رفتن به مطلب

کاهش منابع حیات وحش= بردگی کودکان


ارسال های توصیه شده

زیست بوم: بوم‌شناسان معتقدند کاهش تعداد حیوانات وحشی و گونه‌های جانوری در طبیعت به این مفهوم است که در بسیاری از کشورها جمعیت نیروی کار و تلاش‌ها و فعالیت‌های مردم بومی برای تامین غذا باید افزایش یابد که حداقل پیامد این وضعیت بهره‌کشی از کودکان به عنوان نیروی کارِ ارزان به خصوص در صنعت ماهیگیری است.

طبق بررسی انجام شده شکار حیوانات وحشی از دریا و خشکی در سال حدود 400 میلیارد دلار ارزش دارد و از زندگی 15 درصد جمعیت جهان حمایت می‌کند. هرچند در سال‌های اخیر کاهش شدید گونه‌ها نیاز به نیروی کار برده را افزایش داده است.

 

پرفسور «جاستین براشرز» از دانشگاه کالیفرنیا و کارشناس ارشد این مطالعه گفت: رابطه مستقیمی بین کاهش جهانی گونه‌ها و منابع حیات وحش و افزایش تقاضای نیروی کار به خصوص به کار گرفتن کودکان برده وجود دارد.

 

به گفته براشرز، بسیاری از جوامع به این منابع حیات وحش وابسته هستند اما از طرفی هم توانایی اقتصادی کافی برای به کارگیری نیروی کار بیشتر را ندارند و در نتیجه مجبور می‌شوند به نیروی کار ارزان روی بیاورند و کودکان را به عنوان برده خریداری کنند.

 

 

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، این سوءاستفاده از کودکان یا برده‌های بزرگسال که قاچاقی به فروش می‌رسند در آسیا و آفریقا رو به افزایش است. در بومیان آفریقا که پیش از این مواد غذایی مورد نیاز خود را به راحتی در جنگل‌های اطراف محل زندگی‌شان پیدا می‌کردند اکنون مجبورند برای یافتن شکار سفرهایی چند روزه داشته باشند و در این سفرها برای انجام کارهای سخت از برده‌ها کار بکشند.

 

شکارچیان در مواقع کاهش منابع طبیعیِ دردسترس برای امرار معاش و تهیه غذا ناچارند به مناطقی سفر کنند که اگر کودکان را به عنوان نیروهای کار ارزان با خود به همراه نداشته باشند، این شکارها برای آنها هزینه زیادی خواهد داشت و بسیار گرانتر تمام خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...