رفتن به مطلب

رکاب بزنید تا هوا پاکیزه شود


ارسال های توصیه شده

رکاب بزنید تا هوا پاکیزه شود؛

دوچرخه‌ای که فتوسنتز را تقلید می‌کند!

 

thumbnail.php?file=photosyntesis_bike_228433581.jpg&size=summary_large

 

سبزپرس – گروه بین‌الملل: امروزه با گسترش آلودگی هوا بسیاری از طراحان وسایل نقیله با کمک پژوهشگران حوزه محیط زیست به فکر حل مشکلات تنفسی شهروندان هستند. اخیرا محققان یک دوچرخه دوستدار محیط زیست طراحی کرده اند که هنگام حرکت در خیابان هوا، را تصفیه می کند.

 

به گزارش سبزپرس، شرکت ساخت و طراحی «لایت فاگ» در بانکوک به شکل مفهومی دوچرخه تصفیه هوا را طراحی کرده اند. از نظر تئوری، قاب آلومینیومی این دوچرخه دارای یک سیستم فتوسنتز است که از طریق تعامل بین آب و انرژی الکتریکی گرفته شده از یک باطری لیتیومی، اکسیژن تولید می کند.

در طرح این دوجرخه از یک ***** هوا روی فرمان دوچرخه استفاده شده که آلودگی هوا و انتشار گازها را از اتومبیل‌ها گرفته و هوای پاک را به سمت دوچرخه سوار هدایت می‌کند. این دوچرخه از طریق فرآیندی که به نوعی تقلید از فتوسنتز است، اکسیژن تولید می‌کند و شرایط را برای تنفس دوچرخه سوار مهیا می‌سازد.

«سیلوات ویراکول» مدیر بخش خلاقیت شرکت طراح این دوچرخه با اشاره به این موضوع که «ما می خواستیم محصولاتی طراحی کنیم که به کاهش آلودگی هوای شهری کمک کند»، گفت: به همین دلیل یک دوچرخه طراحی کردیم، چرا که اعتقاد داریم دوچرخه‌ها وسایل حمل و نقل دوست‌دار محیط زیست هستند.

وی در ادامه افزود: دوچرخه سواری می‌تواند از بار ترافیک در شهر بکاهد، علاوه بر این ما می‌خواستیم کاری انجام دهیم که به ارزش دوچرخه بیافزاید، از این رو به دوچرخه توانایی کاهش آلودگی را افزوده ایم.

ویراکول افزود: این در حالی است که تاکنون هیچ نمونه مشابهی از این طرح ساخته نشده و محصول ما می‌تواند در آینده بازار مناسبی داشته باشد.

به هر روی با توجه به گسترش آلودگی‌های محیطی، چنین طرح‌هایی می‌توانند سلامتی شهروندانی که از دوچرخه استفاده می‌کنند را در مقابل گازها و ذرات منتشر شده از وسایل نقلیه موتوری را تا حد قابل قبولی بیمه کنند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...