رفتن به مطلب

گزارش رسانه های جهان از حضور ایران در جام جهانی


ارسال های توصیه شده

یورواسپورت

 

 

تيم ملي فوتبال ايران با صعود به جام جهاني 2014 برزيل، تابستان آينده چهارمين حضور خود را در بزرگ‌ترين رويداد فوتبالي جهان تجربه خواهد کرد.

 

سايت يورو اسپورت در گزارشي درباره تيم‌هاي صعود کرده به جام جهاني برزيل، تيم ملي ايران را مورد بررسي قرار داد. در اين گزارش آمده است: ايران در رقابت‌هاي آينده جام جهاني 2014 برزيل بازي‌هاي تدافعي را از خود به نمايش گذاشت. زدن تنها 8 گل در 8 ديدار نشان مي‌دهد که شکل تيمي ايران در انتخابي جام جهاني 2014 برزيل چگونه بوده است. با اين حال پيروزي يک بر صفر برابر کره جنوبي در اولسان، مهر صعودي بر عملکرد ايران در انتخابي جام جهاني برزيل بود. ايران که در 8 بازي انتخابي جام جهاني تنها دو گل دريافت کرد، توانست به عنوان تيم نخست گروه خود براي چهارمين بار به جام جهاني صعود کند.

 

رضا قوچان نژاد مهاجم ايراني که در استاندارد ليژ بلژيک بازي مي‌کند، بار گلزني تيم ملي ايران را بر دوش کشيد. او در سه بازي آخر تيم ملي ايران در انتخابي جام جهاني موفق شد با ارائه نمايشي زيبا، چهار گل به ثمر برساند تا ناجي تيم ملي ايران لقب گيرد. قهرمان سه دوره جام ملت‌هاي آسيا تيمي سازماندهي شده به نظر مي‌رسد. ايران تيمي فيزيکي است اما اگر مي‌خواهد در جام جهاني 2014 برزيل تيمي قدرتمند باشد بايد تا قبل از آغاز اين بازي‌ها چند بازي دوستانه قوي در کارنامه خود داشته باشد. پيروزي برابر تايلند و لبنان تنها يک سوي قضيه است. اما اگر ايران مي‌خواهد به دور دوم جام جهاني صعود کند بايد از پس تيم‌هاي بزرگ اروپايي و آمريکايي بربيايد. البته نبايد از نيمکت تيم ملي ايران غافل بود که کارلوس کي‌روش سرمربي ايران را روي نيمکت خود دارد. سرمربي 60 ساله پرتغالي در جام جهاني قبلي هدايت تيم ملي کشورش را بر عهده داشت و توانست پرتغال را به دور دوم جام جهاني برساند اما شکست برابر اسپانيا، پاياني بود بر کارنامه کارلوس کي‌روش با تيم ملي پرتغال در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي. کي‌روش دو سال و نيم است که هدايت تيم ملي ايران را بر عهده گرفته و قرارداد او تا پايان جام جهاني اعتبار دارد و هنوز تمديد قرارداد اين سرمربي که ايران را به جام جهاني 2014 رساند براي جام ملت‌هاي آسيا سال 2015 قطعي نشده است. سرمربي سابق رئال مادريد که سابقه دستياري سر آلکس فرگوسن را در کارنامه خود دارد از زماني که هدايت تيم ملي ايران را بر عهده گرفته، از ايران تيمي منسجم و دفاعي ساخته که سخت گل مي‌خورد. او تلاش کرده تا مالکيت توپ بازيکنان ايراني را در زمين افزايش دهد. با حضور بازيکناني مثل رضا قوچان نژاد و جواد نکونام، کي‌روش در انديشه اين است که ايران بتواند در جام جهاني 2014 برزيل کارهاي بزرگي انجام دهد.

 

از اتفاقاتي که براي کارلوس کي‌روش در انتخابي جام جهاني 2014 برزيل افتاد، اخراج او در بازي رفت برابر کره جنوبي در تهران بود. کارلوس کي‌روش اگر مي‌خواهد ايران به دور دوم جام جهاني برسد بايد خونسردي خود را در جام جهاني برزيل حفظ کند. کي‌روش در صورتي که با ايران بتواند عملکرد خوبي در جام جهاني داشته باشد مي‌تواند به اروپا برگردد و هدايت تيمي بزرگ را بر عهده گيرد.

