pari.v 10304 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 مهر، ۱۳۹۲ نشريه هويت شهر/ سال چهارم/ شماره 6/ بهارو تابستان 89 ، عوامل موثر بر سرزندگي فضاهاي شهري 1 خلق يك فضاي شهري سرزنده با تكيه بر مفهوم "مركز خريد پياده" چكيده اين نوشتار برگرفته از پژوهشي ميباشد كه در جهت شناسايي عوامل موثر بر سرزندگي فضاهاي شهري و ايجاد يك فضاي شهري سرزنده انجام گرفته است . در اين پژوهش تلاش بر اين بوده كه با توجه به اهميت فعاليت خريد و هم چنين نقش پياده روي در كيفيت زندگي شهروندان (در تقابل با حضور اتومبيل و حركت سواره كه مخل ايمني و امنيت ميگردد) در قالب مفهومي تحت عنوان مركز خريد پياده، بتوان ارتباط موثري ميان فعاليت خريد، ايمني و سرزندگي يافت . پس از مرور مفاهيم و نظريات مرتبط، با بررسي نمونه موردي (خيابان ستارخان ) كه به لحاظ تجاري، قوي و در عين حال از سرزندگي كافي برخوردار نمي باشد، به اثبات فرضيات پژوهش پرداخته شده است . در نتيجه مدل تحليلي پژوهش كه درواقع دربرگيرنده مدل كلي عوامل اثرگذار بر سرزندگي فضاهاي شهري ميباشد، تدوين گرديده و در انتها پيشنهاداتي در راستاي ارتقاي سرزندگي خي ابان در دو بخش كالبدي و غيركالبدي ارائه شده است. واژه هاي كليدي سرزندگي، زيست پذيري، فضاي شهري، فعاليت- تنوع، مركز خريد پياده، خيابان ستارخان برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده