رفتن به مطلب

عوامل موثر بر سرزندگی فضاهای شهری


ارسال های توصیه شده

نشريه هويت شهر/ سال چهارم/ شماره 6/ بهارو تابستان 89

، عوامل موثر بر سرزندگي فضاهاي شهري 1

خلق يك فضاي شهري سرزنده با تكيه بر مفهوم "مركز خريد پياده"

 

 

چكيده

اين نوشتار برگرفته از پژوهشي ميباشد كه در جهت شناسايي عوامل موثر بر سرزندگي فضاهاي شهري و ايجاد

يك فضاي شهري سرزنده انجام گرفته است . در اين پژوهش تلاش بر اين بوده كه با توجه به اهميت فعاليت خريد

و هم چنين نقش پياده روي در كيفيت زندگي شهروندان (در تقابل با حضور اتومبيل و حركت سواره كه مخل ايمني

و امنيت ميگردد) در قالب مفهومي تحت عنوان مركز خريد پياده، بتوان ارتباط موثري ميان فعاليت خريد، ايمني و

سرزندگي يافت . پس از مرور مفاهيم و نظريات مرتبط، با بررسي نمونه موردي (خيابان ستارخان ) كه به لحاظ

تجاري، قوي و در عين حال از سرزندگي كافي برخوردار نمي باشد، به اثبات فرضيات پژوهش پرداخته شده است .

در نتيجه مدل تحليلي پژوهش كه درواقع دربرگيرنده مدل كلي عوامل اثرگذار بر سرزندگي فضاهاي شهري

ميباشد، تدوين گرديده و در انتها پيشنهاداتي در راستاي ارتقاي سرزندگي خي ابان در دو بخش كالبدي و

غيركالبدي ارائه شده است.

 

واژه هاي كليدي

سرزندگي، زيست پذيري، فضاي شهري، فعاليت- تنوع، مركز خريد پياده، خيابان ستارخان

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...