رفتن به مطلب

بيش از 30000 کامنت ايراني در صفحه مسي


ارسال های توصیه شده

در چندسال گذشته هر وقت سايت‌هاي بين المللي اقدام به نظرسنجي يا راي‌گيري درباره مسائل ورزشي کردند که در آن يک نماينده از ايران هم حضور داشت، ورزش‌دوستان ايراني با هجوم خود به سايت مربوط، ورزشکار ايراني را انتخاب مي‌کردند.

 

به گزارش ايسنا ، شايد نخستين بار اين اقدام در انتخاب حسين رضازاده به عنوان قوي‌ترين وزنه‌بردار جهان صورت گرفت. در سال‌هايي که قهرمان اردبيلي هنوز وزنه مي‌زد سايت جهاني فدراسيون وزنه‌برداري اقدام به نظرسنجي کرده بود تا قوي‌ترين را انتخاب کند. در آن زمان هنوز اينترنت مثل الان بين ايراني‌ها جا نيفتاده بود اما همه با اطلاع‌رساني به يکديگر و حرکت گروهي کاري کردند که هجوم زيادي به سايت فدراسيون جهاني انجام شود و در نتيجه انتخابات مخدوش شد.

 

در سال‌هاي بعد هم اين اتفاق تکرار شد و سايت فدراسيون بين‌المللي آمار و ارقام فوتبال اقدام به نظرسنجي براي انتخاب محبوبترين بازيکن جهان کرد. يک بار مهدوي‌کيا و يک بار هم علي کريمي و فرهاد مجيدي در جمع محبوبترين بازيکنان جهان قرار گرفتند تا حمايت دسته‌جمعي ايراني‌ها اينجا هم بر واقعيت‌ها چيره شود. نظرسنجي‌اي ‌که مثلا مسي در آن بين 5 بازيکن برتر هم نبود اما با لطف راي ايراني‌ها نتيجه طور ديگري رقم خورد.

 

يادمان نرفته در نخستين سالي که فدراسيون وزنه‌برداري اقدام به نظرسنجي کرده بود به خاطر هجوم بيش از حد کاربران ايراني، سايت اين فدراسيون دچار مشکل و براي يکي، دو روز کاملا قطع شد. اما اين اتفاق‌ها براي جامعه ما مثبت بود چراکه نشان دهنده علاقه ايراني‌ها به ورزش بود. اينکه در همه نظرسنجي‌هاي اينترنتي فعال هستيم چيز بدي نيست اما اقدامي که به تازگي در شبکه اجتماعي فيس بوک مي‌بينيم و شب گذشته هم بار ديگر تکرار شده به هيچ وجه قابل قبول نيست و فقط براي اين جامعه "هميشه حاضر در صحنه" بدنامي به بار مي‌آورد؛ نامي که حتما نمي‌تواند نماينده فرهنگ والاي ايراني باشد.

 

همين چند ماه پيش بود که جمع زيادي از کاربران ايراني فيس‌بوک در خلال برگزاري ليگ جهاني واليبال با هجوم به صفحه شخصي ايوان زايتسف يکي از بازيکنان تيم ملي ايتاليا، اين صفحه را پر از نظرات و کامنت‌هاي خود کردند که اکثرا هم حاوي مطالب توهين‌آميز و زننده بود. خانواده زايتسف هم از اين توهين‌ها بي‌نصيب نمانده بودند و حجم بالاي کامنت‌ها به جايي رسيد که اين بازيکن گفت: "متاسفم که بزگترين تفريح ايرانيان توهين به ديگران است!"

 

شب گذشته هم اين اتفاق تکرار شد و تا لحظه ارسال همين مطلب هنوز در حال ادامه يافتن است. صفحه شخصي ليونل مسي پر شده از نظرات کاربران ايراني که با ميانگين 10 کامنت در هر دقيقه در حال ارسال صحبت‌هاي نه چندان مناسب خود هستند. شکي نيست که هر کدام از کاربران ايراني فيس‌بوک، نماينده فرهنگ اين مرز و بوم هستند و وجود توهين و حرف‌هاي زننده در نظرات هر کدام از آنها تصوري دروغين را از کشورمان مي‌سازد.

