رفتن به مطلب

گفت وگوی کوتاه با علی لهراسبی


masi eng

ارسال های توصیه شده

پرشیامگ - علی لهراسبی؛ خواننده جوان و محبوب کشورمان در مورد مویسقی فیلمها و ترانههایی که برای آنها میخواند، گفت: تیتراژهایی که من میخوانم، کار خودم است و خودم در تمام مراحل تولید آن دخیل هستم. پیشنهاد کارگردانها را نیز در این رابطه قبول میکنم ولی عمدتاً اساس آهنگهایی که در فیلمها از من شنیده میشود، کار خودم است؛ یعنی انتخاب موسیقی و آهنگساز را تعیین میکنم و کارگردان در مورد آنها با من همفکری میکند. وی با اشاره به تنوع موسیقی تیتراژهایش، اظهار داشت: معتقدم که وقتی در یک ژانر، موسیقیای را اجرا و خوانندگی میکنم، نباید دوباره آن را تکرار کرد.

من فکر میکنم که هر کسی نسبت به ایدئولوژی و جهانبینی که در کار هنریاش دارد، یک سیر خطی را طی میکنند. به معنای دیگر هر کسی یک نوع از مخاطب را برای کارهایش میپسندد که در این حیطه، من مخاطب عام را دوست دارم منتهی با ایدئولوژی خودم نه اینکه دست به هر کاری بزنم تا مخاطب من را بخواهد. این خواننده جوان در مورد همه گیر شدن موسیقیهایش بیان داشت: دوست دارم که موسیقی من را همه سلیقهها قبول کنند و موسیقیای باشد که خودم به آن اعتقاد داشته باشم که این مورد خیلی سخت است؛ چراکه من میتوانم موسیقیای را بخوانم که هفته بعدش دست همه باشد ولی باید موسیقیای که به نظر خودم صحیح است را در ژانرهای مختلف انتخاب و امتحان کنم تا موسیقیای باشد که روی گوشیهای موبایل و ضبط های مردم برود و فکر میکنم که به این روند نزدیک شده ام. برای مثال، من موسیقی تیتراژهایی را کار کردم که کاملاً مجاز هستند و همه گیر شدند.

 

جشنواره موسیقی فجر، سبب قوت گرفتن موسیقیهای کشور میشود

وی در خصوص جشنواره موسیقی فجر گفت: در جشنواره موسیقی فجر بیشتر خوانندهها و گروههای مطرح شرکت میکنند و بزرگترین پیامد و حسن جشنواره این است که از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسمیت شناخته میشوند و فکر میکنم که این مورد سبب میشود، موسیقیهای مجاز قوت بگیرند و راه برای اجراهای صحنهای بیش از این هموار شود. لهراسبی ادامه داد: من فکر میکنم که اگر این برنامهها به صورت درست و حرفهای برگزار شود، بستر خیلی خوبی برای خوانندههای مجازی که رسانهای جزء این کنسرتها و آلبومهای مجازشان ندارند، خواهد بود و من خیلی خوشبین هستم که این اتفاقات تکرار شود.

وی جشنواره فجر را عرصهای برای شکوفایی استعدادها دانست و بیان داشت: رقابت در جشنواره فجر باعث شکوفا شدن یکسری استعدادها میشود و رتبه آوردن در مسابقه و جشنوارهای که متولیاش وزارت ارشاد است، انگیزه خوبی به خواننده و گروه شرکت کننده میدهد و راه برایش هموارتر میشود. خواننده محبوب کشورمان در این مورد افزود: خیلی خوب است کسانی که بار اطلاعاتی و قابلیتهای فردی دارند، به لیست خوانندههای کشور اضافه شوند و این مورد سبب میشود تا این افراد جایگزین کسانی که ناخواننده هستند و با اتفاقات خیلی سطحی، گاهی شهرت پیدا میکنند، شوند.

 

جشنواره ملی جوان ایرانی سبب ایجاد امید و انگیزه در جوانان میشود

علی لهراسبی در خصوص جشنواره ملی جوان ایرانی و بخش موسیقی آن گفت: هر اتفاقی که باعث شود یکسری جوانانی که لینکها و خط ارتباطی مناسبی ندارند، وارد جریان موسیقی کشور شوند، اتفاق خوبی است. به طور کلی هر اتفاقی که باعث شود جوانان ما بیشتر شناخته شوند و روزنههای امید و انگیزهشان بیشتر شود، اتفاق خوبی است.

 

علی لهراسبی که از دوران کودکی، قرائت قرآن را به صورت حرفهای کار میکرده و هم اکنون نیز آن را میخواند، در مورد کتاب آسمانی مسلمانان و تاثیر آن بر زندگی شخصیاش گفت: کتاب آسمانی ما معجزه محسوب میشود و خیلی جالب است که فراگیری آن نیز نوعی معجزه به حساب میآید. چراکه خیلی راحت میتوان قرآن را حفظ کرد در صورتی که شاید کتابهای مشابه آن را نمیشود حفظ کرد. مورد دیگری که من آن را معجزه میدانم و خیلی به آن اعتقاد دارم، این است که هر کسی دوست داشته باشد نمیتواند خواننده شود، اما هر کسی دوست داشته باشد میتواند یک قاری قرآن خوب بشود و هر کسی که یک قاری قرآن خوب باشد، میتواند خوانندهای خوب هم شود. وی افزود: در قرائت قرآن، چیزهایی به صورت خواسته و ناخواسته فراگرفته میشود که در هیچ کلاس آوازی وجود ندارد یعنی اتفاقاتی در این کلاسها هست که وقتی کسی ناخواسته قرائت قرآن را تمرین میکند، در صدایش به وجود میآید و تبدیل به ابزاری میشود که یادگیری این ابزار در هیچ کلاسی ممکن نیست.

 

ای کاش مخاطبان، cdهای موسیقی را به صورت اورژینال خریداری کنند

وی در خصوص cdهایی که بدون قانون کپی رایت در سطح کشور پخش میشوند، بیان داشت: در ایران چون قوانین کپی رایت وجود ندارد، این اتفاقات میافتد. این اتفاق، نوعی موج است و شاید دیگر نتوان از آن جلوگیری کرد. البته این موضوع قابل تأمل است و باید به مرور زمان حل شود. لهراسبی با بیان اینکه ای کاش مخاطبان، cdهای موسیقی را به صورت اورژینال (اصل) خریداری کنند، با ذکر خاطرهای در این مورد اظهار داشت: با یک آهنگساز خارجی جلسهای داشتم و نمونه کارش را میخواستم و او نمونه کار خودش که برای خوانندهای ساخته بود را برای من، رایت نکرد، بلکه cd اورژینال برای من تهیه کرد و در اختیارم قرار داد.

این خواننده جوان از احتمال برگزاری کنسرتي در فرانسه یا کانادا خبر داد. وی همچنین آلبوم جدیدی در دست دارد که به زودی به بازار روانه خواهد کرد.

علی لهراسبی خوانندگی را از سال 1382 آغاز کرده و پیانو را از دوران تحصیلش در دانشگاه فراگرفته است

لینک به دیدگاه

لهراسب یک اسم شاهنامه ای بوده و معنای ان هم اسب سفید است.

علی در ۲۰ فروردین به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته الکترونیک از دانشگاه آزاد کرج میباشد.

بسیار جوان متین و با وقاری است.

در کودکی بسیار آرام بوده و بیشتر سرگرم درس و مشق بسیار علاقمند به حضور در خانواده و تفریح با آنها و سفر است.

درسش در مدرسه خوب بود و خانوادهاش به خصوص پدرش اصرار داشت که رشته الکترونیک تحصیل کند به همین خاطر تصمیم کرفت کار جدی موسیقی را به بعد از دانشگاه موکول کند.

بیشتراز همه خود را مدیون پدرمیداند.

پرادو سوار میشود.

او خواننده جوانی است که با اجرای ترانه تیتراژ «پیله های پرواز» به محبوبیت رسید.

شغل قبلی او کارهای تبلیغاتی بود.

با ترانه سرایانی مانند فرزاد حسنی، مونا برزوی،روزبه بمانی علیرضا روح افزا و...همچنین آهنگسازانی مانند بهروز صفاریان، امیر علیزاده، عباس لطیفی، محمد رضا چراغعلی، مهران جمالی راد و ملودی محمودی همکاری کرده است.

برای اجرای آلبوم مثلث 3 سال کار کرد آواز کلاسیک را نزد محمد رضا صادقی گذراند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...