رفتن به مطلب

روانشناسی رنگ


ارسال های توصیه شده

روانشناسی رنگگگگگگ

 

مطالعات جدید دانشمندان و روانشناسان نشان می‌دهد رنگ‌ها در شخصیت‌ انسان‌ها و نحوه زندگی کردن افراد تاثیر می‌گذارد و گرایش افراد به رنگها خاص تا حد قابل توجهی با شخصیت آنها در ارتباط است.

افرادی که علاقه زیادی به رنگ سبز و گشت و گذار در طبیعت را دارند از حافظه و قدرت ذهنی خود بیشتر استفاده می‌کنند و دارای شخصیت خاص ومتفاوتی نسبت به سایر رنگ‌ها هستند.آنها معمولا مهربان و خونگرم؛ وفادار و وظیفه‌شناس هستند؛ این افراد خیلی رک و بی‌پرده حرف‌ می‌زنند.

افرادی که علاقه زیادی به رنگ قرمز دارند نماد افرادی با انرژِی زیاد و بسیار با پشتکار , موفق و پرتلاش میباشند که همیشه آماده نبرد با مشکلات هستند .بررسی‌‌ها نشان می‌دهند؛ این افراد دارای زندگی همواره هدف دار و با برنامه هستند.کسانی که عاشق رنگ قرمز هستند به معنی واقعی کلمه اهل خانواده و زندگی کردن هستند یعنی از تک‌تک لحظات زندگی‌شان استفاده بهینه می‌کنند. افرادی که به رنگ نارنجی علاقه دارند هم خصوصیاتی شبیه به این دارند .

افرادی که رنگ بنفش را دوست دارند افراد مسئولیت‌پذیری هستند و پوشیدن لباس‌هایی به رنگ بنفش باعث می‌شود تا خستگی و کسالت در طول روز کمتر به سراغ آنها بیاید و این گونه افراد بسیار پرجنب‌وجوش هستند و علاقه دارند تا مسئله‌های پیچیده در طول زندگی‌شان را خودشان به تنهایی حل کنند.

وقتی فردی صورتی را به دیگر رنگ‌ها ترجیح می‌دهد یعنی معمولا بیشتر اوقات نگران و دلواپس دیگران است، البته این ویژگی فرد را شبیه فرشته‌ها می‌کند اما صورتی‌ها باید بدانند بیشتر باید به کارهای خود توجه کنند تا بتوانند در زندگی پیشرفت کنند.

رنگ آبی مورد نظر افرادی است که همواره سعی میکنند از دردسر ومشکلات زندگی دوری کنند. این افراد شخصیت بسیار محافطه کارانه ای دارند و دنبال یک زندگی ثابت و بدون هیجان هستند که تهدید و ریسکی درآن نباشد و و همواره آرام باشند.دوست داشتن آبی کم‌رنگ نشان‌دهنده این است که فرد دوست دارد همه چیز روی نظم و ترتیب باشد، هر چقدر آبی تیره‌تر باشد نشان‌دهنده افسرده تربودن فرد است.

همچنین رنگ زرد باعث می شود تا نوزادان تیزهوش شوند و روانشناسان به مادران توصیه می‌کنند تا از رنگ زرد زیاد برای نوزادان و کودکان خود لباس فراهم کنند زیرا رنگ زرد ارتباط مستقیمی با ناحیه فعال و تفکر مغز دارد و چشم با دیدن رنگ زرد به مغز فرمان می‌دهد تا عاقلانه تر و منطقی‌تر تصمیم بگیرد.

کسانی که سفید را بیشتر از هر رنگ دیگری دوست دارند معمولا افرادی منظم، مرتب و منطقی هستند و احتمالا در زندگی آن‌ها درهم ریختگی زیادی دیده ‌نمی‌شود. اگر فرد مسنی این رنگ را دوست داشته باشد می‌تواند نشان‌دهنده آرزوی کمال و ایده‌های ناممکن او باشد و شاید نشانه این‌که به‌دنبال بازیافتن جوانی و طراوت از دست رفته است.

افرادی که مشکی را به‌عنوان رنگ محبوب خود انتخاب می‌‌کنند معمولا روحیه‌ای حساس و هنرمند دارند. هرچند این افراد چندان درون‌‌نگر نیستند ولی به تمام جزئیات زندگی‌شان توجه می‌کنند و به راحتی با دیگران شریک نمی‌شوند و شکاک هم هستند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

اصلنم اینو پرسپولیسیا نوشتن مگه میشه قرمز اونقد خوب آبی اینقد بد باشه واللا...

منم که هیشکدوم از بالایی ها نیستما ولی وظیفه ی خود دونستم از آبی ها حمایت کنم

لینک به دیدگاه
اصلنم اینو پرسپولیسیا نوشتن مگه میشه قرمز اونقد خوب آبی اینقد بد باشه واللا...

منم که هیشکدوم از بالایی ها نیستما ولی وظیفه ی خود دونستم از آبی ها حمایت کنم

 

چه جالب گفتیااااااااا:ws28::ws28:

لینک به دیدگاه

گاهی اوقات تو انتخاب لباس فرق میکنه..

 

 

مثلا من قبلا خیلی برام یک رنگ مهم بود، ولی الان اینجوری نیست تقریبا بیشتر رنگ هارو استفاده میکنم.

اما ازهمه رنگ ها با توجه به رنگ پوستم سبز هماهنگی بیشتر داره.

 

 

قرمز هم یه زمانی دوست نداشتم، اما الان دوست دارم..:w02:

 

آبی هم رنگ مورد علاقم هست .(بیشتر ازهمه آبی متمایل به بنفش و رنگ بنفش)

 

 

طیف سبز هم ارامش خاصی داره...:w16:

 

 

با گذشت زمان متوجه شدم هرکدام از رنگها زیبایی خودشون رو دارند ،هرچند من اون رنگ رو نپسندم. :ws37:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...