 

يورو اسپورت در ادامه به تمجيد از جواد نکونام هافبک ايران در جام جهاني پرداخت و درباره اين بازيکن ارزنده ايران نوشت: جواد نکونام هافبک تيم ملي ايران نبض تيم کارلوس کي‌روش را بر عهده دارد. او بيش از يک دهه است که در تيم ملي ايران بازي مي‌کند و 130 بازي ملي در کارنامه خود دارد. جواد نکونام بازيکني است که هنگامي که صاحب توپ مي‌شود بسيار خونسرد است. پاس‌ها و شوت‌هاي دقيق اين بازيکن باعث شده است تا او يک هافبک کامل در تيم ملي ايران به شمار بيايد. او به خوبي در ضد حمله‌ها به تيم اضافه مي‌شود و قابليت دفاعي‌اش نيز زبانزد است. از ديگر مهارت‌هاي نکونام، مهارت در زدن ضربات ايستگاهي است. او در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل، بهترين گلزن تيم ملي ايران بود. البته بيشتر گل‌هاي نکونام از روي ضربات پنالتي و ضربات آزاد به ثمر رسيد. کاپيتان 33 ساله تيم ملي ايران 6 سال را در ليگ اسپانيا در تيم اوساسونا سپري کرد و سال گذشته به استقلال ايران پيوست و همراه استقلال توانست به قهرماني در ليگ ايران دست يابد و اين فصل توانست همراه استقلال به نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود کرد.

لینک به دیدگاه

فوکوس

 

 

تيم ملي ايران با حضور در جام جهاني برزيل تابستان آينده اين فرصت را دارد که برابر بزرگان فوتبال دنيا به ميدان برود.

 

سايت فوکوس آلمان در گزارشي در باره تيم ملي ايران نوشت: فوتبال ايران که ديگر نسل طلايي خود نظير علي کريمي و مهدي‌مهدوي کيا را در اختيار ندارد موفق شد در انتخابي جام جهاني بدرخشد و به عنوان تيم نخست گروه خود مسافر برزيل شود تا براي چهارمين بار طعم صعود به بزرگترين رويداد فوتبالي جهان را بچشد.

 

حضور در جام جهاني: 1978-1998-2006

 

سرمربي: کارلوس کي‌روش

 

ستاره‌ها: جواد نکونام، اشکان دژاگه

 

بازي با آلمان:‌2 بازي، 2 شکست

 

بزرگترين افتخار در جام جهاني: برتري 2 بر يک برابر آمريکا در جام جهاني 1998

 

فوکوس در اين گزارش مي نويسد: با خداحافظي علي کريمي و مهدي مهدوي کيا دو بازيکن به جا مانده از نسل طلايي فوتبال ايران، کارلوس کي‌روش بود که مسئوليت بردن ايران به جام جهاني را به دوش کشيد. او که در جام جهاني 2010 موفق شده بود پرتغال را به جام جهاني ببرد، ايران را به جام جهاني 2014 رساند تا يک موفقيت بزرگ در کارنامه مربيگري خود ثبت کند. حال او اکنون يک آرزوي بزرگ با ايران در سر دارد و آن هم صعود با ايران به دور دوم جام جهاني است؛ کاري که ايران در 3 دوره حضور قبلي خود در جام جهاني موفق به انجام آن نشده است. کي روش درباره هدف اصلي خود با ايران گفته بود: "هدف ما اين است که يک گام رو به جلو برداريم و خودمان را به سطح تيم‌هايي چون ژاپن و کره‌جنوبي برسانيم و بتوانيم جاي خود را در ميان بزرگان آسيا باز کنيم. اين هدف دور از دسترس نيست. ما ثابت کرده‌ايم تيم بزرگي هستيم و توانستيم کره را در خانه خودش شکست دهيم و به عنوان تيم نخست به جام جهاني برويم." ايران در انتخابي جام جهاني تغييرات زيادي از خود نشان داد. کي‌روش درباره آن تغييرات گفته بود: من دوست دارم بازيکناني در تيمم داشته باشم که بخواهند به تيم خدمت کنند نه بازيکناني که دوست داشته باشند تيم به آنها خدمت کند. خلا بازيکناني مثل مهدوي‌کيا را جواد نکونام پرکرد و در ادامه بازيکنان بزرگ ايراني در خارج از کشور به ترکيب تيم اضافه شدند." اشکان دژاگه از آلمان و رضا قوچان‌نژاد از بلژيک مهم‌ترين اين بازيکنان بودند. بايد ديد کي‌روش مي‌تواند ايران را به دور دوم جام جهاني برساند يا خير.

لینک به دیدگاه

سایت فیفا

 

 

 

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD=colspan: 3][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3]ايران با صعود به جام جهاني 2014 برزيل ، تابستان آينده اين فرصت را دارد که برابر بزرگان فوتبال دنيا به ميدان برود.

