رفتن به مطلب

خبرها و تازه های گیاهان دارویی


ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 107
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

سير خام خواص دارويي بالايي دارد

سير خواص دارويي متفاوت و فراواني دارد كه پختن آن قدرت دارويي اين گياه را كاهش مي دهد .

به گزارش واحد مركزي خبر, سير هزاران سال در طب سنتي قدمت دارد و مصريان‌, بابلي‌ها, يوناني ها و رومي ها از سير به عنوان گياهي شفا بخش استفاده مي كردند .

از سير براي كاهش كلسترول مضرخون استفاده و اين گياه از بروز بيماريهاي قلب و عروق جلوگيري مي كند .

سير خاصيت ضد ميكروبي دارد و از آنجا كه سير پخته شده خواص طبي كمتري دارد ,توصيه مي شود , سير بصورت خام مصرف شود .

تاثير سير بركاهش چربي خون موقتي و مقطعي است .

اين گياه خطر ابتلا به سرطان به ويژه سرطان معده و روده را كاهش مي دهد

لینک به دیدگاه

چای سبز از افزایش وزن جلوگیری می کند

چای سبز جذب کلسترول را مهار می کند و موجب کاهش وزن می شود. چای سبز همچنین آرام بخش است و خستگی عضلانی و روانی را بر طرف می کند.

به طور کلی چای سبز برای رفع تب و هیجان ، افزایش فعالیت کلیه ها ، سهولت هضم ، درمان‌ اسهال بدون شیر و شکر و به همراه شیر و شکر به صورت ملین استفاده می شود.

چای سبز همچنین از رشد تومورها در سرطان های مری ، معده و روده جلوگیری می کند و عصاره آن موثرتر از ترکیبات فلوراید در جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

افزودن چای سبز در رژیم غذایی بیماران دیابتی احساس خوب بودن و شادابی را ایجاد می کند و به عنوان یک رها ساز از درد ، حس کوفتگی و سوزش در این بیماران شناخته شده است.

بنابراین گزارش ، تا کنون عوارض جانبی برای مصرف چای سبز گزارش نشده است

لینک به دیدگاه

مصرف خيار باعث تصفيه خون مي‌شود

پزشكان و متخصان تغذيه دنيا مصرف خيار را براي تصفيه خون از مواد سمي و اسيدي و همچنين اختلالات پوستي توصيه مي‌كنند.

 

 

به گزارش ايانا و به نقل از سايت خبري هند، در مطالعاتي كه پزشكان و متخصصان تغذيه اخيرا روي خيار و ميوه‌ها و سبزيجات هم‌خانواده اين محصول انجام داده‌اند دريافته‌اند كه خيار يك محصول مفيد بوده و براي تصفيه خون از مواد سمي و اسيدي، اختلالات پوستي، خستگي چشم، فشار خون بالا و كاهش وزن بسيار موثر است.

 

از آن‌جاكه خيار حاوي آب و بسياري از مواد مغذي مفيد است براي سلامت و ثبات فيزيكي انسان اهميت دارد.

 

بنا بر اين گزارش، يك خيار متوسط حاوي 3/8 گرم كربوهيدرات، 4/2 گرم فيبر، 2/1 گرم پروتيين، شش ميلي‌گرم آهن، 6/0 ميلي‌گرم روي، 16 ميلي‌گرم ويتامين c، 647 ميلي‌گرم ويتامين a، 13/0 ميلي‌گرم ويتامين b و 7/0 ميلي‌گرم نياسين است.

 

اين گزارش با اشاره به تاريخچه كشف و پرورش اين محصول گفت: خيار يك محصول آسيايي-افريقا است كه اولين بار توسط چيني‌ها و در سال 100 قبل از ميلاد كشف و پرورش يافته است.

 

در اواخر قرن 16 ميلادي هندي‌ها اين ميوه را به امريكا معرفي كردند.

 

هم‌اكنون در تمام دنيا در مزارع و گل‌خانه‌ها كشاورزان اقدام به پرورش خيار مي‌كنند.

 

خيار يك محصول گرمادوست است كه بيشتر در فصول گرم سال و در خاك‌هاي ماسه‌اي كه حاوي مواد ارگانيكي كافي هستند رشد مي‌كند.

 

 

 

گاهي محصولات خيار تلخ مي‌شوند كه علت آن شرايط آب و هوايي و تغييرات دمايي است.

 

همچنين يكي از آفت‌هاي مهمي كه به محصول خيار حمله مي‌كند آفت موزاييك است كه مي‌توان با استافاده از سموم مناسب از تخريب اين محصول پيشگيري كرد.

 

نكته ديگر در مورد خيار اين است كه اين محصول قابل ذخيره‌سازي نيست و بايد ظرف 40 تا 50 روز پس از برداشت به بازارهاي فروش ارايه شود تا مواد مغذي آن از بين نرود

لینک به دیدگاه

خرما در سلامت قلب مفيد است

یك ph.D علوم تغذيه خرما را سرشار از پتاسيم‌،غني از ويتامين‌ها و داراي املاحي دانست كه در سلامتي قلب مفيد است.

دكتر حسن مظفري در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا - منطقه يزد، خرما را ماده غذايي مطلوبي ذكر كرد و در خصوص ارزش غذايي آن اظهار كرد: خرما يك ماده غذايي كالري‌زا و فاقد كلسترول،‌ انرژي‌زا، ‌تقويت كننده عضلات قلب، ‌ضد فشار خون و مؤثر در سلامت مو،‌ پوست، ‌استخوان و رشد بدن و نيز رفع كننده اختلالات كم خوني است.

وي با بيان اين كه خرما غني از ويتامين‌ها و املاح است، در مورد مواد تشكيل‌دهنده اين ماده غذايي با ارزش، گفت: هر 10 عدد خرماي بدون هسته با 85 گرم وزن متشكل از 23 درصد آب،‌230 كيلوكالري انرژي‌، 2 گرم پروتئين،‌60 گرم قند، ‌25 درصد ساكاروز،‌50 درصد گلوكز،‌27ميلي‌گرم كلسيم،‌23 ميلي‌گرم فسفر، ‌يك ميلي‌گرم آهن، 541 ميلي‌گرم پتاسيم، 2ميلي‌گرم سديم و همچنين سرشار از نياسين، ‌تيامين و ويتامين‌هايي از جملهA ,B وD است.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي يزد در پايان ضمن تاكيد بر اصل تنوع و تعامل در برنامه رژيم غذايي، توصيه كرد: افراد قند مورد نياز بدن خود را با خرما جايگزين كنند و از اين ماده غذايي در تغذيه كودكان خود بهره برند.

لینک به دیدگاه

نقش بادام و گردو در کاهش کلسترول

در مورد مغزهای گیاهی سوال این است که چطور ممکن است مغزهای گیاهی که دارای چربی زیادی هستند برای کاهش کلسترول مفید باشند ؟

اما جواب : درست است که این مغزها سرشار از چربی هستند ( پنجاه درصد و بیشتر ) ولی قسمت عمده چربی آنها شامل اسید چرب اشباع نشده با یک اتصال مضاعف ،شبیه روغن زیتون است که برای کاهش کلسترول مفید است و مانع اسیده شدن جزء مضر کلسترول نیز می شود . یکی از محققان بنام دکتر جن اسپیلر در آزمایشی از تعدادی مردان و زنان داوطلب ، که کلسترول آنها زیاد و در حدود 240 بوده است ، درخواست کرد که مدت 3 تا 9 هفته روزانه حدود 100گرم مغز بادام بخورد ، و به گروه دیگری در همان شرایط توصیه کرد که روزانه معادل همان مقدار چربی ، که در 100 گرم بادام است ، باخوردن روغن زیتون تامین کنند ، و از گروه سومی در همان شرایط خواست که معادل همان مقدار چربی را با خوردن پنیر تامین کنند .

درنتیجه آزمایش مشاهده کرد که مقدار کلسترول بطور متوسط در گروهی که بادام خورده بودند 10 تا 15 درصد کمتر از گروهی بود که از پنیر استفاده کرده اند ، و کاهش کلسترول در گروهی که روغن زیتون خورده بودند شبیه گروهی بود که از بادام استفاده کرده بودند. و این منتقی است ، زیرا قسمت عمده چربی روغن زیتون و بادام از نظرنوع اسیدهای چرب مشابه است .بنابراین ، اگر بنا بر آنچه تحقیق های علمی نشان می دهد ، روغن زیتون برای قلب مفید است ، مغز بادام نیز مفید خواهد بود .

مغز گردو نیز طبق تحقیقات جدیدی که توسط محققان به عمل آمده بسیار مفید است . در این باره ، آزمایشی در مورد اشخاصی ، که دارای کلسترول بهنجار هستند و ، در عین حال ، رژیم غذایی کم چربی داشته اند ،به عمل آمده است . دراین آزمایش به یک گروه توصیه شده که در مدت یک ماه ، معادل 20 درصد کالری غذایی خود ، از مغز گردو نیز استفاده کنند ( یعنی حدود 60 گرم مغز گردو در هر روز برای رژیم 1800کالری ) ، ودر ماه بعد دیگر مغز گدو نخورند نتیجه آزمایش نشان داد در ماهی که از مغز گردو استفاده نکرده بودند کلسترول آنها بطور متوسط 6 درصد کاهش داشته ولی در ماهی که از مغز گردو استفاده کرده اند کلسترول آنها 18 درصد کاهش داشته است بنا براین خوردن مغز گردو از نظر کاهش کلسترول بر اثررژیم کم چربی نیز می افزاید و کلسترول را مقدار بیشتری کاهش می دهد .

دکتر ویلیام کاستلی که از کارشناسان بیماریهای قلب است نیز این نظر را تعیید می کند و اظهار میدارد که کاهش کلسترول در اشخاصی که روزانه مقدار بیشتری مغز گردو می خورند بیشتر از سایرین محسوس است ولی در عین حال همه محققان و دانشمندان تغذیه از نظر احتیاط توصیه و تاکید می کنند که در خوردن مغزهای چرب گیاهی به دلیل اثری که در چاقی و ازدیاد وزن دارند نباید اسراف شود ( سی گرم از مغزهای گیاهی در حدود 170 کالری انرژی دارد )و توصیه میکند بهتر این است که هر روز مقداری از مغزهای گیاهی جانشین سایر انواع منابع چربی در رژیم غذایی بشود

لینک به دیدگاه

هندوانه , چاي سبز و ماهي مفيد براي پوست

هندوانه مي تواند مواد محافظت كننده درپوست را براي جلوگيري از ابتلاي افراد به سرطان پوست تقويت كند.

