رفتن به مطلب

زنبورهای قرمز و کمربند خورشیدی زردرنگ


masi eng

ارسال های توصیه شده

آینده ای بدون سوخت های فسیلی. این تصویری است که مدتها است در ذهن انسان نقش بسته و او را به طراحی پنل های خورشیدی و استفاده از آنها برای به دست آوردن انرژی های مورد نیازش از خورشید تشویق کرده است.

اما جالب است بدانید که این انسان ها نیستند که با کمک مبدلهایی می توانند انرژی خورشیدی را به انرژی مورد نیاز خود تبدیل کنند. محققین آلمانی دریافتند که کمربند زرد رنگی که پشت زنبورهای قرمز است، تنها برای زیبایی این حشره نیست. بلکه همانند مبدلی انرژی نور خورشید تابیده را به انرژی مورد نیاز این حشره تبدیل می کند.

روی این کمربند زرد رنگ نوعی پروتئین است که به وسیله یک شبکه میکروسکوپی می تواند اشعه نور خورشید را به دام بیندازد و ضمن یک واکنش، عملیات تبدیل نور خورشید به انرژی مورد نیاز بدن حشره صورت می گیرد.

در واقع می توان گفت این نوع زنبور قرمز دارای یک نیروگاه انرژی کوچک است که آن را برپشت خود گذاشته و با خود حمل می کند. هر چه انرژی نور خورشید بیشتری به این مبدل زرد رنگ زنبور بتابد، منبع انرژی غنی تری برای او ایجاد خواهد شد.

این تحقیقات نشان می دهد که چرا بیشتر فعالیت های این حشره در طول روز و در زیر تابش نور خورشید رخ میدهد.

هنوز حرفی از اندازگیری میزان انرژی تولید شده در بدن این نوع زنبور قرمز گفته نشده است. اما فکرش را بکنید در آینده بتوان از کندوهای زنبور های قرمز برق تولید کرد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...