 

سايت فيفا در گزارشي درباره تيم ملي ايران در جام جهاني نوشت: کارلوس کي روش در جام جهاني 2014 روي کار تيمي ايران حساب ويژه اي باز کرده است. ستاره تيم ايران رضا قوچان نژاد است که از زماني که به تيم ملي ايران اضافه شده است توانسته با گلزني هاي خود بازيکن موثري باشد. ايران با گلزني قوچان نژاد بود که توانست بالاتر از کره‌جنوبي و ازبکستان بليط برزيل را اوکي کند تا براي چهارمين بار صعود به جام جهاني را تجربه کند.

 

صعود به جام جهاني نه تنها براي ايران يک افتخار ويژه بود، بلکه براي کارلوس کي روش نيز صعود به جام جهاني به عنوان اولين سرمربي پرتغالي يک افتخار بزرگ به حساب مي‌آمد. دستيار سابق سر آلکس فرگوسن در جام جهاني 2010 توانسته بود پرتغال را به جام جهاني ببرد و در جام جهاني نيز با صعود از مرحله مقدماتي به جمع 16 تيم برتر صعود کرده بود، اما در اين مرحله با شکست از اسپانيا از اين مسابقات کنار رفت.

 

کي‌روش که در سال 20114 پس از ناکامي ايران در رسيدن به جام جهاني و جام ملت‌هاي آسيا هدايت ايران را برعهده گرفت درباره شرايط ايران در انتخابي جام جهاني گفت: تصميماتي گرفتيم که شايد خودمان زياد خوشحال نشديم اما پيام ما روشن بود. جايگاه هيچ‌کس بالاتر از تيم ملي نيست و همه بايد در خدمت تيم باشند.

 

ستاره کي روش در خط دفاعي جلال‌حسيني است که با درخشش خود باعث شد ايران در انتخابي جام جهاني در 14 بازي تنها 7 گل دريافت کند. اشکان دژاگه ديگر ستاره ايران است که مدت ها در وولفسبورگ آلمان توپ زد و سپس براي ادامه فوتبالش به فولام انگليس رفت. دانيل داوري دروازه‌بان ايراني -آلماني نيز توانست 2 بار براي ايران در بازي برابر تايلند و لبنان به ميدان برود.

 

بار گلزني تيم ملي ايران بر دوش رضا قوچان نژاد است. اين مهاجم 26 ساله در هلند رشد يافته است و اکنون در استاندارد ليژ بلژيک بازي مي کند. "گوچي" در 10 بازي که براي ايران به ميدان رفته است موفق شده است 8 گل به ثمر برساند که گل تعيين کننده برابر کره‌جنوبي نيز يکي از ان گل هاست که باعث شد ايران به عنوان تيم نخست به جام جهاني راه يابد.

 

کي روش درباره ترکيب ايران مي‌گويد: تعادل خوبي در تيم به وجود آمده است. بازيکنان با تجربه و بزرگ در کنار بازيکنان جوان توانستند ترکيب کاملي را براي ايران به وجود آورد.

 

ايران در حالي به جام جهاني رسيده است که شايد حضور در اين رقابت ها نيز نوعي موفقيت براي ايران محسوب شود، هر چند کي روش به صعود از مرحله گروهي مي انديشد و دوست دارد ايران را براي اولين بار در جام جهاني به دور دوم برساند. کي روش معتقد است حالا که ايران به جام جهاني رسيده است وقت مناسبي براي ايران است تا پيشرفت کند، ليگ بهتري داشته باشد. مربيان بهتري داشته باشد تا بتواند فوتبال زيباتري ارائه دهد.

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

گاردین

 

 

در آستانه مراسم قرعه‌کشي جام جهاني 2014 که جمعه شب (امروز) در شهر سالوادور برزيل انجام مي‌شود، روزنامه گاردين اقدام به معرفي تيم ملي ايران به عنوان يکي از 32 تيم راه‌يافته به جام جهاني کرده است.

 

*نحوه راهيابي

 

اين روزنامه ابتدا از نحوه راهيابي تيم کارلوس کي‌روش به جام جهاني گزارش کرده است. گزارشگر اين نشريه معتبر نوشته است ايران با غلبه بر کره جنوبي در آخرين مصاف خود در سئول به عنوان تيم نخست گروه يک آسيا به پيروزي رسيد. هر چند در بازي رفت نيز در حضور 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي بر کره‌ غلبه کرده بود.

 

*نقطه اوج

 

در ادامه از سوابق قبلي حضور ايران در ادوار جام جهاني در اين گزارش صحبت شده است و از پيروزي 2 بر يک ايران مقابل آمريکا به عنوان پيروزي مقابل شيطان بزرگ در جام جهاني 1998 و در بازي بيادماندني در شهر ليون فرانسه سخن به ميان آمده است.

 

*تساوي ايران و اسکاتلند

 

همچنين از تساوي يک بر يک ايران و اسکاتلند در جام جهاني 1978 در اين گزارش نکته‌‌اي نقل شده است.

 

اين نشريه نوشت پس از دو باخت سنگين مقابل هلند و پرو در آن جام، ايران تازه‌وارد به جام جهاني (1978 آرژانتين) مقابل اسکاتلند به تساوي يک بر يک رسيد. گل ايران که اولين گل جام جهاني اين کشور بود، توسط ايرج دانايي‌فرد زده شد.

 

*دژاگه آشنا براي انگليسي‌ها

 

در ادامه اين گزارش اشکان دژاگه به عنوان يک چهره آشنا براي انگليسي‌ها ناميده شده است. گزارشگر ديلي ‌تلگراف به خاطر حضور دژاگه در تيم فولام شهر لندن از وي به عنوان يک چهره ياد کرد.

 

*کارلوس کي‌روش، محبوب ايراني‌ها

 

اين نشريه در بخش مربيگري تيم ايران،‌ کارلوس کي‌روش را معرفي کرده است. گاردين در اين مورد نوشته مربي پرتغالي با غلبه بر کره‌‌جنوبي به چهره محبوب ايراني‌ها تبديل شد. اين نشريه افزود قرارداد کي‌روش در پايان جام جهاني به اتمام مي‌رسد و اين مربي پرتغالي خواهد کوشيد با تيمش بهترين نتيجه را بگيرد.

 

* قوچان‌نژاد، ‌8 گل در 10 بازي

 

روزنامه انگليسي رضا قوچان‌نژاد را بازيکن موفق تيم ملي ايران دانسته است. اين نشريه نوشت قوچان‌نژاد در 10 بازي 8 گل زده است. مهاجمي که در هلند رشد کرد و حتي براي تيم‌هاي پايه اين کشور به ميدان رفت اما در نهايت تصميم گرفت براي تيم کشورش بازي کند.

 

*500 به يک شانس موفقيت ايران

 

اين نشريه در بخش پاياني شانس موفقيت اندکي را براي ايران قائل شده است. گاردين نوشته شانس موفقيت ايران يک به 500 است.

لینک به دیدگاه

دیلی میل

 

 

تيم ملي ايران يکي از تيم‌هاي راه يافته به جام جهاني 2014 برزيل است که تابستان آينده فرصت عرض اندام برابر بهترين‌هاي فوتبال جهان را دارد.

 

ديلي ميل در گزارشي با معرفي 32 تيم صعود کرده به جام جهاني 2014 برزيل به بررسي تيم ملي فوتبال ايران پرداخت که در زير مي‌خوانيد:

 

* ايران

 

- جمعيت 76.42 ميليون نفر.

 

- غذاي ملي: چلوکباب با برنج زعفراني

 

- سرود ملي: سرود ملي جمهوري اسلامي ايران

 

- حضور در جام جهاني: سه دوره (1978، 1998 و 2006).

 

- بهترين افتخار در جام جهاني: برتري برابر آمريکا (1998).

 

- بهترين بازيکن: اشکان دژاگه

 

- سرمربي : کارلوس کي‌روش- دستيار سرآلکس فرگوسن در منچستريونايتد و سرمربي سابق رئال مادريد از سال 2011 هدايت تيم ملي ايران را برعهده داشته است.

 

- کاپيتان: جواد نکونام – هافبک مرکزي تيم ملي ايران به شوت‌هاي محکم خود معروف است. او در سن 33 سالگي فرصت اين را دارد تا دومين حضور خود در جام جهاني را تجربه کند. نکونام پس از شش فصل حضور در اوساسونا به استقلال در ليگ ايران برگشت و توانست با اين تيم به قهرماني در ليگ ايران برسد.

 

- ستاره: مسعود شجاعي ، قد بلند ، خلاق. اين‌ها ويژگي مسعود شجاعي ، هافبک ايراني است که همکاري خوبي با جواد نکونام در تيم ملي ايران دارد. آنها هر دو در اوساسونا با هم بازي بودند، اما شجاعي اکنون در تيم لاس پالماس توپ مي‌زند.

 

* لحظه جادويي ايران در جام جهاني : قطعا با يک گزينه روبرو هستيم. شکست دو بر يک آمريکا. پيش از شروع مسابقه دو تيم با هم خوش و بش زيادي کردند تا تمام مشاجره هاي سياسي را کنار بگذارند. ايران پس از برتري برابر آمريکا با گل‌هاي حميد استيلي و مهدي مهدوي کيا خوشحالي زيادي کردند.