پژوهشگران امريكايي اعلام‌كردند: هندوانه مي تواند با كمك ماده محافظت كننده موسوم به اف بي اف درمحافظت پوست دربرابر اشعه خورشيد كمك زيادي به انسان كند.

آنها همچنين از تاثير بسزاي چاي سبز در جلوگيري از آفتاب سوختگي پوست انسان در برابر نور مستقيم خورشيد خبرداده و توصيه كردند روزانه دستكم دو فنجان چاي سبز نوشيده شود.

پژوهشگران افزودند : اسيد چرب امگا سه موجود در گوشت ماهي نيز خواص معجزه آساي زيادي در مبارزه با آفتاب سوختگي دارد.

ماهي سالومون آزاد منبع غني امگا سه است و در صورتيكه برخي از افراد تمايلي به خوردن گوشت ماهي ندارند ميتوانند از مكمل هاي ويژه آن استفاده كنند.

محققان آلماني نيزاعلا‌م كردند شكلات سياه موادي دارد كه‌اثرات سوء اشعه مستقيم خورشيد وآفتاب سوختگي را تا 25 درصد كاهش مي دهد

لینک به دیدگاه

خواص خرما:

میوه خرما ,به دلیل دارا بودن ترکیب دارویی کورتن ,در تسکین دردهای مفصلی موثر است. خرما با نام علمیphoenix Dactyliteraیکی از مهم ترین درختان میوه مناطق خشک و گرمسیری به شمار میرود و سالانه حدود 5 میلیون تن خرما در جهان تولید میشود که ایران با تولید بیش از 900 هزار تن در سال ,از بزرگترین تولید کنندگان این محصول به شمار میرود .این میوه سرشار از ویتامین های ا,ب,ای مقداری ث و دارای فلزات معدنی مانند فسفر,کلسیم,اهن,ید,و منیزیم است.منیزم موجود در این میوه از بیماری سرطان جلوگیری میکند , به طوری که خرما با خنثی کردن اسید اضافی معده در پیشگیری از سرطان معده مفید میباشد. جوشانده خرما در شیر ,سینه را نرم ,کلیه ها را درمان و از التهابات و امراض عفونی و ریزش مو جلوگیری می کند. همچنین ارد هسته خرماسبب خشک شدن زخمهای چرکی میشود و شستشو با ان در درمان ابریزش و جلوگیری از فشارخون,مفید است.

لینک به دیدگاه

درمان جوشها و دمل صورت با ماسکهای گیاهی

تیتر : درمان جوشها و دمل صورت با ماسکهای گیاهی

خلاصه : طرزتهیه ماسکهایی برای برطرف کردن جوش و دمل

متن کل خبر : ماسک هايي براي برطرف کردن جوش هاي چرکي يا دمل

 

جوش ها و دمل ها را نبايد بدون دستکش لمس کرد زيرا اين کار باعث گسترش عفونت مي شود مخصوصا نبايد به جوش هاي چرکي نزديک بيني يا لب ها دست زد زيرا در اين صورت ميکروب ها و باکتري ها به طور مستقيم وارد جريان
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شده و باعث ايجاد انواع بيماري ها مي شوند.

 

 

بايد دانست که يکي از علل پيدايش جوشها ،درست عمل نکردن
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و غدد زيرپوستي مي باشد براي رفع اين مسئله به شما توصيه مي شود که از جوشانده ريشه کاسني و يا از آب کاهو استفاده نماييد زيرا هر دوي اينها سلولهاي
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را نوسازي مي کنند و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را اصلاح مي نمايند و در بهبودي جوش ها بسيار موثر مي باشند.

 

براي از بين بردن جوش هاي چرکي يا دمل مي توان از يکي از ماسک هاي زير استفاده کرد:

 

مقداري کلم سفيد را ريز نموده و با
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
موز له شده و مقداري عسل روان مخلوط نموده، از اين ماسک براي ميکروب زداي
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
صورت استفاده نماييد، اين ماسک را به مدت 40 دقيقه بر روي جوش ها قرار داده و پس از آن
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را با آب سرد و بعد با آب گرم تميز بشوييد، اين عمل را هر روز تکرار نماييد.

 

مقداري ريشه زنجبيل را در مقدار کمي آب جوش دم نموده تا عصاره ريشه خارج شده، پس از سرد شدن دوباره آنرا روي حرارت قرار داده(حدود 20 دقيقه) سپس ريشه ها را از آب جدا نموده ، اين عصاره براي از بين بردن جوش ها بسيار مناسب مي باشد. جعفري را له کرده و له شده آن را با نمک و مقداري روغن زيتون مخلوط نموده و اين ماسک را بر روي صورت قرار داده ، اين عمل را بايد قبل از خواب انجام داد و پس از آن صورت را با آب ولرم بشوريد، هر روز آن را تکرار کرده تا جوش ها کاملا از بين برود. اسفناج را پخته ، آن را له کرده و با سفيداب مخلوط نموده و به صورت ماسک بر روي صورت به مدت 20 دقيقه بماليد. اين ماسک نيز باعث از بين رفتن جوش هاي جلدي مي گردد.

 

 

شلغم را رنده کرده با مقداري ليموترش مخلوط نماييد حالا اين مخلوط را بر روي صورت بماليد، اين ماسک را حدود 30 دقيقه بر روي جوش ها قرار داده و سپس صورت را با آب ولرم خوب بشوييد. استفاده از جوشانده گياه بابا آدم نيز براي جوش هاي دوران نوجواني و بهبودي آن بسيار موثر است.

