رفتن به مطلب

نانوقطعات الکترونیکی خود مونتاژ


ارسال های توصیه شده

دستگاه های ذخیره سازی مغناطیسی مانند دیسک های سخت انقلابی در عرصه ی کار با اطلاعات دست یافته اند: با تکیه بر اجزای بسیار حساس الکترونیکی مقادیر عظیمی از داده ها مغناطیسی ذخیره می شود و انتظار می رود که ظرفیت داده ها در اجزای بسیار کوچک بالاتر رود.

 

 

هیتنا: اگر کوچکی فوق العاده ی یک جزء، از طراحی ابزار لازم برای تولید آن جلوگیری کرد چه باید کرد؟ یک روش ممکن "آموزش دادن" به تک تک اجزاء برای مونتاژ خودکار برای ایجاد محصول دلخواه است. برای ساخت یک دستگاه الکترونیکی نانو ، گروهی از محققانINT به رهبری ماریو روبن یک ترفند از طبیعت الهام گرفتند: چسب های مصنوعی به مولکول های مغناطیسی زده شد به طوری که مولکول ها در جای مناسب برروی نانولوله بدون واسطه قرار گرفتند. در طبیعت ، برگ های سبز را از طریق یک فرآیند مشابه خود سازماندهی بدون هیچ گونه برانگیزاننده ای رشد می کنند. اقتباس از اصول اینچنینی در ساخت قطعات الکترونیکی یک تغییر دیدگاه ، یک چیز تازه است.

به گزارش هیتنا و به نقل از ساینس دیلی، نانو سوئیچ تولید شده توسط تیم اروپایی از دانشمندان مرکز ملی de la Recherché Scientifique CNRS در گرونوبل ، انستیتو فیزیک و شیمی Meteriaux در دانشگاه استرسبورگ و INT ساخته شد. یکی از ویژگی های این اختراع جدید این سایت که برخلاف قطعا الکترونیک مرسوم، قطعات جدید شامل موادی مانند فلزات، آلیاژها، و یا کسیدها نیستند بلکه کاملا از مواد نرم مانند مولکول ها و نانولوله های کربن ساخته شده اند.

تربیم ، تنها اتم فلز مغناطیسی ای که در دستگاه استفاده می شود ، در مواد آلی تعبیه شده است. تربیم در میدان های مغناطیسی خارجی به شدت واکنش نشان می دهد . اطلاعات در مورد مسائلی مانند چگونگی جهت گیری این اتمها در چنین میدان های مغناطیسی از طریق نانوتیوب ها منتقل می شود. گروه تحقیقاتی گرونوبل CNRSبه رهبری دکتر ولفگانگ Wernsdorfer موفق به خواندن الکترونیکی مغناطیسم در محیط قطعات نانو شد. این مسئله یک دنیای تازه را پیش روی spintronics که در آن حافظه، منطق و حتی شاید منطق کوانتومی گردهم می آیند، گشوده است.

عمل نانو-دستگاه اسپینترونیک در دماهای پایین در حدود 1 درجه کلوین معادل -272 درجه سلسیوس دماهای پایین در حدود یک درجه کلوین است که -272 درجه سانتیگراد : تابع از spintronic نانو دستگاه در شماره جولای مواد طبیعت (10.1038/Nmat3050 تعداد DOI) تعریف شده است. تلاش هایی توسط این تیم محققان برای گسترش بیشتر دمای فعالیت قطعه در آینده در حال ادامه است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...