رفتن به مطلب

برج موزۀ هزارۀ زاها حدید


ارسال های توصیه شده

از شاهکار جدید معماری زاها حدید به ارتفاع ۲۱۵ متر به نام برج موزه هزاره در مرکز تجاری شهر میامی، پرده برداری شد.

 

این برج به عنوان اولین آسمانخراش طراحی شده توسط زاها حدید، زینت بخش خط آسمان نیمکره غربی می‌‌باشد.

 

این برج ۶۰ طبقه که دارای چند مالک می‌‌باشد، نقشه برج را با اسکلت بتنی‌ برجسته‌ای می‌‌پوشاند.

 

زاها حدید در روزنامه وال استریت این برج را اینگونه توصیف کرد: این برج با توجه به اینکه چگونه سازه آشکار می‌‌شود، از گونه‌ی مدرنیست عام که به طور معمول در میامی یافت می‌‌شود، اجتناب می‌‌کند.

 

memarinews%20-%20zaha%2001.jpg

 

 

برج موزه هزاره، یکی‌ از چندین طرح طراحی شده توسط معماران که شروع به ریشه دوانیدن در شهر میامی خواهد کرد، در جریان سرمایه گذاری‌ها در املاک و ساختمان تغییراتی ایجاد می‌‌کند که به تنهایی توسط محل آب نماها تا معماری که گران و مجلل می‌‌باشد، تحت تاثیر قرار می‌‌دهد.

 

یک ساختمان کندویی ۸۳ طبقه‌ای که از ۵۴۰۰ تا ۱۱۰۰۰ فوت مربعی و امکانات رفاهی‌ مانند آسانسور‌های شخصی‌، اتاق‌های رسانه‌ای و کتابخانه‌ها را نمایان می‌‌سازد، ۵ تا ۱۵ میلیون دلار در هر واحد هزینه خواهد داشت.

 

امکانات اجتماعی شامل یک سکوی فرود هلیکوپتر، یک عرشه به همراه چندین استخر و آلاچیق، فضاهای تجمع در روی بام، سالن استراحت سیگار، سکوهای آفتابگیر، اتاق‌های بیلیارد و یک مرکز تناسب اندام و یک اتاق تلویزیون خواهد بود.

 

memarinews%20-%20zaha%2003.jpg

اتاق همکف، از اجاره‌ای تا فضای تجاری، با هدف جذب فروشگاه‌های گران قیمت و رستوران‌ها در داخل قطعه کنده شده و مرتفع ساختمان را خواهد داشت.

 

ساکنین توسط یک ورودی با ارتفاع کم که به یک لابی باز و گشاده که طراحی داخل و خارجش با تداومی از مصالح ساده تهیه شده، گذار می‌‌کند.

 

اگرچه رنگ پروژه به طور کلی‌ خنثی می‌‌باشد، محدوده هایی برای تاکید طراحی شده تا نقاطی از جلب توجه را توسط طراحی داخلی‌ ساختمان ارائه دهد.

 

در پایه، سکو به عنوان فضایی اجتماعی در برج عمل خواهد کرد که لنداسکیپی از آب نماها که با استخر ها، کابین‌ها و سناهای بخار در هم بافته شده است.

 

در پشت بام ساختمان، در طول ساختمان‌های ورزشی، فضاهای تجمع و محوطه‌های ناهارخوری، در میان یک سری از سطوح متناوب تقسیم خواهند شد.

 

اسکلت بتنی‌ حجیم برج، در حالی‌ که در کنتراستی قوی به همراه سیستم شیشه کاری شده شفاف و ظریف قد علم کرده است، منحنی‌های ظریف در اطراف سیستم دیوار پرده‌ای فرم خواهد گرفت تا یک سری از سکو‌ها و بالکن‌ها را پنهان کند.

 

این سازه به حرکت در بالای سکو ادامه خواهد داد که با پانل‌های فلزی پیش ساخته بزرگ مفصل بندی شده تا در سطح خیابان روی زمین قرار گیرد در حالی‌ که به طور بصری سازه را به عنوان یک شی‌ ساده به میان خط آسمان متصل می‌‌کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: سایت خبری معماری نیوز - ترجمه: نوید کدخدا قمصری

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...