 

 

60 گرم برگ مو خشک شده را در يک ليتر آب سرد بريزيد و آ نرا روي حرارت قرار دهيد تا بجوشد، بعد از چند دقيقه جوشيدن ، آن را صاف کرده و به صورت نيمه گرم يا سرد با کمک قطعه اي پنبه به روي جوش هاي صورت خود بماليد . پماد صمغ کاج استعمال خارجي دارد و براي التيام جوش ها به کار مي رود، براي تهيه آن چهار جز بادام شيرين و چهارجزء صمغ را با هم مخلوط کرده، در روي حمام باري (ظرف پرازآب جوش مانند قوري چاي بر روي کتري آب) گرم کرده و بعد يک جز موم عسل به آن بيافزاييد. حالا پماد براي استعمال آماده است. پماد هميشه بهار جهت رفع دمل ها و جوش ها به کار مي رود، براي تهيه آن دو قاشق غذاخوري از آب برگ تازه گياه را با 500 گرم کره به خوبي مخلوط کرده، سپس پماد حاصل را مصرف نماييد.

 

کاه جو دو سر داراي ويتامين "A" مي باشد و جوشانده غليظ حاصل از اين کاه را چنانچه براي شست و شوي
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به کار ببريد، براي رفع جوش ها و بيماري هاي جلدي بسيار موثر مي باشد. ضمادي که از آرد جو تهيه شده باشد چنانچه بر روي دمل قرار داده شود، باعث باز شدن و گشودن دمل مي شود. عدس را چنانچه در سرکه بپزيد و به صورت خميري نرم بر روي قطعه پارچه اي گذاشته و به شکل ضماد در محل ورم هاي چرکي قرار دهند، باعث تحليل آن مي شود. کاهوي سوخته را به صورت گرد، چنانچه بر روي جوش ها و زخم ها بپاشند براي التيام جراحات و ترميم آنها مفيد است. اگر پياز پخته شده و گرم را بر روي دمل قرار دهيد موجب باز شدن آن مي شود.

 

 

اگر محل جوش ها را با جوشانده غليظ گل بابونه شست و شو دهيد براي از بين رفتن جوش ها بسيار مفيد است.مازو،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
انار، گل ارمني، صندل را کوبيده و با سرکه و گلاب آميخته و بر روي جوش ها ماليده تا بهبودي حاصل شود. مازوي سبز و گوگرد ، از هر کدام دو مثقال بگيريد، ساييده در يک فنجان سرکه و نيم استکان گلاب حل کرده ، بر روي جوش ها بماليد تا از بين بروند.

 

 

سبوس جو با کرفس يا تخم کرفس را در سرکه جوشانده، صاف نموده و به صورت ماسک بر صورت خود بماليد. براي از بين بردن دمل بايد تا سه روز، آب برگ خرفه يا تخم خرفه و اسفرزه را در گلاب ساييده با سفيده تخم مرغ به روي دمل بماليد تا بهبودي حاصل شود و اگر در آن ماده جمع شده باشد و مي خواهيد سر باز کند، دو عدد انجير خشک يا تر را بجوشانيد تا خوب نرم شود، مشتي مويز را هسته درآورده با آن بکوبيد و سه مثقال خردل به آن اضافه کرده ، با هم بماليد و نيم گرم ضماد اندازيد و يا سقز و انجير را پخته و کوبيده روي دمل بگذاريد و يا تخم مرو را کوبيده و با شير و عسل استفاده کنيد ، يا خمير گندم را با کمي نمک و عسل و تخم کتان بکوبيد، همراه روغن روي دمل بگذاريد، يا آرد ذرت چهار جزء، شنبليله ساييده يک جزء، صبر زرد نيم جز هر سه را در دوغ بپزيد تا مثل خمير شود و نيم گرم بيندازيد (اين دارو اثر قوي ترداشته) ، يا خمير ترش ، تخم مرو، آهک آب نديده با عسل و زرده تخم مرغ ضماد نماييد.

 

کمپرس با جوشانده تخم جعفري براي از بين بردن آثار جوش ها مفيد مي باشد. جوش هاي سعفه (شيرينک) جوش هايي است سرخ، که در سر و صورت پديد مي آيد و گاه در تمام
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مي ريزد. اين جوش ها در ابتدا جوش هاي ريز و محکم اند که متفرق ظاهر مي شود و بعد بزرگتر و آبدارتر شده و چرکي از آنها به شکل عسل بيرون مي آيد و يا خشک و بي آب شبيه شوره بوده و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هاي سفيد از آن جدا مي شود، براي درمان بايد زاج سياه دو مثقال، اشنان 5 مثقال را بکوبيد و بپزيدو با سرکه آميخته و سپس روي جوش ها بماليد و يا زردچوبه،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
انار، مردار سنگ، حنا را ساييده با روغن گل سرخ، يا مغز قلم گاو بماليد. اگر جوش ها خشک شده باشد سرکه و نمک يا سرکه و آب صابون بماليد .

 

 

اگر جوش ها سفيد بوده و بر صورت و پيشاني باشند و چون آنها را فشار دهيد چيزي شبيه روغن از آن خارج شود، براي درمان بهتر است ابتدا صورت را با آردي که در آب حل شده يا
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تخم مرغ سوزانده يا استخوان سوزانده که ساييده باشيد خوب بشوييد و سپس آرد باقلا را نرم ، خمير کرده و بر روي آن بماليد(باقلا را کوفته و آرد کنيد) و يا بيخ سوسن و خريق را مساوي گرفته، نرم کوفته با سرکه ضماد ساخته و بماليد.

 

 

گاه جوش هاي ريز سرخ با خارش زياد در
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پديدار مي شوند که آزارآنها چنان است که گويي خار فرو مي رود. براي درمان بايد حمام آب نيم گرم برويد و آب جوشانده بابونه و ناخنک و سبوس گندم بر
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بماليد و يا سرکه و روغن کنجد يا نمک و سرکه و حنا بماليد و يا مازو و زردچوبه را کوبيده و با روغن کنجد و گلاب و سرکه بعد از حمام به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ماليده و بعد از يک ساعت با آب سرد و سبوس بشوييد.

 

ضماد عدس پخته ،مخلوط با عسل، جوش ها و زخم ها و جوش هاي خارش دار و کهير را التيام مي بخشد. سير ضدعفوني کننده
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و درمان کننده اختلالات پوستي بوده و شست و شوي زخم ها و جوش هاي چرکي با آب سير، سبب ضدعفوني و التيام آن مي گردد.کمپرس با جوشانده زنجبيل شامي، خارش و جوش هاي عفوني را التيام مي بخشد.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خردل سياه، توام با سرکه درمان کننده جوش ها و کهير ها مي باشد. استفاده از ماسک توت فرنگي درمان کننده جوش ها و التهابات پوستي مي باشد.

 

 

آب تره باعث درمان جوش ها و کهير مي گردد. ضماد بادام تلخ توام با سرکه موجب درمان جوش مي گردد. مالش
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
با ضماد سرکه التهاب جوش هاي خارش دار را برطرف مي کند. ضماد مخلوطي از آلو و سرکه، جوش هاي چرکي
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را التيام مي بخشد.

 

تذکر: اصولا بهترين مواد براي سلامتي
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و عاري کردن آن از جوش ها ،ماليدن آب غوره و گلاب يا سرکه با روغن گل سرخ بر روي
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مي باشد. اين افراد بايد از مواد غذايي شور، شيرين،چرب و مقوي پرهيز کنند و بيشتر از ترشيجات استفاده نمايند و بهتر است که حمام گرم رفته و عرق نمايند .

لینک به دیدگاه

باغ گياهان دارويي دانشگاه زابل 200 نوع گياه دارويي دارد

A0020502.jpg

 

به نقل از روابط عمومي دانشگاه زابل، احمد قنبري اظهار داشت: با الگوگيري از كشت اين

گياهان دارويي، اشتغالزايي و افزايش درآمد كشاورزان منطقه حاصل خواهد شد.

وي افزود: گياهان از ابتداي تمدن بشر تاكنون كاربردهاي متنوعي داشته‌اند، گياهان دارويي اگر چه از ديرباز براي آدميان آشنا و در بسياري از مواقع مرهم دردهاي بشر بوده است، اما پيشرفت‌هاي علمي و فناوري طي دو دهه اخير اهميت و نقش سازنده گياهان دارويي در تامين نيازهاي بشر به ويژه در حيطه دارو و درمان را دو چندان ساخته است.

قنبري بيان ‌داشت: با توجه به عوارض جانبي ناشي از استفاده داروهاي شيميايي، بيشتر كشورهاي دنيا به داروهاي گياهي و گياه درماني روي آورده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: كشور ايران داراي شرايط آب و هوايي متنوعي است كه اين امر خود موجب تنوع رشد گياهان مختلف منجمله گياهان دارويي شده است.

رئيس دانشگاه زابل افزود: استان سيستان و بلوچستان به دليل برخورداري از تنوع اقليمي، محل و رويشگاه طبيعي تعداد زيادي از گياهان دارويي است، به طوري كه در مجتمع تحقيقاتي پژوهشكده كشاورزي دانشگاه زابل 200 گونه گياه دارويي پرورش يافته‌اند و اين مطلب حاكي از آن است كه اين گياهان با‌ارزش، سازگاري بالايي با اين شرايط محيطي دارند.

وي كشت گونه‌هاي مستعد گياهان دارويي در باغ گياهان دارويي مجتمع تحقيقاتي پژوهشكده كشاورزي دانشگاه زابل را در دو فصل زراعي (پاييز و بهار)، گامي به منظور تغيير در الگوي كاشت، حفظ و نگهداري ذخاير ژنتيكي گياهي منطقه و همچنين افزايش درآمد كشاورزان منطقه و اشتغالزايي عنوان كرد.

قنبري يادآور شد: بهره‌برداري از اين گياهان هنوز آن طور كه در كشورهاي مترقي دنيا معمول است در كشور ما مورد توجه قرار نگرفته است و علت آن عدم شناخت مردم از خواص اين گياهان مي‌تواند باشد.

وي اضافه كرد: امروزه در بسياري از كشورهاي دنيا منجمله شرق آسيا و اروپا گرايش شديدي به جمع‌آوري و همچنين اهلي كردن و زراعت گياهان دارويي به وجود آمده است.

وي گفت: دانشگاه زابل بيش از 700 نيروي فعال كاري علمي و آموزشي دارد و بيش از 14 هزار دانشجو، و با وجود دستاوردهاي علمي و پژوهشي بسيار به عنوان محور توسعه جنوب شرق كشور محسوب مي‌شود.