 

حالا تصور کنيد از شب گذشته تاکنون بيش از 30 هزار کامنت روي صفحه شخصي بهترين بازيکن 4 سال گذشته جهان از سوي ايراني‌ها ارسال شده که همه آنها با محتوايي مشابه در حال کري و رجزخواني براي اين ستاره فوتبال دنيا آن هم با بدترين ادبيات يا اشاره به تقابل او با هاشم بيگ زاده هستند.

 

نمونه‌اي از اين کامنت‌ها را بخوانيد:

 

- مسي تو که مسي، اگه طلا هم بودي هيشکاري نمي‌تونستي جلوي ايران بکني داداش.

 

- چهارسال قبل کامران نجف‌زاده رفت با مسي مصاحبه کنه، مسي گفت ايرانو نميشناسه و مصاحبه نکرد. الان بايد بيک زاده طوري بزنتش که که قيافش شبيه دفاع راست فوتبال دستي شه.

 

- مسي جون يک ماه يارانه خودتو بده بيگ‌زاده تا ولت کنه

 

- مسي تنها نيست

 

"هاشم اول"

 

- اگه تيم ملي پشتکار شمارو داشته باشه با اين کامنت گذاشتناتون، آرژانتين سهله برزيل رو هم مي‌بريم!

 

- آهن آلات، ضايعات، مسي‌جات خريداريم!

 

- مسي، هاشم بيگ زاده را به مناظره دعوت کرد

 

- بچه‌ها از امروز اينجا پاتوق شد تا شروع جام جهاني. به دوستان خود بگوئيد!

 

اين فقط نمونه‌اي از کامنت‌هايي بود که در شب گذشته از سوي برخي کاربران ايراني در صفحه مسي منتشر شده بود. شايد ديگر نيازي به گفتن هيچ جمله‌اي نيست و با خواندن اين نظرات بدانيم که چقدر بد فرهنگ ايراني را نشان داده‌ايم. اي کاش همه اين دوستان انرژي خود را در جاي ديگري صرف مي‌کردند که به نفع ايران و ايراني بود. جالب اينجاست که در کامنت‌هاي آخر کاربران از صفحه مسي خسته شده‌اند و با يکديگر قرار گذاشته‌اند که حرکت خود را در صفحه ادين ژکو مهاجم تيم ملي بوسني ادامه دهند.

 

شايد يکي از کامنت‌هايي که در انتقاد از اين نظرات روي صفحه مسي گذاشته شده بود به خوبي حق مطلب را ادا کند:

 

- واقعا نمي‌دونم منظورتون از اين کامنتا چيه، فقط ميدونم باعث ميشيد جهان سومي بودن مون رو به رخمون بکشن

لینک به دیدگاه

باز هم اعتماد به نفس و اعتماد سازی کاذب در بازیکنان ....به نظرم نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت ...مثل دفعات قبل...مثل جام جهانی قبل ....نتیجه ش باختی میشه که هر چند دور از ذخن نباید باشه ،اما شکست خیلی بزرگی تلقی میشه.....دور از انصافه اگر فکر کنیم تیم ایران با این وضعیت مدیریتی و بازیکنانی که داره میتونه آرژانتین رو ببره ....

یادمون باشه برای رسیدن به چیزهایی که تا بحال نداشتیم باید کارهایی رو بکنیم که تا بحال نمیکردیم....شاید این 6 ماه نتیجه بخش باشه و بتونه نتیجه رو عوض کنه...

حتی کری خونی هم باید منطقی باشه ،در حال حاضر این توهین ها و این حرف ها جز بادکردن بادکنکی که در کنارش یک سوزن وجود داره نیست....

 

برای تیم ملی آرزوی موفقیت و برای طرفداران کمی خویشتنداری رو آرزومندم....:a030:

لینک به دیدگاه

اینا همون مردمی هستن که ادعای فرهنگ 2500 سالشون گوش فلک رو کر کرده !! منتها پای عمل کردن به ادعا که می رسه ، اینجوری ذاتشون رو به نمایش می زارن !

هنوز یادمه در جریان بازی های والیبال جهانی ( فکر کنم ) تو صفحه ایوان زایتسف چه کارا که نکردن !

اینا همون مردمی هستن که به عرب ها بد و بیراه می گن و اونهارو به سوسمار خوری و نداشتن فرهنگ متهم می کنن...بمیرم برای این فرهنگ والای مردم کشورم !

اینا همون مردمی هستن که به خون آریایی (! ) جاری در رگهاشون افتخار می کنن و یه فروهر این هواااا تو گردنشون آویزونه !

همش ادعا همش ادعا ... دیشب واقعا اعصابم به هم ریخت وقتی کامنتهارو می خوندم.( فکر کنم کاملا مشخصه الان ) :banel_smiley_4:

 

جالبش اینه که یه نفر در اعتراض به این بی فرهنگی هایی که تو کامنتها میشد ، نوشته بود : این رفتار ها دست پرورده این دوران 35 سالس !! :w58:

تربیت و درک و شعور به نظر یه مسئله کاملا شخصی نمیاد ؟؟ :banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

منم فیسبوک مسی رو دیدم واقعا ایرانی ها زدن پیجو داغون کردن و این عکسارو من ضمیمه میکنم که البته تازه خوباشه و به قول عادل فردوسی پور منشوری نیست:icon_pf (34):

t7no6rjf6qsw48lrgc.jpeg

 

یه توئیت هم از توییتر مسی پخش شده که نمیدونم واقعی یا نه ولی پرسیده این هاشم بیک زاده کیه؟:ws28:

nogiy87njug15h75lnoy.jpeg

IMG_32439977475181.jpg

IMG_32668009277383.jpg

لینک به دیدگاه

منم واقعا از این کار مردممون متاسفم

امیدوارم که روزی برسه که با خوب فوتبال بازی کردن خودمون رو به دنیا نشون بدیم نه با این حرکات زشت

به امید اونروز

لینک به دیدگاه

واقعا که عوض اینکه افتخار کنن تیمشون با تیم اسطوره و بازیکن اسطوره تو یه گروهه اینارو میگن؟:vahidrk:

طفلک مسی واقعا که...میترسم بازیکنان تیم ملی مثل کعبی بشن بهش صدمه بزنن!:w000:

لینک به دیدگاه

آبرو ریزیین این جماعت اصلا، بَست نشستن یه چیزی پیش بیاد حمله کنن به پیج طرف :icon_pf (34):

 

یکی ورداشته اون زیر نوشته: حق ارمیا نبود ببازه!!!!!!!!!! :ws28:

 

همه دنیا رسما فک می کنن ما خُل و چلیم :hanghead:

لینک به دیدگاه

من که به بعضی از این کامنتا کلی هم خندیدم ... :whistle:

جای دیگه ای از دنیا یه همچین حرکتاییو میبینیم ینی ؟ :ws38:

اگه نه ، به نظرم این داستانا نشون میده پتانسیلهای ویژه ای تو این ملت هست ...

شاید بشه استفاده های خوبی ازشون بشه ... :ws38:

لینک به دیدگاه

دو تا نظر:

1- بچه هایی که رشته تحصیلی‌تون علوم اجتماعی ه یا مردم شناسی یا روانشناسی یا تو این زمینه هاست....

انصافا مطالعه عمیق‌تر رو صحبت‌های متن استارتر سوژه مناسبی برای پروژه ست ها. خیر دنیا و اخرت توشه. :w02:

 

 

2- الان همه شاکی ن. پس کی کامنت گذاشته؟!:ws52: شاید اسرائیل و امریکا خواستن وجهه مون رو خدشه دار کنن. نه که تو دیپلماسی شکست خوردن اومدن اینجوری جبران کنن. :ws3:

لینک به دیدگاه

دیشب یه نگاهی انداختم - تقریبا 100 کامنت آخر ایرانیها فقط عذر خواهی کرده بودن

ولی تو یک صفحه ای با عنوان " معرفی اراذل و اوباش فضای مجازی " بعضی از اونهایی که تو پیج مسی بد و بیراه گفته بودن معرفی کردن

خیلی افتضاح بود خیلی

لینک به دیدگاه

یک ایرانی و مسی در تاکسی

 

» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر

کد خبر: 92091712136

یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷

 

 

2

پس از سال‌ها تحقیق روی خصوصیات رفتاری ایرانیان به این نتیجه رسیدم که سه گروه افراد «بالا رونده» در این مملکت وجود دارند؛ گروه اول که هیچی، گروه دوم از دیوار سفارت بالا می‌روند و گروه سوم از دیوار فیس بوک بیگانگان. به جرات می‌توانم بگویم خطری که گروه سوم برای آبادانی این مملکت دارند، خزندگان و درندگان و دوزیستان برای محیط پیرامون ندارند.

به گزارش ایسنا، روزنامه قانون در بخش طنز خود در ادامه نوشت: حالا کتاب‌ها را ببندید و به من توجه کنید. این جمله آخر را همیشه معلم علوم کلاس چهارم ابتدایی‌مان می گفت. بنده خدا همیشه از کمبود توجه رنج می‌برد و می‌خواست این نقص بزرگ را به واسطه توجه ما برطرف کند اما بدگزینه‌هایی را برای رفع نقص انتخاب کرده بود. ما اگر قرار بود به یک نفر توجه کنیم، قطعا گزینه‌های بهتری بیرون از مدرسه بودند اما ظاهرا آقا معلم این نکته را نمی‌دانست.

سرم را تا خرتناق کرده بودم توی مانیتور و کامنت‌های ایرانیان غیور در صفحه لیونل مسی را مرور می‌کردم. شرط می‌بندم خود مسی هم هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کرد برای فک و فامیل‌هایش از خاک ایران خواستگار پیدا شود اما خب این سعادت نصیبش شده بود. فکرش را بکنید مسی برادر زن آدم باشد؛ خب این خیلی بد است. نه که توی چشم است و هی گل می‌زند و دیگران را با دریبل‌هایش به سخره می‌گیرد، بعضا الفاظی به او نسبت داده می‌شود که ممکن است به مزاج داماد خانواده خوش نیاید.

همین طور محو تماشای کامنت‌ها بودم که ناخودآگاه دیدم یقه مسی توی دست من است و او را از مانیتور بیرون می‌کشم و می‌نشانم روی صندلی تاکسی... با زبان بی‌زبانی می‌گفت: help me… help me

با حفظ خونسردی گفتم: ببین، اینجا اون جایی نیست که کسی به کسی کمک کنه... ببینم، چرا ما این همه واست کامنت می‌ذاریم، تو جواب نمی‌دی؟ چرا دوزار توجه دیدی به خودت غره شدی؟ هر کی ندونه فکر می‌کنه علی کریمی هستی! بنده خدا هی به خودش فشار می‌آورد که بهم موضوعی را بفهماند. گفتم: هان، چی شد؟ کم آوردی؟ سوت بزن!

مستاصل و ناامید از بادی لنگوییج استفاده کرد و گفت: «من برای این مردم متاسفم، این رفتار غیردوستانه است.»

زدم زیر خنده و گفتم: نه تو رو خدا، با هم رفیقیم، اصلا بیا با هم بریم استخر!

برایم عجیب بود که حرف‌هایم را می‌فهمد. مجبور بود... می‌فهمی؟ با ذوق از پیشنهادم استقبال کرد و گفت: آره، آره... این دوستانه‌ست.

گفتم: تو مثل اینکه از سوابق استخر ما خبر نداریا، چی چی رو دوستانه ست؟ الان باهات دوستانه برخورد کنیم، بعد بری 6 تا به ما بزنی، همه‌مون بشیم 6 تایی‌ها؟ کور خوندی داداش، ما از اوناش نیستیم. بذار لااقل تا بازی نکردیم یه کمی تحقیرت کنیم... البته بهت بگما، ما تمدن هفت هزار ساله داریم، به ما چپ نگاه کنی با کوروش و داریوش اینا طرفی! بعد نگی نگفتی.

