fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 تیر، ۱۳۹۳ پیشنهاد:اگه کسی وقت کافی داره که برداشت های خودشو در مورد متن فارسی قرآن بنویسه بهتره یک تاپیک جداگانه بزنه اینکه هدف قرآن از نزولش چی بوده مهمه پس لطفآ اظهارنظر نکنید که قرآن چطور باید خونده بشه مهم فهم و درک کلام خداهست ادامه ختم: تا انتها سوره انعام با معنی آیه 74 انعام تا 110 انعام آیه 111 انعام تا 140 انعام آیه 141 انعام تا 165 انعام فهم و درک با فهمیدن معنی بدست میاد. شما که با امر به معروف مخالف نیستید؟ 7 لینک به دیدگاه
hhamidy 885 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 تیر، ۱۳۹۳ ادامه ی ختم: آیات 47 تا 87 سوره ی مبارکه ی اعراف 5 لینک به دیدگاه
*atefeh* 13017 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 تیر، ۱۳۹۳ آیه 88 اعراف تا 141 اعراف 5 لینک به دیدگاه
maryam39 8211 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 تیر، ۱۳۹۳ سلام قسمت خودمو که خوندم چند تا نکته به نظرم رسید که صرفا نظر شخصی خودمه و از رو هیچ تفسیر یا جایی برداشت نکردم برای همین ممکنه غلط باشه.:5c6ipag2mnshmsf5ju3 تو آیه ۲۱۲ و ۲۱۳ بقره خدا به ترتیب میاد میگه به هر کس که اراده کنه روزی میده و یا هدایتش میکنه در حالی که ممکنه برای آدم سوال بشه که اینجوری عدل خدا زیر سوال میره ولی جالبه دقیقا قبل از اینکه این حرفو برنه میاد دو گروهو توصیف میکنه و بعد بلافاصله میگه هرکس که خدا بخواهد. من احساس میکنم شاید منظور خدا از هر کس که خودش بخواد همین دو دوگروهی بوده که اول توصیفشون میکنه : آیه ۲۱۲: کسانی که تقوا پیشه میکنن آیه ۲۱۳: کسانی که ایمان آوردند و خدا در مورد چیزی که بر سرش احتلاف داشتند هدایتشان کرد. تو آیه ۲۱۹ حکم شرابو میگه و اینکه با وجود اینکه منافعی داره! چون ضررش بیشتر از سودشه حرامه. چند آیه قبلشم گقته که ممکنه چیزی رو دوست داشته باشید در حالی که به زیانتونه! در ادامه چند مورد دیگه هم از این دست میگه مثلا میگه که ممکنه زیبایی زن یا مرد مشرکی شما را مفتون خودش کنه (و لو اعجبتکم) ولی (چون زیانش بیشتر از سودشه) مادامی که ایمان نیاوردند با اونها ازدواج نکنید. مورد جالبی که در آخر میگه اینه که اگه بعد از اینکه زن و شوهری طلاق گرفتند بعد از سپری شدن عده، اگر دوباره به هم مشتاق بودند با هم ازدواج کنند (یه جوری میگه انگار که ازدواج با همون فرد قبلی بهتر از ازدواج با یه فرد جدیده!)حیلی جالب بود برام. :icon_gol: 7 لینک به دیدگاه
محمد2014 1323 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۳ سلام قسمت خودمو که خوندم چند تا نکته به نظرم رسید که صرفا نظر شخصی خودمه و از رو هیچ تفسیر یا جایی برداشت نکردم برای همین ممکنه غلط باشه.:5c6ipag2mnshmsf5ju3 تو آیه ۲۱۲ و ۲۱۳ بقره خدا به ترتیب میاد میگه به هر کس که اراده کنه روزی میده و یا هدایتش میکنه در حالی که ممکنه برای آدم سوال بشه که اینجوری عدل خدا زیر سوال میره ولی جالبه دقیقا قبل از اینکه این حرفو برنه میاد دو گروهو توصیف میکنه و بعد بلافاصله میگه هرکس که خدا بخواهد. من احساس میکنم شاید منظور خدا از هر کس که خودش بخواد همین دو دوگروهی بوده که اول توصیفشون میکنه : آیه ۲۱۲: کسانی که تقوا پیشه میکنن آیه ۲۱۳: کسانی که ایمان آوردند و خدا در مورد چیزی که بر سرش احتلاف داشتند هدایتشان کرد. تو آیه ۲۱۹ حکم شرابو میگه و اینکه با وجود اینکه منافعی داره! چون