لینک به دیدگاه

خرما سرشار از آنتی اکسیدان

 

 

 

خرما یکی از میوه‌هایی است که مصرف آن به دلیل داشتن مواد مغذی و ضروری برای بدن، توصیه می‌شود. خرما حاوی چندین ویتامین و ماده معدنی است. این محصول طبیعی شامل کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، منگنز و منیزیم است که برای داشتن بدنی سالم خوردن آن مفید است.

پزشکان به افراد توصیه می‌کنند مصرف یک عدد خرما برای داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل ضروری است. به اعتقاد پزشکان مصرف خرمای تازه که حاوی قند ساده است می‌تواند انرژی تضعیف شده در فرد را افزایش دهد.

این میوه هم چنین منبع خوبی از ویتامین a می باشد، همچنین سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای افزایش دید چشم موثر است و می‌تواند در سلامتی پوست مفید باشد.

به گزارش ایندین تایمز، پزشکان استفاده از این ماده خوراکی را به خصوص هنگام خوردن صبحانه توصیه کرده‌اند.

لینک به دیدگاه

برای کاهش وزن غذاهای حاوی فسفر و آهن بخورید

مصرف مواد غذایی که از لحاظ پروتئین، فیبر و آهن غنی هستند برای کاهش وزن ضروری است.
محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:‌ افرادی که به تازگی لاغر شده اند باید سه وعده غذایی را مرتب و به همراه میان وعده هایی مصرف کنند تا دوباره چاق نشوند.

وی در ادامه افزود: تاکید بر اصلاح عادت های غلط غذایی، استمرار عادات خوب غذایی و پرهیز از مصرف غذاهای سرخ شده، شیرینی جات و فست فودها در این افراد توصیه می شود.

انوشه با بیان اینکه افرادی که برنامه غذایی منظمی دارند کالری بیشتری می سوزانند خاطر نشان کرد: مصرف سبزیجات، میوه های حاوی فیبر و روغن های گیاهی، روغن زیتون، روغن کانولا از جمله موادی است که برای جلوگیری از چاقی ضروری است.

براساس تحقیقات انجام شده مصرف بادام، سیب، خرما و یا انبه خشک، تخم مرغ، توت، انگور یا موز، لوبیا، گوشت بدون چربی و ماهی جلوی چاقی را می گیرد.

بادام حاوی مقادیر زیادی از پروتئین، چربی و فیبر است و سیب، توت فرنگی، هلو، پرتقال و گریپ فروت حاوی پکتین (نوعی فیبر) است که تا ساعت ها احساس سیری ایجاد می کند و همچنین خرما و انبه خشک حاوی ویتامین سی و آهن هستند.

در این تحقیقات آمده است: تخم مرغ همانند بمب پروتئینی عمل می کند و همچنین تخم مرغ منبع آهن و لیستین است که برای سلامت مغز مفید است و همچنین اسید آمینه لوسین که در گوشت، گوشت ماهی و مرغ و لبنیات وجود دارد برای پرورش ماهیچه عضلانی و تنظیم هورمن ها برای کنترل اشتها و سوزاندن چربی ضروری می باشد.

لینک به دیدگاه

امیدهای تازه برای درمان سرطان خون با روغن ماهی

فارس نیوز:
گروهی از پژوهشگران دانشگاه ایالت پنسلوانیای آمریکا گفتند که می توان از روغن ماهی برای درمان سرطان خون استفاده کرد. این پژوهشگران تصریح کردند: امکان استفاده از روغن زیتون برای درمان سرطان خون وجود دارد.

پژوهشگران از طریق مجموعه آزمایش ها و تحقیقات خود روی تعدادی از موشهای مبتلا به سلولهای سرطانی با استفاده از روغن زیتون به این نتیجه رسیدند.

این پژوهشگران برای از بین بردن سلولهای بنیادین مسبب بروز سرطان خون در این موشها از روغن زیتون استفاده کردند.

ساندیپ پراپهو، استاد ایمونولوژی مولکولی و سم شناسی دانشگاه ایالت پنسلوانیا گفت: روغن ماهی اسیدهای چرب امگا ۳ دارد که این اسیدها فواید زیادی برای محافظت از سلامت قلب و عروق خونی دارند.

وی افزود: این اسیدها همچنین قادرند که سلولهای سرطانی بافتهای موش‌ها را از بین ببرند.

روبرت پولسون از محققان شرکت کننده در این پژوهش گفت: داروهای موجود در بازار نمی تواند سلولهای سرطان خون را از بین ببرد و این سلول‌ها، سلوهای بنیادین سرطان زا هستند و از بین بردن آن برای درمان سرطان خون ضروری است.

سرطان خون بیماری پیشرونده و بدخیم اعضای خون ساز بدن است که بر اثر تکثیر و تکامل ناقص گویچه‌های سفید خون و پیش سازهای آن در خون و مغز استخوان ایجاد می‌شود. در بیماری سرطان خون مغز استخوان به طور غیر عادی مقدار بسیار زیادی سلول خونی تولید می‌کند.

این سلول‌ها با سلول‌های خون نرمال و عادی متفاوت هستند و درست عمل نمی‌کنند و در نتیجه، تولید سلول‌های سفید خون طبیعی را متوقف کرده و توانایی فرد را در مقابله با بیماری‌ها از بین می‌برند.

سلول‌های سرطان خون همچنین بر تولید سایر انواع سلول‌های خونی که توسط مغز استخوان ساخته می‌شود؛ از جمله گلبولهای قرمز خون که اکسیژن را به بافت‌های بدن می‌رسانند و پلاکت‌های خونی که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند، اثر می‌گذارند.

لینک به دیدگاه

در حالی که متخصصان تغذیه و سلامت تاکید می کنند که مصرف یک مشت از مغز خشکبار در روز خطر بروز بیماریهای قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، مغز گردو علاوه بر این ها، خواص بسیار دیگری نیز برای بدن دارد و مصرف روزانه یک عدد مغز گردو شما را از پزشک بی نیاز می کند. مغز گردو منبع غنی از چربی های مفید یا همان اسیدهای چرب امگا ۳ است که در ماهی و تخمه کتان یافت می شوند. این چربی ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند. علاوه بر این، چربی های امگا ۳ در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند، خاصیت ضد التهابی فوق العاده دارند و از بدن در برابر آرتریت، آسم، پسوریازیس، سندرم پیش از قاعدگی (pms) و انواع خاصی از سرطان ها محافظت می کنند.

این اسیدهای چرب درعین حال خاصیت ضد افسردگی دارند و برای بیماران مبتلا به شیزوفرنی، مانیا افسردگی، اختلال دو قطبی و بی ثباتی های خلقی مفید هستند.

مغز گردو رژیم غذایی غنی برای کاهش سطح کلسترول بد و کاهش خطر امراض قلبی و عروقی است. بعلاوه مغز گردو با کاهش میزان کلسترول بد خاصیت ضد التهابی دارد و عملکرد اندوتلیال را بهبود می بخشد. نقصان در عملکرد اندوتلیال با افزایش خطر بیماریهایی چون فشار خون بالا، دیابت، سطح غیرعادی کلسترول و بیماری قلبی مرتبط است.

علاوه بر این ها، مغز گردو حاوی ترکیبات محافظ اعصاب مانند ویتامین ای، فولیت، ملاتونین، پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها است. این ترکیبات در بهبود کارکرد مغز و به تاخیر انداختن روند پیری بسیار موثر هستند.

لینک به دیدگاه

با خوردن قارچ از سرطان سینه در امان بمانید

در دنیا بیش از ۱۴ هزار نوع قارچ وجود دارد که ۳ هزار نوع آن قابل مصرف است. ۷۰۰ نوع آن خاصیت دارویی دارد و حدود هزار و ۴۰۰ نوع آن سمی است. به گزارش سایت «ehow»، اسامی ۴ نوع قارچ معروفی که مصرف بالایی دارد، عبارت است از: سفید دکمه ای، قارچ صدفی، کریمینی و پرتبلا.
خواص قارچ های سفید دکمه ای:

*برای سیستم ایمنی بدن مفید است.

*مس موجود در آن به گلبول سازی بدن کمک می کند.

*پتاسیم آن به بدن کمک می کند تا ریتم طبیعی قلب را حفظ کند. در بهبود عملکرد عصب و عضله نیز موثر است.

*قارچ کم کالری بوده و از ۹۰درصد آب تشکیل شده است.

*پتاسیم موجود در آن باعث کاهش فشارخون می شود.

*منبع عالی سلنیم (نوعی آنتی اکسیدان) است.

*خطر بروز سرطان سینه و پروستات را کاهش می دهد.

*از آنجا که غنی از فیبر، پروتئین و ویتامین B است، به سوخت و ساز بدن کمک می کند.

*عصاره آن سردردهای میگرنی را متوقف می کند.

لینک به دیدگاه

تاثیر بوییدن رزماری و اسطوخودوس در کاهش استرس!

سلامت نیوز:
گیاهان خواص دارویی متفاوتی دارند. آفریدگار بزرگ در بعضی از این گیاهان خواص درمانی قرار داده است که بوییدن آنها باعث شادابی انسان می شود.

محققان دریافته اند بوییدن گیاه رزماری نقش مهمی در کم کردن اضطراب دارد و با ترشح هورمون ها و تحریک گیرنده های بویایی باعث می شود امواج مغزی به گونه ای فعال شوند که فرد احساس شادابی و آرامش کند.

اسطوخودوس گیاه دیگری است که علاوه بر داشتن این خاصیت، باعث می شود فرد خواب عمیق تر و راحت تری را تجربه کند. با خریدن عصاره و یا روغن این گیاهان در مواقعی که احساس اضطراب و نگرانی دارید، برای چند لحظه چشمان خود را بسته و این گیاه را بو کنید.

لینک به دیدگاه

سلامت نیوز: آناناس از آن دسته میوه هایی است که خوردنش کمی مشکل است. اما به شما تضمین می دهیم که همان لذتی را که از خوردن یک قطعه شکلات می برید، بتوانید از خوردن یک لیوان آب آناناس هم ببرید. آناناس سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی از جمله کلسیم، پتاسیم، فیبر و ویتامین c است علاوه بر اینها بسیار کم چرب و کم کلسترول می باشد. این خواص بی نظیر را می توانید با خوردن کمپوت آناناس، میوه تازه آن، میوه یخ زده یا حتی آب آناناس به دست آورید.

