رفتن به مطلب

شانزدهمین کلید شهر تهران به چه کسی می رسد؟


ارسال های توصیه شده

شورای شهر تهران در سه دوره گذشته خود تجربه انتخاب شهردار را داشته و چالش های زیادی را در این بین تجربه کرده است و حالا تهران و شورای چهارم‌ در آستانه تصمیمی قرار دارند که سرنوشت پایتخت را برای دوره‌ای چهار ساله و حیاتی رقم می‌زنند. این تصمیم علاوه بر ارتقای سطح زندگی و رفاه و فرهنگ مردم می‌تواند تائیدی دیگر بر اصل مسلم قانون اساسی کشورمان در مورد شوراها و ضرورت آنها باشد. در مورد بسیاری ازشهرداران سابق تهران به خصوص شهرداران پس از انقلاب اطلاعاتی محدود و در حد چند سطر خبر وجود دارد و در برخی موارد اعتمادی به اطلاعات عنوان شده نیست و به دلیل عدم دسترسی به برخی از آنها نمی توان به اطلاعات موجود استناد داشت. از همین روی آنچه در ادامه می‌آید گزیده‌ای کوتاه از تاریخچه زندگی‌نامه و اقدامات شهرداران تهران از انقلاب تا امروز که با استفاده از مطالب و اطلاعات سایت شهرداری تهران است.

 

oprrpffpysdh0if5sdv9.jpg

 

 

اولین شهردار تهران بعد از انقلاب اسلامی ایران

محمد توسلی به عنوان اولین شهردار پس از انقلاب، ریاست این نهاد را در سال ۵۷ برعهده گرفت. تشکیل شورای عالی ترافیک شهر‌های کشور ، اجرای محدوده طرح ترافیک، احداث خطوط ویژه اتوبوسرانی، راه‌اندازی پایانه جنوب و انجام مطالعات و انتخاب محل میادین میوه و تره‌بار از جمله اقدامات مهم وی تلقی می شود. اختلاف نظر با وزیر کشور و جمعی از مقامات دولتی در نهایت توسلی را ناچار به استعفا کرد. همچنین درگیری شهرداری با «ستاد خانه‌سازی برای مستضعفین» نیز در این دوره در اوج خود قرار داشت.

 

شهردار دوم، کوتاه مدت‌ترین شهردار تهران !

شهردار دوم پس از انقلاب سید رضا زواره‌ای است که بعدها حقوقدان عضو شورای نگهبان و کاندیدای دوره سوم و چهارم انتخابات ریاست جمهوری هم بود. وی در سال 1359 به مدت کمتر از یک ماه مسئولیت شهرداری تهران را به عهده گرفت. وی با توجه به شرایط پس از انقلاب و لزوم توجه بیشتر به قشر مستضعف به دنبال فراهم کردن امکانات بیشتر برای زندگی آنها بود و بارها تاکید می‌کرد که نباید میلیاردها تومان صرف مترو و بزرگراهها شود، تا وقتی که ریزش یک برف و یا باران موجب ناراحتی و آزار مردم جنوب شهر که بازوی انقلاب اسلامی بوده اند، می شود. انصاف نیست به ساختن بزرگراهها بپردازیم. البته زواره‌ای برای پیاده کردن اصولی که به آنها معتقد بود، فرصتی نداشت.

سومین شهردار تهران بعد از انقلاب اسلامی ایران

سید کمال‌الدین نیک روش سومین شهردار تهران بود که از 1359 الی 1360 به مدت هفت ماه شهردار پایتخت شد. دوران نیک روش، هم همچنان تحت تاثیر دیدگاه‌های انقلابی و توجه بیشتر به قشر ضعیف و محروم بود. این استاد دانشگاه پلی تکنیک تهران می‌گفت مردم نباید راضی شوند دولت وجوهی را که باید در دورافتاده ترین نقاط کشور مصرف شود، صرف شهروندان (تهرانی) کند. نیک روش هم پیش از آن که کاری را در شهرداری تهران به پیش ببرد از شهرداری رفت.

 

چهارمین شهردار تهران بعد از انقلاب اسلامی ایران

غلامحسین دلجو - چهارمین شهردار تهران پس از انقلاب بود که به جز قول‌هایی در مورد خروج کلیه انبارهای بزرگ عمومی و خصوصی به خارج شهر و تسلط‌ وی بر زبان عربی عملکرد دیگری از وی نقل نشده است. دلجو از 1360 تا 1361 حدود 13 ماه شهردار تهران بود.