ضررش بیشتر از سودشه حرامه. چند آیه قبلشم گقته که ممکنه چیزی رو دوست داشته باشید در حالی که به زیانتونه! در ادامه چند مورد دیگه هم از این دست میگه مثلا میگه که ممکنه زیبایی زن یا مرد مشرکی شما را مفتون خودش کنه (و لو اعجبتکم) ولی (چون زیانش بیشتر از سودشه) مادامی که ایمان نیاوردند با اونها ازدواج نکنید. مورد جالبی که در آخر میگه اینه که اگه بعد از اینکه زن و شوهری طلاق گرفتند بعد از سپری شدن عده، اگر دوباره به هم مشتاق بودند با هم ازدواج کنند (یه جوری میگه انگار که ازدواج با همون فرد قبلی بهتر از ازدواج با یه فرد جدیده!)حیلی جالب بود برام. :icon_gol: من یه قرآن دارم باتفسیر کامل سعی میکنم از فردا نکات مهم رو در تفسیر از اول قران بگم ،وان شا الله که فقط به گفتن وخواندن قرآن اکتفا نکنیم وخداوند خودش توفیق عمل به قرآن رو به همه عطا کنه 6 لینک به دیدگاه
maryam39 8211 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۳ من یه قرآن دارم باتفسیر کامل سعی میکنم از فردا نکات مهم رو در تفسیر از اول قران بگم ،وان شا الله که فقط به گفتن وخواندن قرآن اکتفا نکنیم وخداوند خودش توفیق عمل به قرآن رو به همه عطا کنه از اول قرآن؟ 5 لینک به دیدگاه
*atefeh* 13017 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۳ من یه قرآن دارم باتفسیر کامل سعی میکنم از فردا نکات مهم رو در تفسیر از اول قران بگم ،وان شا الله که فقط به گفتن وخواندن قرآن اکتفا نکنیم وخداوند خودش توفیق عمل به قرآن رو به همه عطا کنه این خیلی خوبه. ممنون از شما 5 لینک به دیدگاه
محمد2014 1323 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۳ این خیلی خوبه. ممنون از شما خواهش میکنم ان شا لله خدا توفیق انجامشو بهم بده 3 لینک به دیدگاه
*atefeh* 13017 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۳ خواهش میکنم ان شا لله خدا توفیق انجامشو بهم بده ان شا الله 4 لینک به دیدگاه
محمد2014 1323 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۳ سلام دوستان خسته نباشین همون طور که دیشب قول دادم سعی میکنم از قرانم که توسط آقای مکارم شیرازی ترجمه شده رو از یک آیه در هر صفحه تفسیر شو بذارم تفسیرآیه 2سوره الفاتحه"الرحمن الرحیم" رحمان ورحیم دوصفت ازصفات نیکوی الهی است .درمعنای این دو کلمه وفرق آنها باهمدیگرگفته اند"رحمان به معنای کثرت وفراوانی رحمت الهی است که شامل همه بندگان او اعم از مومن وکافر می شودورحیم بیانگر رحمت جاودان ونعمت دائمی خداوند است که ویژه بندگان مومن است(المیزان،ج1ص21)ازپیغمبر گرامی اسلام (ص)روایت شده است"خداوند یکصد رحمت دارد ویکی از آنهارا به زمین فرو فرستاده وبین مخلوقاتش تقسیم کرده است .با آن یک رحمت است که مخلوقات باهم مهربانی می کنندوبه یکدیگر مهر می ورزند.نودونه رحمت دیگر برای خود نگه داشته وزمان ظهور آنراعقب انداخته وباآن نود ونه رحمت در روز قیامت بر بندگانش رحم می کند"همچنین روایت شده است :"خداوند آن یک رحمت رانیز می گیردوصد رحمت را کامل می گرداندودر روز قیامت با صد رحمت یعنی باهمه رحمت خویش بر بندگانش رحم می کند"(مجمع البیان ،ج1،ص54) البته روشن است که تعبیر صد رحمت برای نزدیک کردن مطلب به ذهن است ،چراکه رحمت الهی بی نهایت وشمارش ناپذیر است 4 لینک به دیدگاه
محمد2014 1323 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۳ ان شا الله شما هم موفق باشین ،اولین تفسیر رو از آیه 3 سوره حمد گذاشتم ،التماس دعا 5 لینک به دیدگاه
