رفتن به مطلب

فقط این دو نفر از برندگان جوایز اسکار امسال خبر دارند!


Shiva-M

ارسال های توصیه شده

9mof5pmx3qg4ildqgh47.jpg

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که سینماروها و چهره‌های حرفه‌ای دنیای سینما منتظرند تا ببینند چه کسانی یکشنبه دوم مارس (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران)، جوایز هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی را به خانه می‌برند، ریک روساس و برایان کالینان از بازی جلوتر هستند.

در کل دنیا فقط این دو نفر هستند که پیش از برگزاری مراسم اسکار می‌دانند چه کسانی برنده شده‌اند. رای‌گیری نهایی برای انتخاب برندگان جوایز سه‌شنبه 25 فوریه (6 اسفند) تمام شد و حسابداران شرکت پرایس‌واتر‌هاوس‌کوپرز (PwC) که سال‌هاست با آکادمی علوم و هنرهای سینمایی همکاری می‌کند، از فردای آن روز کار شمارش را آغاز کردند.

روند رای‌گیری در تمام مدت انتخاب نامزدها ادامه دارد و مدت‌ها طول می‌کشد، اما شمارش آرای نهایی در کمتر از یک هفته انجام می‌شود.

روساس می‌گوید: «به عنوان حسابدار، هر روز اطلاعات را محرمانه نگه می‌داریم.» و وقتی صحبت از رازداری است، اسکار با هیچ‌کس شوخی ندارد.

- یک گروه کوچک (حدود شش نفر که روساس و کالینان جزو آن‌ها نیستند) به طور جداگانه آرا را می‌شمارند. جداگانه به این خاطر که هیچ‌کس از مجموع آرای یک بخش خبردار نشود. روساس و کالینان مجموع آرای آن شش نفر را جمع می‌زنند. آن‌ها تا جمعه غروب (به وقت محلی) همه برنده‌ها را می‌دانند.

- آن‌ها اعلام نمی‌کنند چند برگه رای دریافت کرده‌اند، اما آکادمی در مجموع حدود شش هزار عضو رای‌دهنده دارد. شمارش آرا به صورت دستی یا به قول کالینان «به شیوه قدیمی» انجام می‌شود. «همان‌طور که به نظر می‌رسد، کار ملال‌آوری است. کلی تکه‌کاغذ هست که باید شمرده شود.»

- آرای همه بخش‌ها چند بار شمارش می‌شود و اگر در بخشی تعداد آرا برابر باشد (که قبلا این اتفاق افتاده)، تعداد شمارش بیشتر خواهد شد. به این ترتیب، بعد از مراسم نیازی به شمارش مجدد آرا نیست.

- آکادمی در سه نسخه کار‌ت‌هایی فراهم می‌کند که در آن‌ها هر فیلم در هر بخش فهرست شده است. روساس و کالینان کارت‌های برنده را در پاکت می‌گذارند. کارت‌های بازنده و کارت‌های اضافی امحا می‌شوند.

- دو دسته کاملا شبیه و کامل از کارت‌ها در دو کیف دستی کاملا شبیه گذاشته می‌شود. امسال PwC یک کیف مدل جدید معرفی کرده که برای اولین بار لوگوی آکادمی همین طور لوگوی این شرکت حسابرسی روی آن نقش بسته است.

- روساس و کالینان شنبه تمرینات نهایی را انجام می‌دهند. آن‌ها در شب برگزاری مراسم اسکار به طور جداگانه راهی دالبی تیه‌تر در مرکز هالیوود اند هایلند در لس آنجلس می‌شوند. آن‌ها با کیف‌های خود روی فرش قرمز شرکت و مصاحبه می‌کنند. در نهایت هر کدام به دو سمت مخالف صحنه می‌روند. هر یک از کسانی که قرار است نام برنده جوایز را اعلام کنند، از هر سمت که وارد شوند کارت‌های درست را از یکی از این دو می‌گیرند. و وقتی پاکت‌ها باز شوند تعداد کسانی که برنده را می‌دانند از دو نفر به میلیون‌ها نفر تغییر می‌کند!

PwC چند دهه است که برگه‌های رای‌گیری را می‌شمارد و روساس می‌گوید این پروسه کاملا دقیق انجام می‌شود. کالینان برای اولین بار است این کار را انجام می‌دهد، اما روساس کهنه‌کار است. آن‌ها چند روز کاری شلوغ دارند، اما در نهایت زودتر از هر کس دیگری می‌دانند که چه کسانی برنده اسکار هستند. بعد از پایان مراسم، آن‌ها وارد فصل مالیات می‌شوند.

کالینان می‌گوید همکاری با تیم اسکار برای PwC یک افتخار است. «گذشته از این، انجام این کار به عنوان یک حسابدار خیلی مفرح است.»

فیلم‌های «جاذبه» به کارگردانی آلفونسو کوارون و «حقه‌بازی آمریکایی» ساخته دیوید ا. راسل هر یک در 10 بخش نامزد هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار هستند. «12 سال بردگی» با 9 نامزدی در رده بعدی است.

الن دیجنرس کمدین و چهره معروف دنیای تلویزیون برای دومین بار اجرای این مراسم را به عهده دارد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
/ 27 فوریه / ترجمه: علی افتخاری

خبر آنلاین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...