 

پنجمین شهردار تهران پس از انقلاب اسلامی ایران

محمد کاظم سیفیان - فوق لیسانس معماری و متولد 1314 است که در فاصله 1361 تا 1362 به مدت 9 ماه شهردار تهران بود.

 

ششمین شهردار تهران پس از انقلاب اسلامی ایران

حسین بنکدار به مدت چهار ماه و از شهریور تا دی 1362 شهردار تهران بود.

 

هفتمین شهردار تهران پس از انقلاب اسلامی ایران

محمدنبی حبیبی به عنوان هفتمین شهردار پایتخت نسبت به شهرداران سابق مدت طولانی‌تری توانست شهردار پایتخت بماند. او به مدت 44 ماه از 1362 الی 1366 در ساختمان شهرداری تهران ماند. حبیبی هم اکنون به عنوان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی مشغول فعالیت است.

 

هشتمین شهردار تهران پس از انقلاب

سید مرتضی طباطبائی هشتمین شهردار تهران پس از انقلاب بود که پس از 16 ماه ( از 1366 الی 1368)، کلید شهر تهران را به کرباسچی سپرد.

 

نهمین شهردار تهران و دوران پس از جنگ

غلامحسین کرباسچی سابقه تحصیل در حوزه علمیه قم را دارد، در دوران جنگ نماینده امام خمینی در ژاندارمری جمهوری اسلامی بود. او پس از پایان جنگ و در دولت هاشمی رفسنجانی شهردار تهران شد. او آخرین شهرداری بود که دولت منصوب کرد و پس از او شهردار توسط شورای شهر انتخاب شد. تکمیل شبکه بزرگراهی تهران، ارتقای کیفیت محیط زیست، بهبود، تقویت جایگاه شهرداری در تصمیمات اداری ، تاسیس موسسه همشهری و انتشار روزنامه همشهری از جمله اقدامات وی عنوان شده است. وی در سال ۱۳۷۷ به همراه جمعی از مدیرانش به اتهام جرایم مالی از شهرداری تهران محاکمه و کنار گذاشته شد. کرباسچی در حال حاضر دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی است.

 

دهمین شهردار تهران

مرتضی الویری پس از کرباسچی دهمین شهردار تهران شد و مدت 32 ماه از 1378 الی 1380 شهردار پایتخت بود. او که فعال و زندانی سیاسی در قبل و بعد از انقلاب است و به دلیل ناهماهنگی با اعضای نخستین دوره شورای شهر تهران ناچار به کناره‌گیری از پست شهرداری شد.

 

یازدهمین شهردار تهران پس از انقلاب اسلامی ایران

محمدحسن ملک مدنی پس از کنارگیری الویری از سوی خود اعضای شورای اول شهر تهران برای شهرداری تهران معرفی شد و به مدت 10 ماه از 1380 الی 1381 مسئول کرسی بهشت شد.

 

دوازدهمین شهردار تهران پس از انقلاب اسلامی ایران

محمد حسین مقیمی که حدود چهار ماه در فاصله سال 81 تا 82 سرپرست شهرداری تهران بود در واقع به عنوان شهردار تهران مطرح نشد. مقیمی مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه شیراز در رشته مکانیک و کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره وری دارد .

 

سیزدهمین شهردار تهران پس از انقلاب اسلامی ایران /ششمین رئیس‌جمهور

محمود احمدی‌نژاد 26 ماه شهردار تهران بود اما بلافاصله از بهشت به پاستور رفت و رییس‌جمهور مردم ایران در دولت‌های نهم و دهم بوده است. وی در سال 1376موفق به دریافت دکترای مهندسی و برنامه‌ریزی حمل و نقل از دانشگاه علم و صنعت شد. احمدی نژاد در سال 1335 در روستای ارادان از شهرستان گرمسار، چشم به جهان گشود و از یک سالگی به همراه خانواده در تهران اقامت گزید. وی دوران تحصیلات ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه خود را در این شهر گذراند و در سال 1354 با کسب رتبه 132 کنکور سراسری گزینش دانشجو، تحصیلات عالی خود را در رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت آغاز کرد و در سال 1365 در مقطع کارشناسی ارشد همان دانشگاه پذیرفته شد و در سال 1368 به عضویت هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت در آمد. وی در سال 1376موفق به دریافت مدرک تحصیلی دکترای مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل از دانشگاه علم و صنعت شد. برخی از سوابق احمدی نژاد عبارت است از: فرماندار ماکو فرماندار خوی استاندار استان اردبیل در سال های 1372 تا 1376 عضو هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت از سال 1368 تا کنون احمدی نژاد علاوه بر تدریس ، راهنمایی دانشجویان و پرداختن به امور اجرایی، در زمینه‌های ذیل نیز فعالیت داشته است: موسس و عضو انجمن تونل ایران عضو اولین شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران عضو اولین شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش و عالی کشور

 

چهاردهمین شهردار تهران پس از انقلاب اسلامی ایران

علی سعیدلو در فاصله رفتن شهردار قبلی تهران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی‌اش در انتخابات به مدت حدود سه ماه سرپرست در شهرداری تهران بود. سعیدلو معاون پشتیبانی احمدی نژاد بود و پس از خروج از شهرداری تهران و رفتن به بهشت ، در مسئولیت‌های معاون امور بین‌الملل رییس جمهور و ریاست سازمان تربیت بدنی ایران قرار گرفت.

 

وی در سال ۸۲ مدرک دکترای خود را در مدیریت استراتژیک دریافت کرده‌است.

 

پانزدهمین شهردار تهران ...

محمدباقر قالیباف منتخب دو دوره شورای شهر تهران است. قالیباف، متولد 1340، مشهد مقدس است. دانش آموخته کارشناسی جغرافیای سیاسی از دانشگاه تهران (1373)، کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی از دانشگاه تهران (1375) و دکترای جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس (1380) دارای گواهینامه خلبانی هواپیمای ایرباس از سازمان هواپیمائی کشوری (1376) وی در سال 1376 با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به فرماندهی نیروی هوائی سپاه منصوب شد. در سال 1379 نیز با حکم فرماندهی معظم کل قوا به فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. وی در سال 1382 همزمان با فرماندهی ناجا با حکم رئیس جمهور به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت نمود و در شهریور ماه 1384 با رأی اعضای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار تهران انتخاب گردید.

 

شانزدهمین کلید شهر تهران به چه کسی می‌رسد؟

 

شورای شهر چهارم یک ماه پس از استقرار دولت، یعنی در پایان شهریور ماه آغاز به کار می‌کند و بی‌شک اولین دستور کارش انتخاب شهردار بعدی پایتخت خواهد بود. هرچند رایزنی درباره گزینه‌های احتمالی شهردار شانزدهم پایتخت، قبل از انتخابات و در زمان تشکیل ائتلاف ها و لیست‌ها آغاز شده بود و تا امروز هم ادامه دارد، رایزنی‌های که بیشتر حول چند چهره و نام بیشتر نبوده است، حال باید دید در فرصت دو ماهه باقی مانده، با تشکیل جلسات رسمی و غیررسمی، ساکنان جدید ساختمان بهشت کلید شهر را به چه کسی می‌سپارند؟ منبع: ایسنا

لینک به دیدگاه

هرکی! فقط یکی باشه که شعور شهری داشته باشه!تخصص داشته باشه...اگه نداشت حداقل از متخصصا استفاده کنه...خوندن اسناد شهرسازی کشورای غربی جز حسرت هیچ ارمغانی برای ما نداشت که نداشت!

لینک به دیدگاه
هرکی! فقط یکی باشه که شعور شهری داشته باشه!تخصص داشته باشه...اگه نداشت حداقل از متخصصا استفاده کنه...خوندن اسناد شهرسازی کشورای غربی جز حسرت هیچ ارمغانی برای ما نداشت که نداشت!

 

اینکه آرزوی همیشگی ماست! چه حالا شهردار، چه شورای شهر و .....

لینک به دیدگاه
شورای شهر که میخواد تو مسابقات المپیک 2016 شرکت کنه :ws3:

:ws28::ws28::ws28: یه وخ دیدی مدالم آوردن:ws3:

هر کسی که محمد ادمینیان بگه

الان فکر کنم گزینه محسن رضایی هم پیش کشیده شده!

کلن تو این دوره هنرمندا و ورزشکارا رو دورن

مثن یه وخ دیدین کفاشیان شهردار شد تعجب نکنین:banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه
:ws28::ws28::ws28: یه وخ دیدی مدالم آوردن:ws3:

 

کلن تو این دوره هنرمندا و ورزشکارا رو دورن

مثن یه وخ دیدین کفاشیان شهردار شد تعجب نکنین:banel_smiley_4:

 

من جدی گفتم ها:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

:ws3:

لینک به دیدگاه
مگه انتخابایی که تا الان بوده خیلی متفاوت با این بودن؟ :ws3:

انتخاب غیر این مدلی عجیبه :ws3:

آره خب

نباید توقع زیادی داشته باشیم:whistle:

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

رقابت اصلاح طلبان و اصولگرایان برای انتخاب شهردار پایتخت

 

گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب شهردار پایتخت در پشت‌صحنه گرم است و آزمون سخت انتخاب شهردار، پیش‌روی شورای شهر قرار دارد. شورای شهری که نیمی از آن را اصلاح‌طلبان و نیمی دیگر را ائتلاف بزرگ اصولگرایان، آبادگرانی‌ها و مستقل‌ها تشکیل می‌دهند. پیش از انتخاب شهردار، 12شهریورماه، رییس و هیات‌رییسه شورای شهر مشخص می‌شوند.

 

بسیاری معتقدند فقط در تهران و در این دوره انتخاب شهردار در پشت‌صحنه، رییس و هیات‌رییسه شورا را انتخاب می‌کند و به احتمال زیاد این دوره، دوره خداحافظی «مهدی چمران» با صندلی ریاست شوراست چراکه از یک سو اعضای قبلی که به این دوره شورا راه یافته‌اند چندان دلخوشی از راهکار‌های کدخدامنشانه وی ندارند و رابطه او با اصلاح‌طلبان هم رابطه چندان خوبی نیست و حال پس از دو دوره و 10سال خداحافظی چمران با ریاست شورا اگر رقم بخورد خداحافظی رییسی است که احمدی‌نژاد را از دل تشکیلات آبادگران به سمت شهرداری تهران و ریاست‌جمهوری رساند.

صحبت‌های او در این چندروزه هم این احتمال را تقویت می‌کند. چمران که پیش از برگزاری انتخابات هیات‌رییسه در دو دوره گذشته برایش مسجل بود که رییس بی‌چون و چرای شورای شهر است حال در آغاز شورای چهارم می‌گوید به صندلی ریاست نچسبیده است و ریاست را دوست ندارد. این صحبت‌های چمران احتمال انتخاب شهردار اصلاح‌طلب را قوی‌تر می‌کند.

 

از سوی دیگر در این سال‌ها دود اختلاف میان قالیباف و احمدی‌نژاد که از جمع‌آوری پایه‌های «مونوریل» زمان تصدی‌گری احمدی نژاد بر مسند شهرداری توسط قالیباف شروع شد زیاد در چشم پایتخت و شهروندان و مترو رفته است و اعضای شورای شهر به‌خوبی می‌دانند انتخاب مجدد قالیباف و یا یک شهردار اصولگرا می‌تواند باز هم منجر به تکرار قصه عدم تعامل میان شهردار و دولت شود. تهران پس از جنگ، شهرداران مختلفی را به خود دیده است. از کرباسچی تکنوکرات، احمدی‌نژاد ایدئولوژیک تا قالیبافی که اصولگرایی تکنوکرات است و حال منتظر است تا چهره شهردار جدیدش را بازشناسد. کفه ترازو در گمانه‌زنی‌ها به سمت اصلاح‌طلبان می‌چربد. در این سو «محسن هاشمی»، مدیرعامل سابق مترو، «احمددنیامالی»، معاون فنی و عمرانی شهرداری قرار دارند و در سویی دیگر محمدباقر قالیباف.

 

با مترو به بهشت می‌رسد؟

 

محسن هاشمی، بزرگ‌ترین پسر اکبر هاشمی‌رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخلاف پدرش آدم سیاسی‌ای نیست. او از سال 66 تا سال 89 مدیرعامل شرکت متروی تهران بود و در این سال‌ها با کرباسچی، احمدی‌نژاد، الویری و قالیباف کار کرد و در تمام سال‌ها سعی داشت بدون حاشیه مترو تهران را جلو ببرد تا اینکه در سال 89 تصور اینکه احمدی‌نژاد به دلیل حضور او در مترو اعتبار مترو را نمی‌دهد از مترو خداحافظی کرد و بماند که رفتن او از مترو هم کیسه احمدی‌نژاد را برای مترو تهران شل نکرد.

درباره محسن هاشمی باید گفت او آدم اجرایی است و اطلاع زیادی درباره مترو و حمل‌ونقل عمومی دارد و دغدغه‌اش توسعه حمل‌ونقل عمومی است. رابطه بسیار خوبی با رییس‌جمهور منتخب دارد و اما حاشیه رد صلاحیتش در انتخابات اخیر شورای شهر هم همراه اوست هرچند رییس کمیسیون شوراهای مجلس گفته ردصلاحیت در شوراها مانع شهردارشدن نیست. حال باید دید محسن هاشمی با مترو از دفتر نشر آثار پدرش که در یکی، دوسال اخیر در آن مستقر شده بود به خیابان بهشت و ساختمان شهرداری می‌رسد.

رویارویی رییس و معاون

 

احمد دنیامالی از دیگر گزینه‌های تصدی شهرداری است. دنیامالی که دکترای برنامه‌ریزی شهری، کارشناسی‌ارشد مهندسی معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران را دارد، چهره نسبتا مستقلی با گرایش‌های اصلاح‌طلبی است. او از سال‌های 84 تا 88 معاون فنی و عمرانی قالیباف بوده است. همچنین معاون فنی سازمان بنادر و راه‌آهن نیز بوده است و مدیر اجرایی تونل صدر- نیایش (۱۳۸۸)، رییس هیات‌مدیره شرکت یادمان سازه، مجری ساخت برج میلاد (۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸)، مجری طرح و مدیرپروژه احداث تونل توحید (۱۳۸۶)، اراضی عباس‌آباد، رییس هیات‌مدیره سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران (۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸) و مجری ساخت تونل رسالت، ریاست فدراسیون قایقرانی و... از جمله سوابق اجرایی اوست.

 

دنیامالی در این دوره شوراها با فهرست اصلاح‌طلبان شرکت کرد و نفر سیزدهم شد. او هم درگیر ردصلاحیتش در این انتخابات بوده و صلاحیتش در آخرین روز بررسی صلاحیت‌ها احراز شد. با نگاهی به کارنامه دنیامالی اجرایی‌بودنش بیش از هر چیز به چشم می‌خورد و حال باید دید معاون سابق قالیباف در کورس رقابت می‌تواند او را پشت‌سر بگذارد.

 

آزرده از پایتخت‌نشینان

 

محمدباقر قالیباف شهردار فعلی پایتخت گزینه مدنظر اصولگرایان برای شهرداری تهران است. گزینه‌ای که در جلب آرای مردم تهران ناموفق بود و ناکام بزرگ دهمین دوره ریاست‌جمهوری است. قالیباف پیش از این در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی، سمت فرماندهی داشته است و با انتخاب شورای شهر سوم با اختلاف یک رای شهردار تهران شد.

او در تمام این سال‌ها سعی داشت با ساخت پل‌ها، دریاچه، اتوبان‌های دوطبقه و یک‌طبقه، صدر، امام علی، ساخت سینماها، پارک‌ها و سروشکل‌دادن به ریخت شهر، پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری دهم شود اما نتوانست مورد اقبال مردم تهران قرار بگیرد. پافشاری بر تصمیمات، توجه بیش از حد به مسایل عمرانی، بی‌توجهی به مترو و مسایل اجتماعی از پاشنه‌آشیل‌های کارنامه قالیباف است و ضمن اینکه انتقادهای زیادی به برخی پروژه‌های عمرانی او مبنی بر نداشتن ارزیابی زیست‌محیطی، پیوست فرهنگی و اجتماعی وارد است.

قالیباف خود تمایل دارد در مسند شهرداری باقی بماند. احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر معتقد است باید قضاوت درباره کارنامه قالیباف را به دست زمان سپرد اما حال کارنامه قالیباف و عدم اقبال مردم به وی نقش تعیین‌کننده‌ای در ماندن یا رفتن او از بهشت ایفا می‌کند.

 

منبع: روزنامه شرق

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

شاخص‌های شهردار از دیدگاه شهروندان

 

شهروندان تهرانی معتقدند، شورای جدید شهر تهران فردی را برای مدیریت پایتخت انتخاب کنند که کارآزموده باشد چرا که مدیریت در کلان شهر تهران محلی برای آزمون و خطا نیست.

خبرگزاری فارس: شاخص‌های شهردار از دیدگاه شهروندان/مدیریت تهران دیگر وقتی برای آزمون و خطا ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، این روزها و همزمان با تغییر مدیریت شهری تهران، واژه‌های انتخاب شهردار، نامزدهای شهرداری، نماینده اصلاح‌طلبان و اصولگرایان، شورای شهر، شاخص‌های یک شهردار و ...خیلی به گوش می‌رسد.

طی 8 سال گذشته به دلیل اقدامات همه جانبه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و اقتصادی توقعات شهروندان تهرانی از شهرداری تهران افزایش یافته است و دیگر شهرداری صرفاً یک نهاد خدماتی عنوان نمی‌شود.

در شهریور 1384 بود که محمد باقر قالیباف با اجماع شورای شهر وقت تهران، شهردار این شهر شد و تاکنون اقدامات گسترده‌ای را در شهر تهران و در سطح بین‌المللی توسط تیم مدیریتی وی انجام شده است.

حال دیگر زمان انتخاب مجدد شهردار توسط نمایندگان مردم تهران در شورای اسلامی شهر تهران رسیده است تا یک دوره 4 ساله دیگر برای شهر تهران، شهردار انتخاب کنند که در این بین به دلیل موقعیت خاص شهرداری تهران حدود 21 نفر از طیف‌های اصولگرا و اصلاح طلب برای تصدی کلید بهشت کاندیدا شده‌اند.

کاندیداهای همچون، محمدباقر قالیباف، محسن هاشمی، محسن مهر علیزاده، علی‌نیکزاد، معصومه ابتکار و.... قصد دارند با حضور در ساختمان بهشت بدون سیاسی بازی به شهروندان خدمت کنند.

در بین تعدد کاندیداهای شهرداری تهران نظرات مردم نیز حائز اهمیت است، شهروندان تهرانی انتظار دارند که نمایندگان آن‌ها فردی را انتخاب کند که مانند سال‌های گذشته به تهران که پایتخت ایران اسلامی است اهمیت ویژه‌ای دهند و به فکر اقدامات سیاسی نباشند.

با توجه به عملکرد، قالیباف بهترین گزینه شهرداری‌ است

محمد احمدی از شهروندان تهرانی که ادعای یک تهرانی اصیل را دارد، معتقد است با توجه به عملکرد صورت گرفته در 8 سال گذشته،‌محمد باقر قالیباف، بهترین گزینه شهرداری تهران است.

وی می‌گوید: تهران در سال‌های گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشته است و دیگر وقتی برای آزمون و خطا نداریم؛ نمی‌توان فردی را برای شهرداری پایتخت انتخاب کرد و جلوی این همه پیشرفت را گرفت.

به گفته احمدی، شاخص‌های قالیباف نسبت به سایر کاندیداهای شهرداری تهران بهتر است و در این مدت نحوه مدیریت وی مشخص شده است.

قالیباف فقط به درد شهرداری تهران می‌خورد

حاج محسن از بازاریان قدیمی تهران در مولوی درباره انتخاب شهردار می‌گوید: شورای جدید شهر تهران فردی را برای مدیریت پایتخت انتخاب کند که خدا ترس باشد، به مردم احترام بگذارد، مشکلات را حل کند و برای مردم دغدغه و استرس ایجاد نکند.

وی ادامه می‌دهد: با این شاخص‌ها قالیباف را می‌توان بهترین گزینه شهرداری تهران انتخاب کرد چرا که اکثر شاخص‌های مورد نیاز را دارد. در انتخابات ریاست جمهوری، به قالیباف رأی ندادیم تا شهردار تهران بماند.

باید نحوه مدیریت افراد دیگر نیز در شهرداری تهران امتحان شود

میثم صادقی، دانشجو معتقد است، باید نحوه مدیریت افراد دیگر نیز در شهرداری تهران امتحان شود شاید آن‌ها بهتر از مدیریت فعلی عمل کردند.

به گفته صادقی، قالیباف در تهران توقعات را بالا برد و در بازه زمانی مشخصی توانست پروژ‌ه‌های بزرگی را به پایان برساند ولی شاید افراد دیگر توانستند بهتر عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، شهروندان تهرانی از مدیریت مجدد محمدباقر قالیباف بعنوان شهردار تهران استقبال می‌کنند.

گزارش از حسن رضایی

منبع: خبرگزاری فارس

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...