری، رفتار مناسب با همکاران و مسئولیـــــتپذیری از جمله عواملی هستند که حضور کارجویان را در مشاغل مختلف تضمین میکنند. اما بحث درباره نقاط ضعف یکی از پرسشهای سنتی است که هنوز در برخی از مصاحبهها استفاده میشود و کارجویان نیز از طرح آن بسیار متنفر هستند. یک راهکار مناسب: برای پاسخ به مصاحبهکننده اگر درباره نقاط ضعفتان صحبت کنید؛ قطعاً در جلسه مصاحبه پذیرفته نخواهید شد. اگر هم با جدیت بگویید که نقطه ضعفی ندارم و بسیار سختکوش هستم؛ مصاحبهکننده سخنان شما را جدی نمیگیرد. به شکلی منطقی این پرسش را پاسخ دهید. مثلاً میتوانید بگویید: امنیت شغلی و کسب درآمد از اولویتهای انتخاب من برای همکاری هستند. اما محـیط کار و رفتار متقابل مدیر و همکاران نیز جایگاه ویژهای دارد. قطعاً اگر بستر مناسبی برای فعالیت ایجاد نشود؛ هرگونه حاشیهپردازی نه تنها بهرهوری را کاهش میدهد، کارمندان را نیز از محیط کار بیزار میکند. كلام آخر فاصله مصاحبه شغلي تنها يك گام تا برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام اســــت. اين مرحله نيز همانند رزومه راهكارهاي خاص خودش را دارد. مطالعه و آگاهي از نحوه اجراي آن ميتواند درصد موفقيت كارجويان را افزايش دهد. بنابراين با اعتماد به نفس كامل، فرصت مصاحبه را به ميدان اثبات شايستگيهاي خودتان تبديل كنيد. Written By: James Clear برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام : سيد رسول ميرزايي موسوي[/h] لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده