رفتن به مطلب

Jaguar جنگنده ای محصول مشترک فرانسه و انگلیس


FARHUD

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

تیم سازنده: تیم فرانسوی انگلیسی Dassault / BAe

نوع ماموریت: پشتیبان نزدیک هوایی

اولین پرواز: مارچ 1969

تاریخ پذیرفته شدن در نیروی هوایی فرانسه: می 1969

جنگنده های مشابه:

F-4 Phantom II

Mitsubishi F-1

MiG-27 Flogger

AMX

قدرت : دوتا توربو مکا یا توربو فن104 آدور رولز رویس

عرض: 8.69m

طول: 16.83m

ارتفاع: 4.80 m

وزن خالص: 7.5 t

بیشترین وزن در تیک آف: 15 t

گنجایش سوخت: 4200 لیتر ورودی و با توان سوختگیری هوایی

قدرت موتور: دو تا رولز رویس موتور جت 102 ام کا با پس سوز

بیشترین سرعت: 1.35 ماخ 1,593km/h

سقف پرواز: 40000 پا

نمونه های ساخته شده : 1نوعGR1B تک خلبانه و نوع آموزشی T2

تجهیزات: موشک هوا به سطح لیزری as 30

بمبهای هدایت لیزری موشکهای مارتل بمب های هدایت لیزری

امکانات خاص: محاسبه گر فاصله الکترونیکی دوربین اومرا40 با قابلیت شناسایی عکس

وهدایت ژیروسکپی

قابلیت همکاری با ناتو: در سوختگیری به وسیله یگان ناتو جنگ افزار و امکانات مطابق با امکانات ناتو

تعداد تولید شده: بیش از 450 فروند

کشورهای دارنده: اکوادور فرانسه هند نیجریه عمان بریتانیا

تعداد موجود در نیروی هوایی فرانسه: 40 فروند در 2 اسکادران

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

جنگنده جگوار محصول مشترک فرانسه و انگلیس و جنگنده دو منظوره تاکتیکی و پشتیبا ن هوایی است که نمونه آموزشی نیز دارد. در اوایل دهه 1960 فرانسه به دنبال جایگزین لاکهید T33 و آموزشی فوگا مجیستر و جنگنده تاکتیکی میستیری 5 بود. صنایع هوایی برجت طرح هایی پیشنهاد کرد مانند Br 121از طرف دیگر نیروی هوایی سلطنتی انگلستان نیز به جنگنده ای با خصوصیات Br 121 احساس نیاز کرد . بنا براین دو کشور برای مطالعه و ساخت بر روی این جنگنده و جنگنده آموزشی توافق کردند. مسولیتها بین دو کمپانی صنایع هوایی برجت و صنایع هوایی بریتانیا تقسیم شد.

اولین نمونه جگوار A در 8 سپتامبر 1968 از استر فرانسه پرواز آزمایشی خود را انجام داد.

در انتها همه 573 هواپیما سفارش داده شد فرانسه و انگلستان 403 فروند خریدند 54 فروند به 3 کشور اکوادور عمان نیجریه صادر شد و 116 فروند نیز هند که 70 فروند آن تحت لیسانس در هند تولید شد.

نیروی هوایی سلطنطی انگلستان در اکتبر 1969 ، 200 فروند شامل 165 فروند تک صندلی و 35 فروند 2 صندلی دریافت کرد. که در سال 1973 به 8 اسکادران جنگی ویک اسکادران آموزشی در پایگاه های نیروی هوایی سلطنتی منتقل شد. اسکادران های 14،17،20، 31 در بروگن پایگاه کالتیشال اسکادران های 6،41،54 و پایگاه لوسیموث اسکادران 16 .

جگوار سلاح های گوناگونی شامل بمب خوشه ای ،بمب سقوط آزاد،بمبهای هدایت لیزری وراکتها ميتواند حمل كند.

دو تا مسلسل 30 میلیمتری درون آن سوار شده. برای نشانه رفتن با سلاح های هدایت لیزری فن آوری حرارتی و لیزری در آن طراحی شده است. برای دفاع از خود دو تا موشک فرو سرخ ساید وایندر روی بالهای خود دارد. موثرترین مشخصه جگوار سیستم ناوبری و حمله آن میباشد. سیستم به روز شده آن با نمایشگرهای جدید توانایی بیشتری به جنگنده برای حمل موشکهای هوا به هوا می دهد.

جگوار بدنه صاف با باله های عقب نوک تیز دارد بدنه ودماغه دراز و ورودی هوای مستطیلی پهن از مشخصه های این هواپیما می باشد. بالهای نسبتا کوچک بر شانه های بدنه سوار شده و خروجی های موتور در زیر باله های عقب هواپیما مشخص است .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع:میلیتاری

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...