 

* بازيکن محوري: رضا قوچان نژاد

 

قوچان نژاد که در هلند پرورش يافته است. در ليگ بلژيک عملکرد بسيار خوبي از خود نشان داد. او اين فصل در استاندارد ليژ بلژيک توپ مي زند.

 

* تاکتيک اصلي:

 

ايران با دفاعي مستحکم و هافبک‌هاي قوي يکي از تيم‌هايي است که خيلي سخت گل مي خورد. تعجبي ندارد که اين طرز بازي را از تيم ملي ايران با هدايت کارلوس کي‌روش شاهد باشيم. مرد پرتغالي زماني هم که هدايت تيم پرتغال را داشت، تيمي بسيار تدافعي از پرتغال ساخته بود. ايران در شانزده بازي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل تنها دو بار طعم شکست را چشيد.

 

* شانس قهرماني: 500/1

لینک به دیدگاه

تلگراف

 

 

 

روزنامه تلگراف در گزارشي به وضعيت تيم ملي ايران در جام جهاني 2014 پرداخت.

 

در گزارش ديلي تلگراف درباره ايران در جام جهاني آمده است: ايران در انتخابي جام جهاني موفق شد کار بزرگي انجام دهد و با شکست کره جنوبي به عنوان تيم نخست راهي برزيل شود.

 

*ايران چطور صعود کرد؟

 

ايران موفق شد با شکست کره جنوبي به عنوان تيم نخست گروه راهي برزيل شود. بازي هاي ايران در انتخابي جام جهاني برابر حريفان 100 هزار هوادار را به ورزشگاه ها مي کشاند.

 

* حضور در جام جهاني

 

بزرگترين اتفاق ايران در جام جهاني مربوط به جام جهاني 1998 بود که موفق شد با نتيجه 2 بر يک آمريکا را شکست دهد. از ديگر نتايج خوب ايران در جام جهاني در سال 1978 بود که موفق شد با نتيجه يک بر يک اين تيم را متوقف کند.

 

* چهره آشنا

 

اشکان دژاگه (فولام)

 

* سرمربي

 

کارلوس کي‌روش

 

کارلوس کي روش وقتي به عنوان سرمربي ايران انتخاب شد گاسپار را به عنوان مربي برگزيد. چند نتيجه خوب در انتخابي باعث شد تا شرايط براي کي‌روش در ايران خوب شود. قرارداد او پس از پايان جام جهاني به پايان خواهد رسيد و به نظر مي رسد او پس از جام جهاني از ايران خداحافظي کند.

 

* ستاره

 

رضا قوچان‌نژاد

 

مهاجم ايراني موفق شده عملکرد خوبي در تيم ملي ايران داشته باشد و طي 10 بازي 8 گل به ثمر رسانده است. به نظر مي‌رسد او در جام جهاني بتواند درخشش خوبي در ترکيب ايران داشته باشد.

 

شانس قهرماني

 

1/500

لینک به دیدگاه

اشپیگل

 

 

 

تيم ملي ايران با راهيابي به جام جهاني 2014 برزيل تابستان آينده اين فرصت را دارد که در کنار بزرگان فوتبال جهان به رقابت بپردازد.

 

سايت اشپيگل در گزارشي از جام جهاني 2014 برزيل به بررسي تيم ملي ايران پرداخت.

 

تيم ملي آلمان در جام جهاني 2014 برزيل اميدوار است در گروهي آسان قرار گيرد؛ گروهي که ايران از آن تيم‌ها است.

 

اشپيگل ابراز اميدواري کرد آلمان به همراه ايران، الجزاير و بوسني در يک گروه قرار گيرد تا صعود شاگردان يوآخيم لوو به دور دوم جام جهاني آسان‌تر از هميشه شود.

 

اين سايت درباره تيم ملي ايران نوشت: کارلوس کي‌روش ، سرمربي پرتغالي بي‌شک ستاره تيم ملي ايران محسوب مي‌شود. ايراني‌ها در تاريخ جام جهاني تنها به يک پيروزي دست يافتند و آن هم پيروزي ارزشمندي بود که در جام جهاني 1998 برابر آمريکا کسب کردند. مهدي مهدوي کيا که سال‌ها در هامبورگ توپ مي‌زد ، گل تعيين کننده ايران را در آن ديدار به ثمر رساند. علي دايي که بعدها به بوندسليگا آمد در آن ديدار از خود عملکرد خوبي نشان داد. سال‌ها بعد علي کريمي به ترکيب ايران اضافه شد که او نيز حضور در بهترين تيم بوندسليگا (بايرن‌ مونيخ) را تجربه کرد. اکنون همه اين بازيکنان خداحافظي کرده‌اند و ستاره تيم ملي ايران کسي نيست جز کارلوس کي‌روش ، سرمربي پرتغالي که سابقه هدايت رئال مادريد را در کارنامه خود دارد. او در دوره قبلي جام جهاني پرتغال را به دور دوم رساند. اما در آنجا به سد اسپانيا خورد و از رقابت‌ها کنار رفت.

 

کي‌روش صعود با ايران را به جام جهاني را براي خود يک موفقيت بزرگ توصيف کرد. آنها موفق شدند کار بزرگي انجام دهند و کره جنوبي را در خانه خودش شکست دهد. معروف‌ترين بازيکن تيم ملي ايران "اشکان دژاگه" است که سابقه بازي در ولفسبورگ در بوندسليگا در کارنامه خود دارد. البته او در اين فصل در فولام بازي مي‌کند.

لینک به دیدگاه

باسک

 

 

تيم ملي ايران چهارمين حضور خود در جام جهاني 2014 برزيل را تابستان آينده در مهد فوتبال جهان (برزيل) تجربه خواهد کرد.

 

سايت اسپانيايي diariovasco با توصيف ايران به عنوان بهترين تيم آسيا نوشت: ايران در جام جهاني 2014 برزيل در فکر انجام کارهاي بزر گي است.

 

در ادامه اين گزارش آمده است: ايران در رده بندي اخير فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) موفق شد پس از سال 2005 براي اولين بار به عنوان بهترين تيم آسيا شناخته شود. آنها تابستان آينده در برزيل پس از هشت سال غيبت، چهارمين حضور خود را در جام جهاني تجربه خواهند کرد. آنها اکنون بهترين تيم آسيا هستند و با هدايت کارلوس کي‌روش توانسته‌اند به تيمي خوب و قابل اطمينان تبديل شوند. " شيرهاي پارسي " با 12 امتياز اختلاف نسبت به ژاپن بهترين تيم آسيا هستند. آنها در انتخابي جام جهاني توانستند تيم‌هاي بزرگي همچون کره جنوبي و ازبکستان را شکست دهند تا بليت برزيل را اوکي کنند. اميد اصلي تيم ملي ايران رضا قوچان نژاد است که در تيم استاندارد ليژ بلژيک بازي مي‌کند. قوچان نژاد که موفق شده است در 10 بازي ملي هشت گل را به ثمر برساند ستاره تيم ملي ايران در انتخابي جام جهاني بود. از سوي ديگر جواد نکونام نامزد دريافت بهترين بازيکن آسيا در سال 2013 نيز از ديگر بازيکنان محوري تيم ملي ايران محسوب مي‌شود.

 

جواد نکونام در 33 سالگي به بازيکني اصلي در تيم ملي ايران تبديل شده است. کارلوس کي‌روش ، سرمربي تيم ملي ايران مي‌داند که هافبک با تجربه او چه ارزشي دارد. ايران قهرمان سه دوره جام ملت‌هاي آسيا در سال‌هاي 1968 ، 1972 و 1976 مي‌تواند به بهترين تيم قاره آسيا در جام جهاني 2014 برزيل تبديل شود. از ديگر بازيکنان بزرگ ايران مي‌توان به آندرانيک تيموريان و اشکان دژاگه اشاره کرد. البته اين را هم بايد در نظر گرفت که ايران در سه دوره قبلي حضورش در جام جهاني نتوانسته است عملکرد خوبي از خود نشان دهد و در همان مرحله گروهي حذف شده است. البته تنها نقطه مثبت تيم ملي ايران در جام جهاني پيروزي دو بر يک برابر آمريکا در جام جهاني 1998 بود. هر چند در آن سال نيز ايران در دور گروهي حذف شد.

 

ايران در جام جهاني 2006 با تيم‌هاي پرتغال، مکزيک و آنگولا هم گروه بود. اما تنها با کسب يک تساوي برابر آنگولا نتيجه سه بازي ايران در جام جهاني آلمان بود. اکنون کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم ملي ايران که از سال 2011 هدايت ايران را برعهده داشته اميدوار است که براي اولين بار ايران را به دور دوم جام جهاني برساند.

لینک به دیدگاه

دیلی استار

 

 

 

روزنامه ديلي‌استار چاپ لندن در گزارشي از تيم‌هاي راه‌پيدا کرده به جام جهاني 2014، نگاهي هم به تيم ملي ايران انداخته است.

 

اين نشريه درباره کارلوس کي‌روش، سرمربي پرتغالي تيم ملي ايران نوشته است: «سرمربي 60 ساله ايران در دوره 2 سال و نيمي حضورش در ايران براي اينکه جايي در قلب هواداران ايراني پيدا کند، به دردسرافتاده است. قرارداد کي‌روش تنها تا پايان جام جهاني 2014 اعتبار دارد و اگر ايران همانطور که پيش بيني مي‌شود در جام جهاني نتيجه نگيرد، هيچ تضميني وجود ندارد که او بتواند تا زمان جام ملت‌هاي آسياي سال 2015 در پست خود دوام بياورد.»

 

در ادامه اين گزارش آمده است:«سرمربي پيشين تيم هاي ملي پرتغال و رئال مادريد که 2 دوره نيز به عنوان دستيار سرالکس فرگوسن در منچستريونايتد کار کرد، محور حرکات تيمش را بر پايه دفاع قرار داده هرچند تيم او با ظهور بازيکنان با استعدادي مانند قوچان‌نژاد و همچنين جواد نکونام کهنه‌کار در حملات هم خطرناک‌ نشان داده است. کي‌روش در مرحله انتخابي جام جهاني پس از آخرين بازي تيمش در خانه کره جنوبي با اعضاي تيم حريف وارد جنگ لفظي شد اما او بايد خونسردتر باشد و آرامش خود را حفظ کند؛ اگر قرار باشد تيمش به مرحله حذفي جام جهاني صعود کند. کسب نتايج خوب در جام جهاني مي‌تواند کي‌روش را دوباره به سطح اول فوتبال اروپا برگرداند.»

لینک به دیدگاه

[h=1]تحليل يورو اسپورت از تيم ملي فوتبال ايران[/h]

 

سايت يورو اسپورت در گزارشي به تحليل تيم ملي فوتبال ايران، يکي از 32 تيم حاضر در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2014 برزيل پرداخت و نوشت: 6 ماه از شادي‌هاي خياباني مردم به دليل انتخاب حسن روحاني که توافق بر سر مسائل هسته‌اي پس از يک دهه مشاجره و سرانجام برداشته شدن برخي تحريم‌ها را به دنبال داشت، گذشته است.

 

در کشوري که فوتبال ورزش اول است و جمعيت حاضر در ورزشگاه‌ها در بازي‌هاي ملي از 90 هزار نفر بيشتر مي‌شود، قرعه نسبتا خوبي به تيم ملي اين کشور خورده و هواداران خوش‌بين هستند که شاگردان کارلوس کي‌روش، سرمربي سابق رئال مادريد مي‌توانند پس از جام‌جهاني 1998 فرانسه اولين پيروزي در رقابت‌هاي جام‌‌جهاني را جشن بگيرند.

 

ايران در آن زمان با نتيجه دو بريک دشمن سياسي ديرينه خود را شکست داد. دشمني بين دو کشور باقي مانده است زيرا واشنگتن معمار اصلي تحريم‌ها عليه ايران است که اقتصاد ايران را دچار مشکل کرده است اما برخي هواداران ايراني اميدوارند تيم ملي کشورشان در برزيل بتواند با عملکردي خوب چهره بين‌المللي از ايران بر جاي گذارد.

 

هومن افاضلي، دستيار سرمربي تيم ملي ايران در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2006 مي‌گويد: فوتبال جايگاه منحصر به فردي در جامعه دارد. مرم معتقدند با انتخابات و راهيابي ايران به جام‌جهاني همه‌چيز بهتر خواهد شد. اين احساس خوبي براي مردم بود.

 

ايران که در رده 45 فيفا و در رده اول تيم‌هاي آسيايي قرار دارد در قرعه‌کشي رقابت‌هاي جام‌جهاني مقابل آرژانتين، نيجريه و بوسني و هرزگوين قرار خواهد گرفت.

 

آرژانتين که ليونل مسي، دارنده چهار توپ طلا را در اختيار دارد، مدعي صدرنشيني در اين گروه است اما ايران بايد محک سختي مقابل نيجريه، تيم سي و ششم رنکينگ فيفا و بوسني و هرزگوين، تيم بيست و يکم اين رده‌بندي بخورد.

 

افاضلي خاطرنشان کرد: بازي حساس ما ديدار اول مقابل نيجريه است؛ اگر ما عالي بازي کنيم، اعتماد به نفس خواهيم داشت اما اگر شکست بخوريم، کارمان بسيار سخت مي‌شود.

 

وي از روي تجربه‌اش در ناکامي ايران در رقابت‌هاي 2006 آلمان اين حرف را مي‌زند. تيمي مملو از بازيکنان ليگ‌هاي اروپايي مقابل مکزيک و پرتغال شکست خورد و به تساوي يک بر يک مقابل آنگولا دست يافت. اين تيم در جام‌جهاني 1978 و 1998 نيز در مرحله گروهي حذف شد.