مسی همان طور به من نگاه می‌کرد که من به شازده کوچولو خیره شده بودم. انگار پا به دنیای دیگری گذاشته بود. همان موقع یکی از دوستانم آمد زیر پستش کامنت گذاشت: « قیمت دلار اونجا چنده؟!»

حقیقتا کمی خجالت کشیدم اما زشت بود جلوی مسی وا بدهم. فکر می‌کرد ما کم آوردیم. برای همین با خونسردی کامل گفتم: چیه؟ خب، جوابشو بده دیگه... سوال اقتصادی هم نمی‌شه ازت پرسید؟ داداش فکر کردی کی هستی؟

تا این را گفتم، یکی دیگر از دوستانم کامنت گذاشت: فردا امتحان میان ترم دارم!

گفتم: این یکی سوالی نبودا، خواست در جریان باشی که یه موقع دیر اومد نگرانش نشی!

هنوز چیزی نگفته بود که یک نفر برایش نوشت: با این همه ادعا فقط 66 هزار تا لایک داری؟ دکتر ظریف ما 200 هزار تا لایک داره!

گفتم: مگه دروغ می‌گه؟ به جای اینکه جبهه بگیری، برو ضعف هاتو برطرف کن، لایک‌هات بره بالا.

 

همین طور بر و بر نگاهم می‌کرد که گفتم: تو که حرفی نداشتی واسه چی اومدی تاکسی ما رو اشغال کردی، ما رو از کار و زندگی انداختی؟

به اینجا که رسیدم سکوتش را شکست و با زبان شیرینی پارسی بهم گفت: بابا تو دیگه خیلی پررویی!

 

 

 

 

اخلاقی که جهانی شد و آبروی ایرانی را برد !!!
a062.gifa062.gif

 

 

» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر

کد خبر: 92091711544

 

یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰

 

 

2

"آهن آلات، ضایعات، مسی‌جات خریداریم!"، "مسی یه چی میگم .... تو خودت؛ هاشم بیکزاده"، "اصلا هیچ موقع نمیرسی ..."، "تو در مقابل ایران هیچی نیستی عمت هم همینطور"، "این کوتوله میخواد بیاد با ایرانیا بازی کنه؟؟؟ به ما نمیخوری آخه کوچولو"؛ اینها نمونه‌ای از چند هزار کامنت منتشر شده توسط ایرانی‌ها در صفحه شخصی فیسبوک لیونل مسی است.

به گزارش ایسنا، فرارو در ادامه نوشت: با همگروه شدن آرژانتین و ایران در جام جهانی فوتبال، از شب گذشته تاکنون بالغ بر 36 هزار کامنت که اغلب حاوی توهین و ناسزا به لیونل مسی است در صفحه شخصی وی در فیسبوک از طرف ایرانی‌ها نوشته شده است.

همین چند ماه پیش بود که جمع زیادی از کاربران ایرانی فیس‌بوک در خلال برگزاری لیگ جهانی والیبال با هجوم به صفحه شخصی ایوان زایتسف یکی از بازیکنان تیم ملی ایتالیا، این صفحه را پر از نظرات و کامنت‌های خود کردند که اکثرا هم حاوی مطالب توهین‌آمیز و زننده بود. خانواده زایتسف هم از این توهین‌ها بی‌نصیب نمانده بودند و حجم بالای کامنت‌ها به جایی رسید که این بازیکن گفت: "متاسفم که بزرگترین تفریح ایرانیان توهین به دیگران است!"

حال بهترین بازیکن فوتبال جهان در چند سال اخیر نیز با این رفتار ناهنجار ایرانیان روبرو شده است.

بهمن فروتن عضو هیئت مدیره کانون مربیان فوتبال ایران و کارشناس فوتبال در گفتگو با فرارو گفت: «بنده خیلی با فیسبوک سر و کار ندارم و خیلی هم به آن اعتقاد ندارم. اما ضرب المثلی وجود دارد که هرکس باد بکارد، طوفان درو می‌کند.»

وی ادامه داد: «اتفاقاتی که این روزها در حاشیه فوتبال کشور روی می‌دهد نتیجه بدفرهنگی‌هایی است که خود ما در فوتبال‌مان ایجاد کردیم. از ابتدای انقلاب یکسری کارشناس عنوان کردند باید مانع حضور زنان در ورزشگاه‌ها شد تا مردان بتوانند در استادیوم‌ها فحش و بد و بیراه بگویند تا تخلیه شوند.»

وی افزود: «نتیجه آن دیدگاه همین می‌شود که تا این حد بدفرهنگی در استادیوم‌ها و سالن‌های فوتسال بوجود بیاید. از ابتدای انقلاب از فوتبال وسیله‌ای ساختند برای تخلیه زباله‌های درون آدم‌ها و نتیجه این اقدام این می‌شود که امروز آبروی ما از نظر اخلاقی و فرهنگی در دنیا برود و هزاران ایرانی وقت بگذارند تا به لیونل مسی فحش بدهند.»

فروتن گفت: «این در حالی است که تمام بازیکنان تیم ملی از اکنون خوشحال هستند که می‌خواهند مقابل آرژانتین بازی کنند و هاشم بیک‌زاده در مصاحبه‌ای اعلام می‌کند آرزو می‌کند مسی سالم باشد و در مقابل ایران بازی کند تا یادگاری برای بیک‌زاده باشد که مقابل وی بازی کرده است.»

 

این مربی فوتبال اظهار کرد: «افرادی که در صفحه فیسبوک لیونل مسی کامنت‌های توهین‌آمیز به کار بردند همان کسانی هستند که زباله‌های درون خود را در استادیوم‌ها تخلیه می‌کنند.»

وی ادامه داد: «اکنون فحش و ناسزا در استادیوم‌ها تبدیل به یک حربه شده است و خیلی از مربی‌های بی‌فرهنگ عده‌ای آدم را اجیر می‌کنند تا پشت نیمکت مربیان تیم حریف بنشینند و تا می‌توانند به آنها فحش دهند و این کار را نوعی تخلیه نام گذاشته‌اند.»

فروتن گفت: «این اتفاق نتیجه سیاست نئولیبرالی جهانی است. فحش علامت خشونت است. من حرف شما را می‌پذیرم که فرهنگ استادیوم عصاره جریانات اجتماعی است، اما تهاجم آمریکا به افغانستان و عراق تفاوتی با این جریانات ندارد.»

وی ادامه داد: «به عبارت دیگر این خشونت زمانی در تهاجم 30 هزار ایرانی به صفحه شخصی مسی در فیسبوک روی می‌دهد و زمانی در تهاجم آمریکا به افغانستان و عراق. جنس این خشونت‌ها یکی است اما تجلی آنها متفاوت است.»

وی تصریح کرد: «به نظر من این اتفاق عصاره خشونت‌های موجود در سیاست نئولیبرالی جهانی است.»

فروتن گفت: «بنده واقعا از دولت توقع دارم که به خود بیاید. ما هشت سال است که فریاد می‌زنیم فساد فراگیر را از فوتبال برچینید. کسانی که فساد را در فوتبال مدیریت می‌کنند به فکر هدایت فرهنگی و اخلاقی تماشاگران نیستند. لذا به نظر من دولت و رسانه‌ها باید به هدایت فرهنگی تماشاگران اقدام کنند.»

لینک به دیدگاه

یه یارویی یه جایی نوشته بود تو برزیل یه عده سر فوتبال کشته شدن کسی نگفت برزیلی ها بی فرهنگن

مردم ایران فقط دوست دارن خود زنی کنن اگر سایتایی ایرانی اهمیتی به این موضوع نمی دادن کسی هم اهمیتی نمی داد

این که ما بگیم ایرانیها بی فرهنگ هستن ناعادلانه است چنین افرادی در همه جای جهان هستن و در هر جایی به شکلی خودنمایی می کنن به خاطر بیآورید بازی ایران استرالیا را

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...