یکی از خواص مهم آناناس کمک به ساخت استخوان های سالم و استحکام استخوان ها است. آناناس غنی از منیزیم ماده معدنی ای است که وجودش برای ساخت استخوان ها و ارتباط بافت ها ضروری است. آناناس باعث رشد استخوان ها در بدن جوانان و استحکام استخوان ها در پسران می شود.

یک فنجان آناناس حدود ۷۳ درصد منیزیم مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند، از دیگر خواص آناناس می توان به نقش آن در بهبود سرماخوردگی و کاهش میزان سرفه اشاره کرد. اکثر افراد هنگام سرماخوردگی ویتأمین c یا آب پرتقال بیشتر می خورند غافل از این که خواص آناناس نیز کمتر از آنها نیست.

«بروملین» موجود در آناناس باعث کاهش شدید سرفه یا توقف سرفه های شدید و کاهش میزان لحاظ می‌شود. پس هنگام سرماخوردگی خوردن آناناس را فراموش نکنید.

لینک به دیدگاه

با خواص کندر بهتر آشنا شوید

res-olib-soud.jpg

سلامت نیوز:
کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور استفاده می‌شود.

دکتر سعید صانعی، مشاور گیاه‌درمانی توضیحات کامل‌تری را درباره تاثیر کندر بر حافظه و نسخه‌های درمانی آن در اختیار ما قرار داده است.

خانم‌های باردار مراقب باشند

باوری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.

یک نسخه برای ۳ بیماری

درمانگران طب سنتی برای درمان خواب‌آلودگی و بی‌حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن، نسخه‌ای دارند که به کمک آن می‌توان بلغم زائد بدن را دفع کرد و به درمان بی‌خوابی و حتی بوی بد دهان پرداخت. برای تهیه این نسخه کافی است یک نخود کندر را با یک نخود مصطکی و یک فندق سقز ترکیب کرده و آن را بجوید. برای تهیه این مواد می‌توانید به داروخانه‌های گیاهی در سطح شهر مراجعه کرده و با تهیه این مواد و جویدن آن علاوه‌بر بی‌خوابی، بوی بد دهان خود را نیز درمان کنید. علاوه‌بر این همین نسخه می‌تواند ترکیب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که به کمر درد یا درد مفاصل از قبیل درد زانو مبتلا هستند. استفاده از این نسخه موجب کاهش و تسکین دردهای مفصلی نیز می‌شود.

لینک به دیدگاه

خواص درخت چریش

چریش، درختی همیشه سبز است که ۱۵ تا ۲۰ متر رشد می کند. به نوشته ی «هلث مد» برگ، گل، میوه، ریشه و پوست این درخت خواص فراوانی دارد که عبارتند از:
*روغن آن باعث شادابی و براقی موها می شود. با خشکی مو مقابله کرده و مانع سفیدی زودهنگام و ریزش مو می شود.

*روغن این گیاه از شکنندگی ناخن ها پیشگیری می کند.

*مصرف دم کرده آن تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

*چریش خاصیت سم زدایی دارد و برای حفظ سلامت گردش خون، سیستم گوارشی، تنفسی و ادراری مفید است.

*استفاده موضعی عصاره و روغن آن اگزمای پوست را برطرف می کند.

*در قسمت های فقیرنشین هند و آسیای جنوب شرقی که دسترسی به مراکز بهداشت دهان و دندان محدود است، ساکنان با برگ و شاخه های آن گیاه مسواک می زنند تا دچار بیماری لثه ای و دندان و عفونت نشوند.

*برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می گیرد.

*التهاب ایجاد شده بر اثر آرتریت را کاهش می دهد.

*فشارخون بالا را درمان می کند.*غرغره کردن با دم کرده این گیاه گلودرد را برطرف می کند.

*استفاده روزانه از روغن آن، برای درمان سینوزیت موثر است.

*جویدن منظم ۲تا۳ برگ چریش، برای تصفیه کردن خون و درمان اسیدیته بالا مفید است.

لینک به دیدگاه

كاهش تركيبات سرطان‌زاي سيگار با ***** ميو‌ه‌يي

پژوهشگران ايالات متحده امريكا متوجه شدند نوعي آنتي‌اکسيدان به نام ليکوپن موجود در عصاره دانه انگور و ميوه‌هاي قرمز به طور چشمگيري ميزان راديکال‌هاي آزاد را که در سيگار توليد شده و منجر به سرطان مي‌شوند، کاهش مي‌دهد.

 

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه مرکزي، «بوريس دزيلکووسکي» از دانشگاه «كرنل» در نيويورک گفت: از ديدگاه سلامت، بهترين سيگار، نبودن آن است، اما سيگار با سم کمتر ممکن است براي ميليون‌ها نفر که تلاش مي‌کنند آن را ترک کنند، مفيد باشد.

وي ادامه داد: اين سيگار جديد مي‌تواند تأثيرات خطرناک دود تنباکو را که به دليل دارا بودن راديکال‌هاي آزاد جزو گروه بزرگي از مواد موسوم به Carcinogens (عامل ايجاد سرطان) است، کاهش دهد.

پژوهشگران عقيده دارند: استفاده از عصاره‌هاي آنتي اکسيدان طبيعي مانند ليکوپن که در گوجه فرنگي، ميوه‌ها و سبزيجات قرمز ديگر و عصاره دانه انگور يافت مي‌شود در ***** سيگار به طور چشمگيري ميزان راديکال‌هاي آزاد را که منجر به سرطان مي‌شوند، كاهش مي‌دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...