 

افاضلي گفت: در دو جام‌جهاني قبلي به خوبي براي استفاده از اين فرصت آماده نشده‌ بوديم. اکنون سازماندهي عالي داريم به خصوص در خط دفاعي. اين واقعا به ما در برزيل کمک خواهد کرد زيرا ما تيم مدعي نيستيم.

 

اغلب هواداران موافق هستند که ايران نمي‌تواند به دور دوم برسد اما اميدوارند که عملکرد خوبي، به خصوص مقابل نيجريه در کوريتيبا داشته باشد که مثل تهران حدود يک کيلومتر بالاتر از سطح دريا است.

 

ايران در سه ديدار آخر خود در مسابقات مقدماتي جام‌جهاني به پيروزي رسيد و راهي برزيل شد؛ از جمله پيروزي يک بر صفر مقابل کره‌جنوبي و در حالي که اکنون هواداران به دليل پيروزي‌هاي اخير به تيمشان افتخار مي‌کنند، سال گذشته شرايط به گونه‌اي متفاوت بود.

 

کي‌روش در سال 2011 پس از حضور ناموفق در تيم ملي پرتغال پس از اينکه نتوانستند در سه ديدار از چهار مسابقه خود در جام‌جهاني 2010 گلزني کنند، به تهران آمد.

 

ايران در دور چهارم رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني آسيا، از پنج مسابقه اول خود 7 امتياز به دست آورد و دو گل در اين مسير به ثمر رساند. اين روند شامل شکست يک بر صفر مقابل لبنان بود.

 

گزارش‌ها در ايران مدعي شدند که کي‌روش در آستانه استعفا دادن قرار دارد. او مشکلاتي با همتايانش در باشگاه‌هاي ايران داشت و از سوي هواداران و رسانه‌ها به دليل اهميت ندادن به ليگ داخلي و گذراندن زمان زيادي در خارج از ايران زخم زبان‌هاي زيادي شنيد اما تصميم کي‌روش براي جست‌و‌جوي بازيکنان ايراني پراکنده در سراسر دنيا مورد حمايت قرار گرفت و رضا قوچان‌نژاد از تيم استاندارد ليژ بلژيک در 5 مسابقه سه گل زد تا به راهيابي تيم ملي کشورش به جام‌جهاني کمک کند.

 

بازيکن 26 ساله در مشهد، دومين شهر ايران به دنيا آمد اما پس از آن به همراه خانواده‌اش به هلند سفر کرد و در رده‌هاي سني مختلف براي نارنجي‌پوشان بازي کرد.

 

اشکان دژاگه، هافبک تيم ملي فوتبال ايران که 27 سال سن دارد، دو بار در اولين حضورش براي تيم ملي ايران مقابل قطر گلزني کرد. وي پيش از در تيم نوجوانان آلمان به ميدان رفته است.

 

افاضلي ادامه داد: رسانه‌ها و مربيان در ايران خوشحال نبودند اما هواداران کسي را مي‌خواستند که براي اين کشور و پرچم آن بجنگد و شما مي‌توانيد اين را در بازيکناني مثل دژاگه و قوچان‌نژاد ببينيد.

 

اين دو بازيکن به علاوه آندرانيک تيموريان و کاپيتان جواد نکونام، نامزد جايزه سال بهترين بازيکن آسيا، بازيکنان کليدي ايران در برزيل خواهند بود. ايران تاريخچه‌اي طولاني در فوتبال دارد.

 

افاضلي اضافه کرد: فوتبال بخشي از فرهنگ است و براي ايرانيان خارج از ايران، فوتبال پيشنهادي براي بازگشتن به ريشه‌هايشان است. مردم مي‌توانند در جايي که زمينه‌هاي فرهنگي يا ايده‌هاي سياسي مشترک داشته باشند، مي‌توانند با يکديگر متحد شوند.

 

با وجود اينکه کشتي و وزنه‌برداري ايران از سال 2000 تاکنون 8 مدال طلاي المپيک را درو کرده‌اند، فوتبال ورزش اول ايران به حساب مي‌آيد.

 

اين کشور سه قهرماني در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا در سال‌هاي 1968 تا 1976 را در کارنامه دارد.

 

همه چيز در فوتبال اين کشور پس از ايجاد يک ليگ ملي جديد در سال 1989و کسب مکام سوم در رقابت‌هاي قهرماني آسيا 1996 بهتر شد و ايران توانست در سال 1998 پس از 20 سال به جام‌جهاني برگردد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...