*atefeh* 13017 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۳ شما هم موفق باشین ،اولین تفسیر رو از آیه 3 سوره حمد گذاشتم ،التماس دعا منم سعی میکنم کمکتون کنم، اما تفاسیر رو باید از نت بگیرم خدا به همراتون 6 لینک به دیدگاه
محمد2014 1323 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۳ منم سعی میکنم کمکتون کنم، اما تفاسیر رو باید از نت بگیرم خدا به همراتون خواهش میکنم ان شا الله موفق باشین 5 لینک به دیدگاه
محمد2014 1323 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۳ تفسیر آیه 3 سوره بقره الذین یومنون بالغیب ویقیمون اصلوه ومما رزقناهم یتفقون رزق فراتر از نان وآب :رزق به معنای بخشش مستمری است که در اوقات معین می رسد وگاه به نصیب وبهره نیز گفته می شود .جالب توجه اینکه معادل لغت رزق در فارسی واژه ی روزی است (یعنی انعام وبخششی که هرروز می رسد وشامل حال افراد می شود .(پیام قران ،ج4،ص307) باید توجه داشت که رزق وروزی به مادیات و اب ونان خلاصه نمی شود،بلکه هر آنچه که انسان برای کمال خویش به ان نیاز داشته باشد ،رزق است امام صادق (ع)علم را یکی از رزق های الهی می داند ودر ذیل این آیه می فرماید "یعنی از آنچه به انها داده ایم ،بین مردم نشر می کنند"بنابر این تعلیم نیز نوعی انفاق است 5 لینک به دیدگاه
hhamidy 885 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۳ ادامه ی ختم: آیه ی 171 سوره ی مبارکه ی اعراف تاانتهای سوره : آیه ی 1 سوره ی مبارکه ی انفال تا آیه ی 40 : 5 لینک به دیدگاه
محمد2014 1323 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۳ تفسیر آیه 14سوره بقره"واذ لقوالذین امنو قالو امنا وادخلو الی شیاطینهم قالو انا معکم انما نحن مسهزون" شیطان :کلمه شیطان به معنای دور شده از خیر وخوبی (کشاف,ج1,ص65)وموجود شرور(المیزان,ج1,ص331)است.این نام مخصوص ابلیس نیست ,ولی چون او به شدت از رحمت خدا رانده ودور شده ومظهر شرارات ودوری از خیر است ,به حق می توان اورا شیطان خواند.خداوند در آیه 122سوره انعام می فرماید"این چنین در برابر هر پیامبری ,دشمنی از شیطان های انسانی وجنی قرار دادیم ,آنها به طور سری ودر گوشی سخنان فریبنده وبی اساس (برای اغفال مردم)به یکدیگر می گفتند..."مراد از شیطان دراین آیه ,سران کافران ومنافقانندکه در عقیده کفر آمیزشان باهم موافقندودر خلوتشان همدم وهمراز یکدیگرند 3 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۳ تفسیر آیه 14سوره بقره"واذ لقوالذین امنو قالو امنا وادخلو الی شیاطینهم قالو انا معکم انما نحن مسهزون"شیطان :کلمه شیطان به معنای دور شده از خیر وخوبی (کشاف,ج1,ص65)وموجود شرور(المیزان,ج1,ص331)است.این نام مخصوص ابلیس نیست ,ولی چون او به شدت از رحمت خدا رانده ودور شده ومظهر شرارات ودوری از خیر است ,به حق می توان اورا شیطان خواند.خداوند در آیه 122سوره انعام می فرماید"این چنین در برابر هر پیامبری ,دشمنی از شیطان های انسانی وجنی قرار دادیم ,آنها به طور سری ودر گوشی سخنان فریبنده وبی اساس (برای اغفال مردم)به یکدیگر می گفتند..."مراد از شیطان دراین آیه ,سران کافران ومنافقانندکه در عقیده کفر آمیزشان باهم موافقندودر خلوتشان همدم وهمراز یکدیگرند درود بر شما بسیار نفیس و قابل استفاده ست . توفیق شما را جهت ادامه همین روند از ایزد منآن خواستارم. سپاس 5 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده