رفتن به مطلب

روشي جديد براي درمان سرطان


ارسال های توصیه شده

سنتز نانوذرات اكسيد آهن و روي با روشي جديد براي درمان سرطان

خبرگزاري فارس: يك محقق ايراني توانست نانو ذرات اكسيد آهن و روي را به روش هم‌رسوبي سنتز كند كه مي‌توان از آنها براي درمان و بهبود سرطان‌ها استفاده كرد.

A0625743.jpg

 

شاهرخ آقاعلي‌زاده، محقق جوان ايراني در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمي خبرگزاري فارس از سنتز اين نانوذرات با روش هم‌رسوبي خبر داد و گفت: در اين تحقيقات توانسته‌ايم نانوذرات آهن و روي را با روشي متفاوت نسبت به ساير روش‌ها سنتز كنيم.

 

وي افزود: مزيت و اهميت اين روش‌ نسبت به ساير روش‌هايي كه استفاده مي‌شود در اين است كه به كمك روش هم‌رسوبي مي‌توان اندازه نانوذرات را تا زير 100 نانومتر كاهش داد. در بحث نانوذارات هرچه اندازه نانوذرات كوچك‌تر باشد كاربرد و اهميت وسيع‌تري را مي‌توانند داشته باشند.

 

اين محقق تصريح كرد: در اين تحقيقات نانوذراتي را سنتز كرده‌ايم كه مي‌توانند در درمان انواع سرطان‌ها و بحث هدايت داروها به سمت سلول‌هاي سرطاني، در صنعت داروسازي و پزشكي كاربرد وسيعي داشته باشند.

 

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر بحث تأثير اين ذرات روي ميكروارگانيسم‌هايي چون ميكروب‌ها مطرح است و سعي بر اين است كه بتوانيم نتايج خوبي را به كمك اين نانو ذرات بدست آوريم.

 

آقا علي‌زاده گفت: تاكنون نتايجي از بررسي تأثير اين نانوذرات سنتز شده با اين روش بدست آمده است كه مشاهده كرده‌ايم نانوذرات آهن و روي سرعت رشد ميكروب‌ها را كم مي‌كند، اما هنوز تحقيقات در اين زمينه به پايان نرسيده است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...