S.F 24932 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 مرداد، ۱۳۹۳ من با حرفاتون تا حدودی موافقم مخصوصا اون شعر زیبا ازحافظاما در رابطه با شیطان پرستان فکر میکنم بتونیم نظر قطعی بدیم به قول معروف ازکوزه همان برون تراود که در اوست مگه میشه داخل کوزه ای مملو از پاکی باشه اما بیرونش کثیف؟ اکثرا ما ادما اعمالمون نشات گرفته از افکار ودرونمون هست نمیشه گفت افرادی با این نوع فرقه ها درون پاکی دارن ادم اگه از خداپرستان واقعی حتی تقلید هم بکنه حتی کاراش ظاهری باشه شاید در اینده خودش هم همینطور بشه تقلید از ادم خوب اگه ادم رو خوب هم نکنه بد نمیکنه غیر از افرادی که ازتظاهر کردن قصد بدی دارن. اما یک شیطان پرست با این شمایل چطور میتونه درون پاکی داشته باشه؟ این ادم نه تنها به خودش که به جامعه انسانی ظلم میکنه. ادمی که سرشت پاک داره پر ازملاحت و لطافته نه اینکه حتی از یک حیوان وحشی هم پست تر باشه (خوشا به حیوان که عقل هم نداره.)و خودشو حتی تکه تکه کنه گاهی عکسایی از شیطان پرستان میبینیم که واقعا وحشتناک وخوف ناکه. مهم فهمیدن و نفهمیدن نیست هرکی میتونه دینشو خودش انخاب کنه ما مسئول فهمیدن هم نیستیم مسئول ثبات در دین واعمال خودمون هستیم. من خودم از طرفدارن پروپاقرص هدایت هستم مخصوصا کتاب بوف کور. اما ما فقط میتونیم خداپرستانی که دین های متفاوت دارن رو قضاوت نکنیم اما نه یه شیطان پرست. حتی یه اتش پرست ویا بت پرست قابل قبول تر از یه شیطان پرسته. این حرفا جزئیات نیستن بلکه کلیات هستن. خوشحالم بالاخره ی نشونه های از پر جبرئیل دیدم. چند خطی سیاه کردم، ولی این تول ریجسترم یهو هیستوری رو پاک کرد و ... حس ش پرید. ناقص می نویسم. کاش می شد همه چی رو تو کلام اورد ی مدت رفتم سراغ چند زبانه شدن، دوران گذشت و فهمیدم نه.ب طور کل مشکل از زبان ه. نه یک زبان خاص مث فارسی بگذریم، شاید موسیقی بتونه مفاهیمی ک می خوام رو برام منتقل کنه کلی می گم هر چ هست یکی اس، جز هستی این هستی، هیچ نیست ممکنه بپرسید: وصال واجب و ممکن چون است؟ پیشنهاد می کنم گلشن راز رو بخونید. و همینطور هدفم من از اوردن اسمای نیچه و غیره این بود ک بدونید ادمها برا برطرف کردن عقده های و ناتوانیی های خودشون هر اقدامی می کنن. بعضی ها مسلمون می شن، بعضی ها شیطان پرست، بعضی ها قاتل وای، ک این انسانهای پست تر از چهارپا رو چقدر دیدم، حس کردم... کاش می شدیوتوپیا داشت کاش ابعاد مکان بیشتر رو می دیدیم ی شعری می خوندم ب اسم سایه فراموش کردم از کی بود. انگلیسی بود و زیبا می گفت ک انسانها ب دنیال سایه ان مث افلاطون ک نتیجه گرفته بود در غار تاریکی ب سر می بریم حرف زیاده، وقت کمه، ظرفیت نامشخص باشد تا وقتش در پناه حق 4 لینک به دیدگاه
محمد2014 1323 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 مرداد، ۱۳۹۳ همه ی حر فهای شما درست است(آقا یا خانم معمار) واین هم درست است که پرستش هرموجودی غیر از خداوند شرک محسوب میشود وخداوند در قرآن هم در آیه 116سوره نسا به بخشیدن همه گناهان به جز شرک اشاره کرده است وشرک را فقط با توبه امکان پذیرمی داند "ان الله لا یغفر ان یشرک باالله فقد ضل ضلال بعیدا" "وخداوند شرک به او را نمی آمرزد(ولی)کمتر از آن را برای هر کس بخواهد (وشایسته بداند)می آمرزد.و هرکس برای خدا همتایی قرار دهد ،در گمراهی دوری افتاده است. شرح معنی آیه 116 سوره نسا:این آیه افراد یکتا پرست را به لطف ورحمت پروردگار دلگرم می کند ،زیرا در آن امکان بخشش هرگناهی غیر از شرک بیان شده است.از حضرت علی (ع)درباره این آیه نقل شده است"هیچ آیه ای نزد من امید بخش تر از این آیه نیست" البته روشن است که منظور از آمرزش در این آیه آمرزش بی قید وشرط نیست ،بلکه افرادی را شامل می شود که نوعی شایستگی از خود نشان می دهند .باید بدانیم که مشیت وخواست الهی ،همراه حکمت اوست و بی شک حمکت الهی اقتضا نمی کند که کسی را بدون شایستگی مورد عفو قرار دهد نکته شایان توجه دراین آیه اینست که این آیه ارتباطی با توبه ندارد ،زیرا توبه وبازگشت ازگناه ،همه ی گناهان حتی شرک را می شوید ،بلکه منظور از آن امکان شمول عفو الهی در مورد کسانی است که توفیق توبه نیافته اند ،یعنی قبل از آنکه از کرده های خود پشیمان شوند یا بعد از پشیمانی وقبل از جبران اعمال بد خویش ،از دنیا بروند(نمونه،ج3،ص453) 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده